" Οι ήττες μας δεν αποδεικνύουν
Τίποτα παραπάνω από το ότι
319205339 712219783586309 2265634222543469205 n  Είμαστε λίγοι αυτοί που παλεύουν ενάντια στο Κακό
Και από τους θεατές περιμένουμε
Τουλάχιστον να ντρέπονται"
                                               Μπρεχτ

ΞεΠαρθενών!

Αυγούστου 14, 2023

Του Αλέξη Κροκιδά*

H ελευθερία είναι το άλυτο μυστήριο της φιλοσοφίας. Όχι το μόνο βέβαια. Ίσως κιόλας και με κάποια γενναιόδωρη δόση υπερβολής, η φιλοσοφία είναι αυτή ακριβώς η συστηματική προσπάθεια να παραμείνει το μυστήριο άλυτο. Κάπως διαφορετικά ειπωμένο από κάποιο τυπάκι τον 19ο αιώνα, δεν εχει σημασία ποιο, Οι φιλόσοφοι έχουν απλά ερμηνεύσει τον κόσμο. Το θέμα είναι να τον αλλάξουμε. Θες προφητεία, θες σύμπτωση, θες το κάρμα, ο κόσμος έχει αλλάξει πολύ από τότε. Χωρίς καμία δόση υπερβολής, έχει γίνει πιο ανελεύθερος. Πιο βάρβαρος. Πιο αμείλικτος.

 

Αν δεν είναι αυτό ελευθερία, τότε τι είναι; Επίκαιρη υποσημείωση: μη το δένετε σκοινί κορδόνι για το οκτάωρο και το πενταήμερο. Σε λίγο θα σας χαρίσουμε την ελευθερία να δουλεύετε 16 ώρες την ημέρα, έξι μέρες την εβδομάδα και βλέπουμε. Η εργασία εξάλλου απελευθερώνει τον άνθρωπο από τα δεσμά της μιζέριας και της οκνηρίας. Arbeit macht frei γαρ. Κι όπως έλεγε κι ένας άλλος Γερμανός φιλόσοφος, η ιστορία βαδίζει αμείλικτα προς την ελευθερία.

Είπαμε ελευθερία, αλλά όχι και να μαζευόμαστε στο κτίριο του ΣΕΑ, μια φτυσιά από την Ακρόπολη να συζητάμε το έγκλημα της Πύλου που κόστισε τις ζωές εξακοσίων και ανθρώπων. Θα σηκωθούν τα ένδοξα τσιμέντα να μας βαράνε στο κεφάλι και θα χαλάσει η αισθητική του ιερού βράχου. Ετσι μου 'στε συνάδελφοι αρχαιολόγοι; σου λέει η Μενδώνη. Έξω. Εξωση. Στα τσακίδια. Άμα θέλετε να το παίζετε ελεύθεροι, πηγαίνετε να νοικιάσετε κανένα υπόγειο, καμιά γιάφκα να κάνετε τις εκδηλώσεις σας.

Εδώ

είναι η Σπάρτη (This is Sparta). Η Ακρόπολη. Το Θησείο. Ο πολιτισμός.

Έχει τα δίκια της η γυναίκα. Γιατί αν δεν κάνει κάτι τώρα, σε λίγο θα προβάλουν και την ταινία «Ξεπαρθενών» στο κτίριο του ΣΕΑ. Πρόκειται παρεμπιπτόντως για μία έξοχη, αστεία, πολιτική, συγκινητική και τρυφερότατη ταινία μικρού μήκους. Όσον αφορά την «επίμαχη» σκηνή όπου δύο άντρες κάνουν σεξ πάνω στον ιερό βράχο, κάτι που θα σόκαρε μάλλον την κυρία Μενδώνη αν την έβλεπε (γιατί άραγε;), αν και πιστεύω χωρίς να μπορώ βέβαια να το τεκμηριώσω ότι την είδε και την καλο-είδε ένα δειλινό του Αυγούστου στο σπίτι της πίνοντας ουζάκι, θεωρώ ότι αποτελεί μια εξαίσια και τολμηρή πράξη ελευθερίας, δηλαδή αληθινού πολιτισμού, όχι του πολιτισμού που αγοράζει και πουλάει η κυρία Μενδώνη σε τιμή ευκαιρίας.

Αλλά έννοια σου και τα φύλαγε στον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων εδώ και καιρό, που τόλμησαν να την επικρίνουν σφοδρά για τον σκανδαλώδη τρόπο που μεθόδευσε τη Συμφωνία για τη Συλλογή Στερν το 2022. Μάλιστα ο Σύλλογος των συναδέλφων της είχει αποκαλέσει σε ανακοίνωση του την εν λόγω συμφωνία  «κορυφαίο σκάνδαλο νομιμοποίησης της αρχαιοκαπηλίας και της κιβδηλείας μνημείων».

Κατά τ’ άλλα, η ιστορία εδώ, ας πούμε η δική μας ιστορία, ο δικός μας πολιτισμός του 41%, προχωράει προς την ελευθερία, σφυρίζοντας απειλητικά. Στο διάβα της αφήνει νεκρούς σε ναυάγια και εκτροχιασμούς τρένων, κατεστραμμένα δάση.

Φτου ξελευτερία. Η ελευθερία μου είναι ο θάνατος σου, κυριολεκτικά, μεταφορικά, συναισθηματικά, συμβολικά, πολιτισμικά.

*Κοινωνιολόγος

 

Το κείμενο του Αλ. Κροκιδά δημοσιεύτηκε και στην Εφημερίδα των Συντακτών

Για τους παλιούς, φανατικούς ή απλά εθισμένους, αναγνώστες της Ελευθεροτυπίας η στήλη «Απόψεις¨» του Στάθη Τσαγκαρουσιάνου ήταν κάτι σαν το πέπλο της νύφης. Όχι αναγκαίο αλλά συμβολικό της αγνότητας της ερχόμενης εις γάμου κοινωνία, παρθένου. Ήταν μία αγαπημένη στήλη, τόσο για το περιεχόμενο όσο και για τη γλώσσα του συντάκτη της. Μπορούσε κάλλιστα να λάβει τη δεύτερη (και άκρως τιμητική) θέση στο διάδημα της εφημερίδας, ίσως κάτω από τον «Ιό» και βέβαια κάτω από τους παλαιότερους και λαμπρούς συντάκτες της. Ήταν μία πολύ ωραία στήλη.

Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος κάπου στα 2008 έγινε εκδότης της LiFO, εφημερίδα που χρειάστηκε χρόνο για να αποκτήσει το μέγεθος του εκδότη της αλλά κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει πως το πέτυχε. Είναι μερικοί άνθρωποι που γράφουν με τέτοιο τρόπο που εθίζουν τον αναγνώστη τους στα ακριβά. Και είναι λίγοι αυτοί. Λίγοι αλλά ευτυχώς υπάρχουν και δρέπουν την εκτίμηση ακόμα και αυτών που βρίσκονται στο απέναντι πεζοδρόμιο. Όχι, δεν μας ήρθε ξαφνικά η ανάγκη να εκφράσουμε θαυμασμό για τον συγκεκριμένο συντάκτη και εκδότη αλλά διαβάζοντας (από κακή τύχη) πονήματα συντακτών της αποκαλούμενης «τοπικής δημοσιογραφίας», κάτι σαν πικρή ανάμνηση άρχισε να γεμίζει τα κελιά της μνήμης μας. Είναι πραγματικά τρομερό. Άλλα να διαβάζεις και άλλα να εμφανίζονται στην οθόνη του μυαλού σου. Για να μη το επεκτείνουμε περισσότερο, αυτή ήταν μία εισαγωγή σε ένα παιχνίδι. Ένα παιχνίδι για τους αναγνώστες μας που είχαν την ίδια κακή τύχη με εμάς να διαβάσουν  ηλεκτρονικό τύπο της γειτονιάς μας, δηλαδή της Ραφήνας.  

Το παιχνίδι μας αυτό καλεί τους αναγνώστες μας να εντοπίσουν τα μέλη της τοπικής αυλής των μέσων εξημέρωσης, όπως την έχει ορίσει και εγκαταστήσει η τοπική εξουσία με το ελάχιστο μέγεθος της. Μέγεθος που έχει ανάγκη το παραμορφωτικό πρίσμα των μέσων για να δείξει πιο μεγάλη. Μία σχέση δούναι και λαβείν που της επιτρέπουμε να υπάρχει χάρις την ανοχή μας, για να μη πούμε και την αδιαφορία μας.

Στις 15/7/2019 έγραψε ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος μετέφερε στη LiFO ένα άρθρο με τίτλο  «Ο δημοσιογράφος που γλείφει χειρουργικά την εξουσία». Το αναδημοσιεύουμε αφού η κακή μας τύχη, της ανάγνωσης δοξολογιών σε τοπικό «μέσο» δεν έπαψε στιγμή να μας θυμίζει αυτόν τον κομψό, δίκαιο και δικαιολογημένο λίβελλο ενός εραστή της γραφής.

 

«Ο δημοσιογράφος που γλείφει χειρουργικά την εξουσία»

Εμφάνιση: Λιμοκοντόρου που ξεροσταλιάζει κάτω από τα φωτισμένα παράθυρα της εξουσίας (παντός είδους). Πάνω μαίνεται η γιορτή, κάτω οργιάζουν οι φαντασιώσεις και τα συμπλέγματα. Ευελπιστεί ότι κάποια μέρα θα ανέβει κι αυτός, να του δώσουν ένα μεζεδάκι. Να του πετάξουν στον αέρα ένα κόκκαλο - Όρμα Τζακ!

Χαϊδευτικό: Ρία Κούρτη (της δημοσιογραφίας). Ικέτης του παντεσπανιού.

Προς τι τόση χολή; Είναι υπαίτιος για την κρυπτογαμία δημοσιογραφίας και δημοσίων σχέσεων.  Σ’ αυτά που γράφει είναι αδύνατον να διακρίνεις το ρουσφέτι από την προσωπική κρίση, την κρίση από την «ισορροπία του (υπολογιστικού) τρόμου», τον έπαινο από το γλείψιμο. Η φτωχοπροδρομική εικόνα του, είναι η πιο θλιβερή εκδοχή δημοσιογραφίας και ένας από τους βασικούς λόγους που το επάγγελμα διασύρεται ιστορικά.

Χρόνια συμπτώματα: Πακτωλός κοσμητικών επιθέτων, ενθουσιασμός που αφρίζει και τρέχει απ' τα μπατζάκια για ψύλλου πήδημα, ούρα με τη σέσουλα ― μια γενική ακράτεια χειροκροτημάτων ως προς εκείνα τα σημεία που θα χαϊδέψουν τα αυτιά του «στόχου» και θα τον κάνουν τύφλα (κυριολεκτικά) από αυτοθαυμασμό, μια φρενήρης προσπάθεια να γνωρίσει τον έναν και τον άλλον για να του πει δια ζώσης πόσο τον εκτιμά και πόσο θα ήθελε να δουλέψει στο Υπουργείο του, προσφέροντας τον εμετό της γνώσης του, εξόφθαλμος βρογχοκήλη από το πολύ γούρλωμα των ματιών. Κάτι σκυφτό που υποδύεται το άνετο. Κάτι φτωχό που υποδύεται το περπατημένο. Κάτι πεινασμένο που υποδύεται το χορτάτο. Κάτι λυπηρό εντέλει που μόλις βολεύεται, κορδώνεται και δίνει πόνο σε όσους ομόσταυλους δεν βολεύτηκαν ακόμα (με πλατύ χαμόγελο).

Δοξασία No 1: Ο δημοσιογράφος που χρησιμοποιεί με στοχοπροσήλωση τη  δημοσιογραφία με μάτι αλλήθωρο, για να γραπωθεί από την πολιτική, τα Ιδρύματα, τα υπουργικά γραφεία, το Δημόσιο, τα φανερά και αφανέρωτα payroll, είναι ένα όνειδος για την δημοσιογραφία και θα έπρεπε να εξορίζεται από τους κόλπους της μια ώρα αρχύτερα.

