" Οι ήττες μας δεν αποδεικνύουν
Τίποτα παραπάνω από το ότι
319205339 712219783586309 2265634222543469205 n  Είμαστε λίγοι αυτοί που παλεύουν ενάντια στο Κακό
Και από τους θεατές περιμένουμε
Τουλάχιστον να ντρέπονται"
                                               Μπρεχτ

*Στίχος από το τραγούδι που συνέθεσε και ερμήνευσε ο Φοίβος Δεληβοριάς για τη συναυλία μνήμης του εγκλήματος των Τεμπών

Υψικάμινο χαρακτηρίζει ο Κώστας Καναβούρης σε ανάρτηση του, το κατάμεστο Καλλιμάρμαρο στάδιο, το βράδυ της 11ης Οκτωβρίου 2024. Μία υψικάμινο που "στους άπειρους βαθμούς Φαρενάιτ της αγάπης κάηκε κάθε κακιά σκιά που θέλησε να σκεπάσει το έγκλημα των Τεμπών"Μαζί, στο ίδιο καμίνι, κάηκαν και έλιωσαν τα πρόσωπα που επιμένουν να βάζουν τρικλοποδιές στη δικαιοσύνη, είτε αυτά αποτελούν μέρος του πολιτικού κατεστημένου της χώρας είτε ακόμα και λειτουργοί της ίδιας της δικαιοσύνης.Έλιωσαν όλοι αυτοί που θεώρησαν πως οι εκλογικές αναμετρήσεις που ακολούθησαν το έγκλημα των Τεμπών, οδήγησαν και στην παραγραφή του, τουλάχιστον για συγκεκριμένους από τους υπεύθυνους για αυτό το αποτρόπαιο έγκλημα κατά του συνόλου της κοινωνίας..

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η χθεσινή συναυλία πολεμήθηκε από αυτούς που έχουν την εξουσία στα χέρια τους, ειδικά εκείνους που έχουν και αίμα στα ίδια χέρια. Η συναυλία πολεμήθηκε με τα Μέσα Εμπέδωσης του Τρόμου, είτε αυτά καλούνται -κατά το ήπιο- "συστημικά ΜΜΕ" είτε με άλλα μέσα, πιο δόλια και πιο υπονομευτικά για την ανθρώπινη νοημοσύνη και την αληθινή δημοκρατία. Δεν στάθηκε δυνατό να εμποδιστεί ή να υποβαθμιστεί το γεγονός της συναυλίας μνήμης, γιατί δεν είναι δυνατό να υποβαθμιστεί η ίδια η μνήμη. Ακόμα και αν ζεστή ακόμα, πέρυσι τον Ιούνιο, προσεβλήθη ατιμωτικά από το εκλογικό αποτέλεσμα, το οποίο επιβράβευσε αν όχι το ίδιο το έγκλημα, τουλάχιστον την πασιφανή πλέον, προσπάθεια συγκάλυψης του. Η μνήμη είναι ζωντανή και είναι αυτή που έβαλε τη φωτιά στην υψικάμινο που περιέγραψε ο Κώστας Καναβούρης στην ανάρτηση του.

Η φράση της Μαρίας Καρυστιανού πως «Αυτό που σκότωσε τα δικά μας παιδιά παραμένει ελεύθερο να σκοτώσει ξανά και ξανά» είναι που καίει πιο πολύ. Περισσότερο και από την υψικάμινο. Καίει ακόμα και αυτούς που εύκολα και βολικά ξεχνούν «γιατί η ζωή συνεχίζεται». Ειδικά αυτούς, που αν διαθέτουν τη στοιχειώδη συνείδηση, η διαπίστωση της Μαρίας Καρυστιανού θα τους καίει νύχτα - μέρα. Τουλάχιστον μέχρι κάτι να γίνει και το «αυτό» εξαφανιστεί, μαζί με αυτούς που το γέννησαν και αυτούς που εξακολουθούν να το προστατεύουν και να το διατηρούν ελεύθερο να σκοτώνει.. Και αυτό το κάτι που πρέπει να γινει δεν γίνεται από μόνο του. Για να γίνει χρειαζόμαστε όλες και όλοι.

Η RAF-WEST Journal, η αγαπημένη συνήθεια της Κυριακής, επιστρέφει από τις μακρές, πολύ μακρές διακοπές της. Μάλιστα ξεκινάει με έκτακτο παράρτημα , αφού οι εξελίξεις και οι πρωταγωνιστές τους, δεν σέβονται την ξεκούραση των συντακτών (εντάξει το παρακάναμε κι εμείς, όπως λέει και ο Χρ. Φακιόλης)

Επιστρέφουμε λοιπόν εν μέσω θύελλας για την οσία Αθετούσα, που φαίνεται πως ήταν καλή δασκάλα στις αθετήσεις για την παράταξη της. Σε συνεργασία με τις "Πρωτοσέλιδες Συνεντεύξεις" αποκαλύπτουμε πως για ακόμα μία φορά ο Κ. Ξηντάρας δηλώνει πως δεν μπορεί κανείς να τον φιμώσει. Με πιο ρομαντική διάθεση και με τον αγαπήμένο σκούφο του, ο Σ. Σκούφος σιγοτραγουδά για το πως τα φέρνει η ζωή. Πολλές ακόμα πιο ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις στο έκτακτο ένθετο της RAF-WEST Journal

Η Ραφ Τάουν συμβάλλει στην επιτάχυνση της κλιματικής αλλαγής και μαζί της συντάσσονται μεγάλα και άξια κυβερνητικά στελέχη με υψηλές επιδόσεις στο θέμα. Μάλιστα η προσπάθεια υπστήριξης και επιτάχυνσης του φαινομένου, αποτυπώνεται φωτογραφικά και παρουσιάζεται στο κοινό σε μία μεγάλη έκθεση φωτογραφίας στον δήμο της Ραφ Τάουν.

Χωματουργικός τουρισμός. Ο νέος τύπος τουρίστα βρήκε τον παράδεισο του στη Ραφ Τάουν. Ελάτε να γευματίσουμε σε υπέροχα πικ νικ, δίπλα σε τσάπες, φορτωτές, μπουλντόζες και άλλα ερπυστριοφόρα αλλά και ελαστιχοφόρα μηχανήματα. Όλα μέσα στο Μεγάλο Ρέμα της Ραφ Τάουν. Προσφέρεται πικ νικ με μηχανήματα και σε παραλίες και σε αμμοθίνες.

