«Οποιος δεν φοβάται το πρόσωπο του τέρατος, πάει να πει ότι του μοιάζει.»

Μάνος Χατζιδάκις

Τι να πούμε τότε, για εκείνους που διαφήμιζαν το τέρας;

 

«Εγκληματική οργάνωση» έκρινε πριν λίγες μέρες το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων την νεοναζιστική εθνικιστική συμμορία της Χρυσής Αυγής. Λίγο καθυστερημένα ήρθε βέβαια, αυτή η κρίση των αστικών θεσμών. Διότι το αντιφασιστικό κίνημα αλλά και το ευρύτερο λαϊκό κίνημα είχαν αποφανθεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια (ήδη από τη δεκαετία του '80) για το νεοναζιστικό μόρφωμα και όλα αυτά τα χρόνια έχουν δώσει τις αρμόζουσες απαντήσεις στα τάγματα εφόδου της Χρυσής Αυγής.

Δυστυχώς, όμως, κάποιοι αντί να προσλάβουν τα μηνύματα του αντιφασισμού και να τσακίσουν το φίδι πριν καν ξεμυτίσει από το αυγό, επέλεξαν αντίθετα, να προβάλλουν μηντιακά αυτή την συμμορία, να την ξεπλύνουν και να συμβάλλουν στο γιγάντεμα του φασιστικού τέρατος. Ένα πολύ καλό άρθρο γι’ αυτούς που έθρεψαν το τέρας του φασισμού ανέβηκε πρόσφατα στο ιστολόγιο atticavoice.gr. Το άρθρο καταλήγει με την προτροπή «και ας μη ξεχνάμε και τα τοπικά μέσα και τις πρωτοβουλίες τους για την προώθηση των ναζί» χωρίς όμως να επεκτείνεται ειδικότερα σε αυτά τα μέσα. Ένα τέτοιο μέσο λοιπόν, ήταν το δημοφιλές στην τοπική κοινωνία της Ραφήνας, ιστολόγιο rpn. Δεν ήταν φυσικά το μοναδικό τοπικό μέσο που στήριξε την Χρυσή Αυγή, ήταν όμως ένα μέσο που είχε σχετικά ψηλή αναγνωσιμότητα στην ανατολική Αττική και που, όπως θα δείξουμε στη συνέχεια, λειτούργησε τελικά σαν γραφείο τύπου των νεοναζί.

Το 2010 η Χρυσή Αυγή είχε πάρει μέρος στις δημοτικές εκλογές, ο Μιχαλολιάκος είχε καταφέρει να εκλεγεί δημοτικός σύμβουλος στον Δήμο Αθηναίων με ποσοστό 5,3% και η συμμορία προετοιμαζόταν πυρετωδώς για τη συμμετοχή της στις βουλευτικές εκλογές του 2012. Ήταν μια περίοδος που οι χρυσαυγίτες δεν είχαν ακόμη απαρνηθεί την νεοναζιστική τους ιδεολογία, την έκρυβαν όμως επιμελώς πίσω από ένα πέπλο εθνικισμού (η πηγή του φασισμού) και σχεδίαζαν την επικοινωνιακή τους καμπάνια φορώντας το προσωπείο του αστικού κοινοβουλευτισμού. Είχαν ανάγκη την προβολή τους στα μέσα ενημέρωσης και όπως γνωρίζουμε ήταν πολλοί αυτοί που τους άνοιξαν διάπλατα τα παράθυρα ...του δελτίου των οκτώ. Ήταν τότε που ξεκινούσε και η λαϊκίστικη διείσδυσή τους στις τοπικές κοινωνίες. Και αναγκαστικά χρειαζόντουσαν απαραιτήτως μέσα, τα κοινωνικά δίκτυα και τα τοπικά μέσα ενημέρωσης.