Αρχαιολογία: Ερείπια πολλά σε στήλες και στηλίτσες. Ο Ίακχος και ο Τήλεφος ήταν μπροστάρηδες. Η «Μαντάμ φακελάκι». Μη πικράνουμε κόσμο ονομαστικά.

Γιατί έχει όμως τόση πέραση; Γιατί η δημοσιογραφία δεν έχει τόσο χρήμα, όσο θέλουν ορισμένοι. Γιατί είναι τεμπέλης, βαριέται να δουλεύει και θέλει τη ζωάρα του παράγοντα― ταξίδια, αραλίκι, ρουσφετάκια. Γιατί εφάπτοντας την εξουσία, νομίζει ότι γίνεται κι αυτός σημαντικός.

Μα υπάρχουν άνθρωποι που επιβραβεύουν τόση γλίτσα; Φυσικά. Οι άνθρωποι της δύναμης χάνουν συχνά την ευθυκρισία και το μέτρο, ζώντας σε μια παράλληλη πραγματικότητα. Θέλουν την κολακεία και υπάκουες αμοιβάδες στην αυλή τους. Κορδώνονται όταν διαβάζουν ένα χαλκευμένο έπαινο για κατορθώματα που δεν έκαναν, αγαθοεργίες που τελικά δεν έγιναν, βραβεία που δεν πήραν.  Δεν έχουν χρόνο για κριτική, συμβουλές και αλήθεια. Θέλουν η σπονδυλική στήλη να είναι νερουλή και τα μάτια έκθαμβα μπροστά στη σαπιοκοιλιά τους.

Ο δημοσιογράφος που γλείφει χειρουργικά και δαγκώνει αδιακρίτως κάθε εχθρό είναι ο άνθρωπος που ονειρεύονται, ο άνθρωπος -σκυλί τους. Βυθίζονται αγκαλιά στην ανυποληψία, κουφοί κι ευτυχισμένοι, ενώ το σύμπαν γύρω τους καγχάζει και τους περιφρονεί.

Δοξασία No 2: Ο δημοσιογράφος που γλείφει χειρουργικά δεν είναι δημοσιογράφος. Είναι ένας υβριδικός απατεώνας που χρησιμοποιεί τις εφημερίδες ως ιδιωτικό κοπρώνα.

Κι οι εφημερίδες δεν φταίνε; Φυσικά. Δική τους είναι η κύρια ευθύνη. Αλλά συνήθως η κατεργαριά είναι κοινή, συμφωνημένη. Οικονομικοί επιφυλλιδογράφοι δουλεύουν ταυτόχρονα σε Τράπεζες, καλλιτεχνικοί συντάκτες πωλούν την ευαισθησία τους σε Υπουργεία Πολιτισμού.

Τι θά 'πρεπε να γίνει:  Τίποτα. Ο καθένας έχει την κόλαση που τού αξίζει.

Ελευθεροτυπία, 1999. Στήλη Επιλογές

 

Το άρθρο του Στάθη Τσαγκαρουσιάνου αντλήθηκε από τη LiFO

“ Αύγουστε μήνα και Θεέ σε σέναν ορκιζόμαστε / Πάλι του χρόνου να μας βρεις στο βράχο να φιλιόμαστε” … Οδυσσέας Ελύτης

 

Αύγουστος είναι μια βραδιά που στη ζωή τα έχεις όλα, τραγουδάει ο Παντελής Θαλασσινός. Αύγουστος είναι ο μήνας του έρωτα, που τα φιλιά του πολλές φορές θα γίνουν κάστρα γκρεμισμένα, τραγουδάει ο Βασίλης Καζούλης. Αύγουστος είναι ο μήνας που σε οδηγούν πάντα οι μνήμες, τραγουδά η Έλλη Πασπαλά. Για την πρώτη νύχτα του Αυγούστου τραγουδά η Carol King. Γιατί ο Αύγουστος είναι μήνας Θεός, γράφει ο Οδυσσέας Ελύτης στα "Ρω του Έρωτα" και τραγουδάει η Ρένα Κουμιώτη

Υμνημένος από τους ποιητές και τους τραγουδοποιούς, ο Αύγουστος είναι η ελευθερία, είναι ο έρωτας, είναι οι παρέες, είναι η ξενοιασιά, είναι οι καλύτερες μνήμες μας από τα παιδικά μας χρόνια. Είναι ο μήνας στον οποίο μονίμως εναποθέτουμε τις ελπίδες μας για να ζήσουμε όσα δε ζήσαμε τους υπόλοιπους μήνες. Γιατί δεν καταφέραμε να φτιάξουμε τη ζωή μας όπως θα θέλαμε και γιατί, δυστυχώς, μάθαμε να μετράμε τη ζωή μας μόνο με τα καλοκαίρια. Όπως και να έχει, ο Αύγουστος είναι για μια ακόμη φορά εδώ και υποκλινόμαστε στη μεγάλη χάρη του, ακούγοντας τραγούδια που γράφτηκαν γι’ αυτόν, τον πιο πολυτραγουδισμένο από όλους τους μήνες

 

 

1. Αύγουστος είναι (Παντελής Θαλασσινός – Ηλίας Κατσούλης)

2. Αύγουστος (Ν.Παπάζογλου)

3. Αύγουστος ( Ε. Ρεμπούτσικα – Ε. Ζιώγα – Ε. Πασπαλά)

4. Μικρέ μου Αύγουστε (Β.Δημητρίου – Γ. Λογοθέτης – Α. Μάνου)

5. Αυγουστιάτικο φως (Φ. Περιστέρης – Χ. Ξένος – Κ. Ντίνου)

6. Ο Αύγουστος (Λ. Κόκκοτος – Ο. Ελύτης – Ρ. Κουμιώτη)

7. Του Αυγούστου η φωτιά (Λαθρεπιβάτες)

8. Τα φιλιά του Αυγούστου (Βασίλης Καζούλης)

9. Βράδυ Αυγούστου (Κίτρινα Ποδήλατα)

10. Αύγουστος (Μ. Φάμελλος - Π. Μουζουράκης)

