atticavoice

 

" Οι ήττες μας δεν αποδεικνύουν
Τίποτα παραπάνω από το ότι
Είμαστε λίγοι αυτοί που παλεύουν ενάντια στο Κακό
Και από τους θεατές περιμένουμε
Τουλάχιστον να ντρέπονται"

                                               Μπρεχτ

Εναλλαγή πλοήγησης

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /srv/disk3/2763186/www/atticavoice.gr/modules/mod_gruemenu/helper.php on line 82
  • Αρχική
  • Ενημέρωση
    • Κόσμος
    • Ελλάδα
    • Ανατολική Αττική
    • Ραφήνα-Πικέρμι
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
    • Δικαιοσύνη
    • Καταστολή
    • Κινήματα
    • Ημερολόγιο τρέλας
    • Κοινωνία
    • Φάκελλος ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
    • Θρησκεία - Εκκλησία
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • Προπαγάνδα
    • Πολιτική ζωή
    • Εξωτερική πολιτική
  • Ιστορία
    • Φάκελος 1821
    • Φάκελος Εθνική Αντίσταση
  • Πολιτισμός
    • Μουσική
    • Θέατρο
    • Βιβλίο
    • Cinema
    • Παιδεία - Εκπαίδευση
  • Περιβάλλον
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • Πρόσωπα
    • Επιστήμες
    • Χιούμορ
    • Βίοι Αγρίων
    • Αθλητικά
    • Φύση & Υγεία
    • Απόψεις
    • COVID-19 (SARS-CoV2)
    • Γράμμα από την Ιθάκη
    • Δημοσκοπήσεις
  • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
best cheap hosting service

Επιτροπή Αλληλεγγύης σε Διωκόμενους για την Ελευθερία σε Κινητοποιήσεις: Η κυβέρνηση προκαλεί με τα πρόστιμα και την αύξηση τους

EpAll

https://mazistonagona.blogspot.com -  fb: Μαζί στον αγώνα 

H Επιτροπή Αλληλεγγύης σε διωκόμενους για την Ελευθερία σε Κινητοποιήσεις, εξέδωσε στις 16/1/2021, την παρακάτω ανακοίνωση, αντιδρώντας στις πολιτικές της κυβέρνησης που  συστηματικά επιτίθενται στα λαϊκά στρώματα και τους εργαζόμενους. με πρόσχημα την "μη τήρηση των μέτρων αποφυγής διάδοσης της COVID-19". 

 

Περισσότερα: Επιτροπή Αλληλεγγύης σε Διωκόμενους για την Ελευθερία σε Κινητοποιήσεις: Η κυβέρνηση προκαλεί με...

Central Park

 

Τις κρύες μέρες του χειμώνα

αφήνω κατά μέρος ό,τι γράφω

βάζω τη θέρμανση στο φουλ

και περιμένω

να 'ρθεις

από τη δουλειά λίγο νωρίτερα

με κατακόκκινα τα μάγουλα

και με τη μυρωδιά του κρύου

πάνω σου

 

ν΄ αρχίσεις να κυκλοφορείς

στο διαμέρισμα

μόνο μ΄ ένα μακρύ πουλόβερ

και καλτσάκια,

να κοιτάζεις ώρα απ' το παράθυρο

την κίνηση στο Central Park

και να μ΄ ακούς

να παίζω το Love for Sale

και το I want to stay here

στο πιάνο.

 

Δημήτρης Φωτεινόπουλος, 19.1.2021

Ολυμπιακό πνεύμα

OLYMPIC SPIRIT
 
Οι πρωταθλητές/τριες είναι ίσως οι μόνοι που έχουν "εξουσία", με την έννοια του κύρους στα μάτια του κόσμου, ώστε να μπορούν να καταγγείλουν και να ακουστούν. Όλοι οι άλλοι επώνυμοι και μη παράγοντες κ παραγοντίσκοι στο χώρο του αθλητισμού δυστυχώς συντηρούν ένα σάπιο σύστημα. Ένα σύστημα που ζει κ βασιλεύει η διαπλοκή, ο παραγοντισμός, η χαμέρπεια και εκμεταλλεύεται τη ζωντάνια των νέων παιδιών κ τη δίψα τους για αθλητικές νίκες.
 
