Η μεγάλη ηλεκτρονική ψηφοφορία της atticavoice συνεχίζεται - 7/2/21
Ενώ η μεγάλη ηλεκτρονική ψηφοφορία της attica voice για τη μικρή προτομή που θα τοποθετηθεί στη μικρή πλατεία της μικρής πόλης της Ραφήνας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, πληροφορηθήκαμε με μεγάλη μας έκπληξη πως κάποιοι πήγαν και τοποθέτησαν ήδη μία προτομή πάνω στο άδειο βάθρο. Αυτομάτως γεννούνται δύο ερωτήματα: Ποιοι ήταν αυτοί που τοποθέτησαν την προτομή ; Και ποιανού είναι η προτομή ;
Σχετικά με το πρώτο ερώτημα, εμείς δε θέλουμε να πιστέψουμε τις φήμες πως ήταν ο δήμαρχος o δράστης της απαράδεκτης και αυθαίρετης ενέργειας και πως το έκανε πάνω στο θυμό του, βλέποντας πως τα αποτελέσματα της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας δεν τον ευνοούν. Και λέμε πως δεν μπορούμε να το πιστέψουμε γιατί γνωρίζουμε πολύ καλά τις δημοκρατικές ευαισθησίες του συγκεκριμένου δημάρχου και πως δεν υπήρχε περίπτωση να πάει να βάλει μια άκυρη προτομή στην πλατεία χωρίς να ερωτηθεί ο κυρίαρχος λαός.
Το δεύτερο ερώτημα που ανακύπτει είναι ποιανού είναι η προτομή, καθώς δεν υπάρχει και σχετική ενδεικτική πινακίδα. Κάποιος, που το ύφος του έδειχνε πως είχε εκ των έσω πληροφόρηση, είπε πως είναι του Βενιζέλου ( όχι του Ευάγγελου, του άλλου, του πιο αδύνατου είπε). Κάποιος περαστικός είπε πως είναι φτυστός ο Δον Κιχώτης, ενώ ένας ταξιτζής από την πιάτσα απέναντι είπε πως του θύμιζε το μακαρίτη τον παππού του.
Τα ερωτήματα είναι σοβαρά και χρήζουν άμεσης απάντησης. Παρόλα αυτά, δεν μπορούν να σταματήσουν τη μεγάλη ψηφοφορία η οποία έχει πάρει μια εκπληκτική τροπή μία εβδομάδα πριν από την ολοκλήρωσή της, καθώς όλα δείχνουν πως ο νικητής θα είναι ένα δικό μας παιδί, ο Γιάννης ο Γαλάτης.
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε τα μέχρις στιγμής αποτελέσματα που αποδεικνύουν τη μεγάλη ανατροπή που συντελείται. Η μάχη όπως θα μπορέσετε να διαπιστώσετε είναι σκληρή. Το ζεύγος Πατούλη δεν εγκαταλείπει τη μάχη, είναι σκληροί μαχητές , το γνωρίζουμε και οι ισορροπίες είναι ρευστές. Εμείς, πάλι, ως atticavoice - γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε; - στηρίζουμε το δικό μας παιδί.
Σας ευχόμαστε καλή διασκέδαση και σας θυμίζουμε πως η ψηφοφορία συνεχίζεται. Μπαίνετε εδώ και ψηφίζετε. Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν με την πρέπουσα επισημότητα την ερχόμενη Κυριακή 14 Φεβρουαρίου, ημέρα των ερωτευμένων!
Περισσότερα: Η μεγάλη ηλεκτρονική ψηφοφορία της atticavoice συνεχίζεται - 7/2/21
Κορωνοπάρτυ υψηλών προσώπων
Το Πάσχα του 2018, ο τότε δήμαρχος Ναυπλιέων, Δ. Κωστούρος, δεν θα το ξεχάσει ποτέ. Μέσα στην προετοιμασία και καλλιέργεια επικοινωνιακού κλίματος, ένα χρόνο πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές, έκανε αυτό που χαρακτηρίζει τους υπερφίαλους και αλαζόνες. Διατράνωσε την έπαρση του οργανώνοντας ένα πασχαλινό γεύμα «αγάπης», που το διαφήμισε με τον χειρότερο τρόπο. Τρόπο αποκαλυπτικό όμως για το πως σκέφτονται και τι επιδιώκουν, οι αγαθοί πολιτικοί, αυτοδιοικητικοί κλπ, προσφέροντες «γεύματα αγάπης».
