" Οι ήττες μας δεν αποδεικνύουν
Τίποτα παραπάνω από το ότι
319205339 712219783586309 2265634222543469205 n  Είμαστε λίγοι αυτοί που παλεύουν ενάντια στο Κακό
Και από τους θεατές περιμένουμε
Τουλάχιστον να ντρέπονται"
                                               Μπρεχτ

Κυκλοφόρησε το ευλογημένο φύλλο #43 της RAF-WEST Journal με πλούσια, εικονογραφημένη, σοβαρή και έγκυρη όπως πάντα ύλη. Διαβάστε σήμερα:

Η Ραφ Τάουν αναβαθμίζει το τουριστικό προϊόν της με νέες ατραξιόν :

  • Πιείτε άφοβα νερό από τους εντυπωσιακούς καταρράκτες της με τα παγωμένα, γάργαρα νερά που αναβλύζουν κάθε φορά που ένας συντοπίτης μας τραβάει το καζανάκι
  • Ζήστε την απόλυτη ψευδαίσθηση! Περιπλανηθείτε στον Γερμένο Δενδρόκηπο που σύντομα θα εκτίθεται μαζί με την Πικερμική Πανίδα στο Παλαιοντολογικό Μουσείο , έτσι ώστε μαζί με την απολιθωμένη Πανίδα να έχουμε και την καρατομημένη Χλωρίδα
  • Επισκεφθείτε τις πύλες του Γκόλουμ και αφήστε το πλάσμα να σας οδηγήσει στα έγκατα της Μέσης Γης και να σας αφηγηθεί το όραμά του
  • Δηλώστε συμμετοχή στο Μεγάλο Ράλι που αφήνει το Παρίσι και έρχεται στη Ραφήνα. Δηλώστε συμμετοχή στο ράλι Ρέμα- Ντακάρ –Ιντρακάτ με τελική κατάληξη στους αμμόλοφους των Μαρικών. Θαυμάστε τη Νέα Φύση της Ραφ Τάουν σε ένα ράλι και ξεπατώστε ό,τι έχει απομείνει
  • Ανεβείτε στο Οχυρό και ελάτε να θαυμάσετε την τάφρο με τους κροκόδειλους που προστατεύουν τα πυροβόλα. Βάλτε τα παιδιά σας να οδηγήσουν πιστοποιημένα τανκς με ISO. Μην κατεβείτε όμως στα υπόγεια, γιατί ο Γερμανός λοχίας είναι ακόμη ξεβράκωτος

Διαβάστε ακόμη

Κυκλοφόρησε αναθεωρημένο και εμπλουτισμένο το μνημειώδες έργο του Φρήντριχ Ένγκελς «Η καταγωγή της Οικογένειας» με επεξεργασία, σχόλια και εισαγωγή του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρη Κουτσούμπα , που δίνει έναν αέρα ανανέωσης στο κλασικό έργο που, ας μην το ξεχνάμε, ένα φρεσκάρισμα το χρειαζόταν. Η έκδοση θα έχει παγκόσμια κυκλοφορία , ενώ σύντομα αναμένεται να πάρουν σειρά και άλλα κλασσικά έργα του μαρξισμού-λενινισμού

Δημοσιεύτηκε ο τιμοκατάλογος για τα χειρουργεία και η κατάταξη των ασθενών ανά χειρουργείο που τους αντιστοιχεί. Θέσπιση ειδικού χειρουργοδανείου με fast track διαδικασίες, χαμηλό επιτόκιο και αποπληρωμή σε 48 δόσεις με πιστωτική κάρτα

Τέλος, μια ακόμη μεγάλη προσφορά της RAF WEST . Μια μεγάλη αφίσα – πόστερ της Οσίας Αθετούσας για να την βάλετε στο εικονοστάσι σας

Μόνο στη RAF WEST Journal. Μη χάσετε το φύλλο #43 που κυκλοφορεί σήμερα Κυριακή 4/2/2024

 

Με ανακοίνωσή της, η δημοτική κίνηση Ραφήνας-Πικερμίου «Γη & Ελευθερία» καταγγέλλει δημόσια το διχαστικό και ομοφοβικό λόγο του Μητροπολίτη Μεσογαίας Νικόλαου που καλύπτεται πίσω από μια δήθεν επιστημονικότητα και μια δήθεν πιστή προσήλωση στο δόγμα. Καταγγέλλει επίσης τις χυδαίες και ομοφοβικές δηλώσεις τοπικών παραγόντων της Ραφήνας και του Πικερμίου. Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση :

 

Με ένα λόγο που παραπέμπει στις σκοτεινές εποχές του Μεσαίωνα, ο Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος, στην πολυσέλιδη εισήγηση του με αφορμή το υπό κατάθεση νομοσχέδιο για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, θεωρεί πως τα ομοφυλόφιλα άτομα είναι άτομα «δυστυχή», που «χρήζουν ψυχιατρικής θεραπείας» και επιπλέον «αμαρτωλά». Τονίζει ταυτόχρονα, συντασσόμενος με τις ακραίες συνωμοσιολογικές φωνές της εθνικιστικής ακροδεξιάς, πως «η τυχόν ψήφιση του νομοσχεδίου υπονομεύει το Έθνος και υπό την έννοια αυτή λειτουργεί αντεθνικά»

Η «Γη & Ελευθερία», ως δημοτική κίνηση που σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και έχει δεσμευθεί να λειτουργεί ενάντια σε κάθε είδους διακρίσεις, αισθάνεται την ανάγκη να καταδικάσει δημόσια το διχαστικό, αντιεπιστημονικό και εθνικιστικό λόγο του Μητροπολίτη Μεσογαίας Νικόλαου. Τη στιγμή που η κοινωνία μας βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι καλούμενη, αν θέλει να υπερασπιστεί τα ανθρώπινα δικαιώματα, να προτάξει την αλληλεγγύη ενάντια στο ρατσιστικό και φυλετικό μίσος, βλέπουμε την Ιεραρχία της Ελλάδας να επιμένει σε έναν σκληρό, διχαστικό και τιμωρητικό λόγο.

Υπενθυμίζουμε πως η Ελληνική Ψυχιατρική Εταιρεία (ΕΨΕ) τονίζει, ρητά και κατηγορηματικά, ότι η ομοφυλοφιλία δεν αποτελεί ψυχική νόσο, όπως ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση που αναγκάστηκε να εκδώσει μετά τις δηλώσεις του Μητροπολίτη.

Σχετικά με την επίκληση του έθνους από την πλευρά της Εκκλησίας, θυμίζουμε ότι η Σύνοδος του 1872 αντιμετώπισε τον εθνοφυλετισμό (εθνικισμό) ως αίρεση αναφέροντας χαρακτηριστικά : «αποκηρύττομεν κατακρίνοντες και καταδικάζοντες τον φυλετισμόν, τουτέστι τας φυλετικάς διακρίσεις και τας εθνικάς έρεις και ζήλους και διχοστασίας εν τη του Χριστού Εκκλησία …»

Η «Γη & Ελευθερία» καλεί επίσης την τοπική κοινωνία και το δημοτικό συμβούλιο να καταδικάσει τις χυδαίες και ομοφοβικές δημόσιες αναρτήσεις του πρώην αντιδημάρχου Ραφήνας-Πικερμίου και νυν δημοτικού συμβούλου Παύλου Μπατάλη, καθώς και την χυδαία και ρατσιστική δημόσια ανάρτηση της Αικατερίνης Τράσση, διαχειρίστριας του τοπικού ηλεκτρονικού μέσου RPN, που είναι ένα από τα δύο μέσα που παρευρίσκονται στα δημοτικά συμβούλια και τα καταγράφουν. (Αρνούμαστε να τις αναπαράγουμε δημόσια, είναι όμως στη διάθεση οποιουδήποτε τις ζητήσει)

Ένα κοινό χαρακτηριστικό των πρόσφατων δημοτικών εκλογών στο δήμο της Αθήνας και στο δήμο Ραφήνας- Πικερμίου είναι πως στο δεύτερο γύρο ηττήθηκαν τα μέχρι τότε αδιαφιλονίκητα φαβορί, καθώς στο δεύτερο γύρο συνασπίστηκαν - είτε με άνωθεν συμφωνίες είτε με προσωπικές αποφάσεις των δημοτών - σχεδόν όλες οι άλλες παρατάξεις προκειμένου να ηττηθούν οι προηγούμενες, δήθεν αναπτυξιακές, αλλά στην πραγματικότητα καταστροφικές και μωροφιλόδοξες διοικήσεις

Το αποτέλεσμα ήταν να ηττηθούν στο δεύτερο γύρο οι Παύλος Μπακογιάννης και Ευάγγελος Μπουρνούς και στη θέση τους να εκλεγούν οι Χάρης Δούκας και Δήμητρα Τσεβά. Οι ομοιότητες όμως στους δύο δήμους σταματούν εδώ.