Γι' αυτό πρέπει ΤΩΡΑ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΟΝΙΚΕΣ ΜΑΣ, ΣΟΦΙΑ ΜΠΕΚΑΤΩΡΟΥ & ΝΙΚΟ ΚΑΚΛΑΜΑΝΑΚΗ, για το θάρρος τους να τα βάλουν με τα θηρία! Και να ανοίξουν το δρόμο και σε άλλους που χρόνια τώρα διστάζουν να καταγγείλουν ανθρώπους κ πράγματα.
 
 

Οχυρό Ραφήνας. Δραπετεύοντας από το παρελθόν

καλή

του Θεμιστοκλή Λαζαρή

 

Σαν τις αλογόμυγες στης άνοιξης την πλάτη

Τώρα χάσκουν αδειανά

Τα πολυβολεία.

 

Οχυρό: ένα καλά φυλαγμένο μυστικό της Ραφήνας. Ένας δασωμένος λόφος που αγναντεύει την πόλη, την Πεντέλη, τη θάλασσα. Γνωστός στους περισσότερους κατοίκους της περιοχής για τις αθλητικές εγκαταστάσεις και τα σχολεία στην ανατολική πλευρά του. Για λίγους ίσως, κάτι πολύ περισσότερο: ένας ερειπιώνας που θυμίζει μια πονεμένη, όχι και τόσο μακρινή ιστορία αυτού του τόπου: τη Γερμανική Κατοχή.

Αρκετές γενιές παιδιών και νέων γαλουχήθηκαν εξερευνώντας τα μυστικά του, πάντα κάτω από το γοητευτικό φάσμα του άγνωστου κινδύνου, απόλυτα υπαρκτού τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ’50, με διάσπαρτα πυρομαχικά ακόμη ενεργά, κατά βάση μυθικού στην αυγή του 21ου αιώνα. Οι πρώτοι επίδοξοι εξερευνητές έβλεπαν τον χώρο με άλλα μάτια: εκείνοι είχαν ακόμα νωπές τις μνήμες του τί σήμαινε αυτή η θέση, για τρία χρόνια απτό σύμβολο της ξένης κυριαρχίας. Οι επόμενοι κάτι είχαν ακούσει από γονείς, παππούδες ύστερα... Σήμερα πια, το Οχυρό είναι ένα κομμάτι θρύλου, το φιλικό δάσος καλύπτει ξεχασμένο πόνο και ιστορίες ανακατεμένες με τη φαντασία που χαρίζει η απόσταση.

Ναι, για όλους αυτούς τους λόγους η ανάδειξη αυτού του μνημειακού συνόλου της σύγχρονης ιστορίας ήταν για χρόνια στο στόμα πολλών, ως όνειρο ή επιδίωξη. Σήμερα ωστόσο, όταν φαίνεται πως έφτασε πια η ώρα, τα σχέδια που απλώνονται στο χαρτί ξενίζουν αρκετά: πρώτα για την αισθητική, έπειτα για τα μέσα, και πάνω απ’ όλα για την ουσία.

 

Περισσότερα: Οχυρό Ραφήνας. Δραπετεύοντας από το παρελθόν

Η μεγάλη ηλεκτρονική ψηφοφορία της atticavoice συνεχίζεται

vote2

 

Η μεγάλη ηλεκτρονική ψηφοφορία της Atticavoice συνεχίζεται και αυτή την εβδομάδα, αγαπητοί φίλοι. Κόντρα στις άνωθεν αποφάσεις ερήμην της λαϊκής θέλησης, αποφασίζουμε να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας. Κάνουμε κλικ εδώ  και ψηφίζουμε εμείς αυτόν που θέλουμε να βλέπουμε στο βάθρο της μικρής πλατείας, δίπλα από το Ταχυδρομείο της Ραφήνας.