Με την παράγραφο που ακολουθεί, ο «χορηγός» κατάφερε να μην εμφανιστεί ούτε ένας άνθρωπος στο γεύμα που οργάνωνε. Ούτε καν ο μητροπολίτης πήγε (πάντα προσκαλείται και ένας μητροπολίτης όπου προσφέρεται αγάπη).
«Γεύματα αγάπης και αλληλεγγύης σε αστέγους, απόρους και δεκάδες οικογένειες που ζουν στο όριο της φτώχειας θα προσφέρουν και φέτος η εκκλησία και ο Δήμος Ναυπλιέων.
Τα μεγάλο, γιορτινό συσσίτιο θα γίνει, ανήμερα το Πάσχα, όπου φέτος για πρώτη φορά θα σουβλιστούν οι παραδοσιακοί οβελίες στον αύλειο χώρο της Ευαγγελίστριας στην Πρόνοια…»
Θιγμένοι οι άνθρωποι στους οποίους απευθυνόταν το «γεύμα αγάπης» δεν πήγαν. Όπως δεν θα πήγαινε και κανείς, αφού η συμμετοχή του -πίστευε πως- θα τον «στιγμάτιζε» ως αναξιοπαθούντα. Το τραπέζι του δημάρχου ονομάστηκε «το γεύμα της ντροπής» και πέρασε στην ιστορία. Την τοπική αλλά και την «παγκόσμια ιστορία της γκάφας ή της αναισθησίας»
‘Ένα άλλο γεύμα της ντροπής ζήσαμε μέσω του φακού άγνωστης ή αγνώστου εικονολήπτη, που απαθανάτισε την γλεντοκοπούσα παρέα του Κ. Μητσοτάκη, καλεσμένου του βουλευτή του Στεφανάδη, μάζι με άλλα 48 άτομα (με Μητσοτάκη και οικοδεσπότη μας κάνουν 50). Μάλιστα ο (καθηγητής Ιατρικής) Στεφανάδης δήλωνε πως
«τηρήθηκαν όλα τα μέτρα που επιβάλλουν τα πρωτόκολλα ελέγχου της πανδημίας, δηλαδή υπαίθριος χώρος της οικίας, χρήση μασκών στο μεσοδιάστημα του γεύματος, αριθμός ατόμων στο τραπέζι.» ενώ λυπόταν γιατί
«οι εικόνες και οι συνθήκες, εκτός του χώρου που ήταν ο πρωθυπουργός, με συγκέντρωση κόσμου που προσήλθε αυθόρμητα για να τον δει από κοντά, δεν ήταν οι πρέπουσες, αποτέλεσαν αφορμή παρεξήγησης και ερμηνεύθηκε αρνητικά η έκφραση της παραδοσιακής φιλοξενίας που δείχνουμε όλοι στο νησί μας»
Ο μάγος κοιτάζει την πόλη
Θυμάμαι την πρώτη φορά που πρωτάκουσα αυτό το δίσκο. Ήταν ένα μουντό πρωϊνό κι εγώ ήμουν στριμωγμένος σα σαρδέλα, σε ένα τρόλεϊ που πάσχιζε να προχωρήσει σε μια μποτιλιαρισμένη Πατησίων. Δεν υπήρχαν βέβαια τα smartphones, υπήρχαν όμως τα θρυλικά walkman και δεκάδες ραδιοφωνικοί σταθμοί που έπαιζαν καλή μουσική
Ήταν το «Μ’ αρέσει να μη λέω πολλά» το τραγούδι που με πήρε και μ' έκανε να πετάξω πάνω από την πόλη εκείνο το άχαρο πρωϊνό. Θυμάμαι και την ημέρα που αγόρασα το δίσκο αυτό. Αυτή τη φορά ήταν ένα ηλιόλουστο μεσημέρι στην Πανεπιστημίου. Ο δίσκος ήταν «Ο μάγος κοιτάζει την πόλη», ο πρώτος – και καλύτερος δίσκος – των Υπόγειων Ρευμάτων.
