" Οι ήττες μας δεν αποδεικνύουν
Τίποτα παραπάνω από το ότι
319205339 712219783586309 2265634222543469205 n  Είμαστε λίγοι αυτοί που παλεύουν ενάντια στο Κακό
Και από τους θεατές περιμένουμε
Τουλάχιστον να ντρέπονται"
                                               Μπρεχτ

Παρασκευή 27/9. Πρώτη ημέρα σήμερα για το 5ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Ραφήνας, ενός Φεστιβάλ που έχει πλέον θεσμός φιλοδοξώντας να προσφέρει στην πόλη μας ανάσες πολιτισμού, αισθητικής και κοινωνικού προβληματισμού

Σήμερα, Παρασκευή 27/9 , στον θερινό κινηματογράφο ΑΕΛΛΩ της Ραφήνας, θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε έξι βραβευμένες ελληνικές ταινίες μικρού μήκους από το περσινό, 46ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας (DISFF) που αποτελεί πια ένα από τα πλέον διακεκριμένα ευρωπαϊκά φεστιβάλ του είδους

Οι προβολές των ταινιών ξεκινούν στις 9 μ.μ και η είσοδος είναι ελεύθερη. Όποιος επιθυμεί όμως, μπορεί να συμβάλλει με οποιοδήποτε μικρό ποσό στο κουτί οικονομικής ενίσχυσης που θα βρίσκεται μπροστά στην είσοδο. Τόσο για να μπορεί να διεξάγεται το Φεστιβάλ, όσο και για να συνεχιστεί ο αγώνας των ανθρώπων της «Κίνησης για την Προστασία του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας», που παλεύουν ενάντια στη λεηλασία της Φύσης και της Ζωής

Η διοργάνωση του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Ραφήνας γίνεται από την «Κινηματογραφική Λέσχη Cine Σχολειό» και την «Κίνηση για την Προστασία και Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας» σε συνεργασία με την εναλλακτική ιστοσελίδα γνώμης Attica Voice (atticavoice.gr). Την κινηματογραφική γιορτή της Ραφήνας στηρίζει η ανεξάρτητη δημοτική κίνηση «Γη & Ελευθερία»

Σας περιμένουμε για να απολαύσουμε μαζί τη μαγεία της σύγχρονης,  φρέσκιας κινηματογραφικής δημιουργίας

 

 

1. Αερολίν, διάρκεια 19’

Η Σάντυ είναι γύρω στα τριάντα, απόφοιτος δραματικής σχολής και έχει άσθμα. Το βράδυ έχει παράσταση. Μέχρι τότε, όμως, θα πρέπει να κοιτάξει πώς θα βγάλει το μεροκάματο. Μέχρι την παράσταση, θα πρέπει να διδάξει yoga, να δουλέψει ως κλόουν και να πάει και σε μία οντισιόν. Στα ενδιάμεσα διαλείμματα, ίσως βρει και λίγο χρόνο για τον Σπύρο, το αγόρι της.

Σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο Αλέξης  Κουκιάς-Παντελής. Η ταινία απέσπασε τον Αργυρό Διόνυσο καθώς και το Βραβείο Σεναρίου

 

2. Διάβαση, διάρκεια 21’

Μια σιδηροδρομική διάβαση στο πουθενά και δύο ξύλινα φυλάκια στις δυο πλευρές των σιδηροδρομικών γραμμών. Γύρω-γύρω ερημικά λιβάδια και ανοιχτός ορίζοντας. Δύο φύλακες, επιφορτισμένοι  να ανεβοκατεβάζουν χειροκίνητα την μπάρα όταν περνά το τρένο. Ο ένας είναι ο τυπικός και ψυχαναγκαστικός Γιάννης και ο άλλος, ο χαλαρός και φαινομενικά αναίσθητος Αντώνης. Κάθε τόσο, το μεγάφωνο αναγγέλλει το πέρασμα ενός τρένου. Τίποτα δεν φαίνεται να διαταράσσει την επαναλαμβανόμενη καθημερινότητά τους μέχρι να εισβάλει ο έρωτας, συντρίβοντας κάθε βεβαιότητα και αντιστρέφοντας τους ρόλους

Σκηνοθέτες της ταινίας είναι η Κατερίνα Μαυρογεώργη και ο Αινείας Τσαμάτης. Η ταινία  απέσπασε το βραβείο σκηνογραφίας ( Άρτεμις Φλέσσα) και πρωτότυπης μουσικής (Πέτρος Σωτηρόπουλος & The Aqua Barons)

3. Αρκουδότρυπα, διάρκεια 38’

Η 19χρονη Αργυρώ απολαμβάνει τη ζωή της στο χωριό ανάμεσα στα ζώα και τις κτηνοτροφικές εργασίες της, ώσπου μαθαίνει πως η παιδική της φίλη, Αννέτα, έμεινε έγκυος και σκοπεύει να μετακομίσει με τον φίλο της στην πόλη, εγκαταλείποντας το χωριό στο οποίο μεγάλωσαν. Εκπληρώνοντας μια υπόσχεση από παλιά, οι δύο φίλες αποφασίζουν να πάνε στη θρυλική σπηλιά της «Αρκουδότρυπας», όπου και θα αντικρίσουν τους βαθύτερους φόβους τους.

Σκηνοθέτες της ταινίας είναι η η  Χρυσιάννα Παπαδάκη και ο Στέργιος Ντινόπουλος. Η ταινία απέσπασε τον Χρυσό Διόνυσο

 

4. Buffer zone,  διάρκεια 16’

Λευκωσία, πράσινη γραμμή. Δύο φυλάκια, ένα ελληνοκυπριακό και ένα τουρκοκυπριακό, στις απέναντι ταράτσες του δρόμου που χωρίζει τη Λευκωσία στα δύο. Δυο στρατιώτες διαφορετικοί από το συνηθισμένο, ένας από κάθε στρατόπεδο, βρίσκουν τον τρόπο να ξεφύγουν από τον καταπιεστικό και βίαιο περίγυρο, δίνοντας το μήνυμα πως όλοι μπορούμε να βρούμε έναν τρόπο να συνυπάρξουμε Μια τολμηρή ταινία, κυρίως γιατί η υπόθεση τοποθετείται μέσα σε ένα ιδιαίτερο πλαίσιο που δεν αφήνει πολλά περιθώρια για διαφορετικές προσεγγίσεις. Αν όμως η Τέχνη δεν μπορεί να προβοκάρει, τότε ποιος;

Σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο Σάββας Σταύρου. Η ταινία απέσπασε το Βραβείο Drama Queer και το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας

 

5. Midnight Skin, διάρκεια 40’

Η Φανή, μια νεαρή νοσηλεύτρια ενός μεγάλου δημόσιου νοσοκομείου, βυθίζεται κάθε βράδυ στονίδιο εμμονικό εφιάλτη. Βλέπει ότι μεταμορφώνεται σε δέντρο. Ενώ βρίσκεται στάσιμη μέσα σε μίαμοναχική καθημερινότητα, συνειδητοποιεί ότι ο εφιάλτης της ξεπερνά τα όρια του φαντασιακού καιεισχωρεί σταδιακά στη ζωή της.

Σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο Μανώλης Μαυρής. Η ταινία απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο Επιτροπής, το Βραβείο Σχεδιασμού ήχου, το Βραβείο Φωτογραφίας και το Βραβείο Ειδικών Εφέ

6. Φως εκ φωτός, διάρκεια 13’

Μία υβριδική ταινία, που χρησιμοποιεί όχι μόνο τον κινηματογραφικό φακό αλλά και την τέχνη της φωτογραφίας. Σε ένα από τα πιο απομονωμένα μέρη του κόσμου, ένας κινηματογραφιστής βρίσκει το σωζόμενο φωτογραφικό υλικό ενός Αγιορείτη Μοναχού - που πριν πεθάνει το 1932, κατασκευάζει τη δικιά του φωτογραφική κάμερα.

Σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο Νεριτάν Ζιντζίρια. Η ταινία απέσπασε το Βραβείο Ντοκιμαντέρ

 

Συνολική διάρκεια ταινιών : 147'

Ανικανότητα ή δολιότητα, το αποτέλεσμα είναι ίδιο. Η φίμωση των ενοχλητικών φωνών. Αυτό είναι το συμπέρασμα που προκύπτει, ακόμα και για τους πιο καλοπροαίρετους θεατές του δημοτικού συμβουλίου Ραφήνας (και Πικερμίου όπως μερικές φωνές ισχυρίζονται) της 18ης Σεπτεμβρίου 2024.

Παρακολουθώντας πολλές φορές το βίντεο που συνόδευε το δελτίο τύπου που εξέδωσε η κίνηση ανεξάρτητων πολιτών, "Γη & Ελευθερία" για την παράσταση που αυτοπροσδιορίζεται ως δημοτικό σύμβούλιο και έλαβε χώρα στις 18/9/2024, εντυπωσιαστήκαμε από την ωμότητα με την οποία η πρόεδρος φιμώνει δημοτική σύμβουλο που θέτει καίρια ζητήματα, την ώρα που επιτρέπει τη διεξαγωγή ανούσιων συζητήσεων και small talk μεταξύ των συμβούλων άλλων παρατάξεων.  Και εξηγούμαστε:

Η δημοτική σύμβουλος της Γη & Ελευθερία, Εμμανουέλα Τερζοπούλου, έθεσε τα ερωτήματα της, και περίμενε υπομονετικά την ολοκλήρωση των small talks των διαφόρων συμβούλων. Κουβεντούλες και μονόλογοι που η πρόεδρος επέτρεπε, αφήνοντας τον χρόνο να κυλά, την ώρα που γνωρίζει πως  από τον κανονισμό προβλέπεται μόνο μία ώρα για την υποβολή ερωτήσεων προς τη δήμαρχο, από τους συμβούλους και της απάντησης τους. Έτσι, κατάφερε να φιμώσει τη δημοτική σύμβουλο, η οποία έθεσε τα εξής ερωτήματα

  • Γιατί έχει μπαζωθεί το ρέμα Καβουνίδου στο Πράσινο Λιμανάκι; Για ποιο λόγο έχουν πέσει μπετά; Τι έργο εκτελείται; Ποιος είναι ο φορέας ανάθεσης και ποιος ο φορέας υλοποίησης του «έργου»;
  • Γιατί ο Δήμος σιωπά ενώ κόβονται αθρόα και «αθόρυβα» τα αλμυρίκια της εκβολής του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας; Γιατί δε διεκδικεί από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ, που εκτελεί το έργο διευθέτησης του Μεγάλου Ρέματος, τη μεταφύτευση των δέντρων στο πάρκο Καραμανλή; Η περιβαλλοντική ευαισθησία του Δήμου περιορίστηκε μόνο στα πρώτα 17 αλμυρίκια του ποταμού;
  • Σκοπεύει ή όχι ο Δήμος να στείλει εργαζόμενους της υπηρεσίας πρασίνου να δουλέψουν στους καθαρισμούς και θρυμματισμούς των καμένων της Πεντέλης, χωρίς ειδικά μέσα ατομικής προστασίας και χωρίς να λαμβάνουν επίδομα βαρέων και ανθυγιεινών;

Με την επίκληση της λήξης του ορισμένου από τον κανονισμό, χρόνου, η πρόεδρος δεν επέτρεψε το να δοθούν απαντήσεις στα σημαντικά αυτά ερωτήματα, ενώ σφύριζε αδιάφορα όση ώρα άλλοι δημοτικοί σύμβουλοι αερολογούσαν ή εξέτρεπαν τη διαδικασία προς άσχετες συζητήσεις.

Όπως ισχυρίζεται και όχι άδικα, η Γη & Ελευθερία στο δελτίο τύπου που εξέδωσε:

Η πρόεδρος προσπάθησε να μετακυλήσει την ευθύνη στους δημοτικούς συμβούλους που…μίλησαν πολύ, ενώ μεγάλο κομμάτι της προβλεπόμενης μίας ώρας καταναλώθηκε από απαντήσεις αντιδημάρχων στους οποίους δόθηκε χρόνος πάνω από 10 λεπτά για απαντήσεις! Όμως η τήρηση των χρόνων ομιλίας των δημοτικών συμβούλων και η εξασφάλιση του δικαιώματος ΟΛΩΝ των δημοτικών συμβούλων να θέσουν ερωτήματα και να πάρουν απαντήσεις από τη Δημοτική Αρχή είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ.

