kerameos23

 

Θεωρούμε πως κομίζουμε γλαύκα εις Αθήνας αν ισχυριστούμε πως οι κυβερνώντες, εκτός από ανάλγητοι και υποκριτές, είναι και ηλίθιοι. Ας δούμε ένα από τα θέματα που το αναδεικνύουν στο μέγιστο

Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για τις Πανεπιστημιακές Σχολές, θα υπολογιστεί με βάση το Μέσο Όρο των τεσσάρων μαθημάτων σε κάθε ομάδα προσανατολισμού. Ο αριθμός των μορίων όμως, θα υπολογιστεί με βάση τους συντελεστές στα λεγόμενα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας. Αυτό θα έχει ως εξαιρετικά ευτράπελο αποτέλεσμα να κοπούν από σχολές μαθητές που έχουν πιάσει μεγαλύτερο αριθμό μορίων από κάποιους άλλους, οι οποίοι θα περάσουν επειδή θα έχουν μεγαλύτερο Μέσο Όρο. Πώς γίνεται αυτό; 

Ας δούμε ένα ενδεικτικό παράδειγμα, στο οποίο ένας υποψήφιος, ενώ πιάνει 530 μόρια παραπάνω από κάποιον άλλον, ο πρώτος κόβεται και ο δεύτερος περνά. Γιατί γίνεται αυτό; Γιατί ο πρώτος έπιασε μεν περισσότερα μόρια επειδή έγραψε καλύτερα στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, ενώ ο δεύτερος είχε έναν μεγαλύτερο μέσο όρο με το κάθε μάθημα όμως να έχει τον ίδιο συντελεστή.

Τι θα έπρεπε λοιπόν να γίνει; Δύο πράγματα. Ή να υπολογιστεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής με βάση το μέσο όρο των μορίων ή να περνά κάποιος εάν ικανοποιεί ένα από τα δύο κριτήρια. Είτε με βάση το μέσο όρο των τεσσάρων μαθημάτων είτε με βάση το μέσο όρο των μορίων. Ψιλά γράμματα όμως για τους ηλίθιους

Ας δούμε όμως το παρακάτω ενδεικτικό και ταυτόχρονα τραγελαφικό παράδειγμα, που θα δώσει σαφώς το δικαίωμα σε αυτόν που κόβεται να διεκδικήσει το δίκιο του. Ο Μέσος όρος των υποψηφίων του δεύτερου επιστημονικού πεδίου φέτος ήταν 11,95 και έστω ότι μία συγκεκριμένη σχολή έχει θέσει ως συντελεστή για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής το 0,8. Αυτό σημαίνει πως για να περάσει σε αυτή τη σχολή κάποιος, πρέπει να έχει Μέσο Όρο τουλάχιστον 0,8 x 12 = 9,56

 

Έστω επίσης ότι ένας υποψήφιος Α έχει γράψει τους παρακάτω βαθμούς: Μαθηματικά 11, Φυσική 11 , Χημεία 07 και Έκθεση 09. Ο υποψήφιος αυτός έχει Μέσο Όρο 9,5 ( άρα δεν περνά στη σχολή αυτή), έχει όμως αριθμό μορίων 9.800, αφού τα Μαθηματικά και η Φυσική πολλαπλασιάζονται με κάποιο συγκεκριμένο συντελεστή βαρύτητας

Έστω τώρα ένας υποψήφιος Β, ο οποίος έχει γράψει τους παρακάτω βαθμούς: Μαθηματικά 07, Φυσική 08 , Χημεία 10 και Έκθεση 14. Ο υποψήφιος αυτός έχει Μέσο Όρο 9,75 (άρα περνά στη σχολή), έχει όμως αριθμό μορίων 9.270, γιατί δεν έγραψε καλά στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας (Μαθηματικά και Φυσική) αν και έγραψε καλύτερα από τον Α στα άλλα δύο

Ποιο είναι το αποτέλεσμα; Ο μαθητής Α με αριθμό μορίων 9.800 μένει έξω από τη σχολή, ενώ ο μαθητής Β με αριθμό μορίων 9.270, περνά.

Ωραίο σύστημα, έτσι; Κεραμέως, βεβαίως, βεβαίως