Ο δίσκος αυτός στάθηκε ένας από τους πιο επιτυχημένους της ελληνικής ροκ σκηνής της δεκαετίας του ’90. Ο άνθρωπος που τους “ανακάλυψε” ήταν ο μουσικός παραγωγός Δημήτρης Χατζόπουλος ο οποίος, προλογίζοντας το δίσκο που κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 1994, γράφει: « Υπόγεια Ρεύματα σημαίνει μουσικές αναζητήσεις που ξεκινούν από τον προσωπικό κόσμο πέντε παιδιών, συγκροτούνται στο κέντρο της πόλης (περιοχή Ψυρρή, αν αρέσκεσθε στις λεπτομέρειες) και για πρώτη φορά καταγράφονται για να ταξιδέψουν στην πόλη και πέραν αυτής. Αγαπάμε την ποίηση, αγαπάμε τη μουσική … τώρα προσπαθούμε ν’ αγαπήσουμε και τους εαυτούς μας. Παιδιά καλό ταξίδι, υπόγεια και υπέργεια …»
Οι στίχοι των τραγουδιών είναι δικοί τους, εκτός από δύο ποιήματα, τα «Ανδρείκελα» του Κώστα Καρυυωτάκη και η «Βροχή» του Χ.Λ. Μπόρχες. Καλή ακρόαση!
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Εκχερσώσεις (επιχωματώσεις και ισοπεδώσεις) σε δασική έκταση πέριξ του γηπέδου της Διώνης
Από την Κίνηση για την Προστασία και Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας και την Ανεξάρτητη Πρωτοβουλία Πολιτών «Δασαμάρι S.O.S.» λάβαμε το ακόλουθο δελτίο τύπου για την εκχέρσωση που εκτέλεσε ο δήμος Ραφήνας, σε δασική περιοχή δίπλα στπ γήπεδο της Διώνης Πεντέλης
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - 6/2/2021
Εκχερσώσεις (επιχωματώσεις και ισοπεδώσεις) σε δασική έκταση πέριξ του γηπέδου της Διώνης
Παραμονές της Πρωτοχρονιάς του 2021, ο Δήμος Ραφήνας ξεκίνησε επιχωμάτωση (μπάζωμα) στον εξωτερικό χώρο των γηπέδων μπάσκετ και ποδοσφαίρου της Διώνης, στο Πικέρμι. Στο χώρο που επιχωματώθηκε (μπαζώθηκε) φύονταν δέντρα και θάμνοι, που καλύφθηκαν από τα χώματα και τα αδρανή. O χώρος όπου γίνονται οι επιχωματώσεις είναι στο σύνολο του ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ και εκτός ορίων οικισμού. Εκεί υπάρχουν και δασικές λωρίδες γης εκτός από εκτάσεις άλλων χρήσεων. Οι προστατευόμενες λωρίδες γης είναι χαρακτηρισμένες ΔΑΣΙΚΕΣ (ΔΔ και ΑΔ). Θα όφειλε, συνεπώς, ο χωματουργός Δήμος να έχει πάρει άδεια από το Δασαρχείο Πεντέλης για να προχωρήσει στις εργασίες στην περιοχή.
Συλλογικότητες της περιοχής («ΩΚΕΑΝΙΣ - Σύνδεσμος Μονίμων Κατοίκων Διώνης» και «Κίνηση για την Προστασία και Ανάδειξης του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας») προχώρησαν σε σχετικές αναφορές στο Δασαρχείο Πεντέλης (α.π. 164/4-1-2021) και στο Αστυνομικό Τμήμα Ραφήνας. Ανάλογη αναφορά έκανε ξεχωριστά και η πρωτοβουλία «Δασαμάρι S.O.S.» στις 7/1/2021 στο Δασαρχείο Πεντέλης και στην Δ/νση Δασών Αν. Αττικής (α.π. 2631/12-1-2021). Μετά την υποβολή των αναφορών, ακολούθησε αυτοψία από δασοφύλακα, ο οποίος διαπίστωσε την εκχέρσωση στην περιοχή. Συγκεντρώθηκε φωτογραφικό αποδεικτικό υλικό και οι αυτόπτες μάρτυρες συμφώνησαν να καταθέσουν τη μαρτυρία τους για τα περαιτέρω.