Για όσους θελήσουν να σκεφτούν ότι η κίνησή μας εκπορεύεται από διάθεση στείρας αντιπολίτευσης προς το δήμαρχο Ραφήνας, ας μη βιαστούν και ας μάθουν πως και ο ίδιος ο δήμαρχος είναι υποψήφιος στη μεγάλη ψηφοφορία μας και τα πηγαίνει μάλιστα πάρα πολύ καλά. Πάμε λοιπόν να δούμε τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα

Όπως μπορούμε να δούμε, η μάχη προμηνύεται σκληρή. Αυτή τη στιγμή εμφανίζονται δύο πολύ δυνατά φαβορί που έχουν ξεχωρίσει αρκετά. Από τη μία μεριά είναι το ζεύγος Πατούλη και από την άλλη, ο νυν δήμαρχος Ραφήνας, Ευάγγελος Μπουρνούς.

Ακολουθεί, σε απόσταση αναπνοής από τους προαναφερόμενους, ο γνωστός κοσμικός της Ραφήνας και της Μυκόνου Γιάννης Γαλάτης και λίγο πιο πίσω η πολιτική ακτιβίστρια Ραχήλ Μακρή. Αξιοσημείωτη επίδοση επίσης καταγράφει το δικαστικό ζεύγος Μπέου-Κούγια, ενώ οι άλλες τρεις υποφηφιότητες, αυτές του Κυριάκου Μητσοτάκη, του Κωνσταντίνου Μπογδάνου και του Άδωνι Γεωργιάδη, δεν πήραν ούτε των δικών τους ανθρώπων την ψήφο  .

Για βοήθεια όσων αμφιταλαντεύονται, δίνουμε παρακάτω μια σύντομη παρουσίαση των υποψηφιοτήτων. Ελπίζουμε να νικήσει ο καλύτερος και υποσχόμαστε πως θα συνεχίσουμε τον αγώνα. Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας θα ανακοινωθούν στο δήμαρχο με το πέρας της διαδικασίας και θέλουμε να πιστεύουμε πως δεν θα τα αγνοήσει

Ακολουθεί η παρουσίαση των υποψηφιοτήτων. Λίγα λόγια και ένα τραγουδάκι για τον καθένα. Σας ευχόμαστε καλή διασκέδαση

 

Περισσότερα: Η μεγάλη ηλεκτρονική ψηφοφορία της atticavoice συνεχίζεται

Ο Άγιος Εμβόλιος

.............

Ο ΑΓΙΟΣ ΕΜΒΟΛΙΟΣ 2

Ένας τόπος «Πρώτο Θέμα»

NO

Από τα χθεσινά και σημερινά ΜΜΕ, η καταγραφή της  πρώτης είδησης

Εφημερίδα των Συντακτών:  Μετά από αρκετούς μήνες, συνελήφθη το απόγευμα στο Πόρτο Ράφτη ο φυγόδικος χρυσαυγίτης Σωτήρης Δεβελέκος, κατηγορούμενος για την επίθεση στη «Φαβέλα».

Zougla.gr: Συνελήφθη στο Πόρτο Ράφτη το απόγευμα της Πέμπτης ο Σωτήρης Δεβελέκος, μέλος της Χρυσής Αυγής και «πρωτοπαλίκαρο» του Ν. Μιχαλολιάκου, καταζητούμενος για την επίθεση στον κοινωνικό χώρο «Φαβέλα» στον Πειραιά.

Tvxs.gr: Συνελήφθη το απόγευμα της Πέμπτης στο Πόρτο Ράφτη ο καταζητούμενος χρυσαυγίτης οδηγός και πρωτοπαλίκαρο του Νίκου Μιχαλολιάκου, Σωτήρης Δεβελέκος

Protagon.gr:…. Ο συλληφθείς δεν είχε απολογηθεί στο πλαίσιο της ανάκρισης και ο ανακριτής είχε εκδώσει ένταλμα σύλληψης. Το πρωί της Πέμπτης εντοπίστηκε και συνελήφθη στη Ραφήνα από αστυνομικούς της υποδιεύθυνσης κρατικής ασφάλειας.