Μία ή ένας πρόεδρος δεν είναι διακοσμητικό στοιχείο της κάθε συνεδρίασης. Έχει ρόλο και μάλιστα υψηλής ευθύνης. Το να λειτουργεί όπως λειτούργησε η συγκεκριμένη πρόεδρος στο επίμαχο δημοτικό συμβούλιο, δείχνει προς δύο κατευθύνσεις.

Είτε φίμωσε τη δημοτική σύμβουλο για να προστατέψει τη δήμαρχο, που όπως άπαντες έχουν διαπιστώσει επανειλημμένα, είναι επιρρεπής στις γκάφες, ειδικά όταν δέχεται κρίσιμα ερωτήματα για σφάλματα ή και εγκληματικές παραλείψεις της είτε είναι ανίκανη να φανεί συνεπής στις απαιτήσεις της θέσης της προέδρου του δημοτικού συμβουλίου Ραφήνας. Όσο και να θέλει κανείς να απαλλάξει την πρόεδρο από τα λάθη της, ακόμα και ο πιο φανατικός υποστηρικτής της, δεν μπορεί να αμφισβητήσει το ότι -για ακόμα μία φορά- αποδείχθηκε πως το δημοτικό συμβούλιο Ραφήνας φίμωσε δημοτική σύμβουλο και εμπόδισε τους πολίτες να λάβουν απαντήσεις σε καίρια ζητήματα. Είναι ένα συμβούλιο που ψευδεπίγραφα και προσβλητικά προς τη νοημοσύνη μας, φέρει τον τίτλο του "δημοκρατικού θέσμου". Και υπεύθυνη για αυτή την παρακμιακή εικόνα είναι μόνο η πρόεδρος που δεν μπορεί να συντονίσει ένα δημοτικό συμβούλιο, απλά τηρώντας χρόνους και διαδικασία.

Ένας κακοπροαίρετος θα έλεγε πως η πρόεδρος εκτέλεσε διατεταγμενη αποστολή, αλλά εμείς δεν είμαστε κακοπροαίρετοί, όσο και αν προσπαθεί η δημοτική αρχή να μας κάνει να το ξανασκεφτούμε.

 

Επισυνάπτουμε και το σχετικό δελτίο τύπου που εξέδωσε την αμέσως επόμενη μέρα (19/9) η ανεξάρτητη κίνηση Γη & Ελευθερία, όπως και το βίντεο της συνεδρίασης (ειδική επισήμανση στο 47:22 του βίντεο αν δεν αντέξετε να το παρακολυθήσετε όλο)

 

Love is care, restlessness, togetherness; To love is to revolt against norms and assigned roles.

Revolt is courage, dreaming, fire, urge to change. Revolt is an act of love for the self and for others.

Η αγάπη είναι φροντίδα, ανησυχία, συντροφικότητα. Το να αγαπάς,  σημαίνει να επαναστατείς ενάντια στους κανόνες και τους ρόλους που σου έχουν ανατεθεί.

Η εξέγερση είναι θάρρος, όνειρα, φωτιά, παρόρμηση για αλλαγή. Η εξέγερση είναι μια πράξη αγάπης για τον εαυτό σου και για τους άλλους.

Love and Revolt. Αγάπη και εξέγερση. Αυτό ήταν το μότο του φετινού 5ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Positively Different (PDSFF) που πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στον κινηματογράφο ΑΣΤΟΡ της Αθήνας από 7 έως 10 Μαρτίου του 2024.

Επιλεγμένες και βραβευμένες ταινίες αυτού του φεστιβάλ θα παιχτούν το Σάββατο 28/9 στον κινηματογράφο ΑΕΛΛΩ της Ραφήνας στα πλαίσια του 5ου (κι αυτού) Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Ραφήνας

Τυχαίο; Όχι και τόσο. Οι διοργανωτές του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκος της Ραφήνας έχουν παρακολουθήσει από τον πρώτο χρόνο του το πρωτοποριακό εγχείρημα του PDSFF, συνειδητοποιώντας την πολιτιστική αλλά και διδακτική δύναμη των Ταινιών Μικρού Μήκους. Αυτή η επαφή με το PDSFF ήταν που έδωσε και την ιδέα για τη διοργάνωση ενός Φεστιβάλ  στη Ραφήνα, με επίγνωση της δυσκολίας του εγχειρήματος

Γιατί το PDSFF, μέσω των ταινιών του, επιχειρεί να ταράξει τα λιμνάζοντα και δύσοσμα νερά της συντήρησης, της καταπίεσης, των διακρίσεων και του κοινωνικού αποκλεισμού. Αυτά τα νερά που είναι υπεύθυνα για τη διάχυτη βία, το  ρατσισμό, τον εθνικισμό και για κάθε μορφής επιβολή. Και κάτι τέτοιο, θέλει δουλειά πολλή. Αποφασιστικότητα, επιμονή και υπομονή

Όπως αναφέρουν οι διοργανωτές του PDSFF : «Το φύλο, η σεξουαλικότητα, η φυλή, η τάξη, η εθνικότητα, η θρησκεία, η αρτιμέλεια – είναι παράγοντες που μπορούν να καθορίσουν το παρόν και το μέλλον, τα εμπόδια και τις προοπτικές μας. Το PDSFF εστιάζει στα σημεία τομής τους ακολουθώντας ιστορίες χαρακτήρων, ατόμων και κοινοτήτων που βιώνουν καταπίεση λόγω ταυτοτήτων που φέρουν. Φωτίζοντας πτυχές της διαδρομής ζωής των «άλλων» – άλλοτε με ρεαλισμό και χιούμορ κι άλλοτε με αφαίρεση και πειραματισμό – το φεστιβάλ φιλοδοξεί να δώσει χώρο στην από κοινού δημιουργία, τη δικτύωση και τη διαμόρφωση κοινών διεκδικήσεων. Επιδίωξή μας είναι να καταστήσουμε το PDSFF έναν θεσμό για την προώθηση της διαθεματικότητας και την εξοικείωση του κοινού με θέματα διακρίσεων και καταπίεσης ατόμων και κοινοτήτων που πέφτουν στις χαραμάδες της εκπροσώπησης των σύγχρονων πολιτειών»

 

AFISA01

 

Στο φετινό κάλεσμα που έκανε το PDSFF στους δημιουργούς, αναφέρει:

«Τα τελευταία πέντε χρόνια, το Positively Different Short Film Festival εξερευνά και αποκαλύπτει τα θέματα της πολυπολιτισμικότητας, της διαθεματικότητας, της δικαιοσύνης. Δουλέψαμε σκληρά για να δημιουργήσουμε ένα χώρο όπου μπορούμε να είμαστε ασφαλή και γενναία, και να υπερασπιστούμε δικαιώματα και ισότητα, να σηκώσουμε τις φωνές μας ενάντια στην διάκριση και τη βία. Έχουμε μοιραστεί τις κοινότητές μας, έχουμε χτίσει αντιστάσεις και έχουμε μιλήσει για αγάπη και εξέγερση.