To Δασαρχείο Πεντέλης προχώρησε στην υποβολή «μηνυτήριας αναφοράς κατά του Νόμιμου Εκπροσώπου του Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου», ο οποίος Δήμος ήταν αυτός που εκτέλεσε την «παράνομη επιχωμάτωση» στη Διώνη. Η μηνυτήρια αναφορά έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου 10235/29-1-2021.
Γράμμα από Ιθάκη: Το περιβαλλοντικό έγκλημα ενός ιχθυοτροφείου
Σε προηγούμενο άρθρο μας είχαμε αναφερθεί στην τραγική κατάσταση που επικρατεί στην περιοχή που εγκαταλείφθηκε από τα Ιχθυοτροφεία Ιθάκης, καθώς τρεις παραλίες και η γύρω περιοχή έχουν μεταβληθεί σε έναν τριτοκοσμικό σκουπιδότοπο. Σήμερα, θα αναφερθούμε στην ακόμη μεγαλύτερη ζημιά που έχει κάνει – αυτή τη φορά στο βυθό της θάλασσας - η ανεξέλεγκτη δραστηριότητα των Ιχθυοτροφείων Ιθάκης
Όπως πάντα, εμείς οι ανυποψίαστοι πολίτες αυτής της ευνομούμενης χώρας, πέσαμε για μια ακόμη φορά από τα σύννεφα. Επί δεκαετίες τα Ιχθυοτροφεία Ιθάκης ρύπαιναν την περιοχή, χωρίς όπως φαίνεται κάποιος να τους ελέγχει. Ούτε ο Δήμος Ιθάκης, ούτε η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, ούτε το Λιμενικό. Αλλά ακόμη και μετά την εγκατάλειψη των Ιχθυοτροφείων, εννιά ολόκληρα χρόνια μετά, δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα για την αποκατάσταση του κάποτε μαγευτικού τοπίου. Ούτε από το Δήμο Ιθάκης, ούτε από την Περιφέρεια.
Οι φωτογραφίες που συνοδεύουν το άρθρο είναι του Γιώργου Λίλα, όπως και αυτές του προηγούμενου άρθρου, και τις αλιεύσαμε από την προσωπική του σελίδα στο fb, όπως και το παρακάτω κείμενο που ακολουθεί
« Εικόνες από την κατάσταση του βυθού στα κλειστά, εδώ και 9 χρόνια, ιχθυοτροφεία Ιθάκης στη θέση Μακριά Πούντα …
Μετά τις φωτογραφίες των παραλιών, της επιφάνειας της θάλασσας και της χερσαίας έκτασης έρχονται και οι υποβρύχιες φωτογραφίες ώστε να συμπληρώσουν το παζλ της απόλυτης καταστροφής της φύσης μιας όμορφης γωνιάς του νησιού μας.
Τόνοι πλαστικών σωλήνων βιομηχανικού τύπου από τα κλουβιά των ιχθυοκαλλιεργειών, πλαστικά δίχτυα, σχοινιά νάυλον, τσιμεντένια μπλόκια και σίδερα κάθε είδους κάνουν την εικόνα του βυθού τραγική και εντελώς ακατάλληλη για τον τουρισμό. Η ρύπανση της περιοχής έχει ήδη και θα έχει ανυπολόγιστες συνέπειες για το οικοσύστημα και τους κατοίκους της περιοχής.