Ο Χάρης Δούκας, καθηγητής του Πολυτεχνείου, δείχνει πως σεβάστηκε τη στήριξη που δέχτηκε από τις άλλες παρατάξεις, δείχνει πως αφουγκράζεται τις αιτιάσεις των ανήσυχων δημοτών και με μια εντυπωσιακή απόφαση ακυρώνει τα έργα που είχαν ξεκινήσει στο λόφο του Στρέφη. Έργα που γίνονταν στο όνομα της ανάπτυξης και της ασφάλειας , ενώ στην πραγματικότητα ήταν μια παράδοση στην ιδιωτική κερδοσκοπία. Για το σκοπό αυτό μάλιστα, ο Χάρης Δούκας δε διστάζει να πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων και μια χορηγία 1.000.000 ευρώ , σχετική με το έργο, που δόθηκε από μια ιδιωτική εταιρεία. Αναγνωρίζουμε και εκτιμούμε το πολιτικό θάρρος και την πολιτική εντιμότητα του Χάρη Δούκα και όσο για την ιδιωτική εταιρεία, εάν θέλει πράγματι να κάνει κάποιο καλό, την καλούμε να διατηρήσει την προσφορά της του 1.000.000 ευρώ και αυτή ας αξιοποιηθεί σε άλλους τομείς πιο χρήσιμους, όπως η στήριξη των κοινωνικών δομών του δήμου

 

doukas

 

Αντίθετα, στη Ραφήνα η νεοεκλεγείσα δήμαρχος Δήμητρα Τσεβά λειτουργεί σαν να έχει εκλεγεί χωρίς καμία δέσμευση, τη στιγμή μάλιστα που, σε αντίθεση με το Χάρη Δούκα, είχε υπογράψει λίγες ημέρες πριν από τη δεύτερη Κυριακή προγραμματικές δεσμεύσεις με τις δύο άλλες παρατάξεις που τελικά τη στήριξαν στο δεύτερο γύρο των εκλογών

Αυτή τη στιγμή, οι μπουλντόζες της ΙΝΤΡΑΚΑΤ ξεκοιλιάζουν το Μεγάλο Ρέμα της Ραφήνας προχωρώντας μέρα με τη μέρα προς την τελική εξαφάνισή του με πρόσχημα την αντιπλημμυρική προστασία και την έλευση της ανάπτυξης. Όπως κάποτε οι Ισπανοί κατακτητές εξαπατούσαν τους ιθαγενείς, έτσι γίνεται και τώρα. Μόνο που οι κατακτητές δεν πουλάνε πια χάντρες και καθρεφτάκια, αλλά ανάπτυξη και προστασία. Την ίδια στιγμή, η Δήμητρα Τσεβά σφυρίζει αδιάφορα και δηλώνει αναρμόδια, όταν έχει υπογράψει προγραμματική δέσμευση με τη «Γη & Ελευθερία» πως θα κάνει ό,τι μπορεί για να σώσει το μεγαλύτερο ανοιχτό ποτάμι της Αττικής από την καταστροφή

 

tseva

 

Κάποτε που θα κοιτάμε προς τα πίσω και ίσως ως κοινωνία θα έχουμε αποκτήσει περιβαλλοντική - και όχι μόνο - ευαισθησία, είναι βέβαιο πως θα κατατάξουμε την εξαφάνιση του Μεγάλου Ρέματος ανάμεσα στις μεγάλες καταστροφές που συντελέστηκαν στην Αττική τον προηγούμενο αιώνα, όπως το γκρέμισμα των νεοκλασικών κτιρίων της Αθήνας τη δεκαετία του ’50, την τραγική υποβάθμιση της Δυτικής Αττικής και το θάψιμο του Κηφισού και του Ιλισού. Αλλά τότε θα είναι αργά. Το όνομα όμως της Δήμητρας Τσεβά θα είναι και αυτό γραμμένο για πάντα δίπλα στους υπόλοιπους καταστροφείς του

 

P1010681a

Κυκλοφόρησε το ευλογημένο φύλλο #41 της RAF-WEST Journal με πλούσια, εικονογραφημένη, σοβαρή και έγκυρη όπως πάντα ύλη. Διαβάστε σήμερα:

Άμεση σύγκληση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ ζητά ο π.Σερίφης μετά την απαράδεκτη αδιαφορία του υπουργού Προστασίας του Πολίτη. «Τα παιδιά της γειτονιάς μου με πειράζουνε / και φασίστα και ρουφιάνο με φωνάζουνε» διαμαρτύρεται ο πρώην και ζητά να αναλάβει επειγόντως δράση ζητώντας άλογα και σανό

Μέγας Εξορκισμός της ομοφυλοφιλίας κατά τη διάρκεια του 1ου RAF PRIDE στο κατεστραμμένο Μεγάλο Ρέμα και στο σημείο εύρεσης της εικόνας της οσίας Δήμητρος της Αθετούσας. Παρόντες ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης, η ίδια η Οσία, ο Μάκης ο Βορίδης ο τσεκουροφόρος, ο Πάουλο Μπατάλιο, καθώς και πλήθος ευσεβών και φυσιολογικών πιστών. Στο περιθώριο της εκδήλωσης, το πνευματικό τέκνο του τόπου μας απήγγειλε το τελευταίο του ποίημα, όπου και αποθεώθηκε: «Εγώ δεν έχω βίτσια, μ’ αρέσουν τα κορίτσια /και καθόλου δε με μέλει που καμία δε με θέλει»

Μη χάσετε το φύλλο #41 της RAF-WEST Journal που κυκλοφορεί σήμερα Σάββατο 27/1/2024

 

Αναδημοσιεύουμε από την huffingtonpost. ένα άρθρο του Περικλή Γκόγκα, Καθηγητή Οικονομικής Ανάλυσης και Διεθνών Οικονομικών-Τμήμα Οικονομικών Επιστημών Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, σχετικά με την αναγκαιότητα ή μη της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων. Συνοπτικά, τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγει το άρθρο είναι:

α) Σε όλο τον κόσμο τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι λίγα, με λίγους φοιτητές και έχουν λίγα τμήματα. Τα MIT, Harvard, Cambridge και το Bocconi που αναφέρουν κάποιοι/ες, δεν έχουν καμία σχέση με ιδιωτικά πανεπιστήμια. Είναι πανεπιστήμια που ιδρύθηκαν πριν από 100, 200, 400 χρόνια από κάποια δωρεά ιδιώτη. Από εκεί και πέρα, είναι καθ’ όλα και de facto δημόσιου χαρακτήρα: διοικούνται από διαχειριστές και όχι ιδιοκτήτες-μετόχους, επιδοτούνται αδρά από το κράτος, δε βάζει κανείς στην τσέπη τα κέρδη τους, αλλά αυτά επανεπενδύονται 100% υποχρεωτικά στο πανεπιστήμιο. Λειτουργούν, δηλαδή, ακριβώς όπως όλα τα κρατικά πανεπιστήμια.

β) Στα ιδιωτικά πανεπιστήμια υπάρχουν σοβαρά ακαδημαϊκά ζητήματα όπως η κακή ποιότητα σπουδών και η μηδενική έρευνα που παράγεται -κάτι που φαίνεται από το γεγονός ότι όλα τα ιδιωτικά είναι συνήθως ουραγοί των κατατάξεων. Υπάρχουν και άλλα ίσως σοβαρότερα προβλήματα που φέρνουν συνεχώς στην επιφάνεια και τη δικαιοσύνη οι αρχές, όπως απάτη, παραπλάνηση, οικονομικά σκάνδαλα, κλπ.

γ) Σχετικά με τον επιδιωκώμενο ανταγωνισμό: Τα πανεπιστήμια δεν παράγουν κάλτσες και καραμέλες. Δεν ανταγωνίζονται όπως οι επιχειρήσεις αυτών των κλάδων, ώστε να παράγουν καλύτερα και φθηνότερα προϊόντα. Τα πανεπιστήμια χρειάζονται, για να παράγουν γνώση και επιστήμη, οικονομίες κλίμακας. Δηλαδή, πρέπει να είναι λίγα, ισχυρά και καλά και όχι πολλά, αδύναμα και μέτρια, γιατί η παραγωγή υψηλής ποιότητας έρευνας θέλει μεγάλες επενδύσεις

δ) Σχετικά με τη φυγή φοιτητών στο εξωτερικό: Η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι σε όλες τις χώρες που υπάρχουν μη-κρατικά πανεπιστήμια, δε σταμάτησαν οι φοιτητές να φεύγουν στο εξωτερικό. Ούτε στις ΗΠΑ, Καναδά, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία, Αυστραλία, Γερμανία, κ.λπ. Η Κύπρος, μάλιστα, που παρουσιάζεται ως σχετικό παράδειγμα, έχει τον μεγαλύτερο όγκο φοιτητών που φεύγουν στο εξωτερικό σε σχέση με τον πληθυσμό της.

ε) Σχετικά με τα παραρτήματα που φημολογείται ότι θα στηθούν από σοβαρά πανεπιστήμια: Παραρτήματα στήνουν μικρά και όχι πολύ καλά ιδρύματα καθαρά για κερδοσκοπικούς και μόνο λόγους, άρα θα έχουν και διαρροή συναλλάγματος στο εξωτερικό που τόσο φαίνεται να μας καίει.

στ) Σχετικά με την αναγκαιότητα ίδρυσης και άλλων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων: Έχουμε ήδη πολλά, 40% περισσότερα από το Ηνωμένο Βασίλειο, παρόλο που στο ΗΒ σπουδάζουν και εκατομμύρια φοιτητές από Ινδία, Κίνα, Αφρική, Ευρώπη, κλπ. Και επιπρόσθετα, έχουμε πλέον και δεκάδες κολέγια. Και συζητάμε να στήσουμε περισσότερα και όχι να κάνουμε καλύτερα όσα έχουμε, που είναι όλα στο top 5% παγκόσμια.

 

Ακολουθεί ολόκληρο το άρθρο που αξίζει να διαβαστεί:

Μύθοι και Αλήθειες για τα μη-Κρατικά Πανεπιστήμια

Του Περικλή Γκόγκα, Καθηγητή Οικονομικής Ανάλυσης και Διεθνών Οικονομικών-Τμήμα Οικονομικών Επιστημών Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης

Δεν υπάρχει χώρα με καλά πανεπιστήμια που να μην είναι ανεπτυγμένη.