Οι αρχαιολογικοί θησαυροί της Ραφ Τάουν που βρέθηκαν στις εκσκαφές του Μεγάλου Ρέματος και θα εκτεθούν στο Μουσείο Εκσκαφών της πόλης, παρουσιάζονται πρώτη φορά εδώ. Στη RAF WEST Journal. Θαυμάστε την ιστορική συνέχεια της πόλης και των ιθαγενών της στο πέρασμα των αιώνων,όπως αποτυπώνεται στα νομίσματα τους

Αγουροξυπνημένο άγριο κοπάδι ξεχύθηκε στους δρόμους της Ραφ Τάουν. Δείτε την προσπάθεια της οσίας Αθετούσας για να το μαζέψει στο μαντρί, επιδεικνύοντας περισσότερο ποιμενική διάθεση παρά ικανότητα.  Ποια η θέση του πρώην σερίφη; (αν αυτό μπορεί να απασχολεί κανέναν)

Μη χάσετε το 66ο φύλλο της RAF-WEST Journal που κυκλοφόρησε εκτάκτως σήμερα, Πέμπτη 10/10/2024 και ανοίγει τη νέα σεζόν της εφημερίδας

 

«Η Δύση δεν μπορεί να κρυφτεί, δεν μπορεί να ισχυριστεί άγνοια. Κανείς δεν μπορεί να πει ότι δεν ήξερε», λέει η παλαιστίνια συγγραφέας, Σούζαν Αμπουλχάουα. Αυτή είναι «η πρώτη ζωντανή γενοκτονία στην ιστορία… Αν οι άνθρωποι δηλώνουν άγνοια, το κάνουν εσκεμμένα»

Μια μεγάλη έρευνα του Al Jazeera αποκαλύπτει τα ισραηλινά εγκλήματα πολέμου και την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη Λωρίδα της Γάζας στον ένα χρόνο που διαρκεί η εισβολή του Ισραηλινού στρατού σε αυτό το μικρό θύλακα γης, που αποτελεί τη μεγαλύτερη υπαίθρια φυλακή του κόσμου για περισσότερους από 2.000.000 Παλαιστίνιους

Η έρευνα αυτή συνέλεξε στοιχεία χρησιμοποιώντας μεταξύ άλλων μια βάση δεδομένων που περιλαμβάνει πάνω από 2.500 λογαριασμούς Ισραηλινών στα social media, στους οποίους εμφανίζονται φωτογραφίες και βίντεο αναρτημένα από  τους ίδιους τους Ισραηλινούς στρατιώτες. Η ταινία αφηγείται επίσης την ιστορία του πολέμου μέσα από τα μάτια Παλαιστινίων δημοσιογράφων, εργαζομένων στα ανθρώπινα δικαιώματα αλλά και απλών κατοίκων της Λωρίδας της Γάζας.

 

Το υλικό αυτό αποκαλύπτει μια σειρά από παράνομες και εγκληματικές δραστηριότητες του Ισραηλινού στρατού, όπως εξευτελισμούς και βασανισμούς κρατουμένων,  καταστροφές οικιών και οικιακού εξοπλισμού, λεηλασίες και πλιάτσικα, ανατινάξεις κτιρίων υποδομής, εκδικητικές ανατινάξεις ολόκληρων χωριών, δολοφονίες μικρών παιδιών και δημοσιογράφων από ελεύθερους σκοπευτές, πολιορκίες και βομβαρδισμούς νοσοκομείων, εσκεμμένες καταστροφές του νοσοκομειακού εξοπλισμού, δολοφονικά χτυπήματα από drones σε καραβάνια μετακινούμενων προσφύγων αλλά και σε καραβάνια με ανθρωπιστική βοήθεια, χρήση Παλαιστινίων κρατουμένων και μικρών παιδιών ως ανθρώπινες ασπίδες, φυλακίσεις σε στρατόπεδα συγκέντρωσης στο Ισραήλ κάτω από αδιανόητα απάνθρωπες συνθήκες

Στην έρευνα αυτή αναδεικνύονται οι ευθύνες όσων διέταξαν την επίθεση, όσων την υποστήριξαν, όσων την κατέστησαν δυνατή, όσων την απόλαυσαν και πάνω απ όλα όσων την επέβαλλαν

Αποκαλύπτει επίσης τη συνενοχή των δυτικών κυβερνήσεων, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους Έλληνες παρουσιάζει ο ρόλος της βρετανικής βάσης του Ακρωτηρίου στην Κύπρο. Ευρισκόμενη σε απόσταση μικρότερη από 400 χιλιόμετρα από τη Γάζα, η βρετανική βάση χρησιμοποιείται για πτήσεις επιτήρησης πάνω από τη Γάζα από αεροπλάνα ειδικευμένα στο να αναγνωρίζουν στόχους για στρατιωτικά χτυπήματα. Με πρόσχημα την έρευνα για Ισραηλινούς ομήρους, οι Βρετανοί μοιράζονται τις πληροφορίες που συλλέγουν με τον Ισραηλινό στρατό

Ιδιαίτερο επίσης προκαλεί η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) για την επιλογή, τον εντοπισμό και τη δολοφονία ανθρώπων. Όπως αναφέρει η έρευνα: «O Ισραηλινός στρατός έχει στοχοποιήσει  δεκάδες χιλιάδες κατοίκους της Γάζας ως ύποπτους για δολοφονικές επιθέσεις εναντίον Ισραηλινών»

Μιλώντας για το θέμα αυτό, ο Bill van Esveld, Καναδός, που ζει στο Βερολίνο, αναπληρωτής Διευθυντής, MENA (Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική), στο Τμήμα Δικαιωμάτων του Παιδιού της Human Rights Watch, εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο η ΑΙ αποφασίζει για το ποιος θα δολοφονηθεί: «[Η ΑΙ] εξετάζει ο,τιδήποτε μπορεί να συλλεχθεί για σένα. Από παρακολούθηση, από κατασκοπεία, από το προφίλ σου στα social media, από ποιος βρίσκεται κοντά στο τηλέφωνό σου ανά πάσα στιγμή, από το ποιον συναντάς. Και σου βάζει  μια βαθμολογία. Αν αυτή η βαθμολογία ξεπερνά κάποιο καθορισμένο κατώφλι, τότε θα δεχθείς επίθεση και θα δολοφονηθείς»

Υπάρχει και ένα άλλο πρόγραμμα, συνεχίζει ο  van Esveld, που αποκαλείται “Πού είναι ο μπαμπάς; ” : «Σύμφωνα πάντα με τις δηλώσεις των Ισραηλινών στρατιωτικών αξιωματούχων, είναι πιο εύκολο να σκοτώσεις κάποιον όταν είναι σπίτι του, παρά όταν είναι έξω στο δρόμο. Έτσι, αυτό το πρόγραμμα θα εντοπίσει την τοποθεσία του κινητού σου τηλεφώνου, και όταν φτάσεις στην τοποθεσία που είναι καθορισμένη ως κατοικία σου, θα έρθει ένα σήμα σε αυτόν που μπορεί να σημαδέψει το σπίτι σου και να το ισοπεδώσει»

