Faketrees2frame

 

Παρουσίαση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού για το Μάτι και το Κόκκινο Λιμανάκι από εκπροσώπους του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και τους μελετητές.

Η παρουσίαση έμοιαζε με θεατρική παράσταση με φόντο τις καμένες εκτάσεις, τις αδικοχαμένες ζωές και το περιβάλλον της περιοχής που η φωτιά το πλήγωσε ανεπανόρθωτα.

Πολλές οι ερωτήσεις και πολλές οι ενστάσεις από τους ανθρώπους που παρευρέθηκαν στην αυλή του Αγίου Νικολάου της Ραφήνας.

Οι απαντήσεις των εκπροσώπων του Υπουργείου σε αρκετές περιπτώσεις δεν ήταν καθόλου πειστικές.

Αμήχανες, ασαφείς, αόριστες γενικόλογες απαντήσεις στις ρωτήσεις που αφορούσαν τα ρέματα, την επερχόμενη αστικοποίηση της περιοχής, τον παραλιακό περίπατο, τους δρόμους σύνδεσης του Ματιού με τη Ραφήνα, τη Νέα Μάκρη και τη λεωφόρο Μαραθώνος.

Η επόμενη μέρα φαντάζει πολύ δύσκολη.
Οι άνθρωποι και το περιβάλλον της περιοχής πληγώθηκαν ανεπανόρωτα.

Το Υπουργείο με τη μελέτη του ρίχνει αλάτι σε αυτές τις πληγές.

Fast Track διαδικασίες πάνω στις ζωές όλων μας.

Ο κόσμος έφυγε περισσότερο προβληματισμένος.

Το σκηνικό στον Άγιο Νικόλαο ήταν όμορφο με το εκκλησάκι να λάμπει μέσα στην όμορφη νύχτα.

Αλλά η επόμενη μέρα φαντάζει χαμένη στην ομίχλη της αβεβαιότητας και της δυσπιστίας.

Και τα ψεύτικα δέντρα που συμπλήρωναν το σκηνικό έμοιαζαν με οιωνό για το τι πραγματικά μέλλει γενέσθαι στην πάλαι ποτέ καταπράσινη περιοχή.

20200727FakeTreesFrame

 

Εδώ και 3 χρόνια, ένα φάντασμα πλανιέται πάνω από την πόλη, τις παραλίες και το λιμάνι της Ραφήνας. Είναι ένα φάντασμα ενός φεστιβάλ, που αν και ανακοινώθηκε ήδη 2 χρονιές, ποτέ δεν έγινε. Ούτε το 2018. Ούτε το 2019.

Η ιστορία επαναλήφθηκε και φέτος. Το φάντασμα έκανε το πέρασμα του ξανά από την  πόλη και την καθημερινότητα της. Η Επιτροπή για το Βιώσιμο Περιβάλλον του δήμου Ραφήνας Πικερμίου (λες και η βιωσιμότητα του περιβάλλοντος έχει τοπικό προσδιορισμό) ανακοίνωσε πως «το Posidonia Festival προγραμματισμένο στην Ραφήνα για 05-06 Σεπτέμβριου αναβάλλεται για του χρόνου λόγω των συνθηκών με το Covid 19», λες και είχε ανακοινωθεί ποτέ ότι θα γίνει κάποιο σχετικό φεστιβάλ. Βέβαια στα πλαίσια των εκδηλώσεων σε μεσογειακές χώρες, για την Posidonia Oceanica, θα μπορούσε να πει κάποιος πως αναμενόταν, αλλά όπως και τις δύο προηγούμενες χρονιές που ανακοινώθηκε, απλά δεν πραγματοποιήθηκε! Και δεν πραγματοποιήθηκε, δίχως να ειπωθεί τίποτα επ’ αυτού.

 

Mallorca

 

vasilis dimakis

 

Το σύστημα αποκαλείται Σωφρονιστικό, στην πραγματικότητα όμως είναι Τιμωρητικό. Και αυτό δεν αποβαίνει μόνο σε βάρος όσων πέρασαν τα σίδερα της φυλακής, αλλά χτυπά και ολόκληρη την κοινωνία που υποδέχεται ανθρώπους βαθύτατα τραυματισμένους και ως εκ τούτου ανίκανους να ενταχθούν σε αυτήν, με όλες τις συνέπειες

Ο Βασίλης Δημάκης έπρεπε να αποτελεί παράδειγμα σωφρονισμού. Αντίθετα, τιμωρείται γι αυτό ακριβώς. Για το ότι θέλει να βγει καλύτερος από ό,τι μπήκε και πιθανόν καλύτερος και από τους «σωφρονιστές» του. Ψιλά γράμματα αυτά για τους κυβερνώντες που, όπως όλα δείχνουν, ο Διαφωτισμός δεν τους έχει αγγίξει. Βρίσκονται ακόμη στο Μεσαίωνα και τους αρέσει πολύ.