Τελικά δεν έχει σημασία που συνελήφθη ο Δεβελέκος, στο Πόρτο Ράφτη ή στη Ραφήνα, αλλά το ότι συνελήφθη. Αν όμως η σύλληψη έγινε στη Ραφήνα, είναι αρκετά πιθανό στο ίδιο μέρος να κρύβονται και οι άλλοι δύο καταζητούμενοι, Παππάς και Θεοδώρου. Η Ραφήνα δυστυχώς, μαζί με τη γειτονική Αρτέμιδα, υπήρξε άλλοτε φιλόξενος τόπος για τους χρυσαυγίτες. Σε μικρή απόσταση άλλωστε, βρίσκεται και το Πόρτο Ραφτη. Άλλος ένας ενδεχόμενος τόπος εντοπισμού και σύλληψης του Δεβελέκου

Από τα σημερινά ΜΜΕ, η καταγραφή και της  επόμενης είδησης. Η πηγή της είναι κοινή, η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, αλλά αναφέρουμε εδώ και την εφημερίδα Sport time, που δημοσίευσε την είδηση στην ηλεκτρονική της έκδοση, ταυτόχρονα

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ: Αυτός είναι ο... παράγοντας που κατήγγειλε η Σοφία Μπεκατώρου

Sport time: Σοφία Μπεκατώρου: Αυτός είναι ο παράγοντας που κατήγγειλε για σεξουαλική κακοποίηση

Η είδηση υπάρχει πλέον παντού και φυσικά και στα τοπικά μέσα, ως αναπαραγωγές του πρωτοτύπου του πρώτου θέματος

 

Περισσότερα: Ένας τόπος «Πρώτο Θέμα»

Ο ιστορικός Δημήτρης Φωτιάδης και η Επανάσταση του '21

fotiadis01

 

Ο Δημήτρης Φωτιάδης ήταν λογοτέχνης, δημοσιογράφος και ιστορικός. Το έργο του "Η Επανάσταση του 1821" θεωρείται έργο-σταθμός και σημείο αναφοράς για όσους θέλουν να μελετήσουν σε βάθος τις πολύπλευρες πτυχές του αγώνα αυτού.

Ο Δημήτρης Φωτιάδης δεν ήταν μόνο άνθρωπος των γραμμάτων. Γνώρισε από πρώτο χέρι τη φρίκη του πολέμου και γεύτηκε παράλληλα την πίκρα της αχαριστίας της πατρίδας του. Πολέμησε ως εθελοντής στο Μικρασιατικό πόλεμο, ενώ είχε την «τύχη» να ανταμειφθεί από τις μετεμφυλιακές κυβερνήσεις με εξορία στη Μακρόνησο, την Ικαρία και τον Άι-Στράτη.

Οι αριστερές του πεποιθήσεις ήταν αυτές που τον αποστασιοποίησαν από το κυρίαρχο εθνικιστικό, αγιογραφικό αφήγημα της Επανάστασης του ’21 και τον ώθησαν να αναζητήσει την ιστορική αλήθεια, άσχετα από τις δυσάρεστες πτυχές της και τις βαριές σκιές που έριχνε σε πολλά πρόσωπα του Αγώνα.

Δικό του είναι το περίφημο απόσπασμα: “Δύο ήταν τα Εικοσιένα: Το ένα του λαού και των πιο προοδευτικών ανθρώπων εκείνου του καιρού, το άλλο των κοτζαμπάσηδων και των πολιτικάντηδων. Του πρώτου οι ρίζες αντλούνε τους χυμούς τους από τα «Δίκαια του ανθρώπου» του Ρήγα Βελεστινλή, πάνω στ' άλλο πέφτει βαρύς ο ίσκιος της «Πατρικής Διδασκαλίας» του μακαριωτάτου Πατριάρχη της Αγίας Πόλης Ιερουσαλήμ Κυρ Ανθίμου - ή, πιο σωστά, του Γρηγορίου”

Ο λόγος του Δημήτρη Φωτιάδη είναι ταυτόχρονα λαϊκός και λογοτεχνικός. Mε το πλούσιο αφηγηματικό του ύφος κατορθώνει να αναπαραστήσει με γλαφυρό τρόπο την ατμόσφαιρα της εποχής, χωρίς να κουράζει τον αναγνώστη.