Περισσότερα: Γράμμα από Ιθάκη: Το περιβαλλοντικό έγκλημα ενός ιχθυοτροφείου
Προτεινόμενα πρόσθετα μέτρα εν όψει αφστηρότερου λοκντάουν
Ο κορωνοϊός επελαύνει ως άλλος Αττίλας εις την ελληνικήν επικράτειαν! Πανικός εις τους υπηκόους του Μητσοτακουλιστάν! Αποδώ κρύβεσαι, τσουπ! ο ιός, απεκεί τρυπώνεις, χραπ! ο ιός! Μπαναϊα μου, ποτές δε θα γλιτώσομεν από το κακόν όπου μας εβρήκε, θρήνος και οδυρμός εις τον κοσμάκη…
Εις τοιάφτας εκτάκτους, δυσκώλους συνθήκας ολέθρου & συνφοράς, μόνον πολιτικοί άνδρες αποφασιζμένοι και στιβαροί ημπορούν να σταθούν εις το ύπσος των περιστάσεων. Και δυστυχώς εις τες μέρες μας τοιούτοι άνδρες σπανίζουν…
Προτείνω λοιπόν εις τους ιππεφθύνους (και ας με ακούσουν καλά τι έχω να τους ειπώ), ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΜΕΤΡΑ εν όπσει της ανακοινώσεως μακροτέρου ημερησίου λοκντάουν (18:00-05:00) τα σαββατοκύργιακα:
1ον: Λιτανείες εις τους δρόμους, να εβγούν οι πιστοί και οι παπάδες μας όξω, με τα ιερά των άμφια και τες αγιαστούρες των, όπως εκσορκίσουν το κακόν! Καλή η επιστημοσύνη, αλλά εδώ έχομεν σατανικήν επίθεσιν κατά του γένους, πρέπει να κάμνομεν άλλα. Να πρωτοστατεί δε της όλης λειτανίας ο άριστος ανήρ Ευάγγελος Μαρινάκης, ο ευεργέτης Μητροπόλεως Πειραιώς τε και λοιπής πατρίδος, ο χαλκέντερος ηγέτης του στόλου μας! Εμπρός εις το εκτόπισμα του ανδρός καθίσταται βέβαιον ότι ο ιός «θα τα χρειαστεί», που λέγει και ο λαός μας.
2ον: Να επιστρατευθή η Επιτροπή Δια Τα Διακόσια Χρόνια Από Το 1821. Να εβγή και αυτή εις τους δρόμους και τις ρούγες, ίνα όπως τονώση το ηθικόν του λαού. Να πρωτοστατή δε η ετέρα στυλοβάτις της εθνικής ομοπσυχίας Ιωάννα (κατά κόσμον Γιάννα) Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη. Θα είναι άλλον ένα κτύπημα καίριον δια τον ιόν.
Περισσότερα: Προτεινόμενα πρόσθετα μέτρα εν όψει αφστηρότερου λοκντάουν
Λύσεις που σας λύνουν τα χέρια
Όλα έμοιαζαν να πηγαίνουν καλά στην αρχή. Ο δήμαρχος, πάντα υπερφίαλος, έβλεπε τους δημότες να τον προκρίνουν ως υποψήφιο, του οποίου η κεφαλή θα στόλιζε το υπέρκομψο βάθρο από τσιμέντο και πλάκα επενδύσεων, που δημοτικός του σύμβουλος καμάρωνε επί μέρες, περνώντας από την πλατεία.
Πως να μη καμαρώνει ο σύμβουλος, πως να μην επαίρεται (κρυφά πάντα) ο δήμαρχος; Αν κάποιο κεφάλι έπρεπε να μπει πάνω σε ένα τόσο ωραίο και ψηλό βάθρο, αυτό θα ήταν το δικό του.
-«Και άσε τους άλλους να λένε», σκεφτόταν με κρυφή ικανοποίηση ο δήμαρχος.
-«Δηλαδή ποιο κεφάλι να μπει πάνω στο βάθρο, σε έναν αρχαιολογικό χώρο; Του Βενιζέλου; Που ούτε Ραφηνιώτης ήταν, ούτε και ψηφοφόρος μου;»
Αυτές οι σκέψεις στριφογύριζαν στον νου του δημάρχου, ενώ πήγαινε να πάρει ένα κοστούμι με click-away έχοντας ζηλέψει την διαφημιστική ενέργεια του Άδωνι, ο οποίος ήταν και ανταγωνιστής του, στην ψηφοφορία που είχε οργανώσει μία ηλεκτρονική επιθεώρηση, η οποία είχε έδρα μέσα στην επικράτεια του.