Οι επιστήμονες πρέπει να είμαστε ακριβείς. Ό,τι λέμε να το βασίζουμε σε δεδομένα και παρατηρήσεις και όχι να αναπαράγουμε άκριτα ό,τι ακούμε από φήμες, ιδεοληψίες και απόψεις‧ ειδικά, όταν μιλάμε για το ίδιο το πανεπιστήμιο.

 

1. Αποδόμηση των Μύθων

Εδώ και δεκαετίες, ένας πολύ «trendy» μύθος είναι η πανάκεια-επανάσταση-καινοτομία των μη-κρατικών/ιδιωτικών πανεπιστημίων. Εδώ να εξομολογηθώ ότι και εγώ πριν από 25 χρόνια -προτού αρχίσω να μελετώ το θέμα- ήμουν υπέρ. Όσο όμως το εξετάζω ενδελεχώς, τα τελευταία 25 χρόνια, είμαι πλέον απολύτως κατά. Και όταν μιλώ για μελέτη, εννοώ ότι κάθισα και διάβασα χιλιάδες σελίδες αναφορών των σχετικών αρχών, μελετών εκπαιδευτικών ινστιτούτων, οικονομικών καταστάσεων, αναφορών υπουργείων παιδείας, δικαιοσύνης, φορολογικών και ανεξάρτητων αρχών κ.λπ.

Το κακό στην Ελλάδα είναι ότι τόσο όσοι/ες είναι υπέρ όσο και όσοι είναι κατά δεν έχουν μελετήσει ποτέ το θέμα. Απλώς, αναπαράγουν τίτλους και ιδεοληψίες που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.

Τον σημαντικό και πολυσχιδή ρόλο που παίζουν τα πανεπιστήμια σε μια σύγχρονη δημοκρατία τον αναλύω στο τέλος του κειμένου. Τους λόγους που δεν πρέπει να μπει η χώρα στην διαδικασία ίδρυσης μη-κρατικών πανεπιστημίων (πέρα από τον πιο σοβαρό τον σεβασμό στο Σύνταγμα) τους εξηγώ αναλυτικά παρακάτω. Ας απαντήσουμε, λοιπόν, σε πολλές ερωτήσεις και «επιχειρήματα» που ακούμε όλα αυτά τα χρόνια.

 

Α. Ξέρετε κανένα «ιδιωτικό πανεπιστήμιο»;

Αυτή είναι η ερώτηση που κάνω πάντα, όταν βρίσκομαι σε debate για το συγκεκριμένο θέμα. Κανείς υπέρμαχος δεν μου απάντησε σωστά – ούτε μια φορά. Γιατί; Γιατί τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι κατά κανόνα πολύ λίγα, πολύ μικρά και στην καλύτερη περίπτωση πολύ μέτρια ή τελείως κακά και έτσι είναι άγνωστα.

Τα MIT, Harvard, Cambridge και το Bocconi που αναφέρουν κάποιοι/ες, δεν έχουν καμία σχέση με ιδιωτικά πανεπιστήμια. Είναι πανεπιστήμια που ιδρύθηκαν πριν από 100, 200, 400 χρόνια από κάποια δωρεά ιδιώτη. Από εκεί και πέρα, είναι καθ’ όλα και de facto δημόσιου χαρακτήρα: διοικούνται από boards of trustees, δηλαδή, διαχειριστές όχι ιδιοκτήτες-μετόχους, επιδοτούνται αδρά από το κράτος, δε βάζει κανείς στην τσέπη τα κέρδη τους, αλλά αυτά επανεπενδύονται 100% υποχρεωτικά στο πανεπιστήμιο. Λειτουργούν, δηλαδή, ακριβώς όπως όλα τα κρατικά πανεπιστήμια. Σε όλο τον κόσμο τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι λίγα, με λίγους φοιτητές, έχουν λίγα τμήματα και είναι πάρα πολύ χαμηλά σε όλα τα σχετικά rankings. Όπως θα δείτε και παρακάτω, αλλά και με μια απλή έρευνα στο internet, μαστίζονται και από σοβαρά προβλήματα διαφθοράς, παραπλάνησης και απάτης.

 

Β) Θα γίνουν μη-κρατικά, μη-κερδοσκοπικά πανεπιστήμια

Εδώ θα ήμουν θετικός. Δεν απαντάμε όμως στο βασικό ερώτημα: ποιος θα δωρίσει €50, €100, €200 εκατομμύρια, για να στήσει ένα σοβαρό νέο μη-κρατικό, μη-κερδοσκοπικό ίδρυμα; Ακόμα και οι μεγιστάνες στο εξωτερικό, όταν δωρίζουν πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια, τα δωρίζουν σε ήδη υπάρχοντα δημόσια, καλά πανεπιστήμια και δε στήνουν ένα καινούργιο με το όνομά τους στον τίτλο, ώστε να μείνει κιόλας να το χαίρονται. Πριν από μερικά χρόνια, ήμουν invited scholar in finance στο Ross School of Business του University of Michigan – ένα κρατικό πανεπιστήμιο που είναι στα κορυφαία 10 του κόσμου, το δε Ross School of Business είναι στα κορυφαία 5 του κόσμου. Πήρε το όνομά του από τον παλιό απόφοιτό του, Stephen M. Ross, ο οποίος και δώρισε συνολικά $350 εκατομμύρια σε αυτό και, στη συνέχεια, και άλλα χρήματα ως και σήμερα. Τα δώρισε εκεί, γιατί ξέρει ότι σε ένα ήδη κορυφαίο τμήμα, τα χρήματά του θα αξιοποιηθούν και δεν κινδυνεύουν να χαθούν. Αν δημιουργούσε ένα νέο πανεπιστήμιο με το όνομά του, μπορεί μετά από 5 χρόνια να χρεωκοπούσε και να έκλεινε. Δε συνηθίζουν οι πολύ εύρωστοι οικονομικά να πετάνε τα λεφτά τους. Εκτός αν εμείς εδώ μιλάμε για 2-3 τμήματα, 3-5 αίθουσες, όπως ένα ΙΕΚ ή κολέγιο τα οποία ήδη υπάρχουν.

 

Γ) Ο περίφημος «ανταγωνισμός» με τα κρατικά

Τα πανεπιστήμια δεν παράγουν κάλτσες και καραμέλες. Δεν ανταγωνίζονται όπως οι επιχειρήσεις αυτών των κλάδων, ώστε να παράγουν καλύτερα και φθηνότερα προϊόντα. Τα πανεπιστήμια χρειάζονται, για να παράγουν γνώση και επιστήμη, οικονομίες κλίμακας. Δηλαδή, πρέπει να είναι λίγα, ισχυρά και καλά και όχι πολλά, αδύναμα και μέτρια, γιατί η παραγωγή υψηλής ποιότητας έρευνας θέλει μεγάλες επενδύσεις. Γι′ αυτό και τα πανεπιστήμια, σε αντίθεση με τις βιοτεχνίες, συνεργάζονται, ερευνητικά. Επιστήμονες από το Harvard και το Cambridge δημοσιεύουν από κοινού επιστημονικές εργασίες. Παίρνουν σε συνεργασία ερευνητικά προγράμματα χρηματοδοτούμενα από κυβερνήσεις και ιδρύματα. Κάνουν ανταλλαγές καθηγητών, φοιτητών, διοικητικών υπαλλήλων, για να μπορούν να συνεργάζονται καλύτερα με αμοιβαίο όφελος τη διάχυση της επιστημονικής γνώσης. Δεν κάνουν το ίδιο η Samsung με την Apple, ούτε η Google με τη Microsoft, γιατί ο στόχος των τελευταίων είναι τελείως διαφορετικός: το κέρδος – και καλά κάνουν οι τελευταίοι. Αντίθετα, τα πανεπιστήμια προσκαλούν καθηγητές για ανταλλαγή τεχνογνωσίας, για να γίνουν όλοι καλύτεροι μέσω των οικονομιών κλίμακας.

Επιπλέον, το ίδιο αστείο επιχείρημα είχαμε και πριν χρόνια με τα κολέγια. Στην Ελλάδα έχουμε ήδη 30 πανεπιστήμια, δεκάδες κολέγια και αμέτρητα ιδρύματα διεθνώς. Δεν υπάρχει «ανταγωνισμός» ήδη μεταξύ τους; Τα 2-3 νέα θα δημιουργήσουν «ανταγωνισμό»;

 

Δ) Θα μείνουν στην Ελλάδα οι Έλληνες που φεύγουν στο εξωτερικό.

Αυτό είναι ένα πολύ σαθρό επιχείρημα που δείχνει άγνοια της διεθνούς πανεπιστημιακής πραγματικότητας. Επιπλέον, είναι το ίδιο επιχείρημα που είχαμε και με τα κολέγια αλλά οι φοιτητές δεν σταμάτησαν να φεύγουν στο εξωτερικό.

Η επιστημονική γνώση θέλει ανοιχτά μυαλά, εξωστρέφεια και διεθνοποίηση. Όσοι κάναμε μεταπτυχιακά και διδακτορικά στη Βόρεια Αμερική, όπως εγώ, φέραμε εμπειρίες στην Ελλάδα διαφορετικές, όπως διαφορετικές έφεραν όσοι σπούδασαν στην Ευρώπη και όσοι το φοίτησαν στην Ελλάδα. Η συγκέντρωση όλων αυτών των εμπειριών κάνει το πανεπιστήμιο και την επιστήμη να πάει μπροστά. Επιπλέον, όσοι επιστρέφουν από το εξωτερικό έχουν μαζί τους για όλη τους τη ζωή ένα πολύ σημαντικό asset που είναι οι γνωριμίες, σχέσεις, διασυνδέσεις, συνεργασίες που δημιούργησαν εκεί. Οι συνεργασίες αυτές συνεχίζονται μετά και μεγαλώνουν. Αυτό αποτελεί ένα εξαιρετικά πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο για την καριέρα τους αλλά και για τη χώρα, που αξιοποιείται για πολλές δεκαετίες με αμοιβαίο όφελος.