11. The first day in August (Carole King)

12. Cold wind in August (Van Morrison)

13. August (Rilo Keily)

14. August Moon – Gregory and the Hawk

15. August – Taylor Swift

 

Ο Γιώργος Πατούλης έβγαλε τα άσπρα του που αποδείχθηκαν γρουσούζικα, έβαλε τα μαύρα του και έφτασε στην Ιθάκη. Εκεί συνέφαγε στο γραφικό Κιόνι με το δήμαρχο Ιθάκης, Διονύση Στανίτσα, και στη συνέχεια απόλαυσε το ποτό του σε γειτονικό μπαράκι. Την επόμενη ημέρα μάλιστα, παρευρέθηκε στο πανηγύρι του Σωτήρος στο Σταυρό, όπου συνέχισε την χορευτική του παράδοση χορεύοντας μέχρι αργά. Ήταν φανερό πως του είχε φύγει η στενοχώρια από το ζεϊμπέκικο στο Ζάππειο που του κόστισε την μη ανανέωση της υποψηφιότητάς του ως περιφερειάρχης Αττικής. Κι αφού μια ζωή την έχουμε, γιατί να μην τη γλεντήσουμε;

Οι διοργανωτές του πανηγυριού μάλιστα, έκαναν ειδική αναφορά στην παρουσία του, τον καλωσόρισαν και τον υποδέχτηκαν ως «φίλο της Ιθάκης». Φίλος της Ιθάκης λοιπόν ο Πατούλης. Σαν να είναι όλη η Ιθάκη ένα πράγμα. Ίδιο πράγμα ο νέος άνεργος που περιμένει τους καλοκαιρινούς μήνες να βγάλει κάποιο εισόδημα ποντάροντας στα φιλοδωρήματα των τουριστών; Ίδιο πράγμα ο μικροσυνταξιούχος που δυσκολεύεται να επιβιώσει σε ένα τόπο που έχει υψηλότερο κόστος διαβίωσης από την Αθήνα; Ίδιο πράγμα τέλος και ο μεγαλοπαράγοντας που έχει τις άκρες και τους κολλητούς και κάνει τις δουλειές του με κάθε τρόπο;

Φίλος της Ιθάκης γενικώς και αορίστως ο Πατούλης δεν μπορεί να είναι. Φίλος συγκεκριμένων παραγόντων και προσώπων, ίσως. Που τους εξυπηρετεί ώστε να μπορούν αυτοί να εμφανίζονται μετά ως σωτήρες του τόπου

Βλέποντας τη συνύπαρξη του Πατούλη και του Στανίτσα στο ίδιο τραπέζι, μοιραία θυμηθήκαμε πως όταν ο Πατούλης ήταν δήμαρχος Αμαρουσίου, στην Ιθάκη κυκλοφορούσε και έκανε αποκομιδή απορριμμάτων ένα απορριμματοφόρο του Δήμου Αμαρουσίου. Αν ξεπεράσει κανείς το τραγελαφικό σκηνικό ενός αυτοκινήτου του Δήμου Αμαρουσίου να επιχειρεί στην Ιθάκη, αντιλαμβάνεται κανείς πως η σχέση των δύο ανδρών έρχεται από πολύ παλιά. Δείχνει ακόμη πώς λειτουργούν τα πράγματα στην Ελλάδα ακόμη. Πως κάνεις τη δουλειά σου μόνο αν έχεις τον κατάλληλο άνθρωπο στο κατάλληλο μέρος. Ένας πραγματιστής βέβαια θα πει πως αφού η δουλειά έγινε, δεν χρειάζεται να γκρινιάζουμε. Είναι όμως έτσι;

 

aporimatoforo

 

Θυμηθήκαμε επίσης τον τραγελαφικό τρόπο με τον οποίο ο δήμαρχος Ιθάκης κατόρθωσε να εξασφαλίσει ένα ασθενοφόρο για το νησί. Ακολουθεί περιγραφή του ίδιου του δημάρχου : «Ο Δήμος Ιθάκης και ο Δήμαρχος Ιθάκης Διονύσης Γ. Στανίτσας απευθύνουν καταρχάς τις θερμές ευχαριστίες του προς τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη ο οποίος, ανταποκρινόμενος για μια ακόμη φορά στην κάλυψη των αναγκών των κατοίκων της Ιθάκης προώθησε στην Εταιρεία “R ENERGY 1” το αίτημα του Δήμου Ιθάκης για μόνιμη διάθεση ενός ασθενοφόρου στο Κ.Υ. Ιθάκης»

Για όσους δεν κατάλαβαν ο δήμαρχος Ιθάκης ζήτησε από τον Κυριάκο Μητσοτάκη ένα ασθενοφόρο και αυτός, ο πρωθυπουργός της Ελλάδας, πήρε τηλέφωνο έναν επιχειρηματία για να του ζητήσει να δωρίσει στην Ιθάκη ένα ασθενοφόρο (!). Η συνάντηση του Στανίτσα με το Μητσοτάκη έγινε το καλοκαίρι του 2022 και η παράδοση του ασθενοφόρου έγινε τον Οκτώβριο του ίδιου έτους. Πάλι βέβαια ένας πραγματιστής θα πει πως είμαστε μίζεροι και γκρινιάρηδες και πως αυτό που μετράει είναι πως η δουλειά έγινε. Είναι όμως έτσι;

 

asthenoforo

 

Αρχικά ας κάνουμε μια παρένθεση να δούμε ποια είναι η “R Energy". Σύμφωνα με άρθρο της 2/11/2002 του businessdaily : «H R Energy 1 (το γράμμα R προέρχεται από το όνομα Ρόκας) ιδρύθηκε στις αρχές του 2012 και μέσα σε αυτή τη δεκαετία έχει «χτίσει» ένα μπουκέτο από φωτοβολταϊκά πάρκα, έχοντας πλέον ένα χαρτοφυλάκιο 80 MW σε διάφορες φάσεις ωρίμανσης και δύο έργα 40 MW έκαστο, για τα οποία αναμένει στους επόμενους μήνες όρους σύνδεσης.

