keramevs

 

Η Δεξιά δεν περιέχει ιδεολογία. Η Δεξιά δεν γνωρίζει από ιδανικά, δεν γνωρίζει από αξίες. Η Δεξιά είναι απλά η εφαρμογή του νόμου της ζούγκλας στην ανθρώπινη κοινωνία. Είναι φυσικό να μην μπορεί να αντιπαρατεθεί στις ιδέες με ιδέες. Αντί αυτών χρησιμοποιεί συνθήματα και μυθεύματα ταΐζοντας τα παπαγαλάκια των Μέσων Εξημέρωσης προκειμένου να τα επαναλαμβάνουν μέχρις ότου ο λοβοτομημένος τηλεθεατής πειστεί για την ορθότητά τους

Δεκαετίες τώρα ακούμε για τους «αιώνιους φοιτητές», για το «άβατο των Εξαρχείων», για τη «γενιά της Μεταπολίτευσης», για το «απαράδεκτο καθεστώς του Πανεπιστημιακού Ασύλου». Με μύθους πορεύεται η Δεξιά, με παραμύθια ταΐζει το λούμπεν ακροατήριό της

Για τον πρώτο από τους μύθους αυτούς θα μιλήσουμε σε αυτήν την ανάρτηση. Αφορμή πήραμε από το άρθρο του Info-war  που προέρχεται από το βιβλίο «Σύγχρονοι Ελληνικοί Μύθοι» του Περικλή Γκόγκα. Ένας από τους μύθους που πραγματεύεται το βιβλίο αυτό είναι και ο μύθος των αιώνιων φοιτητών, τους οποίους η Νίκη Κεραμέως, υπουργός Παιδείας, εμφανίζεται πως θέλει να εξαφανίσει από τη Δημόσια Εκπαίδευση. Από τη Δημόσια Εκπαίδευση που η κυρία αυτή δε γνώρισε ποτέ. Στο Κολλέγιο Αθηνών ήταν μαθήτρια, στο Harvard ήταν φοιτήτρια, στο Παρίσι ήταν μεταπτυχιακή φοιτήτρια. Τη Δημόσια Εκπαίδευση ούτε τη γνώρισε, ούτε την εκτίμησε, ούτε την αγάπησε, ούτε νοιάζεται γι' αυτήν. Την αντιλαμβάνεται μόνο ως ένα δημοσιονομικό έξοδο που πρέπει να το περικόψει όσο μπορεί.

Ας πάμε όμως να διαβάσουμε το άρθρο και ας αφήσουμε προς το παρόν αυτήν την αντιπαθή, την γερασμένη πριν από την ώρα της, στεγνή κυρία

 

kerameos 681x422

του Αντώνη Λαζαρή

 

Η φετινή σχολική χρονιά εξελίσσεται σε δοκιμασία για πολύ γερά νεύρα. Οι μαθητές τραβούν κυριολεκτικά του Χριστού τα Πάθη εγκλωβισμένοι για ώρες μπροστά από μία οθόνη. Μια οθόνη υπολογιστή στην καλύτερη περίπτωση ή κινητού στην χειρότερη περίπτωση. Υπάρχει και το ακόμα χειρότερο σενάριο για ένα ποσοστό μαθητών και αυτό δεν είναι άλλο από την ανυπαρξία οποιασδήποτε οθόνης. Το ποσοστό των μαθητών που δεν έχουν καμία πρόσβαση σε διαδικτυακά μαθήματα ή έχουν ευκαιριακή σύνδεση (ελέω της κάκιστης σύνδεσης στην περιοχή όπου μένουν) αγγίζει το 15% και σε αρκετές περιοχές ξεπερνά το 20%.

Από κοντά και οι εκπαιδευτικοί συμπλέουν με τους μαθητές «σε τούτο το τρομακτικό ταξίδι του χαμού», όπως θα έλεγε αν ήταν μαζί μας και ο Νίκος Καββαδίας, ο Μαραμπού.

 

keramevs02

 

Θα μπορούσε να είναι πρωταγωνίστρια στη θρυλική ταινία του Αλέκου Σακελάριου «Το ξύλο βγήκε απ’ τον παράδεισο». Δυστυχώς, όμως, είναι υπουργός Παιδείας στελεχώνοντας επάξια τον γκροτέσκο θίασο που γι’ αυτόν η κοινή λογική είναι άγνωστος τόπος και ο οποίος αποκαλείται Ελληνική Κυβέρνηση

Ανόητη και αμετροεπής, όπως κάθε αρχομανής, η Νίκη Κεραμέως συνεχίζει να ρίχνει λάδι στη φωτιά και να ματαιώνει με τη στενοκεφαλιά και την αδιαλλαξία της οποιαδήποτε πιθανότητα εκτόνωσης της κρίσης στο χώρο της Παιδείας. Με μια αδιανόητη απόφαση για αποκλεισμό από την τηλεκπαίδευση και παράλληλη χρέωση με απουσίες σε όσους μαθητές συμμετέχουν σε καταλήψεις, κατορθώνει να συσπειρώσει μαθητές και καθηγητές εναντίον της. Ακόμη και ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ και επικεφαλής της ΔΑΚΕ, της συνδικαλιστικής παράταξης της Νέας Δημοκρατίας, καταγγέλλει τη στάση της Κεραμέως και δηλώνει πως οι καθηγητές δεν θα γίνουν μισθοφόροι και γενίτσαροι εναντίον των παιδιών. Ήδη, οι καθηγητές ανακοίνωσαν τρίωρες στάσεις εργασίας για την Παρασκευή και τη Δευτέρα και, από ό,τι φαίνεται, έπεται συνέχεια. Είναι σίγουρο, επίσης, ότι οι απειλές της υπουργού έχουν πεισμώσει τους μαθητές

Η υπουργός Παιδείας, που το μόνο που σκέφτηκε να κάνει για την αντιμετώπιση της διάδοσης του κορονοϊού στα σχολεία, ήταν οι γιγάντιες μάσκες και τα μικροσκοπικά παγουρίνο, καταντώντας περίγελος στο χώρο της εκπαιδευτικής κοινότητας και όχι μόνο, προχώρησε σε μια απόφαση, η οποία όχι μόνο είναι προκλητική, όχι μόνο είναι νομικά διαβλητή, αλλά είναι και πρακτικά ανεφάρμοστη. Με ποιον τρόπο, για παράδειγμα, θα γνωρίζει ο κάθε καθηγητής ποιος μαθητής συμμετέχει στην κατάληψη; Με ποιον τρόπο θα δοθεί νομιμότητα στον καταλογισμό απουσίας από το Διαδίκτυο σε κάποιον μαθητή;

Η κυρία Κεραμέως έρχεται από την εποχή του χάρακα και του ραβδισμού, από τότε που το σχολείο - αλλά και η κοινωνία ολόκληρη - λειτουργούσαν κάτω από το καθεστώς του φόβου και της τρομοκρατίας. Η κυρία Κεραμέως έρχεται πράγματι από πολύ μακριά. Δεν πρόκειται όμως να φτάσει μακριά

 

keramevs