-«Ευτυχώς που υπάρχουν και αυτοί οι άνθρωποι και αναγνωρίζουν αυτό που οι φίλοι μου και ψηφοφόροι μου δεν αναγνώρισαν. Ότι δηλαδή και το δικό μου κεφάλι μπορούσε να στολίσει το υπέροχο βάθρο, από τσιμέντο και πλάκα επενδύσεων»
Αυτό ήταν το ζητούμενο της ψηφοφορίας που είχε οργανώσει η ηλεκτρονική επιθεώρηση. Αφού οι εκλέκτορες της μάζεψαν υποψηφιότητες από τον απλό κόσμο της Ραφήνας (και του Πικερμίου αλλά αυτοί ήταν μάλλον απρόθυμοι στο να προτείνουν) για το άγαλμα ή την προτομή που θα έμπαινε πάνω στο βάθρο της πλατείας Θεοχάρη, άνοιξε την ηλεκτρονική ψηφοφορία για τον κόσμο, ο οποίος καλούταν να ψηφίσει μεταξύ των 8 επικρατέστερων. Αυτοί ήταν
-Ο ίδιος ο δήμαρχος
-Ο ίδιος ο περιφερειάρχης Πατούλης μαζί με την απαστράπτουσα σύζυγο του, την αποκαλούμενη και Πατούλαινα
-Ο Γιάννης ο Γαλάτης, το «δικό μας παιδί». Ο άνθρωπος που γεφυρώνει τη Μύκονο με τη Ραφήνα, χωρίς καράβια, χωρίς φέρι μπόουτ. Μόνο με το χαμόγελο του. Ο άνθρωπος σύμβολο
Από την κοινότητα στον κοτζαμπάση. Η άνοδος και η πτώση μιας “αυτονομίας”
"Το έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικόν ό,τι είναι αληθές", Διονύσιος Σολωμός
του Θεμιστοκλή Λαζαρή - φοιτητή του Ιστορικού Αρχαιολογικού Τμήματος ΕΚΠΑ
Οι κοινότητες αποτελούν μια από εκείνες τις ενδιαφέρουσες πλευρές της ιστορίας της περιόδου της Οθωμανικής Κυριαρχίας, όπου η σχετική έλλειψη πηγών από τις πρώιμες φάσεις του φαινομένου και η μεγάλη διασπορά και ποικιλία των δεδομένων τους ευνόησαν αντικρουόμενες ερμηνείες στο πεδίο της ελληνικής ιστοριογραφίας. Για τους ρομαντικούς “πανάρχαιος θεσμός”, “θεματοφύλακας της ελληνικής παράδοσης”, “φορέας της διαφορετικότητας και της ουσίας του έθνους”. Για τους αριστερούς “πρώτη νεότερη κοιτίδα της δημοκρατίας”, “φορέας αντίστασης του λαϊκού πνεύματος”, “κομβική εμπειρία αυτόνομης δράσης των καταπιεσμένων”. Η πραγματικότητα ξεπερνά συχνά αυτές τις αφαιρέσεις και μας ανοίγει ένα παράθυρο σε έναν σύνθετο και μεταβαλλόμενο κόσμο στη βάση των μικροκοινωνιών του Νέου Ελληνισμού, πολύτιμο για την κατανόηση της Επανάστασης αργότερα και κάποιων όψεων της ελληνικής πραγματικότητας που ως σήμερα επιβιώνουν κάτω από άλλα ονόματα και σχήματα.
Ποια είναι όμως η κοινότητα στη γένεσή της; Ας γυρίσουμε πίσω στον 14ο και τον 15ο αιώνα. Καθώς οι Οθωμανοί επεκτείνονταν στη Μικρά Ασία και τα Βαλκάνια, συναντούσαν ένα πέλαγος από κατακερματισμένες επικράτειες, κληρονομιά των ανταγωνισμών μεταξύ του κεντρικού Βυζαντινού κράτους και αυτονομημένων αρχοντικών οικογενειών, λατινικών και φραγκικών δουκάτων, βαλκανικών δεσποτάτων και κρατιδίων.
Περισσότερα: Από την κοινότητα στον κοτζαμπάση. Η άνοδος και η πτώση μιας “αυτονομίας”
Πρωτοβουλία Κατοίκων Πεντέλης – Μελισσίων: Να βάλουμε φρένο στην παράνομη χωματερή στην Πεντέλη
Η Πρωτοβουλία Κατοίκων Πεντέλης – Μελισσίων, εξέδωσε το παρακάτω κάλεσμα, στις 2/2/2021, με αφορμή την απαράδεκτη τροπολογία για τη δημιουργία Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων σε παραρεμάτιο χώρο, δίπλα στο νεκροταφείο των Μελισσίων. Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, ο απαράδεκτος νόμος Χατζηδάκη, είχε φορτώσει και στο Μεγάλο Ρέμα της Ραφήνας.