Η R Energy 1 έχει ενοποιήσει υπό μια «ομπρέλα» μικρά και μεσαία φωτοβολταϊκά πάρκα σε διάφορες περιοχές της χώρας όπως Κόρινθο, Ζάκυνθο, Θήβα, Λάρισα και αλλού, με απώτερο στόχο να φτιάξει ένα καλό και βιώσιμο χαρτοφυλάκιο, υπολογίσιμο στην αγορά τα επόμενα χρόνια. Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Ρόκα, η εταιρεία έχει ήδη εγκεκριμένο επενδυτικό πλάνο άνω των 70 MW, για την επόμενη διετία»

Θα μπορούσε κάποιος κακοπροαίρετος να πει ότι και η Ιθάκη θα βρίσκεται σε λίγο καιρό στο στόχαστρο των επιχειρηματικών κινήσεων του κ. Ρόκα. Εμείς αυτό θα το προσπεράσουμε και δε θα σταθούμε στις προθέσεις του επιχειρηματία – αν είναι ιδιοτελείς ή όχι. Θα σταθούμε όμως στην ανεπάρκεια του κράτους να παράσχει αυτή τη στοιχειώδη και άκρως απαραίτητη υπηρεσία προς τους κατοίκους ενός νησιού. Θα σταθούμε επίσης στο έλλειμμα ντροπής του πρωθυπουργού, ο οποίος δεν διστάζει να προβάλλει την ανεπάρκεια του κρατικού μηχανισμού που διοικεί ο ίδιος, παρακαλώντας δημόσια τον επιχειρηματία και ευχαριστώντας τον εκ των υστέρων – πάλι δημόσια … « να ευχαριστήσω, κατ΄ αρχάς, τον Γιώργο Ρόκα για την ευγενική του χειρονομία να προσφέρει ένα καινούριο ασθενοφόρο για τις ανάγκες του Δήμου Ιθάκης … για μας δεν υπάρχουν πολίτες δύο κατηγοριών και οφείλουμε να στεκόμαστε πάντα κοντά στις ανάγκες των συμπολιτών μας που βρίσκονται στις πιο απομακρυσμένες περιοχές της πατρίδος μας, είτε μιλάμε για τους ορεινούς όγκους, είτε μιλάμε για τα μικρά νησιά. Ο Δήμος της Ιθάκης γνωρίζει πόσο έχουμε στηρίξει το έργο του Δημάρχου αλλά και όλων των δημοτών της Ιθάκης»

Καταλάβατε; Μ’ ένα σπάρο δυο τρυγόνια. Ή μάλλον τρία. Ο δήμαρχος εμφανίζεται ως καπάτσος καταφερτζής, ο Μητσοτάκης καρπώνεται πολιτικά οφέλη και ο επιχειρηματίας θυμίζει την παρουσία του ώστε, αν χρειαστεί, να μην τον ξεχάσουν

Βέβαια, όπως αναφέραμε δύο φορές προηγουμένως, «Ένας πραγματιστής θα πει πως αφού η δουλειά έγινε, δεν χρειάζεται να γκρινιάζουμε. Είναι όμως έτσι;» Η γνώμη μας είναι πως όχι, δεν πρέπει να είναι έτσι. Και δεν μιλάμε με ηθικούς όρους μιας και γνωρίζουμε πως η επίκληση της ηθικής δεν βρίσκει μεγάλο ακροατήριο στην ελληνική κοινωνία.

Αυτές οι μέθοδοι δίνουν όντως κάποια λύση σε υπαρκτά προβλήματα, οι λύσεις αυτές όμως είναι βραχυπρόθεσμες και σε μερικές περιπτώσεις αποσπασματικές. Πριν από λίγες ημέρες, για παράδειγμα, ένα παλικάρι 30 χρονών χτύπησε στην Ιθάκη με το μηχανάκι του και κλήθηκε ασθενοφόρο. Πού όμως να τον πάει το ασθενοφόρο; Στο ακραία υποστελεχωμένο Κέντρο Υγείας του νησιού που διαθέτει έναν καρδιολόγο και έναν παθολόγο; Όχι, βέβαια. Αποφασίστηκε λοιπόν η μεταφορά του στο νοσοκομείο του Αργοστολίου. Ήρθε πράγματι το ασθενοφόρο, τον μετέφερε στο λιμάνι, όπου ένα θαλάσσιο ασθενοφόρο τον παρέλαβε και τον μετέφερε στη Σάμη της Κεφαλονιάς. Διαθέσιμο ασθενοφόρο όμως για να τον μεταφέρει στο Αργοστόλι δεν υπήρχε εκείνη την ώρα και ο χτυπημένος χρειάστηκε να περιμένει για αρκετές ώρες στο Κέντρο Υγείας της Σάμης. Ευτυχώς γι’ αυτόν, δεν ήταν τόσο σοβαρά πληγωμένος ώστε να κινδυνεύσει η ζωή του.

Αν λοιπόν δεν ψάχνουμε για συνολικές λύσεις, κάνουμε τη μισή δουλειά ή και καθόλου. Όλα τα άλλα είναι κινήσεις εντυπωσιασμού και δημοσίων σχέσεων. Και δυστυχώς, η κοινή γνώμη πέφτει στην παγίδα. Μην απορούμε λοιπόν για την κακοδαιμονία μας

 

Πηγές

https://www.epoli.gr/ithaki-brike-aporrimmatoforo-dimoy-amaroysioy-a-90834.html

https://www.ertnews.gr/perifereiakoi-stathmoi/zakinthos/ithaki-neo-sygchrono-asthenoforo-sto-k-y-toy-nisioy-stin-athina-paroysia-toy-prothypoyrgoy-i-teleti-paradosis/

https://anexarttitosblog.gr/i-ithaki-echei-diko-tis-asthenoforo-mitsotakis-ofeiloume-na-vriskomaste-dipla-sas-stanitsas-ena-megalo-efcharisto-to-aitima-mas-ikanopoiithike-eikones/

https://www.businessdaily.gr/epiheiriseis/73476_poia-einai-i-r-energy-1-poy-tha-dosei-prasini-energeia-sto-elliniko

https://www.kontranews.gr/koinonia/dialymeno-kai-ypostelechomeno-to-esy-kai-stin-ithaki-na-mi-zisoume-alles-egklimatikes-katastaseis-lene-oi-ergazomenoi-tou-kentrou-ygeias/