«Πιστεύω», λέει ο van Esveld, «ότι αυτός που επινόησε το όνομα “where is daddy”, σίγουρα θα σκέφτηκε πως πολλοί από αυτούς θα ήταν πατεράδες και μόλις επέστρεφαν σπίτι τους, θα ανατιναζόταν όχι μόνο το σπίτι και οι ίδιοι, αλλά και όποιος άλλος βρισκόταν μέσα  σε αυτό»

Ας δούμε και ας διαδώσουμε όλοι αυτή την αποκαλυπτική και σοκαριστική έρευνα του Al Jazzera που αποδεικνύει με αδιάσειστα στοιχεία ότι ο Ισραηλινός στρατός λειτουργεί κόντρα στο Διεθνές Δίκαιο, διαπράττοντας εγκλήματα πολέμου και παραβιάζοντας κάθε ανθρώπινο δικαίωμα, ενεργώντας περισσότερο ως μια τεράστια τρομοκρατική και εγκληματική μηχανή. Στην πραγματικότητα, μια πραγματική γενοκτονία συντελείται σε  απευθείας μετάδοση και η ανθρωπότητα κάνει πως δε βλέπει

Ο Νάζερμαν είναι ένας εβραίος καθηγητής που επιβίωσε από το Ολοκαύτωμα, κληρονομώντας όλη την φρίκη που το περιέβαλε. Τώρα, επαγγέλλεται τον ενεχυροδανειστή και έχει να αντιμετωπίσει όχι μόνο τους εφιάλτες του παρελθόντος αλλά και το σκληρό περιβάλλον του γκέτο της Ν. Υόρκης που ζει, το οποίο με τη σειρά του και αυτό τον παραπέμπτει στο παρελθόν.

Ο Νάζερμαν, για να μπορέσει να αντέξει τη φρίκη των στρατοπέδων συγκέντρωσης, είχε επιλέξει να νεκρώσει ό,τι μπορούσε να τον κάνει τρωτό. Αυτή η πλήρης συγκινησιακή αποστράγγιση, τον κάνει να αποκρούει κάθε κίνηση εγκαρδιότητας και κάθε απλωμένο χέρι

Ο Πορτορικανός βοηθός του, ένας πρώην μικροαπατεώνας, θυμωμένος από τη σκληρότητα που επιδεικνύει ο Νάζερμαν, αποφασίζει να τον τιμωρήσει και οργανώνει μια ληστεία. Άθελά του και σε βάρος της ζωής του, θα γίνει η ευκαιρία για τον Νάζερμαν να σπάσει για μια φορά το πέτρινο φράγμα της καρδιάς του.

Πρόκειται για δεύτερη μόλις ταινία του Σίντνευ Λιούμετ μετά το ντεμπούτο του στους “12 Ενόρκους”. Εδώ, ο εβραϊκής καταγωγής σκηνοθέτης, συνδέεί το Ολοκαύτωμα με τα κοινωνικά ζητήματα που προκύπτουν στην Αμερική των εντεινόμενων ανισοτήτων. Ταυτόχρονα, προετοιμάζει το έδαφος για τις μεγάλες πολιτικές ταινίες του της 10ετίας του ’70: “Σέρπικο” (1973),  “Σκυλίσια μέρα’ (1975) και το “Δίκτυο” (1976), μία από τις πιο ρηξικέλευθες κινηματογραφικές αποτυπώσεις του κόσμου της τηλεόρασης και των media

Όπως ο ίδιος έχει δηλώσει : “ Ενώ ο στόχος όλων των ταινιών είναι να διασκεδάσει, το είδος της ταινίας στην οποία πιστεύω, πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα. Aναγκάζει τον θεατή να εξετάσει την έκφανση με μια διαφορετική από τη δική του συνείδησή του πτυχή. Διεγείρει τη σκέψη και θέτει τους διανοητικούς χυμούς που απορρέουν.”

 

Έτος Παραγωγής: 1964

Διάρκεια:            116’

Σκηνοθεσία:      Σίντνεϊ Λιούμετ

Πρωταγωνιστούν: Ροντ Στάιγκερ, Τζεραλντίν Φιτζέραλντ

Μία μεγάλη συναυλία μνήμης και στήριξης για τις οικογένειες των θυμάτων που δίνουν έναν συγκλονιστικό αγώνα για να δικαιωθούν οι χαμένες ψυχές της 28ης Φεβρουαρίου του 2023, πρόκειται να δοθεί την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου, στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο. Μια συναυλία που έχει ήδη προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή

Όπως δηλώνουν οι διοργανωτές της συναυλίας :

«Ένα γίναμε οι άνθρωποι στον πόνο, ένα και στην αδιανόητη σιωπή που αφήνει η απουσία... ένα στο μούδιασμα που ακολουθεί τα γεγονότα, ένα στην ευθύνη που ακόμη ψάχνει να βρει τη θέση της... Ο Νόμος που ενώνει τις ψυχές μας είναι αυτός της Μουσικής. Με ευγένεια ας σταθούμε και με την ευχή η ένωσή μας να φτάσει τον ουρανό και τα άστρα του όλα. Για όσο ζούμε και βαδίζουμε επάνω στις ράγες της δικής μας διαδρομής η μνήμη των αγαπημένων είναι ορόσημο για την κάθε μέρα μας...

Κανείς δε γύρισε πίσω… το γνωρίζουμε καλά. Αλίμονο, για όσους συνεχίζουν ξεχνώντας και παραβλέποντας. Στο μέτρο του εφικτού και στον κόσμο που μας δόθηκε να ζούμε, αυτός ο αγώνας ας φέρει ένα καλύτερο αύριο για τα παιδιά του τόπου».

Στη συναυλία αυτή πρόκειται να πάρουν μέρος αφιλοκερδώς ο Φοίβος Δεληβοριάς , οι Κοινοί Θνητοί, ο Σωκράτης Μάλαμας, ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου και η Τάνια Τσανακλίδου, όλοι τους γνωστοί, τόσο για την καλλιτεχνική τους αξία, όσο και την κοινωνική τους ευαισθησία. Η συναυλία θα έχει εισιτήριο των 15 ευρώ

Όπως σημειώνει η Μαρία Καρυστιανού, η πρόεδρος του Συλλόγου "Τέμπη 2023", τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν από τη συναυλία θα διατεθούν στους δικαστικούς αγώνες των οικογενειών του συλλόγου στο εξωτερικό

Αυτό ακριβώς το αντίτιμο των 15 ευρώ προκάλεσε κρίση και ρήξη μεταξύ των συγγενών των θυμάτων. Σε τοποθέτησή του ο Νίκος Πλακιάς,  κάλεσε τους καλλιτέχνες να αποσυρθούν και απείλησε με ασφαλιστικά μέτρα:

«Διαβάζω ότι διάφοροι καλλιτέχνες θα παραβρεθούν αφιλοκερδώς στο καλλιμάρμαρο για μια συναυλία που θα είναι αφιερωμένη στα ΤΕΜΠΗ. Μεταξύ των καλλιτεχνών είναι και οι sokratismalamas, thanasispapakonstantinou, foivosdelivorias και άλλοι. Μέχρι εδώ όλα  καλά μέχρι που έπεσε το μάτι μου στο εισιτήριο για την είσοδο με αντίτιμο 15 €. Γνωρίζετε που θα πάνε αυτά τα χρήματα ; Γνωρίζετε ότι ο σύλλογος που το διοργανώνει απαρτίζεται από 6 οικογένειες ; Ζητήσατε καταστατικό συλλόγου ; Ζητήσατε να δείτε  αν είναι νόμιμος ; Γνωρίζετε ότι όλες οι άλλες οι οικογένειες είμαστε αντίθετοι σε ότι έχει να κάνει με οικονομικά αντίτιμα . Χαιρετώ την κίνηση σας και ευχαριστώ που δεν μας ξεχνάτε . Θα σας πω μόνο ακυρώστε την παρουσία σας εκεί διότι θα ακολουθήσουν νομικές διαδικασίες και ασφαλιστικά μέτρα . Όποιος έχει οικονομική ανάγκη να χρησιμοποιήσει μόνο το όνομα του συγγενή του και όχι τον αριθμό 57 και πληθυντικό όπως πχ ΘΥΜΑΤΩΝ . Τα ονόματα των δικών μου παιδιών δεν θα γίνουν εισιτήρια των 15€. Κάποτε θα κάνουμε αυτή την συναυλία χωρίς οικονομικά αντίτιμα και με χιλιάδες κόσμο»

Στην αντίδραση του Νίκου Πλακιά απάντησε η Μαρία Καρυστιανού και μεταξύ άλλων δήλωσε:

« … Έχω πει πολλές φορές ότι ο Σύλλογος δημιουργήθηκε από μία μικρή ομάδα συγγενών, σίγουρα διπλάσιο αριθμό απ’ αυτόν που αναφέρει ο κ. Πλακιάς, από πολύ νωρίς, διότι κατανόησε τη δυσκολία του αγώνα και θεώρησε ότι είναι καλύτερο να είμαστε ενωμένοι. Δεν εκπροσωπεί όλες τις οικογένειες. Εμείς στο Σύλλογο έχουμε μία πολύ επιθετική νομική γραμμή την οποία στηρίζουμε ένθερμα, και την οποία έχουμε αποφασίσει ότι θα την απλώσουμε στο εξωτερικό.

Έχουμε κάνει κινήσεις γι’ αυτό. Έχουμε έρθει σε επαφή με νομικά γραφεία τα οποία ο κ. Πλακιάς αγνοεί. Έχουμε κάνει τις συνομιλίες και γνωρίζουμε τα οικονομικά μεγέθη που απαιτούνται για τον αγώνα αυτόν και τον οποίο δυστυχώς δεν είμαστε στην οικονομική κατάσταση που μπορούμε να τον στηρίξουμε. Πάραυτα, δεν δεχόμαστε αυτό να αποτελέσει τροχοπέδη για τη δικαίωση του αγώνα μας.

Ως εκ τούτου, αποφασίσαμε να κάνουμε αυτή τη συναυλία για να μαζέψουμε τα χρήματα που χρειαζόμαστε για τους δικαστικούς αγώνες του εξωτερικού, στους οποίους ως γνωστόν ο κ. Πλακιάς δεν συμμετέχει, και οι οικογένειες που ακολουθούν τη νομική γραμμή την οποία θέλει και ο κ. Πλακιάς, αλλά δεν το κάναμε μόνο γι’ αυτό. Το κάναμε γιατί θέλαμε εκείνη τη μέρα όλοι να βγούμε να τραγουδήσουμε για τα παιδιά. Εκείνη τη μέρα θέλαμε η φωνή μας να φτάσει μέχρι ψηλά. Μία μέρα αγάπης, σύμπνοιας και ομαδικότητας και συλλογικότητας. Είναι κρίμα που αυτό αμαυρώνεται από κάποιους ανθρώπους που έχουν βιώσει τον ίδιο πόνο.

Δεν υπάρχει τίποτα παράνομο και τίποτα κρυφό σε αυτό που κάνουμε. Είμαστε διάφανοι και ξεκάθαροι και έχουμε αποδείξει πόσο πολύ μας ενδιαφέρει να πετύχει ο αγώνας μας.

Θέλω να πω ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους καλλιτέχνες που από την αρχή αγκάλιασαν την προσπάθειά μας και στους καλλιτέχνες που περιμένουν να οργανωθεί η εκδήλωση η οποία έχει μπλοκαριστεί από την κ. Μενδώνη. Εκείνη τη μέρα ας σταθούμε σ’ αυτό, στο ότι θα τραγουδήσουμε όλοι μαζί για τα παιδιά που έφυγαν. Και θα τραγουδήσουμε όλοι μαζί για τα παιδιά που είναι δίπλα μας και για εμάς τους ίδιους που επιθυμούμε μία καλύτερη κοινωνία. Σας ευχαριστώ που είστε δίπλα μας…»

Όπως μπορεί εύκολα να γίνει  αντιληπτό, αυτή η ρήξη μεταξύ των συγγενών των θυμάτων υποσκέλισε από τα συστημικά Μέσα Ενημέρωσης το ίδιο το γεγονός της συναυλίας. Στο Δεύτερο Πρόγραμμα, η Μαρία Κοζάκου, στο γνώριμο ρόλο κατάσβεσης πυρκαγιών που απειλούν την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας,  αφού αναφέρθηκε εκτενώς στο θέμα της ρήξης, μίλησε μάλιστα και για ακριβό εισιτήριο. Δεν ξέρουμε αν η συγκεκριμένη δημοσιογράφος γνωρίζει συναυλίες που έχουν εισιτήριο κάτω των 15 ευρώ. Πόσο μάλλον όταν αυτά τα χρήματα θα πάνε για έναν ιερό σκοπό. Και θα έπρεπε έτσι κι αλλιώς να έχουν δοθεί αυτά τα χρήματα, χωρίς να χρειάζεται κάποια συναυλία, από τα 1.500.000 ανθρώπων που υπέγραψαν το ψήφισμα για τα Τέμπη

Δεν θα κρίνουμε εμείς τις αντιδράσεις του Νίκου Πλακιά και όσων ακολουθούν την ίδια γραμμή με αυτόν. Ο σεβασμός προς τον πόνο αυτών των ανθρώπων μας εμποδίζει να το κάνουμε.