Επίσης, δε νομίζω ότι ο/η εξαιρετικός/ή φοιτητής/τρια που μπορεί να πάει στο ΜΙΤ ή στο Yale, θα επιλέξει ποτέ να μείνει στην Ελλάδα, ακόμα και αν υπήρχε ένα «παράρτημα» του Yale εδώ. Η εμπειρία, οι διασυνδέσεις, οι γνωριμίες, οι επαφές με τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις και με τους σημαντικότερους ανθρώπους του κόσμου, θα είναι εντυπωσιακά καλύτερες στο New Haven από κάθε άποψη. Άρα, δεν πρέπει να γίνει εσωστρεφής ο/η φοιτητής/τρια αυτός/ή για να εξοικονομηθούν μερικές χιλιάδες ευρώ. Θα είναι κακό και για τον/ην ίδιο/α και για τη χώρα. Οι αρνητικές μακροπρόθεσμες συνέπειες της εσωστρέφειας είναι πολύ μεγαλύτερες από το κόστος του «συναλλάγματος» αν φύγει έξω που όπως αναφέρεται σε απλοϊκές-μυωπικές απόψεις.

Επίσης, τόσο εγώ, όσο και οι περισσότεροι άλλοι που συνεχίσαμε σπουδές στο εξωτερικό, το κάναμε με υποτροφίες και οικονομική βοήθεια από τα ιδρύματα του εξωτερικού ή από τους ξένους φορολογούμενους, χωρίς καμία διαρροή συναλλάγματος.

Ακόμα και εδώ, η ύπαρξη δεκάδων κολεγίων δεν απέτρεψε το να φεύγουν φοιτητές στο εξωτερικό όπως μας λέγανε -και πάλι- λανθασμένα όπως αποδείχθηκε οι υποστηρικτές των κολεγίων.

Τέλος, η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι σε όλες τις χώρες που υπάρχουν μη-κρατικά πανεπιστήμια, δε σταμάτησαν -για τους λόγους που μόλις ανέφερα παραπάνω- οι φοιτητές να φεύγουν στο εξωτερικό. Ούτε στις ΗΠΑ, Καναδά, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία, Αυστραλία, Γερμανία, κ.λπ. Η Κύπρος, μάλιστα, που παρουσιάζεται ως σχετικό παράδειγμα, έχει τον μεγαλύτερο όγκο φοιτητών που φεύγουν στο εξωτερικό σε σχέση με τον πληθυσμό της.

 

Ε) Θα ανοίξουν «παραρτήματα» τα μεγάλα πανεπιστήμια στην Ελλάδα

Τα πανεπιστήμια δεν είναι Pizza Hut ή McDonalds να ανοίγουν «παραρτήματα» παντού. Ο λόγος είναι ότι η Pizza Hut και το McDonalds μπορεί να παραγάγει το ίδιο ακριβώς προϊόν στις ΗΠΑ, Ελλάδα και Ιαπωνία, γιατί οι πρώτες ύλες είναι ίδιες. Τα πανεπιστήμια είναι κάτι τελείως διαφορετικό. Συνήθως, ρωτώ: τι είναι αυτό που κάνει το ΜΙΤ νο1 στον κόσμο και κάποιο άλλο ίδρυμα νο100 ή 500; Τα βιβλία που χρησιμοποιούν; Όχι, παντού έχουμε τα ίδια βιβλία. Το πρόγραμμα σπουδών; Όχι, παντού έχουμε τα ίδια προγράμματα. Δεν υπάρχει μυστικό ή κάποια διδακτική πατέντα που να μην μπορούμε να αντιγράψουμε. Η μόνη διαφορά είναι οι καθηγητές. Αν, λοιπόν, ανοίξω ένα «παράρτημα» του ΜΙΤ εδώ στο Βόλο, θα έρχεται ο νομπελίστας καθηγητής που πληρώνεται εκεί $2,000,000 το χρόνο για να με διδάξει εδώ; Όχι, σε καμία περίπτωση. Ούτε και, φυσικά, θα αμαυρώσει το όνομά του το κάθε Harvard, για να φυτρώνει σαν μανιτάρι παντού.

Εδώ, ας μην ξεχνάμε ότι τα πανεπιστήμια αυτά είναι για τη διανοητική ελίτ: το Harvard παίρνει όλους κι όλους 1500 φοιτητές κάθε χρόνο. Αυτοί είναι.

Τέλος, απόδειξη των παραπάνω είναι ότι τέτοια «παραρτήματα» δεν έγιναν πουθενά στον κόσμο, Αυστραλία, ΗΒ, Γερμανία, Καναδά, κ.λπ.

Παραρτήματα στήνουν μικρά και όχι πολύ καλά ιδρύματα καθαρά για κερδοσκοπικούς και μόνο λόγους, άρα θα έχουν και διαρροή συναλλάγματος στο εξωτερικό που τόσο φαίνεται να μας καίει.

 

Στ) Έχουμε ήδη μη-κρατικά πανεπιστήμια: τα κολέγια

Τα κολέγια είναι ισότιμα στα εργασιακά δικαιώματα ακόμα και για το δημόσιο πλέον. Τι άλλαξε; Τι θα αλλάξει τώρα, λοιπόν; Οπότε τι καινούργιο θα φέρει η αλλαγή αυτή;

Γιατί δεν ήρθε το ΜΙΤ ως τώρα στην Ελλάδα ως κολέγιο; Το ΜΙΤ δεν είναι καν πανεπιστήμιο, το όνομά του είναι Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης. Γιατί δεν είναι ήδη εδώ; Τι θα αλλάξει τώρα; Τίποτα είναι η απάντηση. Όπως δεν πήγε πουθενά αλλού στον κόσμο, τόσο το ΜΙΤ όσο και οποιοδήποτε άλλο καλό πανεπιστήμιο, δε θα πάει και τώρα.

Όλα τα επιχειρήματα για τα μη-κρατικά μπορούν να εξαντληθούν με την λειτουργία εδώ και χρόνια δεκάδων κολεγίων. Σταμάτησαν οι φοιτητές να φεύγουν έξω; Όχι. Έχουμε «ανταγωνισμό»; Όχι. Δημιουργήθηκαν «παραρτήματα» καλών πανεπιστημίων μέσω αυτών; Όχι.

 

Ζ) Ποια ανάγκη θα καλύψουν τα μη-κρατικά πανεπιστήμια;

Όταν προχωράς σε μια αλλαγή, το κάνεις, για να καλύψεις μια έλλειψη ή ανάγκη ή να λύσεις ένα πρόβλημα. Στην Ελλάδα, ποια είναι αυτή η ανάγκη; Δεν έχουμε αρκετά πανεπιστήμια και θέλουμε περισσότερα; Όχι! Αντίθετα, έχουμε πολλά πανεπιστήμια, που με τις δράσεις Αθηνά 1 και Αθηνά 2 μειώθηκαν σημαντικά και έγιναν τώρα 25. Παίρνουμε ήδη πολλούς εισακτέους σε αυτά, με αποτέλεσμα:

α) Πολλά τμήματα να μη συμπληρώνουν τις θέσεις νέων φοιτητών.

β) Να υπάρχει υπερπροσφορά πτυχιούχων, με αποτέλεσμα την ανεργία πολλών από αυτούς, καθώς και τις πολύ χαμηλές αμοιβές για τους πτυχιούχους που θα βρουν εργασία.

Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει 166 πανεπιστήμια, 2 πανεπιστήμια ανά 10 εκατ. πληθυσμό και η Ελλάδα 25 πανεπιστήμια, 2,7 πανεπιστήμια ανά 10 εκατ. πληθυσμό. Έχουμε δηλαδή ήδη πολλά, 40% περισσότερα από το ΗΒ, παρόλο που στο ΗΒ σπουδάζουν και εκατομμύρια φοιτητές από Ινδία, Κίνα, Αφρική, Ευρώπη, κλπ. Και επιπρόσθετα, έχουμε πλέον και δεκάδες κολέγια. Και συζητάμε να στήσουμε περισσότερα και όχι να κάνουμε καλύτερα όσα έχουμε, που είναι όλα στο top 5% παγκόσμια.

Επομένως, μια σοβαρή μεταρρύθμιση στη σωστή κατεύθυνση θα ήταν να μειώσουμε στο μισό τους εισακτέους σε κάθε σχολή και όχι να τους πολλαπλασιάσουμε με νέα ιδρύματα αμφίβολης ποιότητας.

Βέβαια, πραγματικές μεταρρυθμίσεις σαν αυτή της μείωσης εισακτέων δεν κάνεις, «χωρίς να σπάσεις αυγά» και να έχεις ή να νομίζεις ότι θα έχεις μικροπολιτικό κόστος στις περιφέρειες.

 

Η) Ποια είναι η διεθνής εμπειρία;

Καθώς δε θα ανακαλύψουμε πρώτοι τον τροχό, το πιο εύκολο είναι να ρίξουμε μια ματιά στο τι γίνεται στο εξωτερικό. Ο γενικός κανόνας είναι ότι όπου εφαρμόστηκε αυτή η συνταγή εδώ και 30 χρόνια, απέτυχε παταγωδώς.