Από τη σελίδα αλληλεγγύης προς το Βασίλη Δημάκη μεταφέρουμε τα βασικά σημεία της υπόθεσης και υποκλινόμαστε σε όλους αυτούς που βγαίνουν στους δρόμους για να υποστηρίξουν για μια φορά ακόμη το δίκιο

«Ο Βασίλης Δημάκης, κρατούμενος φοιτητής στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΕΚΠΑ από το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018, μετήχθη εκδικητικά και παράνομα (με προσωπική απόφαση της Γενικής Γραμματέως Αντεγκληματικής Πολιτικής Σοφίας Νικολάου) στις 17/4/2020 από τις φυλακές Κορυδαλλού στις φυλακές Γρεβενών γιατί συμμετείχε ως εκπρόσωπος των κρατούμενων στις ειρηνικές κινητοποιήσεις για την αποσυμφόρηση των φυλακών εν μέσω COVID-19.

mpeosstatement

Ο Μπέος (σκέτα και χωρίς μικρό όνομα) δεν είναι ένα πρόσωπο. Ο Μπέος είναι ένας τύπος ανθρώπου που πολιτεύεται, για την προσωπική του μωροφιλοδοξία και δίχως να διαθέτει κανένα υπόβαθρο αντίληψης των πραγματικών αναγκών των μελών, των πολιτών, των κατοίκων, ενός τόπου.

Ο Μπέος αποτελεί επένδυση συμφερόντων. Στηρίζεται από συμφέροντα, τα οποία περιμένουν να δρέψουν τους καρπούς της επένδυσης τους. Ο Μπέος το γνωρίζει και γι’ αυτό επενδύει και ο ίδιος στον εαυτό του. Ξέρει πως με την ώθηση που του δίνουν τα συμφέροντα, θα προωθήσει εκτός από την άνοδο της ασημαντότητας του, παράλληλα  και την αύξηση των συσσωρευμένων κερδών του. Άλλωστε έχει ξεκινήσει από χρόνια να επενδύει σε εξαγορές τοπικών μέσων, έντυπων και ηλεκτρονικών, σε εξαγορές «φίλων» και «συμμάχων», συχνά του ιδίου φυράματος με τον ίδιο τον Μπέο, αλλά μικρότερου όγκου και θράσους. Συνήθως προτιμά να εξαγοράζει τους πιο «μαζεμένους»  που θέλουν να προβληθούν στις τοπικές κοινωνίες ως «διακεκριμένα μέλη» μία ειδικότερης κοινότητας, π.χ. της επιστημονικής, ακαδημαϊκής, σχολικής μιντιακής κλπ. Είναι και αυτοί Μπέοι που περιμένουν στην ουρά, για να προωθήσουν τα δικά τους συμφέροντα.

Ο Μπέος αποτελεί σύμπτωμα κρίσης ηθικής, κρίσης πολιτιστικής, κρίσης αισθητικής.

Τα επικρατούντα κατά τόπους αυτοδιοικητικά, αλλά και οικονομικά κυκλώματα πάντα αναζητούν έναν βολικό και φιλόδοξο «αιρετό άρχοντα». Ο Μπέος είναι αυτός ο τύπος

Ο Μπέος προβάλλεται ως φιλοπρόοδος και οπαδός της ανάπτυξης του τόπου του, αλλά στην πραγματικότητα επιδιώκει την προώθηση των οικονομικών συμφερόντων που εξυπηρετεί στο παρασκήνιο, όπως και των δικών του. Όποιος έχει γνώση και ανάμιξη στο παρασκήνιο, απολαμβάνει την εξυπηρέτηση του Μπέου, αρκεί να έχει αποβάλει προηγουμένως τη συνείδηση του.