Αυτή τη χρονιά αναζητούμε ιστορίες για τους κόσμους που ονειρευόμαστε.

Προσκαλούμε κινηματογραφιστές, ντοκιμαντερίστριες, δημιουργά οπτικού περιεχομένου, μαθητές και ανερχόμενες καλλιτέχνιδες να υποβάλουν τις ταινίες μικρού μήκους τους. Ενδιαφερόμαστε ιδιαίτερα για τη διαθεματικότητα, για τις ιστορίες χαρακτήρων, κοινοτήτων και ατόμων που, εξαιτίας των ταυτοτήτων και των εμπειριών τους, παραμένουν στην αφάνεια»

«… Οι σχέσεις φροντίδας συνιστούν από μόνες τους μια εξέγερση. Η επιθυμία για εξέγερση είναι πάνω από όλα η επιθυμία για αγάπη, για την ένταξη σε μια κοινότητα, για το ανήκειν. […] Η μάχη για να βρει ο καθένας/η καθεμιά/ το καθένα από εμάς την αλήθεια του και να αντιμετωπίσει τους εσωτερικούς του δαίμονες είναι μια μάχη με αβέβαιη έκβαση, ταυτόχρονα όμως είναι μια μάχη που αξίζει να δοθεί. […] καμία λύση δεν πρόκειται να έρθει από έξω για να βοηθήσει τους ήρωες. Θα βασιστούν στις δικές τους δυνάμεις, όσο δύσκολο κι αν μοιάζει αυτό. Η μοναξιά της αναμέτρησης με τον ύστερο καπιταλισμό: «Είμαστε αυτά που περιμέναμε». […] (Εξ)εγείρομαι. Οι ταυτότητές μας δεν μπορούν πια να καθορίζουν το μέλλον μας, να αποτελούν πεπρωμένο που μας εμποδίζει. Οι φραγμοί στο τι μπορούμε να γίνουμε υπάρχουν μονάχα για να τους υπερβούμε»

 

AFISA02

 

Η Κριτική Επιτροπή της φετινής διοργάνωσης απαρτίστηκε από τη Σοφία Εξάρχου, σκηνοθέτη και σεναριογράφο, την Carol Sansour, ιδρύτρια και διευθύντρια του Φεστιβάλ Παλαιστινιακού Κινηματογράφου της Αθήνας, την Chipo Zhou, επιχειρηματία και επιμελήτρια κινηματογραφικών φεστιβάλ και τον Τάσο Μελεμενίδη, υπεύθυνο προγράμματος στο Cinobo. 
Τέλος, οι θεάτριες και οι θεατές είχαν την ευκαιρία επιλέξουν μέσω ψηφοφορίας την αγαπημένη τους ταινία για να αποδώσουν το Βραβείου Κοινού

Τελικά, το βραβείο καλύτερης ταινίας απονεμήθηκε στο ντοκιμαντέρ Suddenly Tv της Roopa Gogineni και το βραβείο καλύτερης ελληνικής παραγωγής στο Good Girls Club: A Virginity Odyssey των Λήδα Βαρτζιώτη και Δημήτρη Τσακαλέα. Επίσης, δόθηκαν 2 εύφημε μνείες  μνείες στις ταινίες Raticide και Mariam του João Niza και του Lionel Meta αντίστοιχα. Το κοινό ψήφισε την αγαπημένη του ταινία, το Things Unheard of του Ramazan Kilic, ενώ η επιμελητική ομάδα του Φεστιβάλ έδωσε το βραβείο της στο Summer Holiday της Mehtap Samiloglu.

Στη Ραφήνα, το Σάββατο 28/9, θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε έξι από τις ταινίες του φετινού PDSFF και πιο συγκεκριμένα τις

1. That doesn't fit, Ινδία, animation, διάρκεια 3’

2. Things Unheard of, Τουρκία, διάρκεια 15’

3. Good girls club – A Virginity Odyssey, Ελλάδα, διάρκεια 15’

4. On my father's grave, Μαρόκο, διάρκεια 24’

5. Summer holiday, Τουρκία, διάρκεια 15’

6. Suddenly TV, Σουδάν, διάρκεια 19’

 

Παρασκευή 27/9, ώρα 21.00, κινηματογράφος ΑΕΛΛΩ, Ραφήνα

Θα προβληθούν βραβευμένες ελληνικές ταινίες από το 46ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας (DISSF) του 2023

1. Αερολίν, διάρκεια 19’

2. Διάβαση, διάρκεια 21’

3. Αρκουδότρυπα, διάρκεια 38’

4. Buffer zone,  , διάρκεια 16’

5. Midnight Skin, διάρκεια 40’

6. Φως εκ φωτός, διάρκεια 13’

Συνολική διάρκεια: 147’

 

Σάββατο 28/9, ώρα 21.00, κινηματογράφος ΑΕΛΛΩ, Ραφήνα

θα προβληθούν επιλεγμένες διεθνείς ταινίες από το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Positively Different (PDSFF) του 2024

1. That doesn't fit, Ινδία, animation, διάρκεια 3’

2. Things Unheard of, Τουρκία, διάρκεια 15’

3. Good girls club – A Virginity Odyssey, Ελλάδα, διάρκεια 15’

4. On my father's grave, Μαρόκο, διάρκεια 24’

5. Summer holiday, Τουρκία, διάρκεια 15’

6. Suddenly TV, Σουδάν, διάρκεια 19

Συνολική διάρκεια: 91’

 

