fakenews01

 

Ας παρακολουθήσουμε μία διδακτική ιστορία για το πώς σχηματίζεται μια ανύπαρκτη είδηση από ένα τοπικό μέσο ενημέρωσης για να μπορέσουμε να αντιληφθούμε την ποιότητα της ενημέρωσης που λαμβάνουμε καθημερινά.

Την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου, γύρω στις 2 το μεσημέρι, η συνέλευση των μαθητών του Λυκείου Ραφήνας αποφασίζει να λήξει την κατάληψη που πραγματοποιούσε επί δύο ημέρες. Μέσα σε λίγα μόλις λεπτά, τοπικό ενημερωτικό site δημοσιεύει τη λήξη της κατάληψης εντυπωσιάζοντας ακόμη και τους μαθητές για την ταχύτητα της πληροφόρησης που είχε. Μέχρι εδώ, όλα καλά. Το πρόβλημα ξεκινά από το πώς καταλήγει το ρεπορτάζ του site. Καταλήγει λοιπόν η είδηση ως εξής:

“ Ο Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου θα αναλάβει να διορθώσει τις υλικές ζημιές, που όμως δεν είναι πολύ εκτεταμένες”

Ας προσπαθήσουμε όλοι να αντιληφθούμε την ποιότητα της ενημέρωσης. Η είδηση λέει πως μόλις λίγα λεπτά μετά την αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο, έχει διαπιστωθεί πως έγιναν ζημιές και πως την αποκατάστασή τους θα την αναλάβει ο Δήμος Ραφήνας- Πικερμίου. Από ποιον έγινε αυτοψία μέσα σε λίγα λεπτά; Προφανώς από κανέναν. Οι ίδιοι οι μαθητές, μάλιστα, δηλώνουν πως δεν έχει γίνει η παραμικρή ζημιά. Σαν να μην έφτανε αυτό, σε σχόλια των μαθητών που έγιναν στη σελίδα fb του συγκεκριμένου site όπως και στο messenger, ο διαχειριστής του site προχώρησε σε απειλές για μηνύσεις κατά των μαθητών (Οι συνομιλίες βρίσκονται στη διάθεσή μας)

 

ThAdbw

 

Στο τοπικό συμβούλιο Πικερμίου της 12ης Φεβρουαρίου 2020, τέθηκε μεταξύ άλλων και ως 4ο θέμα προς συζήτηση εντός ημερήσιας διάταξης, η πρόταση για να ανοίγουν τις Κυριακές τα καταστήματα της Δημοτικής Κοινότητας Πικερμίου. Μάλιστα στην σχετική  πρόσκληση προς τους συμβούλους, αναφέρεται και ο λόγος που γέννησε την σχετική πρόταση, ο οποίος είναι η «εναρμόνιση» των ωραρίων του Πικερμίου με εκείνα της Δημοτικής Κοινότητας Ραφήνας.

Ως πρόσθετος λόγος για τη συζήτηση της πρότασης  αναφερόταν και η καλύτερη(;) εξυπηρέτηση των πολιτών και του τουριστικού κοινού.

Παραδόξως δεν αναφερόταν ούτε ο εμπνευστής της πρότασης, ούτε και καμία τεκμηρίωση της ανάγκης που οδήγησε στην σχετική πρόταση – λύση.

Κλήθηκαν λοιπόν 6 τοπικοί σύμβουλοι (οι παρόντες στη συνεδρίαση) να γνωμοδοτήσουν επί της πρότασης, δίχως να γνωρίζουν

  • Ποιος προτείνει
  • Την τεκμηρίωση της πρόταση 

Koftid

«Κάτω τα χέρια από τους μαθητές μας!», τονίζει η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ) της Ε' ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής, απευθυνόμενη προφανώς και στο δήμαρχο Ραφήνας-Πικερμίου Ευάγγελο Μπουρνού, ο οποίος ξεπερνώντας τα εσκαμμένα παρεμβαίνει με προκλητικό και τραμπούκικο τρόπο στις κινητοποιήσεις των μαθητών δυναμιτίζοντας το κλίμα. Καλό θα είναι, επιτέλους, ο άνδρας αυτός να σκεφθεί και να πράξει ώριμα και υπεύθυνα όπως η θέση του επιβάλλει.