Ας δούμε πώς περιγράφει στο έργο του «Καραϊσκάκης» τη θλιβερή παιδική ηλικία του ήρωα:

 

Περισσότερα: Ο ιστορικός Δημήτρης Φωτιάδης και η Επανάσταση του '21

Ο μύθος των αιώνιων φοιτητών

keramevs

 

Η Δεξιά δεν περιέχει ιδεολογία. Η Δεξιά δεν γνωρίζει από ιδανικά, δεν γνωρίζει από αξίες. Η Δεξιά είναι απλά η εφαρμογή του νόμου της ζούγκλας στην ανθρώπινη κοινωνία. Είναι φυσικό να μην μπορεί να αντιπαρατεθεί στις ιδέες με ιδέες. Αντί αυτών χρησιμοποιεί συνθήματα και μυθεύματα ταΐζοντας τα παπαγαλάκια των Μέσων Εξημέρωσης προκειμένου να τα επαναλαμβάνουν μέχρις ότου ο λοβοτομημένος τηλεθεατής πειστεί για την ορθότητά τους

Δεκαετίες τώρα ακούμε για τους «αιώνιους φοιτητές», για το «άβατο των Εξαρχείων», για τη «γενιά της Μεταπολίτευσης», για το «απαράδεκτο καθεστώς του Πανεπιστημιακού Ασύλου». Με μύθους πορεύεται η Δεξιά, με παραμύθια ταΐζει το λούμπεν ακροατήριό της

Για τον πρώτο από τους μύθους αυτούς θα μιλήσουμε σε αυτήν την ανάρτηση. Αφορμή πήραμε από το άρθρο του Info-war  που προέρχεται από το βιβλίο «Σύγχρονοι Ελληνικοί Μύθοι» του Περικλή Γκόγκα. Ένας από τους μύθους που πραγματεύεται το βιβλίο αυτό είναι και ο μύθος των αιώνιων φοιτητών, τους οποίους η Νίκη Κεραμέως, υπουργός Παιδείας, εμφανίζεται πως θέλει να εξαφανίσει από τη Δημόσια Εκπαίδευση. Από τη Δημόσια Εκπαίδευση που η κυρία αυτή δε γνώρισε ποτέ. Στο Κολλέγιο Αθηνών ήταν μαθήτρια, στο Harvard ήταν φοιτήτρια, στο Παρίσι ήταν μεταπτυχιακή φοιτήτρια. Τη Δημόσια Εκπαίδευση ούτε τη γνώρισε, ούτε την εκτίμησε, ούτε την αγάπησε, ούτε νοιάζεται γι' αυτήν. Την αντιλαμβάνεται μόνο ως ένα δημοσιονομικό έξοδο που πρέπει να το περικόψει όσο μπορεί.

Ας πάμε όμως να διαβάσουμε το άρθρο και ας αφήσουμε προς το παρόν αυτήν την αντιπαθή, την γερασμένη πριν από την ώρα της, στεγνή κυρία

 

Περισσότερα: Ο μύθος των αιώνιων φοιτητών

Ένας δήμαρχος απολογείται

loutsa02

 

Οι ταβέρνες της Λούτσας αναγκάστηκαν να γκρεμίσουν πριν από μερικές ημέρες τις εξωτερικές κατασκευές που είχαν χτίσει πάνω στην αμμουδιά. Θα περίμενε κανείς πως ο πρώτος που θα θριαμβολογούσε από το γκρέμισμα αυτών των αυθαίρετων και ακαλαίσθητων κατασκευών, θα ήταν ο δήμαρχος της περιοχής. Αμ δε! Σε ανάρτησή του στο facebook, ο δήμαρχος Σπάτων –Αρτέμιδος, Δημήτρης Μάρκου, θέλησε να απολογηθεί και να αποσείσει από πάνω του την ευθύνη για το γκρέμισμα των κατασκευών αυτών

Στη διαδικτυακή απολογία του, ο δήμαρχος δηλώνει πως δεν είναι αυτός υπεύθυνος για το γκρέμισμα, αλλά η Κτηματική Υπηρεσία. Τονίζει, επίσης, πως ο ίδιος κατέβαλε κάθε προσπάθεια – παρόλο που δεν είναι αρμοδιότητά του ο αιγιαλός – να νομιμοποιηθούν οι κατασκευές αυτές παρεμβαίνοντας σε πολιτικό επίπεδο, αλλά δεν τα κατάφερε. Με λίγα λόγια μας λέει πως αν ήταν στο χέρι του, οι παράγκες αυτές θα έμεναν πάνω στην αμμουδιά για πάντα