Λευκωσία, πράσινη γραμμή. Δύο φυλάκια, ένα ελληνοκυπριακό και ένα τουρκοκυπριακό, στις απέναντι ταράτσες του δρόμου που χωρίζει τη Λευκωσία στα δύο. Δυο στρατιώτες διαφορετικοί από το συνηθισμένο, ένας από κάθε στρατόπεδο, βρίσκουν τον τρόπο να ξεφύγουν από τον καταπιεστικό και βίαιο περίγυρο, δίνοντας το μήνυμα πως όλοι μπορούμε να βρούμε έναν τρόπο να συνυπάρξουμε Μια τολμηρή ταινία, κυρίως γιατί η υπόθεση τοποθετείται μέσα σε ένα ιδιαίτερο πλαίσιο που δεν αφήνει πολλά περιθώρια για διαφορετικές προσεγγίσεις. Αν όμως η Τέχνη δεν μπορεί να προβοκάρει, τότε ποιος;

Το "Buffer Zone” είναι μία από τις ταινίες που θα παιχτούν την πρώτη ημέρα του 5ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους στον κινηματογράφο Αελλώ της Ραφήνας (Παρασκευή 27/9 και ώρα 21.00)

Σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο Σάββας Σταύρου, γεννημένος στην Κύπρο και με έδρα το Λονδίνο. Σε συνέντευξή του στο flix.gr  και στην ερώτηση για το πώς επέλεξε το θέμα της ταινίας και ποια η ανάγκη να αφηγηθεί αυτή την ιστορία, ο Σάββας Σταύρου είπε:

«Η ιδέα της ταινίας προήλθε από μια συζήτηση γύρω από το τι εστί να είσαι άνδρας. Αν δούμε τα μιούζικαλ, είναι στερεοτυπικά «θηλυκά». Αυτό το είδος ταινιών, με την πάροδο του χρόνου, έχει γίνει συνώνυμο με το ευαίσθητο, και αυτό το στοιχείο δεν θεωρείται αρρενωπό στην κουλτούρα μας. Έτσι, ήθελα να εξερευνήσω την ιδέα του τι εστί να είναι κανείς άνδρας, μέσω της μουσικής και του είδους του μιούζικαλ. Είναι κάτι το οξύμωρο! Εδώ και πολύ καιρό με απασχολεί το θέμα της υποχρεωτικής στρατιωτικής θητείας στην Κύπρο και το πώς αυτό τροφοδοτεί στη συνέχεια το ευρύτερο πατριαρχικό σύστημα που αντιμετωπίζουμε. Πιστεύω πως αυτό είναι η πηγή αρκετού θυμού, απογοήτευσης, και μια αίσθηση αποτυχίας όσον αφορά τις προσδοκίες μας - πόσο μάλλον για μένα, όντας ένα queer παιδί που έχει μεγαλώσει εκεί. Και να μην ξεχνάμε πως το Κυπριακό είναι μέρος της συλλογικής μας συνείδησης ως έθνος και έτσι κάπως δύσκολο να το ξεχάσουμε. Όταν ξεκίνησα να γράφω την ταινία, αναρωτήθηκα: ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που έχουμε στην Κύπρο; Ποιο είναι το χειρότερο πράγμα που συμβαίνει στους ανθρώπους που πιστεύουν σε αυτό το σύστημα; Έτσι προέκυψαν οι δύο άνδρες που, παρά τις εχθρικές γραμμές που τους χωρίζουν, ερωτεύονται. Ήταν μια ιδέα σίγουρα προβοκατόρικη, αλλά εν τέλει μήπως αυτό είναι που χρειαζόμαστε τώρα περισσότερο από ποτέ; Όμως, το πώς εξερευνάται αυτό το θέμα εμπεριέχει ένα θετικό μήνυμα και δεν κατακρίνει κανένα. Προέρχεται από την ανάγκη μου να πω πως: η μουσική όντως μπορεί να μας ενώσει - δύο αγόρια μπορούν να ερωτευτούν - ακόμα κι αν τους έχουν αναγκάσει να πιστεύουν πως είναι εχθροί. Ίσως πιο ευρύτερα μπορώ να πω πως ναι, μπορούμε όλοι να βρούμε έναν τρόπο να συνυπάρξουμε, γιατί μέσω της μουσικής πάντα μας ενώνουν περισσότερα παρά μας χωρίζουν»

Το «Buffer Zone» απέσπασε το Βραβείο Drama Queer και το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας στο 46ο Φεστιβάλ Δράμας

 

 

Σκηνοθεσία: Σάββας Σταύρου

Σενάριο: Σάββας Σταύρου

Διεύθυνση φωτογραφίας: Anna MacDonald

Μοντάζ: Mdhamiri Á Nkemi

Ήχος: Joakim Sundström

Μουσική: Angus MacRae

Ηθοποιοί: Ανδρέας Μάρκου, Adnan Mustafa

Παραγωγή: Soña Films

Παραγωγοί:Sophie Reynolds, Thomas Hawkins, Peter Stephanou

Συμπαραγωγή:Seahorse Films

Κοστούμια: Caterina Ttakka

Σχεδιασμός παραγωγής: Λυδία Μανδρίδου

Χώρα Παραγωγής: Κύπρος, Ηνωμένο Βασίλειο

Έτος Παραγωγής:2023

Διάρκεια:16'

Η 19χρονη Αργυρώ απολαμβάνει τη ζωή της στο χωριό ανάμεσα στα ζώα και τις κτηνοτροφικές εργασίες της, ώσπου μαθαίνει πως η παιδική της φίλη, Αννέτα, έμεινε έγκυος και σκοπεύει να μετακομίσει με τον φίλο της στην πόλη, εγκαταλείποντας το χωριό στο οποίο μεγάλωσαν. Εκπληρώνοντας μια υπόσχεση από παλιά, οι δύο φίλες αποφασίζουν να πάνε στη θρυλική σπηλιά της «Αρκουδότρυπας», όπου και θα αντικρίσουν τους βαθύτερους φόβους τους.