Παραθέτουμε ολόκληρη την ανακοίνωση της «Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών» ελπίζοντας πως η έκκλησή της θα εισακουστεί ώστε κανένας δήμαρχος, αστυνομικός ή εξωσχολικός παράγοντας να μην επιχειρήσει να ασκήσει βία κατά των διαμαρτυρόμενων μαθητών. Γιατί όποιος τα βάζει με τους νέους είναι ήδη ένα βαρίδι του παρελθόντος

«Καλούμε όλους να αναλογιστούν ότι η στάση μας απέναντι στους μαθητές που κινητοποιούνται πρέπει να είναι στάση συμπαραστάτη, συναγωνιστή, να μη σηκώνουμε το δάκτυλο, αλλά να ανοίγουμε τα αυτιά μας», τονίζει η ΑΣΕ στην ανακοίνωσή της σημειώνοντας:

 

 Στις 29/1/2020 και στον ιστότοπο euro2day διαβάσαμε την ανάρτηση του κ. Φ. Κόλλια με τίτλο «Πού «κολλάει» η παραχώρηση των δέκα περιφερειακών λιμανιών» και υπότιτλο «Καθυστερεί η νομοθετική ρύθμιση που θα επιτρέπει πώληση οργανισμών λιμένων και όχι μόνο υπο παραχωρήσεις. Η δύσκολη εξίσωση με το αντισταθμιστικό τέλος του 5%. Γιατί δεν βιάζονται κυβέρνηση – ΤΑΙΠΕΔ». Φυσικά η είδηση αφορούσε και το λιμάνι της Ραφήνας, το οποίο τελεί υπό πώληση (και όχι πια παραχώρηση), είτε ανεξάρτητα είτε μέσω της υπάρχουσας παραχώρησης του ΟΛΠ, όντας τμήμα του πάλαι ποτέ «Αττικού Λιμενικού Συστήματος», που τη μία μετοχή του τη διαχειρίζεται  ο ήδη εκποιημένος  οργανισμός.

Η ανάρτηση του κ. Κόλλια και της Euro2day μας ενημερώνει πως η καθυστέρηση στην προώθηση της ρύθμισης, με την οποία ανατρέπεται το μοντέλο που είχε νομοθετήσει η προηγούμενη κυβέρνηση στις αρχές του 2019 (και που προέβλεπε μόνο υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων και όχι πωλήσεις οργανισμών λιμένων όπως συνέβη με ΟΛΠ  και OΛΘ).

Για ορισμένα λιμάνια, όπως της Αλεξανδρούπολης, της Πάτρας, του Ηρακλείου, της Ηγουμενίτσας και της Καβάλας έχει εκδηλωθεί σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον. Η αμερικανική πλευρά μεταφέρει, για παράδειγμα, με κάθε ευκαιρία το ενδιαφέρον της για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Ο όμιλος Γκριμάλντι (Μινωικές Γραμμές κ.λπ.) έχει, επίσης, μεταφέρει στην κυβέρνηση το ενδιαφέρον του για τα λιμάνια του Ηρακλείου, της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας.

Η Ραφήνα προφανώς, δεν υπάγεται σε αυτά τα ορισμένα λιμάνια για τα οποία έχει εκδηλωθεί «σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον», σύμφωνα με τον συντάκτη. Βέβαια γνωρίζουμε από τις 4/12/2019 και από δημοσίευμα της Μ. Παπακωνσταντίνου στον ιστότοπο newsit.gr, πως υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για τη Ραφήνα, αλλά με στόχο και προϋπόθεση την υλοποίηση του εκτρωματικού σχεδίου ανάπτυξης του, του τρομερού Monster Plan, όπως έχει εύστοχα χαρακτηρισθεί.

 

Στη διασταύρωση των οδών Στέφανου Πέρρη και Καβουνίδου στη Ραφήνα στέκει όρθια ακόμα και σήμερα η οθόνη του Σινέ "ΑΣΤΡΟΝ" της Ραφήνας. Τα βοηθητικά κτίρια του Κινηματογράφου που βλέπουμε στις φωτογραφίες γκρεμίστηκαν πριν από 10 περίπου χρόνια.

Ο θερινός κινηματογράφος "ΑΣΤΡΟΝ" της Ραφήνας έγραψε τις δικές του όμορφες σελίδες στην ιστορία των Κινηματογράφων της Ραφήνας. Το "ΑΣΤΡΟΝ" πρέπει να έκλεισε οριστικά το 1992.

Για τους φίλους της Μεγάλης Οθόνης της μικρής μας πόλης το "ΑΣΤΡΟΝ" ήταν ο Κινηματογράφος που έπαιζε τις πιο καλές ταινίες, τις πιο "σινεφίλ". Και μάλιστα εδώ παίζονταν και ελληνικές ταινίες για σινεφίλ.

