Στη διασταύρωση των οδών Στέφανου Πέρρη και Καβουνίδου στη Ραφήνα στέκει όρθια ακόμα και σήμερα η οθόνη του Σινέ "ΑΣΤΡΟΝ" της Ραφήνας. Τα βοηθητικά κτίρια του Κινηματογράφου που βλέπουμε στις φωτογραφίες γκρεμίστηκαν πριν από 10 περίπου χρόνια.

Ο θερινός κινηματογράφος "ΑΣΤΡΟΝ" της Ραφήνας έγραψε τις δικές του όμορφες σελίδες στην ιστορία των Κινηματογράφων της Ραφήνας. Το "ΑΣΤΡΟΝ" πρέπει να έκλεισε οριστικά το 1992.

Για τους φίλους της Μεγάλης Οθόνης της μικρής μας πόλης το "ΑΣΤΡΟΝ" ήταν ο Κινηματογράφος που έπαιζε τις πιο καλές ταινίες, τις πιο "σινεφίλ". Και μάλιστα εδώ παίζονταν και ελληνικές ταινίες για σινεφίλ.

Οι άλλοι δύο θερινοί Κινηματογράφοι που λειτουργούσαν ταυτόχρονα ήταν το "ΑΕΛΛΩ" που λειτουργεί ακόμα και σήμερα στην οδό Ελευθερίου Βενιζέλου 12 και το "ΑΚΤΗ" στην οδό Βιθυνίας που στη θέση του βρίσκονται σήμερα μαγαζιά και μια πολυκατοικία.

Και οι δύο αυτοί κινηματογράφου ανήκαν στον κ.Σταύρο Δρακούλη, μεγάλη μορφή της Ραφήνας, στον οποίο ανήκε και ο χειμερινός κινηματογράφος "ATTICA" στον χώρο όπου σήμερα λειτουργεί το καφενείο της οικογένειας Δρακούλη.

Δεν ήταν λίγες οι φορές που κάποιοι επέλεγαν να δουν δύο ταινίες μέσα σε ένα βράδυ και τότε έτρεχαν να προλάβουν την δεύτερη προβολή του "ΑΣΤΡΟΝ" από το "ΑΕΛΛΩ" ή το "ΑΚΤΗ".

Για τη Ραφήνα οι τρεις θερινοί Κινηματογράφοι αποτελούσαν μια πραγματική όαση πολιτισμού σε μια Ανατολική Αττική που ακόμα και σήμερα θυμίζει μικρή επαρχιακή πόλη με λιγοστές επιλογές στον τομέα του πολιτισμού.

Το "ΑΣΤΡΟΝ" ψηλά πάνω από το λιμάνι ήταν μια πραγματική όαση. Συχνά εδώ δίνονταν και θεατρικές παραστάσεις καθώς διέθετε υπερυψωμένη σκηνή.  

 

 

Οι Λωτοφάγοι, όπως αναφέρει ο Όμηρος στην Οδύσσεια, ήταν ένας ειρηνικός και φιλόξενος λαός. Η κύρια τροφή του λαού αυτού ήταν τα άνθη και οι καρποί του λωτού, η βρώση των οποίων προκαλούσε ειρηνική απάθεια και λήθη. Τέτοια μεγάλη λήθη που ξεχνούσαν τα πάντα. Είναι χαρακτηριστικό ότι κάποτε μια μεγάλη καταστροφή έπληξε τη χώρα τους και πολλοί άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, καθώς ο άρχοντάς τους επέδειξε εγκληματική ανεπάρκεια και ανικανότητα στην αντιμετώπισή της.

Η οργή των Λωτοφάγων εκείνη την ημέρα, αλλά και τις επόμενες, ήταν μεγάλη. Σιγά-σιγά, όμως, τρώγοντας τους λωτούς, η οργή τους ξεθύμαινε και πολύ σύντομα οι Λωτοφάγοι ξέχασαν το τραγικό γεγονός. Έτσι, ο άρχοντας παρέμεινε στο θρόνο του και επειδή αυτός δεν έτρωγε λωτούς, δεν λησμονούσε να προσφέρει απλόχερα τους λωτούς στο λαό του.

20190724 Kleisimo

Screenshot του εγγράφου προς τον δήμο Ραφήνας στις 24/7/2019. Από τότε σιγή ασυρμάτου από τον δήμο

 

Είναι άδικο να συνδέεται στη συλλογική συνείδηση μία πόλη με τη βαρβαρότητα της εγκατάλειψης και παραμέλησης των ζώων. Των αδέσποτων ζώων ειδικά, που γνώρισαν την σκληρότητα του ανθρώπου πάνω από μία φορά. Μία όταν εγκαταλείφθηκαν και μία όταν έμαθαν τι θα πει «καταφύγιο αδέσποτων» σε συγκεκριμένους (και πλέον διωκόμενους γι΄αυτό) ελληνικούς δήμους.