Η «Αρκουδότρυπα» είναι μία από τις ταινίες που θα παιχτούν την πρώτη ημέρα του 5ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους στον κινηματογράφο Αελλώ της Ραφήνας (Παρασκευή 27/9 και ώρα 21.00) και είναι η ταινία που απέσπασε τον Χρυσό Διόνυσο (το πρώτο δηλαδή βραβείο) στο 46ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας

Πρόκειται για μια τρυφερή ταινία που πραγματεύεται την ενηλικίωση, τη φιλία και τον έρωτα. Και παράλληλα μια τολμηρή ταινία, καθώς ο έρωτας είναι μεταξύ δύο γυναικών στην επαρχία, βαθιά στα βουνά της Πίνδου

Σκηνοθέτες της ταινίας είναι η  Χρυσιάννα Παπαδάκη και ο Στέργιος Ντινόπουλος, οι οποίοι παραλαμβάνοντας το βραβείο δήλωσαν πως  «Η ταινία έγινε με πολλή αγάπη και με τη στήριξη των δικών μας ανθρώπων. Ήμασταν ένα μικρό συνεργείο, κάναμε μία crowdfunding καμπάνια και πήραμε και κάτι ψιλά από τους φίλους μας, μάς υποστήριξαν και οι γιαγιάδες μας στο χωριό την Ελάτη Τρικάλων.. Ήταν μία homemade κατάσταση, με μαγειρέματα μαζί, γυρίσματα όλη μέρα έξω με φυσικό φως να τρέχουμε να προλάβουμε το σούρουπο και την αυγή.. Γι' αυτό και αυτή η βράβευση σημαίνει τόσα πολλά για εμάς, γιατί ό,τι κάναμε, το κάναμε με αγάπη και πολύ πάθος»

Στο σκεπτικό της απόφασης της κριτικής επιτροπής αναφέρεται πως «Ξεφεύγοντας από τις στερεότυπες καταγραφές της ελληνικής επαρχίας με τρόπο που σπάνια βλέπουμε στο ελληνικό σινεμά, οι δημιουργοί κέρδισαν ένα μεγάλο στοίχημα. Μια ταινία με τολμηρές υφολογικές αντιθέσεις, φυσικότητα και πολυπλοκότητα χαρακτήρων, και δύο κεντρικές ηρωίδες που μας κρατάνε σε εγρήγορση παρά τη μεγάλη διάρκεια της. Μέχρι τους τίτλους τέλους, το συναίσθημα αναβλύζει συνεχώς μέσα από μια υπενθύμιση: το σινεμά είχε και θα έχει πάντοτε ανάγκη από αληθινές και βαθιά ανθρώπινες ιστορίες»

Σχετικά με το κεντρικό θέμα της ταινίας που είναι ο έρωτας μεταξύ δύο γυναικών, η Χρυσιάνα Παπαδάκη ανέφερε πως «Ως δημιουργοί θέλαμε να προσεγγίσουμε το queerness με ειλικρίνεια, γενναιοδωρία και αγάπη. Πρέπει να αγαπάς τους χαρακτήρες σου για να μπεις στην ψυχολογία τους, και ας περνάνε δύσκολες καταστάσεις. Θέλεις να τους δικαιώσεις και να τους απελευθερώσεις από την φυλακή τους»

 

 

Όπως αναφέρουν οι δημιουργοί: «Η ταινία αυτή είναι η πρώτη κινηματογραφική παραγωγή από την Κολεκτίβα ΠΑΜΕ ΛΙΓΟ, ένα εγχείρημα που ξεκίνησε από τη Χρυσιάννα Παπαδάκη, τον Στέργιο Ντινόπουλο, την Αρσινόη Πηλού και τον Θανάση Μιχαλόπουλο, που προσπαθεί να υποστηρίξει τον ανεξάρτητο κινηματογράφο για νέους δημιουργούς χρησιμοποιὠντας οριζόντιες διαδικασίες δημιουργίας, συλλογικό profit sharing και αλληλέγγυες μορφές διανομής, για να καταστήσει βιώσιμη τη δημιουργία για νέο κόσμο στην Ελλάδα. Πάνω απ' όλα θέλουμε να πούμε σημαντικές και ευαίσθητες ιστορίες και να δώσουμε φωνή σε δημιουργούς που δρουν στο περιθώριο της κινηματογραφικής αγοράς.

Η ιστορία της Αργυρούς και της Αννέτας ξεκίνησε ως μια ταινία μικρού μήκους, η οποία χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από crowdfunding. Τώρα την αναπτύσσουμε σε ταινία μεγάλου μήκους και χρειαζόμαστε περαιτέρω υποστήριξη. Άμα θέλετε και μπορείτε να μας υποστηρίξετε, βρείτε το crowdfunding μας εδώ»

 

Σκηνοθεσία: Χρυσιάννα Παπαδάκη & Στέργιος Ντινόπουλος

Ηθοποιοί: Χαρά Κυριαζή, Πάμελα Οικονομάκη

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Αρσινόη Πηλού

Παραγωγή: Χρυσιάννα Παπαδάκη, Στέργιος Ντινόπουλος, Αρσινόη Πηλού, Θάνος Μιχαλόπουλος

 

Πηγές:

https://flix.gr/articles/drama-ffest-2023-the-bear-cave.html

https://www.lifo.gr/now/entertainment/46o-festibal-dramas-stin-arkoydotrypa-o-hrysos-dionysos

Μια σιδηροδρομική διάβαση στο πουθενά και δύο ξύλινα φυλάκια στις δυο πλευρές των σιδηροδρομικών γραμμών. Γύρω-γύρω ερημικά λιβάδια και ανοιχτός ορίζοντας. Δύο φύλακες, επιφορτισμένοι  να ανεβοκατεβάζουν χειροκίνητα την μπάρα όταν περνά το τρένο. Ο ένας είναι ο τυπικός και ψυχαναγκαστικός Γιάννης και ο άλλος, ο χαλαρός και φαινομενικά ανεύθυνος Αντώνης. Κάθε τόσο, το μεγάφωνο αναγγέλλει το πέρασμα ενός τρένου. Τίποτα δεν φαίνεται να διαταράσσει τη βασανιστικά επαναλαμβανόμενη καθημερινότητά τους μέχρι να εισβάλει ο έρωτας, συντρίβοντας κάθε βεβαιότητα και αντιστρέφοντας τους ρόλους

Η «Διάβαση» είναι μία από τις ταινίες που παιχτούν την πρώτη ημέρα του 5ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους στον κινηματογράφο Αελλώ της Ραφήνας (Παρασκευή 27/9 και ώρα 21.00)

Σκηνοθέτες της ταινίας είναι η Κατερίνα Μαυρογεώργη που γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα και ο Αινείας Τσαμάτης που γεννήθηκε στο Ελμπασάν της Αλβανίας