Υπάρχουν σοβαρά ακαδημαϊκά ζητήματα όπως η κακή ποιότητα σπουδών και η μηδενική έρευνα που παράγεται -κάτι που φαίνεται από το γεγονός ότι όλα τα ιδιωτικά είναι συνήθως ουραγοί των κατατάξεων.

Υπάρχουν και άλλα ίσως σοβαρότερα προβλήματα που φέρνουν συνεχώς στην επιφάνεια και τη δικαιοσύνη οι αρχές, όπως απάτη, παραπλάνηση, οικονομικά σκάνδαλα, κλπ. Μπορείτε να κάνετε μια αναζήτηση, για να τα βρείτε όλα εύκολα στο internet.

 

Θ) Τι γίνεται λοιπόν στο εξωτερικό.

Φινλανδία: Υπάρχουν 3 ιδιωτικά πανεπιστήμια παντελώς άγνωστα σε μια χώρα που φημίζεται για την παιδεία της – δεν υπάρχουν «παραρτήματα» και «ανταγωνισμός» για να είναι κορυφαία τα δημόσια.

Λουξεμβούργο: Υπάρχουν 2 άγνωστα ιδιωτικά κολέγια – κυριαρχεί το κρατικό δωρεάν πανεπιστήμιο (εγγραφή €600 το χρόνο).

Καναδάς: Τα πανεπιστήμια στον Καναδά είναι όλα κρατικά. Τα μόνα ιδιωτικά είναι 2-3 πολύ μικρές σχολές επαγγελματικής κατάρτισης και τεχνικής εκπαίδευσης.

Αυστρία: τα ιδιωτικά αναγνωρίστηκαν πριν από 15 χρόνια και παραμένουν λίγα, μικρά, χωρίς πολλούς φοιτητές.

Γαλλία: είναι λίγα και ακόμα λιγότερα παρέχουν σοβαρές σπουδές.

Γερμανία: στήθηκαν 83 ιδιωτικά πανεπιστήμια. Σε αυτά, όμως, σπουδάζει μόλις το 1% των Γερμανών φοιτητών! Σίγουρα δεν τα γνωρίζετε, ενώ πολλά είτε κλείσανε είτε οδηγούνται σύντομα εκεί.

Ιρλανδία: είναι πολύ λίγα και χαμηλής ποιότητας.

Ολλανδία: τα κρατικά κυριαρχούν, χωρίς να μπορούν να τα ανταγωνιστούν τα πολύ λίγα και μικρά ιδιωτικά.

Πορτογαλία: από το 1980 ακολουθήθηκε η «μαγική» συνταγή που προτείνεται και για την Ελλάδα. Άνοιξαν εκατοντάδες πανεπιστήμια και έκλεισαν τα περισσότερα, λόγω τραγικής ποιότητας και έλλειψης φοιτητών.

Ελβετία: τα μη-κρατικά και δημόσια έχουν ελάχιστα δίδακτρα, γιατί επιδοτούνται από το δημόσιο. Είναι δημόσια χρηματοδοτούμενα, μη-κερδοσκοπικά πανεπιστήμια.

Μεγάλη Βρετανία: από τα 166 πανεπιστήμια εκεί, όπου και σπουδάζουν χιλιάδες ελληνόπουλα, μόνο 8 είναι ιδιωτικά και αυτά δεν θα τα ξέρετε, γιατί απλά είναι άγνωστα, μικρά και στο τέλος της κατάταξης ποιότητας.

Αυστραλία: υπάρχουν 2-3 ιδιωτικά πανεπιστήμια το ίδιο άγνωστα και χαμηλής ποιότητας όπως στις παραπάνω χώρες. Οι αρχές αποφάνθηκαν ότι αποτελούν ένα «αποτυχημένο σύστημα».

ΗΠΑ: υπάρχουν συνολικά 4300 πανεπιστήμια που από αυτά τα 200 είναι εξαιρετικά και τα υπόλοιπα 4100 είναι από καλά και μέτρια έως πολύ χειρότερα από τα ελληνικά ΙΕΚ. Τα μη-κρατικά καλά πανεπιστήμια είναι όλα μη-κερδοσκοπικά όπως το Harvard, το Yale, το MIT, κ.λπ. Σε καμία περίπτωση δεν είναι αυτό που εννοούμε στην Ελλάδα ιδιωτικά πανεπιστήμια, γιατί όπως εξήγησα και παραπάνω:

  • Δημιουργήθηκαν από κληροδοτήματα πριν 300-400 χρόνια πολύ πριν την νεότερη Ελλάδα.
  • Έχουν endowments, δηλαδή, περιουσιακά στοιχεία από δωρεές για τη λειτουργία τους της τάξης των $10 – $40 δις δολαρίων (20% του ελληνικού ΑΕΠ).
  • Δεν είναι κερδοσκοπικά και διοικούνται από επιτροπές (board of trustees) με κριτήρια όχι ιδιωτικοοικονομικά (το ΜΙΤ πλέον δε χρεώνει δίδακτρα στους νέους φοιτητές του).
  • Δέχονται λίγους φοιτητές κάθε χρόνο: το Harvard φέτος δέχτηκε 1500 νέους φοιτητές δηλαδή το 0,0005% του πληθυσμού των ΗΠΑ. Αναλογικά, κάθε ελληνικό πανεπιστήμιο θα δεχόταν 50 φοιτητές κάθε χρονιά συνολικά σε όλες τις σχολές.
  • Επιπλέον, ας μην ξεχνάμε ότι τα δίδακτρά τους είναι της τάξης των €30,000 – €80,000 το χρόνο.

 

2. Πανεπιστήμια Zombie, απάτες, κακοδιαχείριση και έλεγχος των αρχών στα ιδιωτικά πανεπιστήμια

Σε όσες χώρες, λοιπόν, λειτουργούν ιδιωτικά πανεπιστήμια αυτά είναι ποιοτικά από μέτρια έως πολύ κακά. Πέρα όμως από τα ακαδημαϊκά προβλήματα που είναι εγγενή σε αυτά, μαστίζονται και από άλλα σοβαρά προβλήματα κακοδιαχείρισης, «αρπακτικών» πολιτικών προσέλκυσης φοιτητών με παραπλανητικές πρακτικές, διαφημίσεις και δηλώσεις. Πιο σοβαρά προβλήματα είναι τα προβλήματα της απάτης, του ότι μπορεί να κλείσουν εν μία νυκτί αφήνοντας τους φοιτητές χωρίς πτυχία και με χρέη πολλών χιλιάδων.

Θα βρείτε εύκολα στο ίντερνετ ότι οι σχετικές αρχές και ιδρύματα του εξωτερικού αποκαλούν πολλά ιδιωτικά πανεπιστήμια με τίτλους όπως «Zombie Universities» και «Misery Factories». Τα αποτελέσματα των εισαγγελικών ερευνών των αρχών μιλούν για τις εκτεταμένες απάτες που γίνονται εκεί. Κλείνουν το ένα μετά το άλλο ή έχουν μεγάλη πτώση στον αριθμό φοιτητών. Σπουδάζουν παιδιά εκεί και τελικά αφού καταχρεωθούν μπορεί να μην πάρουν καν κάποιο πτυχίο γιατί κλείνουν απροειδοποίητα έχοντας εισπράξει δίδακτρα, επιδοτήσεις κλπ. Ενδεικτικά, μεταφέρω από το άφθονο υλικό που υπάρχει σχετικά:

 

Α) Έρευνα του γενικού εισαγγελέα στις ΗΠΑ

Ερευνητές που παρίσταναν τους υποψήφιους φοιτητές κατέγραψαν παραπλανητικές πρακτικές προσέλκυσης, συμπεριλαμβανομένων παραπλανητικών πληροφοριών σχετικά με το κόστος και τα πιθανά μελλοντικά οφέλη. Ανέφεραν, επίσης, ότι ορισμένοι στρατολόγοι τους παρότρυναν να παρέχουν ψευδείς πληροφορίες στις αιτήσεις για οικονομική βοήθεια που πλήρωνε ο Αμερικάνος φορολογούμενος. Από τα ιδρύματα που συμμετείχαν στο δείγμα, όλα είχαν εμπλακεί σε παραπλανητικές πρακτικές, υποσχόμενα αθέμιτα μη ρεαλιστικά υψηλές αμοιβές για τους φοιτητές που αποφοίτησαν, και τέσσερα είχαν εμπλακεί σε καθαρή απάτη.

 

Β) New York Times

Το Υπουργείο Παιδείας ανασυντάσσει τη Μονάδα που ερευνά την απάτη σε κερδοσκοπικά ιδρύματα. Η ερευνητική ομάδα είχε δημιουργηθεί το 2016, μετά την κατάρρευση της αλυσίδας ιδιωτικών «πανεπιστημίων» Corinthian Colleges, η οποία προκάλεσε κύμα καταγγελιών από φοιτητές σχετικά με ληστρικές δραστηριότητες σε κερδοσκοπικά πανεπιστήμια. Τα ιδρύματα είχαν κατηγορηθεί για εκτεταμένη απάτη που περιλάμβανε την παραποίηση των στοιχείων εγγραφής, των ποσοστών τοποθέτησης σε θέσεις εργασίας και των προγραμμάτων που πρόσφεραν, γεγονός που θα μπορούσε να αφήσει τους φοιτητές με τεράστια χρέη και χωρίς πτυχία.