Συνηθίζονται από την κυβερνητική «πλειοψηφία» των Κούληδων, των Χατζηδάκηδων, των Βορίδηδων και των Αδώνιδων, τα περιβαλλοντικά πραξικοπήματα. Η Πρωτοβουλία κατοίκων Πεντέλης Μελισσίων καλεί σε αντίσταση απέναντι στα σχέδια καταστροφής.
Ως Attica Voice καλούμε σε συμμετοχή στην συνάντηση στις 11 πμ στην πλ. Αγ. Γεωργίου Μελισσίων ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ.
Η Πεντέλη είναι το βουνό μας και κάθε πληγή που του ανοίγουν, σύντομα θα καταλάβουμε πως είναι και δική μας πληγή. Να βάλουμε φρένο στην παράνομη χωματερή στην Πεντέλη
(σημείωση της Attica Voice: Σε μία ακόμα παράνομη χωματερή στο βουνό μας)
Με εκπρόθεσμη τροπολογία και με τη γνωστή πλειοψηφία πέρασε πρόσφατα από τη βουλή απόφαση «αξιοποίησης» χώρου στην Πεντέλη για δημιουργία ΣΜΑ (σταθμού μεταφόρτωσης απορριμμάτων), συγκεκριμένα παραρεμάτιου χώρου που εφάπτεται στο νεκροταφείο Μελισσίων.
Με μια πρωτοφανή καταχρηστική διαδικασία, χωρίς επίσημη μελέτη, χωροθέτηση, ούτε καν επίσημη ανάθεση, παρακάμπτοντας κατοίκους και δημοτικό συμβούλιο, περιφέρεια και δημοτική αρχή επιχειρούν να φτιάξουν χωματερή στην Πεντέλη.
Βιβλιοπρόταση από τον Θ. Βρανά: Δρ. Δ. Τσουκαλάς, Πως να ζήσετε 150 χρόνια με υγεία
γράφει και παρουσιάζει ο Θ.Βρανάς – Καθηγητής Β’βάθμιας εκπαίδευσης
Μία επανάσταση έχει συντελεστεί τα τελευταία χρόνια στο χώρο της ιατρικής, αλλά έχει μάλλον περάσει απαρατήρητη εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Το όνομα αυτής: ΜΕΤΑΒΟΛΟΜΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ.
Το βιβλίο του Δρ. Δημ.Τσουκαλά, ιατρού, περιγράφει με απλό, κατανοητό κ γλαφυρό τρόπο τα κύρια προβλήματα υγείας του καιρού μας, αλλά και τα συνδέει (και αυτό είναι που κάνει το βιβλίο ιδιαίτερο) με την υποβάθμιση της διατροφής μας κ του φυσικού περιβάλλοντος.
Μέσα σ' αυτό το βιβλίο βρήκα συμπυκνωμένα όλα όσα ψάχνω κ πιστεύω όλα αυτά τα χρόνια ως σύμβουλος υγείας. Τα γράφει ένας βαθύς γνώστης-ερευνητής, ένας μάχιμος γιατρός που κατηγορεί, χωρίς να απαξιώνει, τους γιατρούς για την απομάκρυνσή τους από τις ιπποκράτειες αρχές της πρόληψης υγείας..
Σταχυολογώ κάποια θέματα από τα περιεχόμενα του βιβλίου:
- Το γήρας είναι αναστρέψιμο
- Πώς ο σύγχρονος άνθρωπος λιμοκτονεί τρώγοντας περισσότερο
- Διατροφικές ελλείψεις κ χρόνιες παθήσεις
- Χοληστερίνη: Ο μύθος του αιώνα
- Ο καρκίνος είναι μάλλον το σύμπτωμα παρά η νόσος
Περισσότερα: Βιβλιοπρόταση από τον Θ. Βρανά: Δρ. Δ. Τσουκαλάς, Πως να ζήσετε 150 χρόνια με υγεία
Όχι άλλο μάρμαρο (ούτε μέταλλο)
Η κατάρα για έναν τόπο είναι να παράγει ήρωες, εθνάρχες, ηγέτες, γιατί με την ίδια ευκολία που τους αναδεικνύει, καταφέρνει να εκθρέψει και μία άλλη κατηγορία «επαγγελματιών». Εκείνων του εμπορίου της μνήμης και της Ιστορίας.