Και το ίδιο κάνουν και οι εκπρόσωποι του «Συλλόγου  Συγγενών Θυμάτων Τεμπών 2023» που διοργανώνει τη συναυλία. Όπως δήλωσε ο υπεύθυνος για τη διοργάνωση της συναυλίας Παύλος Ασλανίδης, ένας άνθρωπος που έχασε τον 26χρονο γιο του Δημήτρη στα Τέμπη:

«Ο Νίκος είναι ένας άνθρωπος που δεν μπορεί να τον καταλάβει κανένας στην Ελλάδα, έχασε δύο παιδιά. Ποτέ δεν θα τον καταλάβετε. Εγώ με τον Νίκο και με κανέναν άλλον που έχασε το παιδί του δεν θα έρθω ποτέ σε αντιπαράθεση και να κάνουμε κάτι διαφορετικό. Και το ξέρουν όλοι αυτό. Όλα καλά και όλα θα πάρουν τον δρόμο τους»

Δεν κρίνουμε λοιπόν και δεν κατακρίνουμε. Θα πούμε μόνο πως η συναυλία αυτή πρέπει να στηριχτεί, όπως πρέπει να στηριχτεί και όποια άλλη ενέργεια αποφασίσει να κάνει ο Νίκος Πλακιάς και οι συν αυτώ. Αλίμονο εάν πρέπει να αμφιβάλλουμε για τα πάντα. Αλίμονο εάν χαθεί κάθε εμπιστοσύνη. Αλίμονο εάν δικαιολογούμε την απάθειά μας, οχυρωμένοι πίσω από θεωρίες συνωμοσίας

Στο ίδιο μήκος κύματος της απόλυτης εμπιστοσύνης προς τη Μαρία Καρυστιανού κινήθηκαν και οι καλλιτέχνες που θα πάρουν μέρος στη συναυλία. Πρώτος από όλους ο Φοίβος Δεληβοριάς ανέφερε:

«Πηγαίνω στην συναυλία για τα Τέμπη χωρίς ούτε μία δεύτερη σκέψη. Πηγαίνω για να στηρίξω όσες οικογένειες αποφάσισαν τον δύσκολο και πολυέξοδο δρόμο της νομικής διεκδίκησης κι εδώ και στην Ευρώπη. Αγόρασα μάλιστα κι ο ίδιος έναν αριθμό εισιτηρίων για να υποστηριχθεί ο Σύλλογος, ο καθαρότερος δρόμος νομικά για να είναι όλα εντάξει και καθαρά. Με σεβασμό στις αντιρρήσεις από άλλες οικογένειες, είμαι ταυτόχρονα απολύτως σίγουρος πως, αν η συναυλία βοηθήσει σε κάποια πιθανή δικαίωση, θα δικαιωθούν κι εκείνοι και όλη η μελλοντική κοινωνία, που δικαιούται και ασφάλεια και λογοδοσία»

Με τη σειρά του ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου σε σχετική ανάρτησή του αναφέρει: «Έχω δώσει το λόγο μου στους συμπολίτες- συγγενείς θυμάτων των Τεμπών, που ήρθαν σε επαφή μαζί μου εδώ και καιρό και μου ζήτησαν -τιμώντας με έτσι-να έχω συμμετοχή σε συναυλία για τη στήριξη του δύσκολου αγώνα τους για δικαιοσύνη, ότι θα είμαι εκεί και θα τους στηρίξω, παρ’ ότι έχω απομακρυνθεί από τα συναυλιακά δρώμενα. Τους έχω απόλυτη εμπιστοσύνη-το γεγονός είναι πολύ φορτισμένο για να έχει κανείς αμφιβολίες- και θα συνεχίζω να τους στηρίζω είτε είναι όλοι μαζί είτε μείνει έστω και μια μόνο οικογένεια. Είτε στο Καλλιμάρμαρο είτε οπουδήποτε αλλού»

του Αντώνη Λαζαρή, βιολόγου

 

Το 5ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Ραφήνας μας έδωσε μεγάλη χαρά.

Από τη μία, όλες οι ταινίες ήταν υπέροχες και ξεχωριστές.

Από την άλλη, είδαμε πολλούς ανθρώπους να έρχονται για να πάρουν μέρος σε μία πραγματική ιεροτελεστία.

Είναι τόσο μεγάλη η πολιτιστική ένδεια της περιοχής μας. που τέτοιες εκδηλώσεις φαντάζουν με όαση στην έρημο.

Η ταινία "THINGS UNHEARD OF" (ANHKOYΣΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ) του Ramazan Kilic έκλεψε τις καρδιές πολλών θεατών.

Μέσα σε 15 λεπτά μας έδωσε ένα αριστούργημα.

Όλες οι ταινίες, για να μην αδικήσουμε καμία, ήταν ξεχωριστές.

Σε μία εποχή που ο πολιτισμός το περιβάλλον βάλλονται από κοινού, δράσεις σαν το 5ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Ραφήνας μας δίνουν την δύναμη να παλέψουμε για όσα μας πληγώνουν και μας προσβάλλουν καθημερινά σε τούτον τον τόπο.

 

festival 01

Η Bιτόρια (Mόνικα Βίτι), χωρίζει με τον αρκετά μεγαλύτερο σε ηλικία εραστή της Pικάρντο και θα αναζητήσει τη μητέρα της στο χρηματιστήριο. Εκεί θα γνωρίσει τον γοητευτικό χρηματιστή Πιέρο (Αλέν Ντελόν). Κανείς όμως από τους δύο δεν μοιάζει ικανός να εκφράσει ειλικρινή συναισθήματα.

Στην τελευταία σκηνή, η Βιτόρια θα περιπλανηθεί ολομόναχη σε μια πολύβουη, μα ταυτόχρονα και τόσο έρημη μεγαλούπολη

Με την «Έκλειψη» ο Μικελάντζελο Αντονιόνι ολοκληρώνει την «τριλογία της αποξένωσης», με κεντρικό θέμα την αλλοτρίωση, την ανέφικτη επικοινωνία και την εύθραυστη και ασταθή σχέση του ατόμου με την πραγματικότητα. Μία τριλογία που ξεκίνησε με την «Περιπέτεια» (L’ Avventura) το 1960 και συνεχίστηκε τον επόμενο χρόνο με τη «Νύχτα» (La Notte).

Πρόκειται για μια από τις ταινίες-σταθμούς του μοντέρνου σινεμά, βραβευμένη με το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής του Φεστιβάλ Κανών.