Διαχειριστές του ιστολογίου rpn ήταν, τότε (και μέχρι πριν ένα χρόνο), δύο απόστρατοι καραβανάδες, o Κυριάκος Μαϊόπουλος και ο Δημήτρης Αντωνάκος. Το ιστολόγιό τους λειτουργούσε ήδη 2-3 χρόνια με διάφορες αλλαγές στην ονομασία, π.χ. rafinastage, rp-stage, μέχρι να οριστικοποιηθεί σε rpn. Εκείνη ακριβώς την περίοδο της ανόδου της Χρυσής Αυγής άρχισαν σιγά-σιγά να αναρτώνται στο ιστολόγιο οι ανακοινώσεις του «πολιτικού κόμματος της Χρυσής Αυγής» —όπως εμφατικά προσδιόριζαν οι διαχειριστές την συμμορία— και διάφορες αναρτήσεις και σχόλια από γνωστά τοπικά στελέχη της ίδιας της συμμορίας. Μέχρι σημείου που πλέον κάθε δελτίο τύπου και ανακοίνωση της τοπικής οργάνωσης ανατολικής Αττικής της Χρυσής Αυγής, ανέβαινε ταυτόχρονα και στο rpn. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά από κάποια στιγμή και μετά, επί μήνες και μέχρι την είσοδο της Χρυσής Αυγής στο κοινοβούλιο το 2012, υπήρχε μόνιμα αναρτημένο σε περίοπτη θέση του ιστολογίου το μπάνερ «Χρυσή Αυγή 5,3% και συνεχίζουμε...»

 

1

 

Όλες αυτές οι σωρηδόν αναρτήσεις που ξέπλεναν την νεοναζιστική συμμορία κατέστησαν τελικά το ιστολόγιο rpn πλυντήριο των χρυσαυγιτών και ρυπαντήριο της τοπικής κοινωνίας.

Σήμερα, αν και οι διαχειριστές του rpn έχουν κατεβάσει/σβήσει τις περισσότερες από αυτές τις αναρτήσεις -σημειωτέο ότι και οι χρυσαυγίτες έχουν κατεβάσει πλήθος αναρτήσεων από τις ιστοσελίδες τους για προφανείς λόγους-  κάποιοι φρόντισαν να τις σώσουν και να κρατήσουν screenshots. Έτσι μας δίνεται η δυνατότητα να παρουσιάσουμε τρία χαρακτηριστικά δείγματα από το πρόγραμμα του πλυντηρίου της νεοναζιστικής συμμορίας που τελικά την οδήγησε μέχρι το ελληνικό κοινοβούλιο.


 25 Αυγούστου 2011

Μια από τις πρώτες αναρτήσεις γνωριμίας με τους νεοναζί ανέβηκε στο rpn τον Αύγουστο του 2011. Ήταν τότε που η Χρυσή Αυγή επιχειρούσε να στήσει τις τοπικές οργανώσεις της και τα γραφεία τύπου. Οι συμφωνίες πάνω και κάτω από το τραπέζι έκλειναν με το αζημίωτο βέβαια. Η χρυσαυγίτικη προπαγάνδα στην ανατολική Αττική ξεκινούσε. Το rpn έδινε το ...«παααρών!».

 

2
Ν. Μιχαλολιάκος, Λ. Ρεμπάπης, Π. Ηλιόπουλος, Ελ. Ζαρούλια, Αγγ. Γιάννος και πίσω από τον φωτογραφικό φακό ο ΚΜ

 

11 Σεπτεμβρίου 2011

Κι αφού τα βρήκανε και τα συμφωνήσανε αρχίζουν και τις εκδηλώσεις. Η ελληνική αρχαιοπληξία ήταν πάντα η αδυναμία των φύρερ και η επέτειος της μάχης του Μαραθώνα προσφερόταν για την νεοναζιστική εθνικιστική προπαγάνδα. Το rpn, συνεπές στον ρόλο του, διαφημίζει επαρκώς την εκδήλωση των νεοναζί.

3

4

N.B. ο κέλτικος σταυρός (σύμβολο των νεοναζί) αντί του γράμματος «Θ»

 

Και όταν ακόμα και κάποιοι από τους αναγνώστες του ιστολογίου έστειλαν σχόλια διαμαρτυρίας, η απάντηση του διαχειριστή ΚΜ —πέρα από την ειρωνεία του— ήταν να χαρακτηρίζει επίμονα «πολιτικό κόμμα» την εγκληματική νεοναζιστική οργάνωση και «είδηση για την Ραφήνα» την προπαγάνδα των νεοναζί.