Δεν είναι τυχαίο το ότι χώρες με μικρότερη αναλογία ηρώων/εθναρχών/ηγετών κλπ προς τον πληθυσμό τους, βρίσκονται σε ανώτερο πολιτισμικό στάδιο. Ας δούμε την Ελλάδα του 20ου αιώνα, με Μακεδονικό αγώνα, Βαλκανικούς πολέμους, παγκόσμιους πολέμους, άσχετους πολέμους, χαμένους πολέμους, εκστρατείες, αλλαγές συνόρων. Μία Ελλάδα με πυκνή σύγχρονη Ιστορία, μέσα από την οποία ξεπήδησαν ευκαιρίες για ανάδειξη προσωπικοτήτων και ας τη συγκρίνουμε με τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Αγγλία, την Ισπανία, τη Ρωσία, αλλά και με το Ισραήλ, την Τουρκία, την Αίγυπτο, οποιαδήποτε αραβική χώρα. Χώρες με εξίσου πυκνή ή και πολύ πυκνότερη σε μεγάλα γεγονότα, Ιστορία. Μετρώντας προσωπικότητες και αγάλματα μπορεί κανείς να βρει το όριο που χωρίζει την Ανατολή από τη Δύση.
Αγαπάμε την ανάθεση της μοίρας μας σε άλλους. Θέλουμε ήρωες για να τους την αναθέσουμε. Έχουμε ανάγκη από ήρωες και τα αγάλματα τους, αφού δεν μπορούμε να γίνουμε εμείς αυτοί που θα πάμε την κοινωνία μας ένα βήμα πιο μπροστά. Αντίθετα την πάμε πολλά βήματα πιο πίσω και μάλιστα σε κάθε μας απόφαση, σε κάθε μας ενέργεια. Έχουμε ανάγκη από ήρωες και για έναν άλλο λόγο, πολύ πιο μικροπρεπή. Για να τους χρησιμοποιήσουμε ως στοιχεία ταυτότητας. Της ταυτότητας που έχουμε προ πολλού χάσει. Ειδικά εκείνοι που θεωρούν πως η ταυτότητα κάποιου είναι το φολκλόρ, τα πρόσωπα και η μεταφερθείσα από τις προηγούμενες γενιές, μνήμη. Αυτοί είναι που σταμάτησαν να έχουν ταυτότητα και βασίζονται σε ότι τους είπε κάποιος, κάποτε πως τους χαρακτηρίζει.
Δούρειος Δήμος
του Α ν τ ώ ν η Λ α ζ α ρ ή
Βιολόγου, καθηγητή Μ.Ε.
Το λιμάνι της Ραφήνας πριν από πενήντα έξι χρόνια.
Το «ΡΕΝΑ» απέχει πολύ από τα πλοία της Ραφήνας της σημερινής εποχής.
Με εξαίρεση την τελευταία χρονιά, το λιμάνι της Ραφήνας εξελίχθηκε σε «μήλον της έριδας» για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Η θέση της Ραφήνας στα ανατολικά της Αττικής διευκολύνει το πέρασμα στα νησιά. Η ιδιαιτερότητα της Ραφήνας είναι πως το λιμάνι βρίσκεται στην καρδιά της πόλης και η λειτουργία του επιβαρύνει σημαντικά τη ζωή της πόλης.
Από το 1965 η Ραφήνα χτίστηκε σε μεγάλο βαθμό ακολουθώντας το παράδειγμα της υπόλοιπης Αττικής. Το Πανόραμα στη φωτογραφία είναι αδόμητη περιοχή. Το πώς δημιουργήθηκαν οι πολυώροφες πολυκατοικίες είναι λίγο πολύ γνωστό.
Από τη δεκαετία του ‘80 και μετά η σχέση λιμανιού και πόλης γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη. Από το 2000 και μετά η σχέση γίνεται ασφυκτική.
Σελίδα 8 από 87