Τελειώνοντας, ρίχνει και το «καρφί» του για τους επιχειρηματίες, λέγοντας πως πιθανόν τα πράγματα να μπορούσαν να είχαν κουκουλωθεί εάν οι επιχειρηματίες δεν κάρφωναν ο ένας τον άλλον για τις αυθαιρεσίες τους

 

Περισσότερα: Ένας δήμαρχος απολογείται

Μεγάλη έρευνα της Attica Voice. Ποιον θα ανεβάζατε στο βάθρο;

Kitsch 2

Η Attica Voice πιστή στον θεσμό της λαϊκής συμμετοχής, στην ανάδειξη της Ιστορίας του τόπου, με την ευκαιρία της κατ’ ευφημισμό, ανάπλασης της πλατείας Δ.Ρ. Θεοχάρη, παλαιότερα γνωστότερης ως «Πλατεία Ταχυδρομείου», αποφάσισε να δώσει τη δυνατότητα έκφρασης στους ίδιους τους δημότες, για την επιλογή του αγάλματος που θα φιλοξενήσει, στο άδειο βάθρο της.

Η Ιστορία είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να παίζει κανείς μαζί της. Ο Κάτωνας ο πρεσβύτερος μάλιστα δήλωνε πως θα προτιμούσε οι άνθρωποι να ρωτούν στο μέλλον γιατί δεν έκαναν άγαλμα για τον Κάτωνα παρά γιατί του έκαναν (άγαλμα). Το ίδιο πάνω κάτω εννοούσε και ο Ελευθέριος Βενιζέλος που αστειευόταν, μιμούμενος τον Μικελάντζελο, πως «όσο περισσότερο μάρμαρο, τόσο μικρότερο το άγαλμα», υπονοώντας μάλλον, μικρό ανάστημα για τον τιμώμενο. Με λίγα λόγια, κανείς από τους  δυο δεν ήταν φίλος των ανδριάντων ή των προτομών, όσο ζούσε.  Μάλλον και μετά θάνατον την ίδια γνώμη θα έχουν.

Πέρα από αυτό που ήθελαν οι διάφοροι «μεγάλοι» της ανθρώπινης Ιστορίας, υπάρχει και το τι θέλει ο λαός. Μάλιστα η λαϊκή βούληση, συστηματικά  αξιοποιείται ως χρήσιμο πρόσχημα, εκεί που ο λαός περιφρονείται από την εξουσία.

Η Attica Voice τιμώντας την σύγχρονη ελληνική Ιστορία, καλεί τους ίδιους τους πολίτες να αποφασίσουν ποιον ή ποια θα ανεβάσουν στο βάθρο της πλατείας Δ.Ρ. Θεοχάρη, παλαιότερα  γνωστή ως Ταχυδρομείου. Καλείστε να ψηφίσετε από τα πρόσωπα που αναφέρονται στην σχετική λίστα που ακολουθεί. Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν και επίσημα, σε ειδική τελετή, για την οποία θα ενημερώσουμε την ημέρα λήξης της ψηφοφορίας

Στην επιλογή σας να λάβετε υπόψη και την εικόνα που συνοδεύει τις υποψηφιότητες, αφού θα είναι και η τελική απεικόνιση σε γλυπτό, του προσώπου που ενδεχομένως λάβει την τιμή που του επιφυλάσσει ο δήμος της Ραφήνας.

Η Συντακτική Ομάδα της Attica Voice, προκειμένου να βοηθήσει τους πολίτες να λάβουν την απόφαση τους έχοντας όσο γίνεται πιο αφαιρική άποψη επί των προσώπων, προτίθεται να προχωρήσει και στην προσθήκη λίγων λεπτομερειών, μία σύνοψη της αξίας των υποψηφίων. Αν λοιπόν προβληματίζεστε, δεν εχετε παρά να πειρμένετε λίγο για τη σχετική ενημέρωση. Αν όμως είστε σίγουροι, δαγκώστε το ποντίκι και επιλέξτε τη βουλίτσα αριστερά από το όνομα του κάθε υποψηφίου, πιέστε με δύναμη το πλήκτρο Vote και καθαρίσατε.