VarvavaSq

 

Μπροστά στην ανοησία της εξουσίας, η οποία «λαμβάνει τα μέτρα μας» για την παρεμπόδιση της εξάπλωσης της πανδημίας ενώ

α. Δεν έχει μετρήσεις παρά μόνο εκτιμήσεις, εφόσον δεν κάνει διαγνωστικά τεστ παρά σε μικρό δείγμα πληθυσμού

β. Δεν φροντίζει να φτιάξει ένα σοβαρό εθνικό σύστημα υγείας, ούτε τώρα που η νεοφιλελεύθερη μούρη της τρίφτηκε στη λάσπη της αποτυχίας της ιδιωτικής περίθαλψης να ανταπεξέλθει (και γι΄ αυτό φρόντισαν φυλάγοντας τα ρούχμα τους να μ φτάσει η κατάσταση εκεί)

γ. Επιτρέπει σε υφυπουργό της (Κοντοζαμάνης) να αμολάει ρουκέτες ως απάντηση σε δημοσιογράφο που ρωτά τι θα κάνουν για την αναβάθμιση του συστήματος υγείας, μετά από την πρόσφατη εμπειρία, τύπου «η δημοσιογράφος προφανώς αναφέρεται σε συστήματα υγείας και πολιτικά συστήματα τα οποία έχουν εξαφανιστεί από τον πλανήτη. Νομίζω σε δύο – τρεις χώρες υπάρχουν αυτά τα συστήματα και η  διεθνής εμπειρία έχει καταδείξει ότι έχουν αποτύχει»  (ενημέρωση 3/5/2020 των  18:00 με Χατζηγεωργίου και Χαρδαλιά)

δ, χώνει το κεφάλι της στην άμμο προσποιούμενη πως δεν βλέπει την τεράστια οικονομική καταστροφή που θα χτυπήσει μεν όλο τον κόσμο, θα διαλύσει όπως την εξασθενημένη από 10 χρόνια ύφεσης και ξεπουλήματος των βασικών της πυλώνων, Ελλάδα

Eu FlagCOV

Το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικόν ό,τι είναι Αληθές.

            Διονύσιος Σολωμός, Στοχασμός του ποιητή.

XVI. Ποιήματα. Ίκαρος, 1961.σελ. 39 (με προλεγόμενα Ι. Πολυλά)

Η γερμανόφωνη εφημερίδα NordWest, σε άρθρο της* για τις ελληνικές επιδόσεις στην αντιμετώπιση της πανδημίας του νέου κορωνοϊού καταλήγεει στο συμπέρασμα πως: «καμία άλλη χώρα στην Ευρώπη δεν εξαρτάται τόσο πολύ από τον τουρισμό όσο η Ελλάδα. Εάν δεν έρχονταν οι τουρίστες, οι οικονομικές συνέπειες για την Ελλάδα θα ήταν καταστροφικές. Μόλις η Ελλάδα είχε αρχίσει να ανακάμπτει. Αυτό για την Ελλάδα, τη βασίλισσα του χρέους στην Ευρώπη, είναι ένα σκληρό χτύπημα. Με τον ελληνικό μύθο για θριάμβους ενάντια στον κορονοϊό θέλουν τώρα οι εξυπνάκηδες στην Αθήνα να σώσουν προφανώς ό,τι ακόμα σώζεται. Εάν κάτι τέτοιο είναι ανεύθυνο απέναντι στους τουρίστες, λίγο φαίνεται να τους νoιάζει».

Διαβάζοντας το άρθρο της NordWest και με παράλληλη ανάγνωση της Deutsche Welle (DW)**, δεν μπορέσαμε να μη ξανασκεφτούμε το δικό μας άρθρο, στην Attica Voice με τίτλο «Υπάρχει πράγματι, ελληνικό θαύμα;» , όπου μέσα από σειρά παραθέσεων γεγονότων και δεδομένων, αποδεικνύουμε πως «το ελληνικό θαύμα είναι η πειθαρχία, σε γενικές γραμμές, ενός κατά κανόνα απείθαρχου λαού. Και ένα δεύτερο θαύμα είναι οι ηρωικές προσπάθειες που καταβάλλει το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό κάτω από τις γνωστές σε όλους μας αντίξοες συνθήκες».

Δεν είναι εντελώς αντίθετα τα παραπάνω συμπεράσματα. Από τη μία υπάρχει η πραγματικότητα του φόβου που διεσπάρη από τους υπεύθυνους, φόβος ο οποίος λειτουργεί ως ψυχολογικό μαστίγιο καταναγκασμού στον απείθαρχο λαό. Έτσι, ο φόβος από τη μία και η οικονομική ανέχεια από την άλλη, μας έκαναν συνεπείς θιασώτες του «Μένουμε σπίτι».