5

Η εκδήλωση στο ξενοδοχείο Αύρα τελικά ακυρώθηκε μετά από παρέμβαση αντιφασιστών της περιοχής. Οι νεοναζί μετέφεραν όπως-όπως την εκδήλωση τους στην πλατεία της Ραφήνας όπου έγιναν περίγελως. 70 άτομα: 68 μεταφερόμενοι χρυσαυγίτες από τον Άγ. Παντελεήμονα + 1 ομιλητής ωρυόμενος + ο φωτογράφος ενδεδυμένος στο μαύρο χρυσαυγίτικο dressing code. Ποιος τόλμαγε τότε να φωτογραφίζει φανερά τους νεοναζί αν δεν ήταν δικός τους; Και ποιος έδωσε εντολή στον φωτογράφο να καλύψει τα πρόσωπα των χρυσαυγιτών (πλην του φύρερ) στην φωτογραφία που ανέβασε στο rpn;

6

Ενα κείμενο που κυκλοφόρησαν αντιφασίστες και αντιφασίστριες από την ανατολική Αττική περιγράφει με ακρίβεια το ρεζιλίκι των νεοναζί στη Ραφήνα. Παραθέτουμε ένα απόσπασμα:

«Οι νεοναζί την Κυριακή έστησαν μια μικροφωνική στην πλατεία της Ραφήνας, όπου μαζεύτηκαν 70 άτομα. Η είσοδος τους έγινε μόνο με τη συνοδεία της αστυνομίας, με τα όργανα της οποίας αντάλλαζαν χειραψίες και χαριεντίζονταν. Ο κόσμος τρομοκρατήθηκε, έφευγε και άδειασε μια κατά τ’ άλλα πολύ ζωντανή πλατεία. Ξεμπροστιάστηκαν οι Ραφηνιώτες που στηρίζουν τους χρυσαυγίτες, όπως το μπλογκ rafina stage και ο Μαϊόπουλος, ο δημοτικός σύμβουλος Παύλος Μπατάλης, ο Ρεμπάπης και η οικογένεια Ηλιοπούλου είτε με ανακοινώσεις, είτε με φυσική παρουσία. Δεν είναι σίγουρο αν τελικά η Χρυσή Αυγή πήρε άδεια από το δήμο για τη συγκέντρωση στην πλατεία. Για πολλή ώρα το διαπραγματευόταν με την αστυνομία και το δήμαρχο Χριστόπουλο που τον φώναξαν και κατέβηκε. Το βέβαιο είναι ότι ο δήμος φέρει ευθύνη για τη συγκέντρωσή τους και τα άκουσε από πολλούς, και μαγαζάτορες, που δεν τους άρεσε καθόλου η εικόνα και η απόβαση των φασιστών στην πλατεία. Οι «ομιλίες» (κραυγές παράνοιας καλύτερα) των Χριστάκη, Ρεμπάπη, Κασιδιάρη και Μιχαλολιάκου κράτησαν ίσα-ίσα 30 λεπτά και μετά τα μάζεψαν και έφυγαν.»

[https://athens.indymedia.org/post/1332500

 

7

τρικάκι αντιφασιστών εναντίον της παρουσίας των νεοναζί στην Ραφήνα

 

7 Σεπτεμβρίου 2012

Η επίθεση της Χρυσής Αυγής στους μετανάστες μικροπωλητές της εμποροπανήγυρης της Ραφήνας, τον Σεπτέμβρη του 2012, είναι λίγο ως πολύ γνωστή. Το ενήμερο «δημοσιογραφικό» team του rpn, πάντα παρόν στις εκδηλώσεις της Χρυσής Αυγής, ακολούθησε κατά βήμα τα νεοναζιστικά καθάρματα όταν έσπαζαν τους πάγκους των μικροπωλητών, τα βιντεοσκόπησε, τους έδωσε και μικρόφωνο για να ξεράσουν και ανέβασε το βίντεο στο ιστολόγιο με τον ίδιο ακριβώς τίτλο που το ανέβασε και η Χρυσή Αυγή στην ιστοσελίδα της, «Χρυσή Αυγή παρεμπόριο τέλος» (ο σύνδεσμος δεν ανοίγει πλέον, διότι η παλιά ιστοσελίδα έχει κλείσει, αλλά ακόμα και στην τρέχουσα ιστοσελίδα της Χρυσής Αυγής το βίντεο έχει κατέβει...).