«Στη διάβαση τρένων των Σεπολίων μένει ο κολλητός μου, ο Δήμος, που επισκέπτομαι συχνά, έτσι ερχόμουν πολύ συχνά σε επαφή με αυτή τη διάβαση που έχει δυο φύλακες. Πάνω στις ράγες υπήρχε ένας κουβάς με μια σφουγγαρίστρα. Μονίμως. Υπήρχαν ένα ψυγείο, καρέκλες, σαν αυλή σπιτιού σε ένα χωριό. Και αναρωτιόμουν ποιες σχέσεις μπορούσαν να έχουν αυτοί οι άνθρωποι, ποιες ήταν οι προσωπικές τους στιγμές, τι κάνει μια σφουγγαρίστρα στη μέση της διάβασης, και σκέφτηκα ότι ο απόλυτος προσωπικός χρόνος που έχουν αυτοί οι δυο, είναι όταν περνάει το τρένο που λειτουργεί σαν παραβάν. Οπότε τι θα μπορούσε να συμβαίνει μέσα σε αυτόν τον χρόνο; Έτσι προέκυψε η ιδέα της διάβασης, τη μετέφερα στον Γιάννη Καραμπάτσο κι αρχίσαμε να γράφουμε.

Στη συνέχεια συναντήσαμε την Κατερίνα Μαυρογεώργη. Οι πρώτες κουβέντες ήταν να κάνουμε ένα ντοκιμαντέρ για αυτούς τους ανθρώπους που ήταν εξαιρετικά ενδιαφέροντες χαρακτήρες κάνοντας αυτή τη δουλειά. Είναι η ιστορία μιας βαθιάς φιλίας, η οποία μπορεί να μην είχε εκφραστεί ποτέ, πριν από ένα τραγικό συμβάν όπου ο καθένας πήρε τη θέση του μέσα σε αυτή τη σχέση» αναφέρει ο Αινείας Τσαμάτης σε συνέντευξή του στο ethnos.gr

Η «Διάβαση» απέσπασε το βραβείο σκηνογραφίας ( Άρτεμις Φλέσσα) και πρώτότυπης μουσικής (Πέτρος Σωτηρόπουλος & The Aqua Barons) στο 46ο Φεστιβάλ Δράμας. Πέρα όμως από αυτά τα βραβεία, εντυπωσιάζουν η ερμηνεία των δύο πρωταγωνιστών (Καραφίλ Σένα και Γιάννης Τσορτέκης), καθώς και η φωτογραφία του Γιάννη Καραμπάτσου

 

 

Σκηνοθεσία: Αινείας Τσαμάτης, Κατερίνα Μαυρογεώργη

Σενάριο: Αινείας Τσαμάτης, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Γιάννης Καραμπάτσος

Φωτογραφία: Γιάννης Καραμπάτσος

Μοντάζ: Χρήστος Γιαννακόπουλος

Πρωτότυπη Μουσική: Πέτρος Σωτηρόπουλος & The Aqua Barons

Ηχοληψία: Δήμητρα Ξερούτσικου

Σχεδιασμός Ηχου: Χρήστος Γιαννακόπουλος

Καλλιτεχνικός Σχεδιασμός: Αρτεμις Φλέσσα

Ενδυματολογία: Μάρλι Αλειφέρη

Μακιγιάζ: Νίκη Οβάκογλου

Ερμηνευτές: Γιάννης Τσορτέκης, Καραφίλ Σένα, Αγγελική Παπαθεμελή, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος (φωνή)

Παραγωγός: Θάνος Αναστόπουλος

Εταιρεία Παραγωγής: Φαντασία Οπτικοακουστική ΕΠΕ

Συμπαραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ, ΕΚΚ, Onassis Culture

Η Σάντυ είναι γύρω στα τριάντα, απόφοιτος δραματικής σχολής και έχει άσθμα. Το βράδυ έχει παράσταση. Μέχρι τότε, όμως, θα πρέπει να κοιτάξει πώς θα βγάλει το μεροκάματο. Μέχρι την παράσταση, θα πρέπει να διδάξει yoga, να δουλέψει ως κλόουν και να πάει και σε μία οντισιόν. Στα ενδιάμεσα διαλείμματα, ίσως βρει και λίγο χρόνο για τον Σπύρο, το αγόρι της.

Το Αερολίν είναι μία από τις ταινίες που παιχτούν την πρώτη ημέρα του 5ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους στον κινηματογράφο Αελλώ της Ραφήνας (Παρασκευή 27/9 και ώρα 21.00)

Σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο Αλέξης  Κουκιάς-Παντελής. Σε συνέντευξή του στο flix.gr και στην ερώτηση για το πώς επέλεξε το θέμα της ταινίας, ο Αλέξης Κουκιάς είπε:

«H ιδέα του Αερολίν εμφανίστηκε κάπου το 2018, ενώ δουλεύαμε μαζί με τον φίλο και συνεργάτη Παναγιώτη Παπαγιαννόπουλο. Ξεκίνησε σαν μια δημιουργική ανάσα. Μια ταινία που σκεφτόμασταν να γυρίσουμε μια παρέα φίλων μεταξύ μας. Αν και δεν την προχωρήσαμε τότε μόνοι μας, έγινε ένα πρώτο draft από τον Μιχάλη Mαθιουδάκη, το οποίο και συνεχίσαμε να εξελίσσουμε μέσα στα χρόνια. Η ιστορία μιλάει για τις δυσκολίες του να παραμένει μία ηθοποιός (και μία/ένας καλλιτέχνης γενικότερα) παραγωγική κόντρα σε μια δυσχερή καθημερινότητα, τον φόβο ότι μεγαλώνοντας ίσως έχει ήδη χάσει το καράβι, καθώς και τη δύναμη που αντλεί από τους ανθρώπους γύρω της, ακόμη και αν πολλές φορές δεν καταλαβαίνουν πόσο σημαντικοί είναι για αυτήν»

Το Αερολίν απέσπασε τον Αργυρό Διόνυσο - Βραβείο Σκηνοθεσίας "Τώνια Μαρκετάκη" , καθώς και το Βραβείο Σεναρίου στο 46ο Φεστιβάλ Δράμας

 

Πέμπτη χρονιά φέτος για το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Ραφήνας. Ενός  φεστιβάλ που έχει καθιερωθεί πλέον στη συνείδηση των σινεφίλ ως το κινηματογραφικό ραντεβού του Σεπτεμβρίου για την πόλη της Ραφήνας