 

 

Ιταλία, 1962

Παραγωγή: Ρόμπερτ Χακίμ, Ρέιμοντ Χακίμ

Σκηνοθεσία: Μικελάντζελο Αντονιόνι

Σενάριο: Μικελάντζελο Αντονιόνι, Τονίνι Γκουέρα, Ελιο Μπαρτολίνι, Οτιέρο Οτιέρι

Φωτογραφία: Τζιάνι Ντι Βενάνζο

Μοντάζ: Εράλντο ντα Ρόμα

Μουσική: Τζιοβάνι Φούσκο

Πρωταγωνιστούν: Αλέν Ντελόν, Μόνικα Βίτι

Διάρκεια: 126 λεπτά

Σάββατο 28/9. Δεύτερη ημέρα σήμερα για το 5ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Ραφήνας και η χθεσινή μεγάλη προσέλευση του κόσμου κατά τη διάρκεια της Πρώτης ημέρας, μας έδωσε μεγάλη χαρά και εδραίωσε την πεποίθηση πως - σε πείσμα των καιρών -  υπάρχει ακόμη πολύς κόσμος που αντιστέκεται στη λαίλαπα της ευκολίας και εξακολουθεί να έλκεται από τον πολιτισμό, την ομορφιά και τον κοινωνικό προβληματισμό

Σήμερα, στον θερινό κινηματογράφο ΑΕΛΛΩ της Ραφήνας, θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε έξι ταινίες από το Positively Different Short Film Festival (PDSFF) του 2024, ένα διεθνούς κύρους φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους, το οποίο ξεκίνησε επίσημα το 2020 και κατάφερε μέσα σε τέσσερα μόλις χρόνια να καταλάβει μια υψηλή θέση στο ημερολόγιο των εγχώριων αλλά και διεθνών κινηματογραφικών Φεστιβάλ

Το φετινό μότο του Φεστιβάλ ήταν «Love and Revolt». Αγάπη και Εξέγερση, δηλαδή. Όπως γράφουν οι διοργανωτές του Φεστιβάλ, η αγάπη είναι φροντίδα, ανησυχία, συντροφικότητα. Το να αγαπάς,  σημαίνει να επαναστατείς ενάντια στους κανόνες και τους ρόλους που σου έχουν ανατεθεί. Η εξέγερση είναι θάρρος, όνειρα, φωτιά, παρόρμηση για αλλαγή. Η εξέγερση είναι μια πράξη αγάπης για τον εαυτό σου και για τους άλλους.

Οι προβολές των ταινιών ξεκινούν στις 9 μ.μ και η είσοδος είναι ελεύθερη. Εάν επιθυμείτε όμως, μπορείτε να συμβάλετε με οποιοδήποτε μικρό ποσό στο κουτί οικονομικής ενίσχυσης που θα δείτε μπροστά στην είσοδο. Τόσο για να μπορεί να διεξάγεται το Φεστιβάλ, όσο και για να συνεχιστεί ο αγώνας των ανθρώπων της «Κίνησης για την Προστασία του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας», που αγωνίζονται ενάντια στη λεηλασία της Φύσης και της Ζωής. Με Αγάπη και Εξέγερση

 

 

1. That doesn't fit, Ινδία, animation, διάρκεια 3’

Ένα δισδιάστατο animation που αποτυπώνει χιουμοριστικά σατιρικές σκηνές που αμφισβητούν τις κοινωνικές υποχρεώσεις και αναδεικνύουν στιγμές στην – πολλές φορές επιβεβλημένη κοινωνικά - προσπάθεια των ανθρώπων να «ταιριάξουν» κάτι, να «ταιριάξουν» με κάτι

 

2. Things Unheard of, Τουρκία, διάρκεια 15’

Μια μικρή Κούρδισσα προσπαθεί να φέρει το χαμόγελο πίσω στο πρόσωπο της γιαγιάς της, μετά την εξαφάνιση της τηλεόρασής της, που ήταν το μόνο παράθυρό της στον κόσμο.

Η ταινία απέσπασε το Βραβείο Κοινού DSFF24

 

3. Good girls club – A Virginity Odyssey, Ελλάδα, διάρκεια 15’

Τη νύχτα του εορτασμού των 18ων γενεθλίων τους, δύο κολλητές έχουν αποστολή να χάσουν την παρθενιά τους. Τίποτα δεν πάει σύμφωνα με το σχέδιο σε αυτήν την οδύσσεια παρθενίας που μετατρέπεται σε ένα ταξίδι αυτο-ανακάλυψης και φιλίας.

Η ταινία απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Ελληνικής Παραγωγής

 

4. On my father's grave, Μαρόκο, διάρκεια 24’

Ένα αυτοκίνητο διανύει ένα μαροκινό χωριό. Μέσα του, η Maïne και η οικογένειά της περικυκλώνουν το φέρετρο του πατέρα της. Αύριο, οι άντρες θα τον θάψουν και οι γυναίκες θα περιμένουν στο σπίτι. Το νεαρό κορίτσι έχει άλλη άποψη και σκοπεύει να συνοδέψει τον πατέρα της στον τόπο αναπαύσεώς του

 

5. Summer holiday, Τουρκία, διάρκεια 15’

Ο Beritan είναι 13 ετών. Μένει με τη μητέρα του, όσο ο πατέρας του λείπει για δουλειά. Ο Beritan μιλάει για τη ζωή στο χωριό, τις προσπάθειες να υποστηρίξει την οικογένεια και το όνειρό του να γίνει κτηνίατρος, ώστε να αφοσιωθεί στα ζώα και να πάρει πίσω το άλογό του, τον Kartopu.

Η ταινία απέσπασε το Βραβείο Επιμελητικής Ομάδας DSFF24

 

6. Suddenly TV, Σουδάν, διάρκεια 19

Σε μία πολιορκημένη διαμαρτυρία στο Khartoum, μία ομάδα νεαρών Σουδανών δημιουργεί ένα φανταστικό τηλεοπτικό σταθμό για να γνωρίσει άλλους επαναστάτες. Αυτό που ξεκινά σαν παιχνίδι μετατρέπεται σε μία επείγουσα επινόηση ενός νέου Σουδάν.

Η ταινία απέσπασε το Βραβείο Ντοκιμαντέρ DSFF24

 

Συνολική διάρκεια ταινιών: 91’

Παρασκευή 27/9. Πρώτη ημέρα σήμερα για το 5ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Ραφήνας, ενός Φεστιβάλ που έχει πλέον θεσμός φιλοδοξώντας να προσφέρει στην πόλη μας ανάσες πολιτισμού, αισθητικής και κοινωνικού προβληματισμού

Σήμερα, Παρασκευή 27/9 , στον θερινό κινηματογράφο ΑΕΛΛΩ της Ραφήνας, θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε έξι βραβευμένες ελληνικές ταινίες μικρού μήκους από το περσινό, 46ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας (DISFF) που αποτελεί πια ένα από τα πλέον διακεκριμένα ευρωπαϊκά φεστιβάλ του είδους

Οι προβολές των ταινιών ξεκινούν στις 9 μ.μ και η είσοδος είναι ελεύθερη. Όποιος επιθυμεί όμως, μπορεί να συμβάλλει με οποιοδήποτε μικρό ποσό στο κουτί οικονομικής ενίσχυσης που θα βρίσκεται μπροστά στην είσοδο. Τόσο για να μπορεί να διεξάγεται το Φεστιβάλ, όσο και για να συνεχιστεί ο αγώνας των ανθρώπων της «Κίνησης για την Προστασία του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας», που παλεύουν ενάντια στη λεηλασία της Φύσης και της Ζωής