 

Γ) Ινστιτούτο Δημόσιας Πολιτικής της Καλιφόρνια

«Σίγουρα, οι φοιτητές προσελκύονταν από την εύκολη πρόσβαση και τις βολικές ώρες μαθημάτων που προσέφεραν τα κερδοσκοπικά κολέγια». Όμως οι ερευνητές διαπίστωσαν, επίσης, ότι ορισμένα κερδοσκοπικά κολέγια εφάρμοζαν αρπακτικές πρακτικές μάρκετινγκ, στοχεύοντας σε ευάλωτους φοιτητές και δίνοντας ψευδείς υποσχέσεις σχετικά με την τοποθέτηση σε θέσεις εργασίας. Τέτοιες πρακτικές μπορεί να βοήθησαν στην αρχή στην αύξηση των εγγραφών, αλλά καθώς οι πρακτικές αυτές έγιναν πιο γνωστές και καθώς οι ρυθμιστικές και νομικές ενέργειες έγιναν πιο διαδεδομένες, οι εγγραφές άρχισαν να μειώνονται. Το μέλλον των κερδοσκοπικών κολεγίων είναι αβέβαιο. Βραχυπρόθεσμα, οι απώλειες στις εγγραφές είναι πιθανό να συνεχιστούν.

 

Δ) The Century Foundation

Το 2020, μια μακρά δίκη που διεξήχθη από το Γραφείο του Γενικού Εισαγγελέα του Κολοράντο ολοκληρώθηκε με σαφή ευρήματα συστηματικής απάτης από τα μη-κερδοσκοπικά πανεπιστήμια του Center for Excellence in Higher Education (CEHE) που είχε στην ιδιοκτησία του τα Independence University, College America, Stevens-Henager College, και California College San Diego. Τελικά, αφού απορρόφησε δισεκατομμύρια δολάρια των φορολογουμένων, το CEHE έκλεισε εν μία νυκτί, χωρίς καμία προειδοποίηση προς τους φοιτητές μέχρι την τελευταία στιγμή. Είναι τα γνωστά στις ΗΠΑ και ως Zombie Schools, όπως το «περίφημο» DeVry.

 

3. Οι Ρόλοι του Πανεπιστημίου στην Κοινωνία

 

A. Ακαδημαϊκός ρόλος

Τα πανεπιστήμια έχουν διττό ρόλο. Έτσι, αποτελούν «εργοστάσια» παραγωγής:

Νέων επιστημόνων. Μέσα από τις διαλέξεις, τα μαθήματα, τις εξετάσεις και την προσωπική προσπάθεια των καθηγητών και των φοιτητών, τα προγράμματα σπουδών έχουν ως στόχο να μεταλαμπαδεύσουν την πλέον σύγχρονη γνώση σε νέους επιστήμονες. Αυτό γίνεται κυρίως στον πρώτο κύκλο σπουδών, στα προπτυχιακά μαθήματα.

Νέας γνώσης. Τα πανεπιστήμια δεν έχουν στόχο μόνο να εκπαιδεύσουν νέους επιστήμονες στην υπάρχουσα γνώση. Ο δεύτερος σκοπός τους είναι η παραγωγή νέας γνώσης μέσα από την έρευνα. Η έρευνα αυτή πραγματοποιείται από τους καθηγητές σε συνεργασία με τους μεταπτυχιακούς, αλλά κυρίως τους διδακτορικούς φοιτητές. Αυτό γίνεται στο δεύτερο (μεταπτυχιακό) και τρίτο (διδακτορικό) κύκλο σπουδών.

Για να εντάξω τους νέους φοιτητές μου στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση, συνηθίζω να τους αναφέρω ότι:

  • Στο σχολείο το πρόγραμμα είναι έτσι δομημένο, ώστε οι καλοί/ες μαθητές/τριες όταν φεύγουν και πηγαίνουν στο σπίτι, να έχουν όλες τις απαντήσεις χωρίς αμφιβολίες.
  • Στο πανεπιστήμιο τα μαθήματα γίνονται με τέτοιο τρόπο, ώστε ο/η καλός/η φοιτητής/τρια αρχίζει να έχει ερωτήσεις.
  • Στα μεταπτυχιακά οι ερωτήσεις γίνονται αμφιβολίες και έναυσμα για ενδελεχή μελέτη της βιβλιογραφίας από όλες τις οπτικές γωνίες και προσεγγίσεις.
  • Στο διδακτορικό πλέον οι διδακτορικοί φοιτητές/τριες μελετούν και ασχολούνται με την έρευνα, προκειμένου να δώσουν οι ίδιοι τις απαντήσεις που γεννώνται στην επιστήμη.

Έτσι, η γνώση που παράγεται αποτελεί έναν βασικό και σημαντικότατο πόρο και βάση της ανάπτυξης μιας χώρας -τόσο οικονομικά όσο και κοινωνικά.

 

Β. Κοινωνικός ρόλος

Στις σύγχρονες δημοκρατικές κοινωνίες, πέρα από το προφανές αποτέλεσμα και τη συνεισφορά των πανεπιστημίων στην οικονομική ανάπτυξη μιας χώρας, αυτά, ταυτόχρονα, επιτελούν και έναν άλλο πάρα πολύ σημαντικό ρόλο που συχνά τον παραβλέπουμε: Τα σύγχρονα πανεπιστήμια αποτελούν τον σημαντικότερο μηχανισμό κοινωνικής κινητικότητας και οικονομικής ανέλιξης σε μια σύγχρονη δημοκρατία. Στο παρελθόν, η δυνατότητα βελτίωσης της κοινωνικής θέσης και της οικονομικής επιφάνειας των πολιτών ήταν από πολύ περιορισμένη έως ανύπαρκτη. Το μέλλον των πολιτών και η ευημερία τους ήταν προδιαγεγραμμένα από τη γέννησή τους. Ακόμα και όταν υπήρχαν τα πανεπιστήμια, αυτά ήταν ακριβά και η πρόσβαση περιορίζονταν σε πολίτες των ανώτερων τάξεων. Αυτοί είχαν την απαραίτητη οικονομική δυνατότητα να πληρώνουν τα δίδακτρα, για να σπουδάσουν, χωρίς να αναγκάζονται να εργάζονται για τα προς το ζην.

Επιπλέον, οι μη προνομιούχες τάξεις, πέρα από το οικονομικό πρόβλημα, δεν είχαν την δυνατότητα να σπουδάζουν, λόγω του αναλφαβητισμού. Μέσα στον 20ο αιώνα όμως, η κατάσταση αυτή ανατράπηκε, η δημοκρατία – μέσω αυτής οι κοινωνικές και οικονομικές κατακτήσεις όλων των πολιτών- έδωσαν τη δυνατότητα σε όλους να μπορούν να σπουδάζουν στα πανεπιστήμια. Αυτό άλλαξε όλη την κοινωνία και τις σύγχρονες οικονομίες. Οι νέοι που είχαν την κλίση και τη θέληση, για να σπουδάσουν και να γίνουν επιστήμονες, μπορούσαν να το καταφέρουν. Αυτό είχε πολύ σημαντικές θετικές επιπτώσεις στη δική τους οικονομική και κοινωνική πρόοδο, αλλά και στο σύνολο της οικονομίας. Η ανάπτυξη και η πρόοδος στις επιστήμες και στα γράμματα επιταχύνθηκε, καθώς αυτή δε βασιζόταν πλέον μόνο σε μια μειοψηφία πλούσιων αριστοκρατών. Εφευρέτες που άλλαξαν τον κόσμο με τις ανακαλύψεις τους, σημαντικοί επιστήμονες, καλλιτέχνες και άνθρωποι των γραμμάτων αναδείχθηκαν από όλες τις κοινωνικές τάξεις, καθώς περιορίστηκαν τα εμπόδια στην γνώση. Το αποτέλεσμα στην κοινωνία και τους σχετικούς δείκτες ήταν εντυπωσιακό. Περιορίστηκε σημαντικά η φτώχεια, καταπολεμήθηκαν οι ασθένειες, βελτιώθηκε η υγεία και το προσδόκιμο ζωής, μειώθηκε η παιδική θνησιμότητα, μειώθηκε ο αναλφαβητισμός κ.λπ., αυξήθηκε σημαντικά η ευημερία για όλους και η δίκαιη κατανομή του εισοδήματος.

 

Γ. Οικονομικός Ρόλος

Δεν υπάρχει ανεπτυγμένη και προοδευμένη χώρα στον κόσμο, χωρίς καλά πανεπιστήμια. Δεν υπάρχει χώρα με καλά πανεπιστήμια που να μην είναι ανεπτυγμένη. Αυτό δείχνει ότι η σχέση ανάμεσα στα δύο είναι υπαρκτή, σημαντική και αλληλένδετη. Η δυνατότητα που δόθηκε σε ανθρώπους ικανούς και παραγωγικούς από όλες τις κοινωνικές και οικονομικές τάξεις να μορφωθούν και να παράγουν σημαντικό έργο, ώθησε σημαντικά την παγκόσμια οικονομία προς όφελος όλων των κοινωνικών στρωμάτων, αλλά κυρίως των κατώτερων και λιγότερο προνομιούχων πολιτών. Στην κοινωνιολογία και στα οικονομικά μιλάμε για τη βιομηχανική επανάσταση και τις τεράστιες θετικές αλλαγές που επέφερε σε ολόκληρο τον κόσμο. Ξεχνάμε, όμως, και τον σημαντικό ρόλο που έπαιξαν τα πανεπιστήμια. Έδωσαν τη δυνατότητα να αξιοποιηθεί όλο το διαθέσιμο ανθρώπινο και υλικό κεφάλαιο. Τα αποτελέσματα ήταν γνωστά. Το ΑΕΠ και το κατά κεφαλή εισόδημα αυξήθηκε εκθετικά, περιορίστηκε η ανεργία, η φτώχεια, αυξήθηκε κατακόρυφα η ευημερία, κ.ά.

