Το ρέμα του Βαλανάρη είναι μια από τις τελευταίες ρεματιές που υπάρχουν κοντά στην Αθήνα και εξακολουθεί να αντέχει, παρά τις τεράστιες επεμβάσεις που έχει υποστεί το περιβάλλον γύρω του. Το ρέμα ξεκινάει από τα υψώματα της Μαυρηνόρας στη νότια Πεντέλη, κινείται αρχικά νότια και στη συνέχεια φεύγει ανατολικά όπου δημιουργεί το ρέμα της Ραφήνας σε μια διαδρομή 16 περίπου χιλιομέτρων. Το ρέμα έχει νερό όλο το χρόνο και στο μέσο της διαδρομής του, στο ύψος του Ντράφι, δημιουργεί έναν καταρράκτη ύψους 6 μέτρων.

Το ρέμα του Βαλανάρη διέρχεται ανάμεσα από τους οικοδομικούς συνεταιρισμούς του Ντραφίου, του Άγιου Σπυρίδωνα και της Διώνης, κάτι που το καθιστά εμπόδιο στην ανάπτυξη και άλλων, καταστροφικών για το περιβάλλον, οικοδομικών σχεδιασμών. Ως εκ τούτου, παρά το καθεστώς προστασίας και την ανακήρυξή του ως ρέμα ιδιαίτερης περιβαλλοντικής σημασίας, το ρέμα αυτό βρίσκεται διαρκώς υπό απειλή.

rafinaphoto

 

Σε λίγες ώρες το 2018 θα έχει περάσει στην ιστορία.

Μια από τις πιο δύσκολες χρονιές για τη μικρή μας πόλη, τη Ραφήνα.

Η πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου 2018 άφησε πίσω της ανεπούλωτες πληγές.

Για τουλάχιστον εκατό ανθρώπινες ψυχές, η φωτιά αυτή στάθηκε μοιραία.

Οι ανθρώπινες απώλειες έχουν φτάσει επίσημα τις εκατό ψυχές και ο κατάλογος ακόμα δεν έχει κλείσει.

Ο κ. Ιωάννης Παπαϊωάννου έχασε τη ζωή του εκείνο το μοιραίο απόγευμα.

Δεκαπέντε μέρτες μετά τον ακολούθησε και η γυναίκα του μετά από πάλη που κράτησε δεκαπέντε μέρες.

Δύο άνθρωποι από τους συνολικά εκατό.

Και πόσοι ακόμα δεν θα ξεπεράσουν ποτέ τα τραύματα εκείνης της νύχτας.

Μια μοιραία νύχτα που γέννησε τόσους πολλούς εφιάλτες....

Tiantrastheemou

Ψινάκης - Μπουρνούς - Δούρου

 Υπόμνημα 70 σελίδων παρέδωσε στους εισαγγελείς που ερευνούν τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι ο/η _________________________, που έχει κληθεί όπως και άλλοι από την αυτοδιοίκηση και τις αρμόδιες υπηρεσίες, σε εξηγήσεις για την υπόθεση.

Ο/Η ________________ περιγράφει στο υπόμνημα του τις ενέργειες στις οποίες προέβη πριν την πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου που κόστισε τη ζωή 100 ανθρώπων, κατά τη διάρκεια της, αλλά και κατά τις επόμενες ημέρες.

 

 

Καταπατητές. Όνομα βαρύ σαν την ιστορία του τόπου μας. Άλλοι με χρυσόβουλα, άλλοι με την «αξία» τους. Σε αυτούς αναφέρεται το «Κτηματολόγιον», ένα επιθεωρησιακό τραγούδι σε σύνθεση του Άγγελου Μαρτίνου. Ερμηνεύει ο Πέτρος Κυριακός και φωνογραφήθηκε το 1931. Τα ονόματα που αναφέρονται είναι ονόματα καταπατητών της εποχής

 

«Το κάθε ελληνικό γρασίδι ανήκει στον Ιασονίδη

όλα με γεια του, με χαρά του, να ζήσει λίγο μ’ ευμάρεια

τα έχει από τον μπαμπά του σαν ήταν στην Καισάρεια

και το Θησείο, αδερφάκια με το ναό και τα πευκάκια

του Τσεριμώκου είναι τα σέα για να το κάνει βουστάσιο

το ’χε νοικιάσει απ’ το Θησέα πριν το ενοικιοστάσιο

ως και του Στρέφη το νταμάρι μωρέ μυστήρια πράματα

που είν’ της Αθήνας το καμάρι,

ε, λοιπόν είναι του Εμμανουηλίδη και το ’χει ήδη η κλίκα του

την εποχή το πήρε εκείνη από τη Φρύνη για προίκα του

και τα μνημεία μας τα αρχαία με την Ακρόπολη παρέα

τα έχει ντιπ καταδικά του ρε, ο Αρτζόγλου ο μερακλής

τα ’χε γραμμένα στο όνομά του ο μακαρίτης ο Περικλής»

 

Μπορούμε να ακούσουμε το τραγούδι εδώ

Nestos Kodja Orman

Ο Νέστος, που γεννήθηκε πριν από τον χρόνο, κυλάει ανάμεσα στους όγκους της Δυτικής Ροδόπης και το Φαλακρό, διασχίζοντας τη γη και χωρίζοντας τις ανθρώπινες αλλά ασύνδετες με τον φυσικό νόμο έννοιες. Την πολιτισμική και  γεωγραφική έννοια με το όνομα Μακεδονία από την πολιτισμική και γεωγραφική έννοια με το όνομα Θράκη.

Ο ποταμός γονιμοποίησε τη γη και γέννησε κάποτε  το Κοτζά Ορμάν, το μεγάλο παραποτάμιο δάσος που όμοιο του δεν υπήρχε και ούτε έχει υπάρξει ποτέ  στην Ευρώπη. 

Μια από τις περιοχές της Ραφήνας και της Νέας Μάκρης που βίωσαν τον πόνο και την αγωνία στο έπακρο ήταν η περιοχή του Λυκορέματος.

Από την Λεωφόρο   Μαραθώνος μέχρι την Αργυρά Ακτή τα όσα γεγονότα ξετυλίχθηκαν εδώ ξεπερνούν ακόμα και την πιο νοσηρή φαντασία.

Στο Μπλε Λιμανάκι ἡ θάλασσα ξέβρασε το Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2018 νεκρά ψάρια.

Μεταξύ των ψαριών ήταν και 2 ροφοί, περίπου 80 εκ. έκαστος.

Οι παρατηρήσεις και οι φωτογραφίες έγιναν από τον Γιώργο Ασδέρη.

Η εικόνα των νεκρών ψαριών είναι σοκαριστική.

Τα ψάρια δεν πεθαίνουν ξαφνικά.