Η διοργάνωση του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Ραφήνας γίνεται από την «Κινηματογραφική Λέσχη Cine Σχολειό» και την «Κίνηση για την Προστασία και Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας» σε συνεργασία με την εναλλακτική ιστοσελίδα γνώμης Attica Voice (atticavoice.gr). Την κινηματογραφική γιορτή της Ραφήνας στηρίζει η ανεξάρτητη δημοτική κίνηση «Γη & Ελευθερία»

Σας περιμένουμε για να απολαύσουμε μαζί τη μαγεία της σύγχρονης,  φρέσκιας κινηματογραφικής δημιουργίας

 

 

1. Αερολίν, διάρκεια 19’

Η Σάντυ είναι γύρω στα τριάντα, απόφοιτος δραματικής σχολής και έχει άσθμα. Το βράδυ έχει παράσταση. Μέχρι τότε, όμως, θα πρέπει να κοιτάξει πώς θα βγάλει το μεροκάματο. Μέχρι την παράσταση, θα πρέπει να διδάξει yoga, να δουλέψει ως κλόουν και να πάει και σε μία οντισιόν. Στα ενδιάμεσα διαλείμματα, ίσως βρει και λίγο χρόνο για τον Σπύρο, το αγόρι της.

Σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο Αλέξης  Κουκιάς-Παντελής. Η ταινία απέσπασε τον Αργυρό Διόνυσο καθώς και το Βραβείο Σεναρίου

 

2. Διάβαση, διάρκεια 21’

Μια σιδηροδρομική διάβαση στο πουθενά και δύο ξύλινα φυλάκια στις δυο πλευρές των σιδηροδρομικών γραμμών. Γύρω-γύρω ερημικά λιβάδια και ανοιχτός ορίζοντας. Δύο φύλακες, επιφορτισμένοι  να ανεβοκατεβάζουν χειροκίνητα την μπάρα όταν περνά το τρένο. Ο ένας είναι ο τυπικός και ψυχαναγκαστικός Γιάννης και ο άλλος, ο χαλαρός και φαινομενικά αναίσθητος Αντώνης. Κάθε τόσο, το μεγάφωνο αναγγέλλει το πέρασμα ενός τρένου. Τίποτα δεν φαίνεται να διαταράσσει την επαναλαμβανόμενη καθημερινότητά τους μέχρι να εισβάλει ο έρωτας, συντρίβοντας κάθε βεβαιότητα και αντιστρέφοντας τους ρόλους

Σκηνοθέτες της ταινίας είναι η Κατερίνα Μαυρογεώργη και ο Αινείας Τσαμάτης. Η ταινία  απέσπασε το βραβείο σκηνογραφίας ( Άρτεμις Φλέσσα) και πρωτότυπης μουσικής (Πέτρος Σωτηρόπουλος & The Aqua Barons)

3. Αρκουδότρυπα, διάρκεια 38’

Η 19χρονη Αργυρώ απολαμβάνει τη ζωή της στο χωριό ανάμεσα στα ζώα και τις κτηνοτροφικές εργασίες της, ώσπου μαθαίνει πως η παιδική της φίλη, Αννέτα, έμεινε έγκυος και σκοπεύει να μετακομίσει με τον φίλο της στην πόλη, εγκαταλείποντας το χωριό στο οποίο μεγάλωσαν. Εκπληρώνοντας μια υπόσχεση από παλιά, οι δύο φίλες αποφασίζουν να πάνε στη θρυλική σπηλιά της «Αρκουδότρυπας», όπου και θα αντικρίσουν τους βαθύτερους φόβους τους.

Σκηνοθέτες της ταινίας είναι η η  Χρυσιάννα Παπαδάκη και ο Στέργιος Ντινόπουλος. Η ταινία απέσπασε τον Χρυσό Διόνυσο

 

4. Buffer zone,  διάρκεια 16’

Λευκωσία, πράσινη γραμμή. Δύο φυλάκια, ένα ελληνοκυπριακό και ένα τουρκοκυπριακό, στις απέναντι ταράτσες του δρόμου που χωρίζει τη Λευκωσία στα δύο. Δυο στρατιώτες διαφορετικοί από το συνηθισμένο, ένας από κάθε στρατόπεδο, βρίσκουν τον τρόπο να ξεφύγουν από τον καταπιεστικό και βίαιο περίγυρο, δίνοντας το μήνυμα πως όλοι μπορούμε να βρούμε έναν τρόπο να συνυπάρξουμε Μια τολμηρή ταινία, κυρίως γιατί η υπόθεση τοποθετείται μέσα σε ένα ιδιαίτερο πλαίσιο που δεν αφήνει πολλά περιθώρια για διαφορετικές προσεγγίσεις. Αν όμως η Τέχνη δεν μπορεί να προβοκάρει, τότε ποιος;

Σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο Σάββας Σταύρου. Η ταινία απέσπασε το Βραβείο Drama Queer και το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας

 

5. Midnight Skin, διάρκεια 40’

Η Φανή, μια νεαρή νοσηλεύτρια ενός μεγάλου δημόσιου νοσοκομείου, βυθίζεται κάθε βράδυ στονίδιο εμμονικό εφιάλτη. Βλέπει ότι μεταμορφώνεται σε δέντρο. Ενώ βρίσκεται στάσιμη μέσα σε μίαμοναχική καθημερινότητα, συνειδητοποιεί ότι ο εφιάλτης της ξεπερνά τα όρια του φαντασιακού καιεισχωρεί σταδιακά στη ζωή της.

Σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο Μανώλης Μαυρής. Η ταινία απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο Επιτροπής, το Βραβείο Σχεδιασμού ήχου, το Βραβείο Φωτογραφίας και το Βραβείο Ειδικών Εφέ

6. Φως εκ φωτός, διάρκεια 13’

Μία υβριδική ταινία, που χρησιμοποιεί όχι μόνο τον κινηματογραφικό φακό αλλά και την τέχνη της φωτογραφίας. Σε ένα από τα πιο απομονωμένα μέρη του κόσμου, ένας κινηματογραφιστής βρίσκει το σωζόμενο φωτογραφικό υλικό ενός Αγιορείτη Μοναχού - που πριν πεθάνει το 1932, κατασκευάζει τη δικιά του φωτογραφική κάμερα.

Σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο Νεριτάν Ζιντζίρια. Η ταινία απέσπασε το Βραβείο Ντοκιμαντέρ

 

Συνολική διάρκεια ταινιών : 147'

Ανικανότητα ή δολιότητα, το αποτέλεσμα είναι ίδιο. Η φίμωση των ενοχλητικών φωνών. Αυτό είναι το συμπέρασμα που προκύπτει, ακόμα και για τους πιο καλοπροαίρετους θεατές του δημοτικού συμβουλίου Ραφήνας (και Πικερμίου όπως μερικές φωνές ισχυρίζονται) της 18ης Σεπτεμβρίου 2024.