Το ξέραμε πως θα συμβεί, αγαπητέ Θανάση. Πως θα’ ρθει δηλαδή κάποιο από τα τρωκτικά της εξουσίας για να κλέψει λίγη από τη λάμψη σου. Που δεν θα έχει πάρει χαμπάρι τι λένε τα τραγούδια σου, αλλά και να έχει πάρει χαμπάρι, όντας παχύδερμο ον, δε θα έχει κανένα ηθικό πρόβλημα να σταθεί δίπλα σου και να βγει φωτογραφία κερδίζοντας, σύμφωνα με το φτωχό μυαλό του, πόντους δημοτικότητας. Είναι και προεκλογική περίοδος για τις δημοτικές εκλογές άλλωστε

Για άλλους καλλιτέχνες δε θα μας ένοιαζε καθόλου, άλλωστε οι περισσότεροι λένε πως κάνουν τέχνη για την τέχνη. ‘Η για τον εαυτό τους θα συμπληρώναμε εμείς. Για σένα όμως ξέρουμε πως δεν ισχύει αυτό, ούτε για τον άλλο καλλιτέχνη που αγαπάμε, τον Αλκίνοο Ιωαννίδη. Και γι’ αυτό ακριβώς το λόγο, λίγες ημέρες πριν από τη συναυλία που έδωσε πριν από ένα μήνα στη Ραφήνα, του απευθύναμε μια ανοιχτή επιστολή προκειμένου να μάθει για το ποιόν του δημάρχου της Ραφήνας, του και σερίφη αποκαλούμενου, ενός θλιβερού αντιγράφου του Αχιλλέα Μπέου. Και θεωρούμε πως η επιστολή μας αυτή έκοψε τα φτερά του σερίφη και δεν τόλμησε να σταθεί δίπλα του για να φωτογραφηθεί μαζί του.

Και για σένα, Θανάση, είχαμε ετοιμάσει μια παρόμοια επιστολή. Δυστυχώς όμως, για τεχνικούς λόγους όπως λένε κάποιοι όταν θέλουν να δικαιολογήσουν την αδράνειά τους, δεν προλάβαμε να την αποστείλουμε. Μας πρόλαβε όμως ο σερίφης. Είδαμε τη φωτογραφία που κατάφερε να κλέψει από σένα και να τη δημοσιεύσουν φτηνά και ελεγχόμενα από αυτόν μέσα «ενημέρωσης» και οργιστήκαμε. Αποφασίσαμε λοιπόν έστω και ετεροχρονισμένα να τη στείλουμε σε σένα. Πρώτον για να μάθεις και εσύ το ποιόν του σερίφη αυτής της πόλης και δεύτερον για να μάθουν τα εδώ τρωκτικά της εξουσίας πως δεν είμαστε διατεθειμένοι να αφήνουμε αναπάντητες τις προκλήσεις τους. Γιατί είναι τεράστια πρόκληση να τολμάνε αυτοί που εχθρεύονται τη Γη και την Ελευθερία να φωτογραφίζονται μαζί σου. Και προφανώς δεν αποδίδουμε καμία ευθύνη σε σένα

Μαζί με την επιστολή που θα σου στέλναμε, ενσωματώνουμε και το μεγαλύτερο μέρος της επιστολής που στείλαμε στον Αλκίνοο. Να συμπληρώσουμε ακόμη – για να έχεις μια πλήρη εικόνα - πως ο σερίφης, όντας αδιόρθωτα μεγαλομανής Ναπολέων, προσπάθησε με τα ίδια του τα χέρια να αποσπάσει το πανό που είχαμε αναρτήσει στη συναυλία του Αλκίνοου, απειλώντας μάλιστα πως θα φωνάξει την αστυνομία.

Ακολουθούν οι δύο επιστολές

 

Προς Αλκίνοο

… όσο κι αν φοβόμαστε, όσο κι αν μας απωθούν οι φανατικοί κάθε είδους, δεν αντέχουμε και το ρόλο των δειλών, άβουλων και μοιραίων παρατηρητών. Γιατί παντού υπάρχει κι ένα νερό των Σταγιατών που περιμένει κάποιος να το υπερασπιστεί. Θαυμάσαμε τον ανιδιοτελή και όμορφο αγώνα σου στους Σταγιάτες ενάντια στη βαρβαρότητα και τη χυδαιότητα. Και τραγουδήσαμε πολλές φορές «Σαν το νερό των Σταγιατών δεν έχει / όποιος το πίνει πολεμάει κι αντέχει / δεν τ’ αγοράζω, δε πουλώ / μα με κερνάς και στο κερνώ / όποιος το πίνει πολεμάει κι αντέχει»

Γι αυτό σου γράφουμε κι εμείς. Γιατί μάθαμε πως τη Δευτέρα πρόκειται να τραγουδήσεις στη Ραφήνα. Και πολύ καλά θα κάνεις και το πιο πιθανό είναι πως θα είμαστε κι εμείς εκεί να σε ακούσουμε για μια ακόμη φορά. Θα θέλαμε όμως να ξέρεις μερικά πράγματα για το δήμαρχο της Ραφήνας, ένα θλιβερό ομοίωμα του Αχιλλέα Μπέου που πολιτεύεται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο με αυτόν και χωρίς κανένα σεβασμό. Ούτε στους πολίτες, ούτε στο περιβάλλον, ούτε στη δημοκρατία. Και γνωρίζουμε πως εσύ ξέρεις καλά τι σημαίνει Μπέος. Σημαίνει βία, θράσος, χυδαιότητα και μια αρρωστημένη αντίληψη πως ανάπτυξη είναι η μετατροπή του δημόσιου χώρου σε χώρο άσκησης εμπορικών δραστηριοτήτων

Ο Ευάγγελος Μπουρνούς λοιπόν:

Είναι ο δήμαρχος που σε κατάληψη μαθητών πήρε ο ίδιος οικοδομικό κόφτη για να κόψει την αλυσίδα που είχαν τοποθετήσει οι μαθητές, διακινδυνεύοντας τραυματισμούς παιδιών

Είναι ο δήμαρχος που σε άλλη μαθητική κατάληψη έστειλε συνεργείο του δήμου πριν την ανατολή του ήλιου για να σπάσει τις πόρτες με αποτέλεσμα να προκληθεί – ευτυχώς ελαφρός - τραυματισμός μαθήτριας

Είναι ο δήμαρχος που επιτέθηκε δημόσια και στοχοποίησε εκπαιδευτικό για την κοινωνική και περιβαλλοντική του δράση

Είναι ο δήμαρχος που τον υπέροχο δασώδη λόφο του Οχυρού τον περιορίζει συνεχώς υπέρ του τσιμέντου. Σα να μην είναι αρκετά τα γήπεδα τένις και το αναψυκτήριο, επέτρεψε την ανέγερση κτηρίου για να στεγάσει ένα τοπικό σύλλογο και σχεδιάζει να μετατρέψει τις υπόγειες στοές ενός γερμανικού πυροβολείου από τον καιρό της Κατοχής σε επιχείρηση τύπου escape rooms. Δεν δίστασε μάλιστα να τοποθετήσει ένα ολόκληρο αυθεντικό τανκ (!) στην είσοδο του λόφου, πάνω ακριβώς απ΄ το σχολείο με το κανόνι του να σημαδεύει το σχολείο

Είναι ο δήμαρχος που κατέβασε μπουλντόζες μέχρι την παραλία στο Μπλε Λιμανάκι

Είναι από αυτούς τους δημάρχους που πετσοκόβουν τα δέντρα χωρίς ίχνος ντροπής και ευαισθησίας

Αλλά και ο χώρος όπου θα τραγουδήσεις, το λεγόμενο κολυμβητήριο, ήταν κάποτε μια παρθένα δασώδης περιοχή που τώρα έχει μετατραπεί σε χώρο άσκηση παντός είδους ιδιωτικών εμπορικών δραστηριοτήτων. Από επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων (αυτές τις απίστευτες νεοελληνικές εκδηλώσεις νεοπλουτίστικης και κακόγουστης αισθητικής) μέχρι αγώνες paintball (!). Μόνο το κολυμβητήριο είναι δημοτικό, αλλά το ίδιο ακριβό με γειτονικά ιδιωτικά κολυμβητήρια, κάτι που δείχνει πως ο Δήμος ενδιαφέρεται για μια συγκεκριμένη τάξη δημοτών και αυτήν προσπαθεί να υπηρετεί .

Αφήσαμε τελευταίο – αλλά κατά τη γνώμη μας και το πιο σημαντικό – τη σχεδιαζόμενη καταστροφή του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας – του δεύτερου μεγαλύτερου ποταμιού της Αττικής μετά τον Κηφισό με συνεχή ροή νερού όλο το χρόνο και τη μετατροπή του σε τσιμεντένιο αγωγό ομβρίων υδάτων με την παράλληλη κοπή χιλιάδων δέντρων που βρίσκονται στις όχθες του

Αυτά είχαμε να σου πούμε φίλε Αλκίνοε και για του λόγου το αληθές, μιας που με τόσα ψέματα που ντύθηκαν οι λέξεις, πώς να σου μιλήσουμε για να μας πιστέψεις, παραθέτουμε μια σειρά δημοσιευμάτων που έχει κάνει η atticavoice.gr πάνω στα προαναφερόμενα θέματα. Πολλαπλά δημοσιεύματα για την αντιπεριβαλλοντική δράση του δημάρχου έχει κάνει επίσης και η Εφημερίδα των Συντακτών και παραθέτουμε στο τέλος και κάποια από αυτά

Όπως προαναφέραμε, Αλκίνοε, την επιστολή αυτή τη γράφουμε απλά για να γνωρίζεις.

Να γνωρίζεις πως όταν τραγουδάς για το νερό των Σταγιατών, στην πρώτη γραμμή των επισήμων θα είναι αυτοί που αν ήταν στις Σταγιάτες θα είχαν κλέψει το νερό τους

 

Προς Θανάση

Αγαπητέ Θανάση, μάθαμε ότι θα έρθεις σήμερα και στα δικά μας τα μέρη και χαρήκαμε πολύ. Χθες έδωσε συναυλία στην πόλη μας η πολύ καλή και συμπαθής μουσικός Ευανθία Ρεμπούτσικα. Ήταν μια δωρεάν συναυλία υπό την αιγίδα του Δήμου της Ραφήνας και γι’ αυτό ακριβώς βρήκαν την ευκαιρία οι άρχοντες της πόλης να πάρουν το μικρόφωνο, να κάνουν το κομμάτι τους και να κάτσουν στις πρώτες θέσεις. Πρώην πρωθυπουργοί, βουλευτές, δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι και όλο αυτό το σινάφι που νομίζει πως είναι κάτι ανώτερο από την πλέμπα που τους ψηφίζει.

Σε σένα, Θανάση, ελπίζουμε πως δε θα γίνει αυτό, γιατί αν μη τι άλλο δε θα τολμήσουν

Σε καλωσορίζουμε λοιπόν και επειδή ξέρουμε ότι σου αρέσουν τα παραμύθια, σε υποδεχόμαστε μ’ ένα δικό μας παραμύθι, που η κεντρική του ιδέα κυκλοφορεί σε όλη τη χώρα με διάφορες όμως παραλλαγές.               Εμείς θα σου πούμε την παραλλαγή του τόπου μας, της Ραφήνας.