8

Δεν παραβλέπουμε το γεγονός ότι την επόμενη μέρα (8/9/2012) υπήρξαν δημοσιεύματα έγκυρων μέσων που έγραφαν ότι η βιντεοσκόπηση της επίθεσης έγινε από τα ίδια τα μέλη της Χρυσής Αυγής. Κατα περίεργο τρόπο η είδηση αυτή στην συνέχεια αποσιωπήθηκε ...

 

9 50

https://www.kathimerini.com.cy/gr/ellada/104402/?ctype=ar

Το αντιφασιστικό κίνημα δεν άφησε αναπάντητη την δράση των ταγμάτων εφόδου. Την επόμενη μέρα έγινε ανοιχτή παρέμβαση στο πανηγύρι όπου μοιράστηκε το παρακάτω κείμενο. Οι ρεπόρτερς του rpn ήσαν άφαντοι.

10


 

Μια βδομάδα μετά την επίθεση των νεοναζί κολλήθηκε στην ανατολική Αττική ένα κείμενο-αφίσα με ιδιαίτερη μνεία στον σκηνοθέτη της φασιστικής παράστασης:

«Όπως ξέρουμε, μια επιτυχημένη παράσταση οφείλει πολλά και στο σκηνοθέτη. Το ρόλο να διαδώσει τις πρακτικές μαφίας και κωλοπαιδαρισμού ανάλαβε ο γνωστός φιλοχρυσαυγίτης «δημοσιογράφος» της περιοχής μας, Μαϊόπουλος, τέρας δημοκρατικότητας (πραγματικά του τρέχει από τα μπατζάκια), ο οποίος τράβηξε το video, το μόνταρε και το ανέβασε στο διαδίκτυο με τον ευφάνταστο τίτλο (που χρησιμοποίησαν και οι ίδιοι οι δράστες) «Χ.Α. παρεμπόριο τέλος». Όσο γι’ αυτούς που κηρύττουν την αγάπη μέσα από το λόγο του θεού, στην πράξη αποδεικνύουν την ασυνέπειά τους με την ανοχή αυτών που επιτίθενται και βιαιοπραγούν σε συνανθρώπους μας.»

https://athens.indymedia.org/post/1422405

11


Ενημέρωση 19/10/2020

Αναφερθήκαμε στην αρχή αυτού του κειμένου σε «διάφορες αναρτήσεις και σχόλια από γνωστά τοπικά στελέχη της ίδιας της συμμορίας» που ανέβαιναν στο rpn, χωρίς να δώσουμε συγκεκριμένα στοιχεία για να μην γίνει περισσότερο μακροσκελής η ανάρτησή μας. Ομως αυτές τις μέρες η ειδησεογραφική ιστοσελίδα news247.gr ανέβασε για δωρεάν προβολή το ντοκιμαντέρ Golden Dawn Girls στο οποίο εμφανίζεται ένα από αυτά τα στελέχη της συμμορίας. Ερέθισμα για ένα τέταρτο (όχι όμως και τελευταίο) δείγμα του προγράμματος του πλυντηρίου.

❹   18 Δεκεμβρίου 2011

Το «μέλος της Κ.Ε.» που είχε χτυπήσει τατουάζ στο μπράτσο του τον ναζιστικό χαιρετισμό SIEG HEIL (ζήτω η νίκη) διότι «του άρεσε η γραμματοσειρά...» [δήλωση στο ντοκιμαντέρ στο 27:07] είχε βρει μόνιμη στήλη αρθρογραφίας στο πλυντήριο rpn.
 

add

 

Σε μια σκηνή του ντοκιμαντέρ από το σπίτι του «μέλους της Κ.Ε.» φαίνονται τα κάγκελα των παραθύρων σε σχήμα σβάστικας! [1:20:40 στο ντοκιμαντέρ] Αναμένεται η δήλωση του χρυσαυγίτη: «την έβαλα για ...θερμομόνωση!» Το ντοκιμαντέρ, πάντως, είναι αρκετά αποκαλυπτικό μιας και στα πλάνα του παρελαύνει, μεταξύ άλλων, και κάποιος υψηλόβαθμος παράγων του τόπου ...μας.

 GoldenDawnGirls 1.20.40