Παρακολουθώντας πολλές φορές το βίντεο που συνόδευε το δελτίο τύπου που εξέδωσε η κίνηση ανεξάρτητων πολιτών, "Γη & Ελευθερία" για την παράσταση που αυτοπροσδιορίζεται ως δημοτικό σύμβούλιο και έλαβε χώρα στις 18/9/2024, εντυπωσιαστήκαμε από την ωμότητα με την οποία η πρόεδρος φιμώνει δημοτική σύμβουλο που θέτει καίρια ζητήματα, την ώρα που επιτρέπει τη διεξαγωγή ανούσιων συζητήσεων και small talk μεταξύ των συμβούλων άλλων παρατάξεων.  Και εξηγούμαστε:

Η δημοτική σύμβουλος της Γη & Ελευθερία, Εμμανουέλα Τερζοπούλου, έθεσε τα ερωτήματα της, και περίμενε υπομονετικά την ολοκλήρωση των small talks των διαφόρων συμβούλων. Κουβεντούλες και μονόλογοι που η πρόεδρος επέτρεπε, αφήνοντας τον χρόνο να κυλά, την ώρα που γνωρίζει πως  από τον κανονισμό προβλέπεται μόνο μία ώρα για την υποβολή ερωτήσεων προς τη δήμαρχο, από τους συμβούλους και της απάντησης τους. Έτσι, κατάφερε να φιμώσει τη δημοτική σύμβουλο, η οποία έθεσε τα εξής ερωτήματα

  • Γιατί έχει μπαζωθεί το ρέμα Καβουνίδου στο Πράσινο Λιμανάκι; Για ποιο λόγο έχουν πέσει μπετά; Τι έργο εκτελείται; Ποιος είναι ο φορέας ανάθεσης και ποιος ο φορέας υλοποίησης του «έργου»;
  • Γιατί ο Δήμος σιωπά ενώ κόβονται αθρόα και «αθόρυβα» τα αλμυρίκια της εκβολής του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας; Γιατί δε διεκδικεί από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ, που εκτελεί το έργο διευθέτησης του Μεγάλου Ρέματος, τη μεταφύτευση των δέντρων στο πάρκο Καραμανλή; Η περιβαλλοντική ευαισθησία του Δήμου περιορίστηκε μόνο στα πρώτα 17 αλμυρίκια του ποταμού;
  • Σκοπεύει ή όχι ο Δήμος να στείλει εργαζόμενους της υπηρεσίας πρασίνου να δουλέψουν στους καθαρισμούς και θρυμματισμούς των καμένων της Πεντέλης, χωρίς ειδικά μέσα ατομικής προστασίας και χωρίς να λαμβάνουν επίδομα βαρέων και ανθυγιεινών;

Με την επίκληση της λήξης του ορισμένου από τον κανονισμό, χρόνου, η πρόεδρος δεν επέτρεψε το να δοθούν απαντήσεις στα σημαντικά αυτά ερωτήματα, ενώ σφύριζε αδιάφορα όση ώρα άλλοι δημοτικοί σύμβουλοι αερολογούσαν ή εξέτρεπαν τη διαδικασία προς άσχετες συζητήσεις.

Όπως ισχυρίζεται και όχι άδικα, η Γη & Ελευθερία στο δελτίο τύπου που εξέδωσε:

Η πρόεδρος προσπάθησε να μετακυλήσει την ευθύνη στους δημοτικούς συμβούλους που…μίλησαν πολύ, ενώ μεγάλο κομμάτι της προβλεπόμενης μίας ώρας καταναλώθηκε από απαντήσεις αντιδημάρχων στους οποίους δόθηκε χρόνος πάνω από 10 λεπτά για απαντήσεις! Όμως η τήρηση των χρόνων ομιλίας των δημοτικών συμβούλων και η εξασφάλιση του δικαιώματος ΟΛΩΝ των δημοτικών συμβούλων να θέσουν ερωτήματα και να πάρουν απαντήσεις από τη Δημοτική Αρχή είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ.

Μία ή ένας πρόεδρος δεν είναι διακοσμητικό στοιχείο της κάθε συνεδρίασης. Έχει ρόλο και μάλιστα υψηλής ευθύνης. Το να λειτουργεί όπως λειτούργησε η συγκεκριμένη πρόεδρος στο επίμαχο δημοτικό συμβούλιο, δείχνει προς δύο κατευθύνσεις.

Είτε φίμωσε τη δημοτική σύμβουλο για να προστατέψει τη δήμαρχο, που όπως άπαντες έχουν διαπιστώσει επανειλημμένα, είναι επιρρεπής στις γκάφες, ειδικά όταν δέχεται κρίσιμα ερωτήματα για σφάλματα ή και εγκληματικές παραλείψεις της είτε είναι ανίκανη να φανεί συνεπής στις απαιτήσεις της θέσης της προέδρου του δημοτικού συμβουλίου Ραφήνας. Όσο και να θέλει κανείς να απαλλάξει την πρόεδρο από τα λάθη της, ακόμα και ο πιο φανατικός υποστηρικτής της, δεν μπορεί να αμφισβητήσει το ότι -για ακόμα μία φορά- αποδείχθηκε πως το δημοτικό συμβούλιο Ραφήνας φίμωσε δημοτική σύμβουλο και εμπόδισε τους πολίτες να λάβουν απαντήσεις σε καίρια ζητήματα. Είναι ένα συμβούλιο που ψευδεπίγραφα και προσβλητικά προς τη νοημοσύνη μας, φέρει τον τίτλο του "δημοκρατικού θέσμου". Και υπεύθυνη για αυτή την παρακμιακή εικόνα είναι μόνο η πρόεδρος που δεν μπορεί να συντονίσει ένα δημοτικό συμβούλιο, απλά τηρώντας χρόνους και διαδικασία.

Ένας κακοπροαίρετος θα έλεγε πως η πρόεδρος εκτέλεσε διατεταγμενη αποστολή, αλλά εμείς δεν είμαστε κακοπροαίρετοί, όσο και αν προσπαθεί η δημοτική αρχή να μας κάνει να το ξανασκεφτούμε.

 

Επισυνάπτουμε και το σχετικό δελτίο τύπου που εξέδωσε την αμέσως επόμενη μέρα (19/9) η ανεξάρτητη κίνηση Γη & Ελευθερία, όπως και το βίντεο της συνεδρίασης (ειδική επισήμανση στο 47:22 του βίντεο αν δεν αντέξετε να το παρακολυθήσετε όλο)

 

Σελίδα 1 από 153

Youtube Playlists

youtube logo new

youtube logo new

© 2022 Atticavoice All Rights Reserved.