από 902.gr
Για απαράδεκτες και επικίνδυνες συνθήκες στο λιμάνι της Ραφήνας που «θέτουν σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια των ναυτεργατών, που εργάζονται στα πλοία που εξυπηρετούν τη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή» κάνουν λόγο σε ανακοίνωσή τους ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και καλούν όλους τους ναυτεργάτες και τους εργαζόμενους της περιοχής σε συγκέντρωση σήμερα, στις 8.30 μ.μ. στο λιμάνι Ραφήνας, σε συνέχεια των παρεμβάσεών στο Λιμεναρχείο Ραφήνας και στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Τα ναυτεργατικά σωματεία σημειώνουν:
«Το λιμάνι έχει τις προδιαγραφές και τη δυνατότητα πρόσδεσης 5 πλοίων, ενώ στη γραμμή είναι δρομολογημένα 11 πλοία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα επιπλέον πλοία, εκ των πραγμάτων, να βρίσκονται ανοιχτά στο λιμάνι, με τις κύριες μηχανές σβηστές, με αποτέλεσμα να παρασύρονται από τους ανέμους και τα ρεύματα, θέτοντας τους ναυτεργάτες καθ' όλη τη διάρκεια της νύχτας, σε κατάσταση επιφυλακής (ST/BY), για τη διατήρηση ασφαλούς θέσης του πλοίου. Ως αποτέλεσμα έχουμε άυπνους, εξαντλημένους ναυτεργάτες, να τίθεται σε άμεσο κίνδυνο η ασφάλειά τους και των επιβατών, κατά την εκτέλεση των δρομολογίων. Ενώ στην καλύτερη περίπτωση, τα πλοία είναι αγκυροβολημένα σε περιοχή που δεν είναι ορισμένη ως ασφαλές αγκυροβόλιο και άρα εκτεθειμένα, χωρίς στοιχειώδη ασφάλεια.
Παράλληλα, σε αυτές τις συνθήκες, οι συνάδελφοι που είναι εκτός καθηκόντων πλοίου, στερούνται το δικαίωμα της εξόδου.
Καταγγέλλουμε το υπουργείο Ναυτιλίας και το ΣΑΣ (Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών), που για τα κέρδη των εφοπλιστών ενέκρινε δρομολόγια, παραβιάζοντας κάθε έννοια ασφαλείας και κάνει τις πλάτες στους εφοπλιστές, αδιαφορώντας για την ασφάλεια των συναδέλφων μας.
Οι ναυτεργάτες μαζί με τον λαό της περιοχής απαιτούμε να εργαζόμαστε με ασφάλεια και να βρεθεί άμεσα λύση γι’ αυτήν την επικίνδυνη κατάσταση, που έχει διαμορφωθεί για το κυνήγι του κέρδους των εφοπλιστών, με τις ευλογίες της κυβέρνησης, του υπουργείου Ναυτιλίας και του Λιμεναρχείου Ραφήνας».
Σε παρέμβασή τους στο υπουργείο Ναυτιλίας και συγκεκριμένα στη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας, τόνισαν ότι η κατάσταση είναι επικίνδυνη για τους ναυτεργάτες και τους επιβάτες, ενώ παράλληλα όσοι υπηρετούν στα πλοία και είναι εκτός καθηκόντων πλοίου, στερούνται το δικαίωμα της εξόδου
«Επιβεβαιώσαμε τις ευθύνες της κυβέρνησης και του υπουργείου, που κάνουν πλάτες στους εφοπλιστές για να διασφαλίσουν τα κέρδη τους, σε βάρος της ασφάλειας των ναυτεργατών, εγκρίνοντας δρομολόγια 11 πλοίων ενώ το λιμάνι έχει τις προδιαγραφές και τη δυνατότητα πρόσδεσης μόνο 5 πλοίων. Αναδεικνύεται για άλλη μία φορά ότι μέσα στη ίδια χώρα συγκρούονται δύο κόσμοι, από τη μία ο κόσμος της εργασίας, των ναυτεργατών και των επιβατών και από την άλλη των επιχειρηματικών ομίλων, των εφοπλιστών και του πολιτικού τους προσωπικού» καταγγέλλουν.