Οι άλλοι δύο θερινοί Κινηματογράφοι που λειτουργούσαν ταυτόχρονα ήταν το "ΑΕΛΛΩ" που λειτουργεί ακόμα και σήμερα στην οδό Ελευθερίου Βενιζέλου 12 και το "ΑΚΤΗ" στην οδό Βιθυνίας που στη θέση του βρίσκονται σήμερα μαγαζιά και μια πολυκατοικία.

Και οι δύο αυτοί κινηματογράφου ανήκαν στον κ.Σταύρο Δρακούλη, μεγάλη μορφή της Ραφήνας, στον οποίο ανήκε και ο χειμερινός κινηματογράφος "ATTICA" στον χώρο όπου σήμερα λειτουργεί το καφενείο της οικογένειας Δρακούλη.

Δεν ήταν λίγες οι φορές που κάποιοι επέλεγαν να δουν δύο ταινίες μέσα σε ένα βράδυ και τότε έτρεχαν να προλάβουν την δεύτερη προβολή του "ΑΣΤΡΟΝ" από το "ΑΕΛΛΩ" ή το "ΑΚΤΗ".

Για τη Ραφήνα οι τρεις θερινοί Κινηματογράφοι αποτελούσαν μια πραγματική όαση πολιτισμού σε μια Ανατολική Αττική που ακόμα και σήμερα θυμίζει μικρή επαρχιακή πόλη με λιγοστές επιλογές στον τομέα του πολιτισμού.

Το "ΑΣΤΡΟΝ" ψηλά πάνω από το λιμάνι ήταν μια πραγματική όαση. Συχνά εδώ δίνονταν και θεατρικές παραστάσεις καθώς διέθετε υπερυψωμένη σκηνή.  

 

 

Οι Λωτοφάγοι, όπως αναφέρει ο Όμηρος στην Οδύσσεια, ήταν ένας ειρηνικός και φιλόξενος λαός. Η κύρια τροφή του λαού αυτού ήταν τα άνθη και οι καρποί του λωτού, η βρώση των οποίων προκαλούσε ειρηνική απάθεια και λήθη. Τέτοια μεγάλη λήθη που ξεχνούσαν τα πάντα. Είναι χαρακτηριστικό ότι κάποτε μια μεγάλη καταστροφή έπληξε τη χώρα τους και πολλοί άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, καθώς ο άρχοντάς τους επέδειξε εγκληματική ανεπάρκεια και ανικανότητα στην αντιμετώπισή της.

Η οργή των Λωτοφάγων εκείνη την ημέρα, αλλά και τις επόμενες, ήταν μεγάλη. Σιγά-σιγά, όμως, τρώγοντας τους λωτούς, η οργή τους ξεθύμαινε και πολύ σύντομα οι Λωτοφάγοι ξέχασαν το τραγικό γεγονός. Έτσι, ο άρχοντας παρέμεινε στο θρόνο του και επειδή αυτός δεν έτρωγε λωτούς, δεν λησμονούσε να προσφέρει απλόχερα τους λωτούς στο λαό του.

20190724 Kleisimo

Screenshot του εγγράφου προς τον δήμο Ραφήνας στις 24/7/2019. Από τότε σιγή ασυρμάτου από τον δήμο

 

Είναι άδικο να συνδέεται στη συλλογική συνείδηση μία πόλη με τη βαρβαρότητα της εγκατάλειψης και παραμέλησης των ζώων. Των αδέσποτων ζώων ειδικά, που γνώρισαν την σκληρότητα του ανθρώπου πάνω από μία φορά. Μία όταν εγκαταλείφθηκαν και μία όταν έμαθαν τι θα πει «καταφύγιο αδέσποτων» σε συγκεκριμένους (και πλέον διωκόμενους γι΄αυτό) ελληνικούς δήμους.

Η λειτουργία του παράνομου και εκτός προδιαγραφών, καταφυγίου ζώων στη Ραφήνα, παρά τις χρηματοδοτήσεις - ενισχύσεις που έχουν δοθεί (;) δημιούργησε μία νέα αφοριστική περιγραφή, για τους τόπους που συναντιέται το αντίστοιχο φαινόμενο. Έτσι γίνεται λόγος για φαινόμενα Ραφήνας, ή για «Ραφήνες» εκεί που τα ζώα εγκαταλείπονται σε παράνομα «καταφύγια», ύποπτης προέλευσης και κατασκευής και ακόμα πιο ύποπτου σκοπού. Είναι η συλλογική αντίληψη, που συνοψίζει κα αφορίζει τόσο βάναυσα. ‘Όπως μιλούσαμε κάποτε για «Κωσταλέξια» ή για «Δαφνιά» και άλλα τέτοια ωραία και αφοριστικά.