READ LABELS

 

Ο νόμος υποχρεώνει τις εταιρίες τροφίμων να αναγράφουν στις ετικέτες των προϊόντων τους όλα τα συστατικά, καθώς και τη χώρα προέλευσης.

Μετά τη δεκαετία του ’80 το ευρωπαϊκό καταναλωτικό κίνημα κατέκτησε το δικαίωμα της αναγραφής στη συσκευασία κωδικοποιημένων συμβόλων (τα λεγόμενα «Ε»), ώστε να γνωρίζει ο καταναλωτής τι τρώει.

Δυστυχώς πρόσφατα τα σχετικά όργανα της ΕΕ κατάργησαν αυτή τη σήμανση και την αντικατέστησαν με την πλήρη χημική ονομασία του συστατικού, πράγμα κάκιστο για τους καταναλωτές, διότι ούτε και αυτοί οι χημικοί πλέον δεν θα μπορούν να αποκρυπτογραφήσουν το περιεχόμενο μιάς συσκευασίας…

RADIOACTIVITY

Η τεχνολογική ανάπτυξη δημιούργησε άπειρες συσκευές που άλλαξαν ολοκληρωτικά την καθημερινότητά μας. Πρωταθλητής των πωλήσεων τα κινητά τηλέφωνα. Ακολουθούν υπολογιστές, τηλεοράσεις, φούρνοι μικροκυμάτων, wi-fi δίκτυα και άπειρα γκάτζετς.

Δεν είμαι τεχνοφοβικός, αλλά νομίζω πως είναι κοινή πεποίθηση ότι έχει χαθεί το μέτρο. Η απουσία ανεξάρτητων ερευνών σε βάθος χρόνου για τις επιδράσεις της μη ιονίζουσας υψηλής συχνότητας ακτινοβολίας στο σώμα μάς μετατρέπει σε ζωντανά πειραματόζωα.

Ειδικά τη νέα γενιά που από μικρή ηλικία χρησιμοποιεί τέτοιες συσκευές. Οι παιδοψυχολόγοι έχουν αποφανθεί αρνητικότατα σε σχέση με τους κινδύνους εξάρτησης και φαινομένων «αυτιστικής» κοινωνικής συμπεριφοράς.

Οι εταιρίες παρουσιάζουν δήθεν έγκυρες έρευνες για την ακινδυνότητα των συσκευών. Το ίδιο έκαναν και στο παρελθόν άλλες εταιρίες για την βενζίνη με μόλυβδο, αλλά και για τη χρήση καπνού.

NO CHEM DRINKS

Τα αναψυκτικά δεν είναι προϊόντα που πρέπει οπωσδήποτε να βρίσκονται στο ψυγείο μας το καλοκαίρι. Μπορούμε και χωρίς αυτά. Η περιεχόμενη τεράστια ποσότητα ζάχαρης, το βενζοϊκό νάτριο και το ανθρακικό που βρίσκονται σ’ αυτά τα κάνουν πλήρως ακατάλληλο ποτό για τον άνθρωπο – και τα άλλα ζώα φυσικά.

Ο παιδικός διαβήτης θερίζει στις ΗΠΑ, αλλά και στις υπόλοιπες δυτικότροπες υπο-ανάπτυξη χώρες. Και συνεχίζει επίσης να θερίζει και μετά την ενηλικίωση.

Το όξινο περιβάλλον που τα αναψυκτικά δημιουργούν στο σώμα λόγω της ζάχαρης προκαλεί σε όλο και νεαρότερες ηλικίες οστεοπενία και οστεοπόρωση, ακόμα και στους άντρες πλέον, που ξεδιψούν από μικροί με αναψυκτικά.

Κάπως καλύτεροι είναι οι χυμοί του εμπορίου, αλλά επίσης εντελώς άχρηστοι για το σώμα, αφού, αντίθετα με την παραπλανητική διαφήμιση, δεν περιέχουν ίχνος βιταμινών ή φυσικού χυμού, παρά το άρωμά τους, που εύκολα παρασκευάζεται στο χημικό εργαστήριο.

(Οι βιταμίνες είναι ιδιαίτερα ευπαθή στοιχεία και καταστρέφονται πολύ εύκολα και γρήγορα με οποιαδήποτε επεξεργασία. )

Για να δροσιστείτε, λοιπόν, το καλοκαίρι πιείτε χυμό στυμμένο την ίδια ώρα (όχι μετά από ώρες αποθήκευσης στο ψυγείο) ή πιείτε δροσερό νερό – ούτως ή άλλως οι περισσότεροι πίνουμε λιγότερο νερό απ’ όσο χρειαζόμαστε.

 

 

SUN IS NOT ENEMY

Αποφεύγετε τον ήλιο τις ώρες αιχμής (χονδρικά 11 με 4), ιδιαίτερα το καλοκαίρι. Κανένα αντηλιακό δεν σας προστατεύει 100% από την UVA & UVB ακτινοβολία. Κανένα σώφρον ζώο δεν κάθεται να τηγανίζεται με τις ώρες στον ήλιο – τα ζώα δεν υποκλίνονται στο life-style. Η φωτογήρανση, τα εγκαύματα και ο καρκίνος του δέρματος προκύπτουν από την αλόγιστη έκθεση στον ήλιο.

Είναι όμως απολύτως απαραίτητο να βρισκόμαστε στον ήλιο με τα ελάχιστα δυνατά ρούχα ένα 20λεπτο καθημερινά, ακόμα και το χειμώνα. Χωρίς αντηλιακό. Προτιμότερες ωστόσο, οι ώρες αιχμής (11-4) αφού τότε υπάρχει έντονη η UVB ακτινοβολία που βοηθάει στην παρακάτω μετατροπή.