Η λειτουργία του παράνομου και εκτός προδιαγραφών, καταφυγίου ζώων στη Ραφήνα, παρά τις χρηματοδοτήσεις - ενισχύσεις που έχουν δοθεί (;) δημιούργησε μία νέα αφοριστική περιγραφή, για τους τόπους που συναντιέται το αντίστοιχο φαινόμενο. Έτσι γίνεται λόγος για φαινόμενα Ραφήνας, ή για «Ραφήνες» εκεί που τα ζώα εγκαταλείπονται σε παράνομα «καταφύγια», ύποπτης προέλευσης και κατασκευής και ακόμα πιο ύποπτου σκοπού. Είναι η συλλογική αντίληψη, που συνοψίζει κα αφορίζει τόσο βάναυσα. ‘Όπως μιλούσαμε κάποτε για «Κωσταλέξια» ή για «Δαφνιά» και άλλα τέτοια ωραία και αφοριστικά.

20190925 Δείκτες δημορατίας στην πόλη

Γράφημα αποτύπωσης των πράξεων του δήμου και κατάταξης τους σύμφωνα με την παρουσία ή την απουσία διαβούέυσης

Με την ευκαιρία της γενικής εφόδου και κατάληψης όλων των θέσεων από τη συμπολίτευση, σε επιτροπές και οργανισμούς, θέλουμε να υπενθυμίσουμε το ότι η Δημοκρατία στον δήμο Ραφήνας (και ενίοτε Πικερμίου) έχει καταρρεύσει από καιρό. Δεν χρειάζεται η κατάρτιση infographic για να το καταδείξει. Ούτε είναι κάτι άγνωστο ή μυστικό.

Σε μία σταθερά καθοδική πορεία, από το 2014 που έγινε ιδιαίτερα απότομη και πτωτική από το 2017 και μετά (που σίγουρα δεν είναι τυχαίο), πιστοποιείται από την κατάταξη των πράξεων του δήμου, όπως αυτές αναρτώνται στην Διαύγεια, σε συνδυασμό με την αποτύπωση των πεπραγμένων, όπως οι διαδικασίες και τα αποτελέσματα των ψηφοφοριών.

Η στρατιωτική πειθαρχία (με το αζημίωτο προφανώς) φερ’ ειπείν των διοικούντων , ε τη μονολιθική θεώρηση των πραγμάτων, ουδεμία σχέση θα μπορούσε να έχει με τη  λέξη Δημοκρατία. Αλλά ας είναι. Ο καθένας πρέπει να αναρρωτηθει για τα δικά ου λάθη, ενδοσκοπώντας και όχι ομφαλοσκοπώντας.

Μαζεύοντας από την Διαύγεια αποφάσεις, πράξεις, γνωμοδοτήσεις, αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου, συστηματικά  από το 2014 (Σεπτέμβριος και ούτε αυτό είναι τυχαίο) μέχρι σήμερα και πριν μαζευτεί ένας μη διαχειρίσιμος όγκος δεδομένων, φτιάξαμε το συνημμένο InfoGraphic το οποίο δίνει την εικόνα και την τάση του δήμου, όπως άλλωστε την ξέρουμε και χωρίς αυτό το γράφημα.

yutang

Σοφός λαός οι Κινέζοι, Πάντα είχαν μία τρομερή ικανότητα να αποστάζουν την βαρβαρότητα, την κτηνωδία, ακόμα και το γελοίο ή το ηλίθιο και      να παράγουν νόμους, κανόνες και κάπου κάπου αποφθέγματα υψηλής αισθητικής. Άλλωστε και σήμερα εκφράζουμε την εκτίμηση μας για την          κινέζικη παραγωγή σε αποφθέγματα κολλώντας και την επωδό «αρχαία κινέζικη παροιμία» σε ό,τι μας φανεί έξυπνο ή πικρή παγκόσμια αλήθεια    και  διατυπώνεται με αφοριστική σκληρότητα.

Όπως ο μεταφραστής πολλών κινεζικών λογοτεχνημάτων  Λιν Γιουτάνγκ  διαπίστωνε, «Όταν μικρά ανθρωπάκια αρχίζουν να ρίχνουν   μεγάλες σκιές, σημαίνει ότι ο ήλιος είναι κοντά στη δύση του.» σε μία εποχή που η πατρίδα του δεν είχε δεχτεί ακόμα  την πολιτιστική     επανάσταση, που την καλλιέργησε μετά με τρόπους που το παραγόμενο αποτέλεσμα δεν είχε καμία σχέση με τον πολιτισμό, έδινε μία ιδέα για τον   σαρωτικό κινέζικο ολοκληρωτικό καπιταλισμό. Τον καπιταλισμό που θα ακολουθούσε τις δεκαετίες του 1980 και του 1990. Αυτό ίσχυε γιατί σε   μία  Κίνα που τους θεσμούς είχαν υποκαταστήσει τα πρόσωπα, ο ίσκιος των αχρείων μάκραινε και βάραινε πάνω στις ζωές των ανθρώπων και τη χώρα, καθιστώντας τη βαρβαρότητα τους νόμο.