 

 

Το μεγάλο κύμα έξω από την Καναγκάουα (The Great Wave) από τη σειρά 36 απόψεις του Όρους Φούτζι, 1831

Μία από τις πιο γνωστές εικόνες ιαπωνικής τέχνης στο δυτικό κοινό, είναι το «Κύμα στα ανοιχτά της Καναγκάουα» του Κατσουσίκα Χοκουσάι (1760 - 1849)

Αν γυρίσουμε στη Φυσική, κύµα ονοµάζεται η διάδοση µιας διαταραχής που µεταφέρει ενέργεια και ορµή µε σταθερή ταχύτητα. Για τη δημιουργία ενός κύματος χρειάζεται η πηγή της διαταραχής ή πηγή του κύματος, δηλαδή η αιτία που θα προκαλέσει τη διαταραχή. 

Αν το κύμα είναι μηχανικό, όπως για παράδειγμα είναι ο ήχος, για τη διάδοσή του απαιτείται και ένα υλικό (μέσο) στο οποίο κάθε μόριο αλληλεπιδρά με τα γειτονικά του (ελαστικό μέσο). Αυτός είναι και ο λόγος που ο ήχος δεν διαδίδεται στο κενό. Αντίθετα, τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα, όπως είναι το φως, διαδίδονται και στο κενό

Παρακάτω, δημοσιεύουμε ένα φυλλάδιο σημειώσεων πάνω στα κύματα, μηχανικά και ηλεκτρομαγνητικά. Είναι σημειώσεις που πέρασαν από "σαράντα κύματα" προκειμένου να ελεγχθούν και να αντιστοιχηθούν με την τρέχουσα ύλη του σχολικού έτους 2023 - 2024, ελπίζοντας πως θα βοηθήσουν τους υποψήφιους των φετινών Πανελλήνιων Εξετάσεων.

Το φυλλάδιο περιλαμβάνει σημειώσεις θεωρίας, θέματα παλαιότερων εξετάσεων καθώς και επιλεγμένες ερωτήσεις και ασκήσεις από τον ιστότοπο του Υπουργείου Παιδείας study4exams, μαζί με τις απαντήσεις τους

 


Έπρεπε από τις 10 πρώτες μέρες να μπούνε φυλακή και ερχόμαστε ένα χρόνο μετά να δούμε αν υπάρχουν ευθύνες;

Μ. Καρυστιανού (από την κατάθεση της στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για το έγκλημα των Τεμπών)

 

Αν οι υπαίτιοι δεν το είχαν σκεφτεί πιο πριν -το ερώτημα του τίτλου- θα έπρεπε να το σκέφτονται από σήμερα. Ακόμα και οι πιο κυνικοί. Ακόμα και οι πιο σκληροί και πιο ταγμένοι σε σχέδια συγκάλυψης ευθυνών των μελών της κορυφής της πολιτικής σκηνής. Τα μέλη μιας επιτροπής που θεωρητικά και μόνο συγκλήθηκε για να "διερευνήσει την ύπαρξη ευθυνών" για ένα από τα πιο τραγικά δυστυχήματα της ελληνικής ιστορίας και όχι μόνο, δυστυχώς.

Για ένα έγκλημα που αποκαλείται απλά "δυστύχημα", γελοιοποιώντας κάθε έννοια τεκμηρίου αθωότητας αφού η πλειονότητα των όσων θα έπρεπε ήδη να έχουν τεθεί στην κρίση της δικαιοσύνης, απολαμβάνει τη ζωή (και μερικοί ελέω της ακόμα εγκληματικότερης ασυλίας τους ως βουλευτές) χωρίς καν να βρίσκονται ενώπιοι ανακριτών και κατηγόρων. Ένα έγκλημα που από την πρώττη στιγμή αποκαλύφθηκαν έγγραφα και άλλα τεκμήρια ενοχής συγκεκριμένων προσώπων και αντί τα πρόσωπα αυτά να δικάζονται ήδη, η βουλή έφτιαξε επιτροπή που θα αποφασίσει αν θα δικαστούν ή -ακόμα χειρότερα- αν έχουν ευθύνες για το έγκλημα.

Ό,τι και να γραφτεί, όπου και αν αυτό γραφεί, είναι απλά ψίθυρος. Πολύ φτωχό μπροστά στο οδυνηρό μεγαλείο της σημερινής κατάθεσης της Μαρίας Καρυστιανού, προέδρου Συλλόγου Θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, στην επιτροπή της βουλής. Την επιτροπή που συστάθηκε καθυστερημένα και που από την αρχή άφηνε ίχνη και οσμές συγκάλυψης. Συγκάλυψης ενός εγκλήματος που οι υπεύθυνοι έχουν την αναισθησία να βλέπουν κάθε πρωί τα μούτρα τους στον καθρέφτη.

Βρήκαμε την πλήρη κατάθεση της κυρίας Καρυστανού και την κοινοποιούμε γιατί σίγουρα δεν πρόκειται να μεταδοθει ακέραια από τα "επίσημα" ΜΜΕ. Είτε λόγω αλήθειας, βάρους και εγκυρότητας (το πιο πιθανό) είτε λόγω διάρκειας (μία πάντα καλή πρόφαση για την προπαγάνδα της αποσιώπησης). Τη βρήκαμε στο YT κανάλι του Κόμματος Περατών Ελλάδας με άδεια Creative Commons και σας την αναμεταδίδουμε

 

Παρακολουθήστε τη μεγάλη δημοσιογραφική έρευνα της RAF WEST Journal σχετικά με τα έργα που πραγματοποιούνται στο Μεγάλο Ρέμα της Ραφήνας καθώς και για τα δέντρα που γέρνουν και απειλούν την ασφάλεια των πολιτών.

Μας μιλάει ο εργολάβος που ανέλαβε την εξαφάνιση του Μεγάλου Ρέματος και τη μετατροπή του σε χαμάμ πολυτελείας και γυαλιστερής καθαριότητας. Με το αλφάδι της τίμιας δουλειάς του μετράει την κλίση των δέντρων και αποδεικνύει πως πράγματι αυτά γέρνουν και πρέπει να κοπούν, βάζοντας ένα οριστικό τέλος στην αναχρονιστική προπαγάνδα των χαρτογιακάδων της WWF και του ΕΛΚΕΘΕ.

Αλλά, όπως μας λέει σε μια ανθρώπινη έκρηξη ειλικρίνειας και πρέπει να του πιστωθεί αυτό, και να μην έγερναν τα δέντρα πάλι θα κόβονταν. Πάνω απ όλα , όπως μας λέει ο έντιμος εργολάβος, η τάξη και η ασφάλεια. Και σε τελική ανάλυση, αυτός πώς θα ζήσει; Κλέφτης θα γίνει;

RAF WEST JOURNAL. Αλήθειες μόνο. Χωρίς λαϊκισμούς και αναχρονιστικές αντιλήψεις, στην υπηρεσία των μεγάλων έργων που θα φέρουν την ανάπτυξη και την πρόοδο, γυρίζοντας την πλάτη στη στασιμότητα και την οπισθοδρόμηση

 

Αναδημοσιεύουμε από τη σημερινή Εφημερίδα των Συντακτών, άρθρο του Τάσου Σαραντή για την ψευδή αναφορά της Δ/νσης Δασών ανατολικής Αττικής σχετικά με τα δέντρα της εκβολής του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας και την πλήρη αποδόμηση της από τα γεγονότα που καταγράφονται σε δύο αυτοψίες, μία από δύο ειδικούς δασολόγους του  WWF και μία από το ΕΛΚΕΘΕ και τον κύριο ερευνητή του, Δρ. Σταμάτη Ζόγκαρη.

Στη Ραφήνα που τα ψέματα διαμορφώνουν γνώμες και μάλιστα αποτυπώνονται  και ως "δεσμεύσεις με υπογραφή", τώρα εμφανίζονται και με την εγκυρότητα ενός δημοσίου εγγράφου. Και εις κατώτερα λοιπόν και ας μη μείνει ούτε πράσινο φύλλο για τις γενιές που έρχονται. 

 

Καταρρίπτονται τα ψέματα για τα δέντρα της Ραφήνας

του Τάσου Σαραντή - Εφημερίδα των Συντακτών 22/1/2024

Κομμένη και ραμμένη  στα μέτρα των απαιτήσεων του αντιεπιστημονικού και αντιπεριβαλλοντικού έργου της «διευθέτησης – οριοθέτησης» του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας αποδεικνύεται η αυτοψία της Διεύθυνσης Δασών Ανατολικής Αττικής του ΥΠΕΝ με την οποία χαρακτήρισε  ψευδώς 143 δέντρα «ξερά - στρεβλά – ασθενικά – καχεκτικά και κεκλιμένα επικινδύνως προς το οδικό δίκτυο». Έτσι ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την κοπή τους. Αυτό αποδεικνύεται από δύο διαφορετικές αυτοψίες  που πραγματοποίησαν επιστήμονες του WWF και του ΕΛΚΕΘΕ

Τα αποτελέσματα των πρόσφατων αυτοψιών  των επιστημόνων επιβεβαιώνουν περίτρανα  προγενέστερη αυτοψία που είχαν πραγματοποιήσει εθελοντές της «Κίνησης για την Προστασία και Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας» παρουσία γεωπόνου αλλά και σχετικό δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» («Έβγαλαν στρεβλά και ασθενικά 143 δέντρα για να τα κόψουν!» 12.01.24). Βάσει της αναληθούς αυτοψίας της Διεύθυνσης Δασών, το δασαρχείο Πεντέλης χορήγησε έγκριση υλοτομίας των 143 δέντρων  -των πρώτων  εκ των 2.000 που προγραμματίζεται να κοπούν στο πλαίσιο του έργου διευθέτησης του ποταμού- ικανοποιώντας το σχετικό αίτημα υλοτόμησης τους από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ , την ανάδοχο εταιρία του έργου.