Έτσι, την Παρασκευή 27/9 και το Σάββατο 28/9, η οθόνη του θερινού κινηματογράφου ΑΕΛΛΩ της Ραφήνας (Ελ. Βενιζέλου 12), στα πλαίσια του 5ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους, θα πλημμυρίσει από ταινίες μικρού μήκους ποικίλης θεματολογίας και ύφους, που αποτυπώνουν τους σύγχρονους προβληματισμούς και θα μας ταξιδέψουν σε κόσμους μικρούς ή μεγάλους, σκοτεινούς ή φωτεινούς, «κανονικούς» ή «μη κανονικούς». Όπως και να έχει, θα είναι ένα μαγικό ταξίδι που θα διαρκέσει δύο ημέρες

Πιο συγκεκριμένα, την πρώτη ημέρα, Παρασκευή 27/9, θα προβληθούν βραβευμένες ελληνικές ταινίες από το 46ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας (DISSF) του 2023. Ενός Φεστιβάλ που σήμερα θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα του είδους του στην Ευρώπη και σημείο αναφοράς πλέον στην 7η Τέχνη

Τη δεύτερη ημέρα, Σάββατο 28/9, θα προβληθούν επιλεγμένες διεθνείς ταινίες από το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Positively Different (PDSFF) του 2024, ενός καταξιωμένου φεστιβάλ που, πέραν των άλλων, έχει ως στόχο την εξοικείωση του κοινού με θέματα διακρίσεων και καταπίεσης ατόμων και κοινοτήτων που πέφτουν στις χαραμάδες της εκπροσώπησης των σύγχρονων πολιτειών. Ενός Φεστιβάλ που ρίχνει φως στις ζωές των «άλλων». Των «άλλων» που μπορεί να είμαστε και εμείς οι ίδιοι ή που μπορεί να γίνουμε όταν αλλάξουν τα δεδομένα της πιθανόν καλοβαλμένης μας έως τώρα ζωής

Η διοργάνωση του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Ραφήνας γίνεται από την «Κινηματογραφική Λέσχη Cine Σχολειό» και την «Κίνηση για την Προστασία και Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας» σε συνεργασία με την εναλλακτική ιστοσελίδα γνώμης Attica Voice (atticavoice.gr).  Την κινηματογραφική γιορτή της Ραφήνας στηρίζει η ανεξάρτητη δημοτική κίνηση «Γη & Ελευθερία»

Η είσοδος θα είναι ελεύθερη, χωρίς εισιτήριο, αλλά η οποιαδήποτε εθελοντική συνεισφορά σας θα μας χαροποιήσει και θα ενισχύσει την «Κίνηση για την Προστασία και Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας» στον άνισο αλλά δίκαιο  αγώνα που δίνει παλεύοντας με τους άρπαγες της Φύσης και της Ζωής.

Διπλός είναι λοιπόν ο στόχος του Φεστιβάλ και ζητούμε γι αυτό την αμέριστη στήριξή σας

Σημειώστε: Παρασκευή-Σάββατο 27-28/9/2024 στον κινηματογράφο ΑΕΛΛΩ της Ραφήνας ( Ελ. Βενιζέλου 12).

Ώρα έναρξης προβολών 21:00

Σας περιμένουμε για να απολαύσουμε μαζί τη μαγεία της σύγχρονης,  φρέσκιας κινηματογραφικής δημιουργίας

Δύο μουσικοί από το Σικάγο, ο Τζο (Τόνι Κέρτις) και ο Τζέρι (Τζακ Λέμον), γίνονται τυχαία μάρτυρες ενός ξεκαθαρίσματος λογαριασμών μεταξύ τοπικών γκάνγκστερ και  αναγκάζονται να εγκαταλείψουν άμεσα την πόλη επιβιβαζόμενοι σε ένα τρένο. Όταν κατεβαίνουν από το τρένο, είναι πλέον η Τζοζεφίν και η Δάφνη, τα δύο νέα μέλη ενός γυναικείου συγκροτήματος που περιοδεύει στο Μαϊάμι. Ερωτεύονται την τραγουδίστρια του συγκροτήματος Σούγκαρ Κέιν και ο Τζο μεταμφιέζεται για δεύτερη φορά σε εκατομμυριούχο για να προσπαθήσει να την κατακτήσει, την ώρα που ο Τζέρι προσπαθεί να αποφύγει το φλερτ ενός αληθινού εκατομμυριούχου και ενώ οι μαφιόζοι που τους καταδίωκαν, καταφθάνουν στο Μαϊάμι για ένα συνέδριο

Η ταινία ήταν υποψήφια για Όσκαρ σκηνοθεσίας, σεναρίου, φωτογραφίας, Πρώτου Ανδρικού ρόλου (για τον Λέμον), σκηνικών και κουστουμιών (της απονεμήθηκε τελικά το τελευταίο), ενώ  κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα για την Καλύτερη Κωμωδία, αλλά και Πρώτου Γυναικείου και Πρώτου Ανδρικού ρόλου

Ο Μπίλι Γουάιλντερ, ένας από τους καλύτερους σεναριογράφους και σκηνοθέτες του κλασικού κινηματογράφου του Χόλιγουντ,  σκηνοθετεί τη Μέριλιν Μονρόε, τον Τζακ Λέμον και τον Τόνι Κέρτις σε μια ταινία που ψηφίστηκε ως η καλύτερη κωμωδία στην Ιστορία του Σινεμά σύμφωνα με το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου

 

 

Σκηνοθεσία: Μπίλι Γουάιλντερ

Σενάριο: Μπίλι Γουάιλντερ, Ι.Α.Λ Ντάιαμοντ, Ρόμπερτ Θόερεν, Μάικλ Λόγκαν

Πρωταγωνιστούν: Μέριλιν Μονρόε, Τόνι Κέρτις, Τζακ Λέμον, Τζορτζ Ραφτ, Τζο Ε. Μπράουν, Πατ Ο’Μπράιεν

Φωτογραφία: Τσαρλς Λανγκ

Μοντάζ: Άρθουρ Π. Σμιντ

Μουσική: Άντολφ Ντόιτς

Χώρα Παραγωγής: Η.Π.Α.

Έτος Παραγωγής: 1959

Διάρκεια: 121 λεπτά

Youtube Playlists

youtube logo new

youtube logo new

© 2022 Atticavoice All Rights Reserved.