Περισσότερα: Μεγάλη έρευνα της Attica Voice. Ποιον θα ανεβάζατε στο βάθρο;

Πέρα από τα όρια του τραγικού, βρίσκεται το γελοίο

Kitsch 2

 

Χάζευα τη φωτογραφία και δεν το χωρούσε ο νους μου. Πόση γελοιότητα μπορεί να χωρέσει σε μία εικόνα; Ο έξυπνος διαφημιστής Barnard όταν επινόησε την αρχικά  «ιαπωνική»  (και μετά «κινέζικη») ρήση, πως σε μία εικόνα χωρούν χίλιες λέξεις, δεν θα μπορούσε να φανταστεί και πόσο kitsch ή  πόση γελοιότητα χωρούν σε μία εικόνα.

Όντως, η οπτικοποίηση της έπαρσης, με μία φωτογραφία του «πεφουσκωμένου ταώ*» δίπλα σε ένα άδειο βάθρο (και μάλιστα κακόγουστο), να καμαρώνει για το υπέρ του βάθρου κενό, αποτελεί αν όχι γκαγκ από βουβή κωμωδία του Buster Keaton, τουλάχιστον παράδοξο.  Μάλιστα, για να αποδοθεί ένα «υπερρεαλιστικό άλλοθι» στη σκηνή, ο επαιρόμενος θα μπορούσε να ανέβει στο βάθρο και να φωτογραφηθεί σε στάση «περιπάτου» ή με μια ομπρέλα στο χέρι. Δυστυχώς η φαντασία είναι το πρώτο θύμα της κακογουστιάς.

Αν παρατηρούσε την εικόνα ένας εικαστικός, μάλλον θα ένιωθε απορία για το πως γίνεται αντικείμενο θαυμασμού ένα βάθρο (και μάλιστα κακόγουστο). Θα ένιωθε αμήχανα για την τέχνη του. Εν προκειμένω και λόγω βάθρου (και μάλιστα κακόγουστου)  θα πρέπει να κάνουμε γλύπτη τον εικαστικό μας. Αν το βάθρο είναι αυτό που θαυμάζει και κοιτάει με περισσή λαγνεία ο παρατηρητής, ενδεχομένως το έργο που θα τοποθετηθεί στο μέλλον, να είναι απλά το έρμα. Το συμπλήρωμα του χώρου, για να μη μείνει το βάθρο μόνο κι έρημο. Αυτό και η ασχήμια του.

Σε αντιδιαστολή με τον υποθετικό εικαστικό της προηγούμενης παραγράφου, ένας λογοτέχνης θα έβρισκε μία αφορμή για να γράψει μία καλή φάρσα, που να σπάει ταμεία τα καλοκαίρια ως επιθεώρηση στο Δελφινάριο. Ένας γελοιογράφος μπορεί και να παρατούσε το πενάκι του, διαπιστώνοντας πως η πραγματικότητα ξεπερνάει σε γελοιότητα τις δικές του έξυπνες μεν, αλλά όχι τόσο αστείες επινοήσεις.

Ένας  σκηνοθέτης πάλι θα μπορούσε να εμπνευστεί μία ταινία επιστημονικής φαντασίας, όπου οι άνθρωποι δεν χρειάζεται πια  να βλέπουν την τέχνη, την έμπνευση αποτυπωμένη επί της ύλης, αλλά να την φαντάζονται όπως εκείνοι θέλουν. Κι ένας ζωγράφος θα ζωγράφιζε την ίδια τη φωτογραφία ή και σκέτο το βάθρο, αφού είναι το αντικείμενο του θαυμασμού.

Περισσότερα: Πέρα από τα όρια του τραγικού, βρίσκεται το γελοίο

Σελίδα 6 από 83

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • ...
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • ...
  • Βρίσκεστε εδώ:  
  • Αρχική

 

NDflames2

follow us

joomla social share plugin

Επικοινωνία

Επικοινωνήστε μαζί μας

ΧΡΗΣΙΜΑ

farmakia

HOSPITAL


"Επιστροφή στη Κορυφή"

© 2021 atticavoice