Ετσι η προβιταμίνη D θα γίνει βιταμίνη D και θα βοηθήσει το ασβέστιο να μπεί στα κοκκαλάκια μας ώστε να αποφύγουμε την οστεοπενία-οστεοπόρωση μετά τη μέση ηλικία.

Ετσι θα έχουμε την απαραίτητη δόση της σεροτονίνης, της αντικαταθλιπτικής ορμόνης, που η έλλειψή της μπορεί να καταστρέψει τη ζωή μας.

Στην Ελλάδα μας, τη χώρα του ήλιου, δεν θα έπρεπε να υπάρχει οστεοπόρωση και κατάθλιψη!

Για τον ήλιο, όπως και για πολλά πράγματα στη ζωή, ισχύει το αρχαίο σοφό ρητό:

Μέτρον άριστον!

 

Το νερό είναι το δεύτερο βασικό στοιχείο της ζωής μετά τον αέρα. Και, ως γνωστόν, είμαστε τουλάχιστον 70% νερό!

Οι θεραπευτικές ιδιότητες του καθαρού τρεχούμενου νερού αναγνωρίστηκαν και εφαρμόστηκαν σε όλα σχεδόν τα θεραπευτικά συστήματα της αρχαιότητας (ασκληπιεία στην ευρωπαϊκή ήπειρο, θεραπευτήρια αγιουρβέδα στην ασιατική, κλπ.)

Ακούγεται περίεργο, αλλά οι περισσότεροι ζούμε στα όρια της αφυδάτωσης! Η πηγή άπειρων ασθενειών βρίσκεται εκεί, στην έλλειψη αρκετής ποσότητας καθαρού νερού στον οργανισμό. Ακόμα και στις δυτικές χώρες, όπου υποτίθεται πως έχουν λυθεί τα προβλήματα ανεπάρκειας πόσιμου νερού που έχει π.χ. η Αφρική, οι άνθρωποι έχουν την κάκιστη συνήθεια να μην πίνουν αρκετό νερό.

Στην κλασσική ερώτηση πόσο νερό πρέπει να πίνουμε η συνήθης απάντηση είναι 2 λίτρα τη μέρα. Είναι κατανοητό βέβαια ότι πρόκειται για έναν μέσο όρο, αφού υπάρχουν τεράστιες διαφορές από άνθρωπο σε άνθρωπο, άλλες ανάγκες ανάλογα με την εποχή ή την εργασία, κλπ. Το σίγουρο είναι ότι δεν πρέπει να περιμένουμε να διψάσουμε. Η συχνή ενυδάτωση είναι το μυστικό.

THIS IS SPARTA

Η κυριαρχία των ηλεκτρικών συσκευών στην καθημερινή μας ζωή έφερε και την αποξένωσή μας από το κρύο νερό, λόγω της ευκολίας πλέον να ζεστάνει κανείς νερό για κάθε χρήση.

Η υπερπροστασία όμως από τις φυσικές συνθήκες μάς μετατρέπει από ανθρώπους σε …άλλο είδος, σίγουρα όχι ικανό να επιβιώνει χωρίς φάρμακα.

Οι τελευταίες επιστημονικές έρευνες αποκαθιστούν τη φήμη του κρύου τρεχούμενου νερού ως θεραπευτικού μέσου από αρχαιοτάτων χρόνων και μάλιστα σε όλους τους ανεπτυγμένους πολιτισμούς.

 

Είναι μία τεράστια συζήτηση το τι σημαίνει «γήρας» και δεν υπάρχει χώρος γι’ αυτήν. Όμως, αυτό που είναι βέβαιο και δοκιμασμένο είναι ότι μπορούμε να έχουμε ποιότητα ζωής μέχρι τέλους.

Τα δύο βασικά χαρακτηριστικά του μυικού μας συστήματος είναι η δύναμη και η ευλυγισία. Καθώς η ηλικία προχωράει το σώμα μας χάνει σταδιακά αρκετή από τη μυική του δύναμη. Η ευλυγισία όμως μπορεί με μικρή καθημερινή άσκηση να διατηρηθεί στο μέγιστο βαθμό. Θυμάστε τη «σουηδική γυμναστική» που κάνατε στο δημοτικό;

Ε, λοιπόν, εμπλουτίστε την με διατατικές ασκήσεις ( stretching, όπως το λέει κι ο λαός μας) και θα εξασφαλίσετε τη ροή του αίματος και της ενέργειας ομαλά και αδιάκοπα, ακόμα και στα «δύσκολα» σημεία του σώματός σας, όπως είναι οι αρθρώσεις.

Η σταδιακή παραίτηση από το ύψιστο αγαθό της κίνησης, της ολοκληρωμένης κίνησης για κάθε μας άρθρωση, είναι μία κάκιστη συνήθεια, που την ενθαρρύνουν και αρκετοί γιατροί, δυστυχώς. Αρχίζει από τη μέση ηλικία και οδηγεί σε σταδιακό …σαραβάλιασμα. Υπάρχει καλύτερο πράγμα για την τρίτη ηλικία απ’ το να ζεις χωρίς πόνους σε όλο σου το σώμα;  Επιτέλους, είναι τρελοί αυτοί οι κινέζοι που συρρέουν καθημερινά με το ξημέρωμα στα πάρκα των πόλεων για να κάνουν ομαδικά ταϊ-τσι;