Περιλαμβανεται και  μία παλιά ανθολόγηση στοχασμών πανω στη χειραγώγηση, από την περιοδική έκδοση fragile (fragilemag.gr)

Εμβαθύνοντας περισσότερο στα όσα δεσπόζουν στις ζωές μας τον τελευταίο καιρό, την άλωση της καθημερινότητας μας και την επικράτηση μίας ενιαίας, κυρίαρχης θεώρησης της έννοιας  “ατομική ευθύνη”, αναζητήσαμε τον τρόπο και τα στοιχεία που μας κάνουν να αναζητούμε αυτό που ήδη έχουμε ως πολίτες. Και μάλιστα ως πολίτες που διεκδικούμε ενεργά, σε πορείες και μαζικές διαμαρτυρίες, αυτό που οι κυβερνώντες -δίχως καμία αίσθηση της ευθύνης που έχουν- φρόντισαν να κατεδαφίσουν μερικά χρόνια πριν.

Δεν μπορεί λόγου χάρη, ο Άδωνις Γεωργιάδης να εγκαλεί πολίτες για “μειωμένη αίσθηση ατομικής ευθύνης” όταν πριν από λίγα χρόνια, ήταν αυτός που με φριχτή έπαρση ζητούσε να μην αποδώσουν τη διάλυση του ΕΟΠΥΥ στην τρόικα αλλά στον ίδιο και μάλιστα καμάρωνε ως παραφουσκωμένο (αλλά ακαλαίσθητο) παγώνι.

Δεν μπορεί να επικαλείται την ατομική ευθύνη ο Κυριάκος Μητσοτάκης (petit Koulis κατά το πλέον αρμόζον) όταν ως υπουργός διοικητικής μεταρρύθμισης διέλυσε εντελώς το ΕΣΥ.  Αυτό βέβαια την ίδια ώρα που χαρακτήριζε γιατρούς και νοσηλευτές ως “τεμπέληδες” και φυσικά δεν φρόντισε για προσλήψεις “τεμπέληδων” για να λειτουργήσει το όποιο σύστημα υγείας απέμεινε, Αυτό το σύστημα που άφησαν πίσω τους οι ορδές των βαρβάρων θιασωτών της “ιδιωτικής υγείας” και μεταπράτες της δημόσιας, όπως και οτιδήποτε κοινού (δημοσίου) αγαθού.

Σίγουρα για να αντιμετωπίσουν σήμερα την κρίση της πανδημίας που βρήκε τη χώρα γυμνή, οι κυρνώντες γεμάτοι τρόμο από τα πεπραγμένα τους των τελευταίων ετών, άρχισαν την συστηματική προπαγάνδα. Μας νουθετούν για τον εθελούσιο εγκλεισμό ,μας στο σπίτι, προκειμένου να αποφευχθεί η κατάρρευση του -διαλυμένου ήδη- συστήματος υγείας,  Μας προετοιμάζουν για να δεχτούμε την περαιτέρω μετατόπιση των  ευθυνών για την κατάρρευση και του θανάτους που θα τη συνοδεύσουν, στον κάθε πολίτη χωριστά και όχι στους ίδιους. Όχι στους δημίους του συστήματος υγείας. Η εξαιρετικά μειλίχια και πράα μορφή του κ. Σ. Τσιόδρα, ο οποίος με συγκινησιακό φόρτο μας παρακαλεί να “μείνουμε σπίτι” είναι πραγματικά το μόνο έντιμο στοιχείο της όλης εικόνας. 

Ναι, θα μείνουμε σπίτι, όπως μένουμε ήδη εδώ και μέρες. Όχι όμως γιατί είμαστε “υπεύθυνοι”. Θα μείνουμε γιατί αγαπάμε τη ζωή τη δικιά μας και των ανθρώπων της κοινότητας ή της κοινωνίας μας. Σεβόμαστε τις ζωές των ανθρώπων. Τις ζωές που οι κυβερνώντες δεν σεβάστηκαν και δεν σέβονται και που τώρα γεμάτοι υποκρισία παριστάνουν τους ανήσυχους και μας επιδεικνύουν το πλαστό και γελοίο ενδιαφέρον τους.