Από κατοίκους της πειοχής ΝΗΡΕΑ Ραφήνας λάβαμε την παρακάτω επιστολή. Οι κότοικοι επισημαίνουν την υστερία των αποψιλώσεων που έχει καταλάβει τους κατοίκους της ευρύτρης περιοχής (θυμηθείτε τις περσινές μας επισημάνσεις για υλοτομίες ζωντανών, ιστάμενων κωνοφόρων δέντρων την ίδια ώρα που αγνοιούσαν καμένα άτομα πλατυφύλλων ειδών).

Υπενθυμίζουμε πως οι αποψιλώσεις σε οικόπεδα μπορούν να αφορούν το σύνολο της βλάστησης, εφόσον υπάρχει οικοδομική άδεια, ή υπάρχει ήδη οικοδομή μέσα στο οικόπεδο. Διαφορετικά αυτό που επιτρέπεται (αλλά σπάνια γίνεται) είναι η αποψίλωση και η απομάκρυνση της νεκρής παρεδαφιαίας βλάστησης (χόρτα) αλλά όχι της ξυλώδους, σε εκτάσεις αλσυλλίων. Υπάρχουν και οι περιπτώσεις ειδικής άδειας από τη δασική αρχή και εκείνες της άδειας εργασιών μικρής κλίμακας. Τα αναφέρουν άλλωστε οι κάτοικοι που υπογράφουν την παρακάτω επιστολή.

Ακολουθεί η επιστολή κατοίκων του Νηρέα

Τους τελευταίους καλοκαιρινούς μήνες στην περιοχή Νηρέα (λογικά και σε άλλες περιοχές της Ραφήνας), είναι συνηθισμένο το φαινόμενο να μπαίνουν μπουλντόζες σε ιδιόκτητα οικόπεδα και από καταπράσινα να τα μετατρέπουν σε κυριολεκτικά οργωμένες περιοχές. Η ανησυχία για τον κίνδυνο πυρκαγιάς είναι ευνόητη, μετά την περσινή καταστροφή, όμως έχουμε φτάσει ήδη στο άλλο άκρο, σε μια ισοπεδωτική λογική. Αποψιλώνεται πλήθος θάμνων και άλλων δασικών ειδών που όχι μόνο δεν αυξάνουν τον κίνδυνο πυρκαγιάς, αλλά υπό προϋποθέσεις μπορούν να λειτουργήσουν ανασταλτικά.Εγείρονται τα παρακάτω ερωτήματα:

BournSpok

Ένας δημοσιογράφος ο οποίος είναι σφόδρα αντιπαθής για την πάντα στρατευμένη θέση του και τα μόνιμα χάδια στο κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, είναι ο Άρης Πορτοσάλτε. Ακόμα όμως και αυτός ο ίδιος, ο στρατευμένος  και εμβαπτισμένος στο ξιδόκρασο της προπαγάνδας, δεν άντεξε τα κατά ριπάς ψέματα που εκτόξευσε ο φερόμενος ως δήμαρχος Ραφήνας (το Πικερμίου αμφισβητείται).

Είναι πολύ δύσκολο να παρακολουθήσει κανείς τον ΣΚΑΪ και ειδικότερα τον Άρη Πορτοσάλτε, αλλά όταν μάθαμε  πως ο παραπάνω φερόμενος ως δήμαρχος, μετά από συνεννοήσεις και προφανώς  και πιέσεις εκ μέρους του, έδωσε συνέντευξη στον ραδιοφωνικό ΣΚΑΪ, δεν αντέξαμε την πρόκληση και αναζητήσαμε τη συγκεκριμένη συνέντευξη  για να θαυμάσουμε το ταλέντο που έχασε η ελληνική μυθοπλασία, για να το αρπάξει δυστυχώς η ελληνική αυτοδιοίκηση.

Εδώ βρίσκεται το link (κλικ) για να ακούσετε όλη την εκπομπή (απευθύνεται σε μερακλήδες και φανατικούς  φίλους του Α. Πορτοσάλτε αλλά επειδή σας συμπονάμε, σας δίνουμε και εναλλακτική.

Εδώ βρίσκεται ένα link (κλικ) για να ακούσετε μόνο το απόσπασμα των 17 σχεδόν λεπτών του φερόμενου ως δημάρχου που ως συνήθως, παρουσιάζει μία δικιά του πλαστή εικόνα ΄που όλα έχουν γίνει σωστά και ν δεν έχει γίνει κάτι σωστά, κάποιος άλλος φταίει

 

Εν συνόψει.....