Η αυτοψία

Κατόπιν σχετικών δημοσιευμάτων για την υπόθεση, δύο έγκριτοι επιστήμονες του WWF (Νίκος Γεωργιάδης,  Δρ Δασολογίας και Γιώργος Αθανασάκης, δασοπόνος MSc)  διενήργησαν αυτοψία στις 15/1 στη ζώνη επέμβασης και διαπίστωσαν ότι «κανένα από τα δέντρα που βρίσκεται εντός της περιοχής της μελετημένης επαρέμβασης δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί ως ασθενικό ή καχεκτικό και κανένα από αυτά δεν παρατηρήθηκε να έχει επικίνδυνη κλίση, είτε προς το οδόστρωμα είτε προς την κοίτη του ρέματος».

Σύμφωνα με το WWF, η βεβαίωση της Διεύθυνσης Δασών ανατολικής Αττικής «δεν στηρίζεται σε αντικειμενικά επιστημονικά κριτήρια βάσει της δασολογικής επιστήμης και δεν τεκμηριώνει την απομάκρυνση δασικής βλάστησης για λόγους ασφαλείας.  Ως εκ τούτου κατά κανέναν τρόπο δεν μπορεί να αποτελέσει βάση για την έγκριση και υλοποίηση του εν λόγω πίνακα υλοτομίας καθώς και για την ορθή ενημέρωση των εμπλεκόμενων φορέων και των κατοίκων της περιοχής» αναφέρει.

Βάσει αυτών, το WWF Ελλάς με επιστολή του προς την ηγεσία των δασικών διευθύνσεων του ΥΠΕΝ που κοινοποίησε στις αρμόδιες δασικές υπηρεσίες και στον δήμο Ραφήνας – Πικερμίου, ζητά την ανάκληση/ακύρωση της εγκριτικής απόφασης για την υλοτομία των δέντρων.

Τρεις μέρες αργότερα (18/1) ακολούθησε νέα αυτοψία από τον δρα Σταμάτη Ζόγκαρη, κύριο ερευνητή του ΕΛΚΕΘΕ (Ινστιτούτο Θαλάσσιων Βιολογικών Πόρων και εσωτερικών Υδάτων – Τομέας Εσωτερικών Υδάτων) με ειδικότητα στη Διαχείριση Βιοποικιλότητας των Λεκανών Απορροής Ποταμών. Και αυτός διαψεύδει τη βεβαίωση της Διεύθυνσης Δασών ανατολικής Αττικής, αφού κατόπιν σχετικής αυτοψίας διαπίστωσε ότι «όλα τα δέντρα στη ζώνη επέμβασης είναι υγιή, σε καλή ανάπτυξη και πολλά από αυτά σε ώριμη ηλικία. Κανένα από τα δέντρα δεν παρατηρήθηκε να έχει επικίνδυνη κλίση είτε προς το οδόστρωμα, είτε προς την κοίτη του ρέματος» όπως  είχαν διαπιστώσει και οι δύο δασολόγοι του WWF.

Η βεβαίωση της Διεύθυνσης Δασών ανατολικής Αττικής «είναι επιστημονικά ατεκμηρίωτη, δεν αποδίδει την αληθινή κατάσταση και οδηγεί στη λήψη εσφαλμένων αποφάσεων. Κατά συνέπεια η έγκριση υλοτομίας που χορηγήθηκε βάσει της βεβαίωσης αυτής είναι προϊόν πλάνης περί τα πράγματα και δεν πρέπει να υλοποιηθεί για την αποφυγή μη αναστρέψιμης περιβαλλοντικής βλάβης στον προστατευόμενο υγρότοπο Α΄ προτεραιότητας του Σχεδίου Διαχείρισης Λεκάνης Απορροής Ποταμών Αττικής (ΣΔΛΑΠ Αττικής)»  αναφέρει. Εξάλλου κατά τον ερευνητή, η φύτευση δέντρων σε άλλα σημεία του έργου ή της ευρύτερης περιοχής δεν αντισταθμίζει άμεσα τα δέντρα και το πράσινο που ήδη υπάρχει κοντά στα υγρουοπικά ενδιαιτήματα της κοίτης. «απαιτείται η λήψη χωρίς υπαίτια καθυστέρηση των απαραίτητων μέτρων για την πρόληψη της επαπειλούμενης πρόκλησης περιβαλλοντικής ζημίας καθώς και για την αποκατάσταση της ζημίας που έχει ήδη προκληθεί στο πλαίσιο των ήδη αρξάμενων εργασιών», αναφέρει ο ίδιος σε σχετική επιστολή του προς την ηγεσία των δασικών διευθύνσεων του ΥΠΕΝ, με κοινοποίηση στις αρμόδιες υπηρεσίες.

Η καταγγελία

Δεδομένων αυτών, παραμένει άξιο απορίας  για το πως το ΥΠΕΝ θα συνεχίσει να δίνει το πράσινο φως για την κοπή των 143 δέντρων, αντί να ελέγξει ως οφείλει, το ψευδές της αυτοψίας της Διεύθυνσης Δασών Ανατολικής Αττικής. Ιδιαίτερα τη στιγμή που ο Μηχανισμός Καταγγελιών της  Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) γνωστοποίησε στις 16/1 στην ιστοσελίδα της Τράπεζας την από 15/11/2023 καταγγελία για το έργο διευθέτησης του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας  που είχε υποβληθεί από την περιβαλλοντική οργάνωση «ΟΖΟΝ», την Κίνηση για την Προστασία και Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας,  την κίνηση πολιτών «Ρεματτική- Φορείς και Κινήσεις για την Προστασία των Ρεμάτων» και ένα φυσικό πρόσωπο, κάτοικο Ραφήνας. Στις 26/12/2023 πραγματοποιήθηκε αυτοψία στο έργο από εμπειρογνώμονα του μηχανισμού καταγγελιών της ΕΤΕπ  με την έκθεση συμπερασμάτων να αναμένεται το επόμενο διάστημα.

Η ΕΤΕπ χρηματοδοτεί το μεγαλύτερο μέρος (36,6 εκατομμύρια ευρώ) του συνολικού προϋπολογισμού του έργου (101,5 εκατομμύρια ευρώ) ενώ μικρότερα ποσά προέρχονται από την Αναπτυξιακή Τράπεζα του Συμβουλίου της Ευρώπης (CEB) το ΕΣΠΑ και εθνικούς πόρους. Μάλιστα σε αντίστοιχη καταγγελία για τον ποταμό Ερασίνο, η ΕΤΕπ διαπίστωσε την αντίθεση του έργου στις Ενωσιακές οδηγίες για τα ύδατα, τα Πουλιά και τους Οικοτόπους και πάγωσε την χρηματοδότηση του έργου μέχρι τον ανασχεδιασμό του με λύσεις βασισμένες ατη Φϋση (Nature Based Solutions)

 

πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών 22/1/2024 (έντυπη έκδοση)

Μια ιστορική δικαστική απόφαση καταγράφηκε πριν από λίγες ημέρες. Πρόκειται για την πρώτη καταδίκη στη χώρα μας σε φυλάκιση για βασανισμό και δολοφονία ζώου, μετά την αλλαγή της νομοθεσίας.

Με την απόφαση αυτή, ένας 33χρονος καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 8 ετών χωρίς αναστολή για δολοφονίες δύο γατών, όμως σε βάρος του υπήρχαν καταγγελίες για βασανισμό περισσοτέρων. Ο 33χρονος, το Φεβρουάριο του 2023, είχε καταγραφεί από κάμερα ασφαλείας να βασανίζει και να σκοτώνει μία μικρή γάτα στην περιοχή του Βοτανικού. Έπειτα από έρευνα στο σπίτι του εντοπίστηκαν άλλες πέντε νεκρές γάτες.

Στον 33χρονο δεν αναγνωρίστηκε κανένα ελαφρυντικό και, πέρα από την ποινή φυλάκισης, του επιβλήθηκε και πρόστιμο 20.000 ευρώ.

Όπως δήλωσε η δικηγόρος Έλενα Αρβανίτη, που εκπροσώπησε την Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία και την Ομάδα Κατά της Κακοποίησης των Ζώων

«Η Δικαιοσύνη αντιμετώπισε με σεβασμό τη ζωή μη ανθρώπινων όντων, ανυπεράσπιστων στη βαναυσότητα...

Το Μ.Ο.Δ Αθηνών καταδίκασε χθες σε ποινή κάθειρξης οκτώ ετών χωρίς αναστολή και χρηματική ποινή 20.000 ευρώ, τον κατηγορούμενο για τη θανάτωση γατιών στο Βοτανικό.

Το κατηγορητήριο αφορούσε τη θανάτωση δύο ζώων με ειδεχθή τρόπο και μάλιστα ενώπιον μαρτύρων...

Η Απόφαση αυτή θα αποτελέσει ισχυρό δεδικασμένο σωστής εφαρμογής του Νόμου για την προστασία των ζώων.

Δυστυχώς εκτός από την άξια Εισαγγελέα δεν θα ξεχάσω και το φρικτό χαμόγελο του κατηγορουμένου κατά τη διάρκεια της απολογίας του...»

 

Πηγές

https://www.efsyn.gr/ellada/dikaiosyni/418959_istoriki-katadiki-33hronoy-gia-ti-dolofonia-gaton-ston-botaniko

https://www.facebook.com/RosaProgressive

Youtube Playlists

youtube logo new

youtube logo new

© 2022 Atticavoice All Rights Reserved.