Ήτανε λέει κάποτε μια χώρα πολύ υπερήφανη και οι άρχοντές της δεν έχαναν την ευκαιρία να διαλαλούν την εθνική υπερηφάνεια με εθνικές γιορτές και παρελάσεις και όρκους τιμής και αφοσίωσης. Τόσο υπερήφανη ήταν αυτή η χώρα που δεν άφηνε κανέναν να αρπάξει την περιουσία της. Μόνη της την έδινε. Για την ακρίβεια οι άρχοντές της την πουλάγανε. Κομμάτι-κομμάτι, μέτρο-μέτρο, όσο-όσο

Έτσι πούλησαν κάποτε και ένα κομμάτι από το μεγάλο της λιμάνι που το λέγανε Πειραιά στους Κινέζους. Όμως οι Κινέζοι όταν τρώνε, τους ανοίγει η όρεξη. Και ζήτησαν και άλλο κομμάτι από το μεγάλο λιμάνι. Για να γίνει όμως αυτό, έπρεπε να φύγουν τα επιβατικά πλοία από το μεγάλο λιμάνι και να πάνε αλλού, σε έναν τόπο που τον έλεγαν Ραφήνα, ένα κάποτε μικρό λιμάνι που όμως για να γλιτώνουν καύσιμα οι εφοπλιστές είχαν ήδη αρχίσει να το προτιμούν έναντι του Πειραιά. Και έφερναν τα πλοία τους χωρίς σχεδιασμό, άδειαζαν τα αυτοκίνητά τους μέσα στην πόλη της Ραφήνας και όλο αυτό οι άρχοντες το βάφτιζαν ανάπτυξη και πρόοδο για να το φάμε εμείς αδιαμαρτύρητα. Κι εμείς το φάγαμε

Και τώρα που θα έρχονταν και τα άλλα πλοία που θα έδιωχναν οι Κινέζοι από τον Πειραιά, τα πράγματα θα γίνονταν πολύ χειρότερα. Γιατί οι άρχοντές μας βέβαια ούτε μπορούν, ούτε θέλουν να τους χαλάσουν το χατήρι. Γιατί μπορεί να υποδύονται τους υπερπατριώτες και τους μάγκες όταν έχουν μπροστά τους αδύναμους και φτωχούς, όταν όμως πέφτει το χρήμα, κάνουν βαθιές υποκλίσεις μέχρι το έδαφος. Έτσι αποφασίστηκε να γίνει η Ραφήνα ένα πολύ μεγάλο λιμάνι ώστε να υποδέχεται πολλά καράβια. Master plan το είπανε αυτοί, Monster plan το λέμε εμείς. Για να γίνει αυτό βέβαια θα χρειαστεί να καταστραφεί ακόμη μια παραλία. Και τα πολλά καράβια που θα έρθουν, θα φέρουν πολλά αυτοκίνητα. Και τα πολλά αυτοκίνητα θα χρειάζονται δρόμους μεγάλους και γέφυρες και ανισόπεδους κόμβους. Και όλο αυτό το βάφτισαν ξανά ανάπτυξη και πρόοδο για να το φάμε. Και το φάγαμε κι αυτό

Δεν τους έφτανε όμως μόνο αυτό. Δίπλα από το λιμάνι εκβάλλει ένα ποτάμι, το Μεγάλο Ρέμα της Ραφήνας που έχει νερό όλο το χρόνο. Αυτό το ποτάμι τους χαλάει τα σχέδια, γιατί κατεβάζει φερτά υλικά που θα μείωναν σε βάθος χρόνου το βάθος της θάλασσας, κάτι απαγορευτικό για ένα λιμάνι. Έπρεπε λοιπόν το ποτάμι να εξαφανιστεί και στη θέση του να γίνει ένα τσιμεντένιο κανάλι. Δεκαεπτά (17) χιλιόμετρα ποταμιού θα γίνουν ένα τερατώδες τσιμεντένιο κανάλι όπου θα μπαίνουν μέσα οι μπουλντόζες όποτε χρειάζεται, για να καθαρίζουν τα φερτά υλικά, ώστε αυτά να μην κατεβαίνουν στο λιμάνι. Για να μπορέσουν να το κάνουν όμως δίχως αντιδράσεις, έπρεπε να βρουν μια καλύτερη δικαιολογία. Δε θα μπορούσαν έτσι εύκολα να καταστρέψουν ένα ποτάμι, εάν δεν έπειθαν ότι συντρέχει κάποιος πολύ σοβαρός λόγος. Και τον κατασκεύασαν αυτό το λόγο. Είπαν λοιπόν ότι το ποτάμι απειλεί τη ζωή των ανθρώπων και πως αυτό το έργο που θα κάνουν είναι έργο αντιπλημμυρικό. Και αυτό το βάφτισαν ξανά ανάπτυξη και πρόοδο. Και αυτό το φάγαμε. Όλα τα τρώμε τελικά

Μ΄ ένα σμπάρο όμως ένας καλός κυνηγός μπορεί να σκοτώσει πολλά τρυγόνια κι όλου του κόσμου τα πουλιά, όπου κι αν τραγουδάνε. Έτσι και οι άρχοντές μας. Με την τσιμεντοποίηση του ποταμιού θα απελευθερωθεί χώρος σε μια μεγάλη περιοχή γύρω από τα Σπάτα, ώστε να χτιστεί κι αυτή. Και αυτό θα το βαφτίσουν ξανά ανάπτυξη και πρόοδο. Και θα το φάμε κι αυτό

Αγαπητέ Θανάση, η Ανατολική Αττική εξελίσσεται στο νέο Ελ Ντοράντο των εγχώριων και διεθνών αρπακτικών. Αφού κατέστρεψαν τη Δυτική Αττική και αφού ξεπούλησαν το Ελληνικό σε ντόπιους και ξένους καρχαρίες, έχουν στρέψει τα σαγόνια τους σ’ αυτή τη μεριά της Αττικής, που παρά τις βίαιες ανθρώπινες επεμβάσεις, ακόμη αντέχει. Για πόσο ακόμη όμως; Ήδη οι αιτήσεις για την κατασκευή μεγαλοξενοδοχείων κάνουνε ουρά. Ο νυν δήμαρχος μάλιστα υποσχέθηκε – καλύτερα απείλησε - ότι θα μετατρέψει την πόλη της Ραφήνας σε νέα Ριβιέρα. Ανάπτυξη και πρόοδο το είπε και αυτό. Και ο λαός αυτής της χώρας μαθημένος να χάφτει όλα τα ψέματα των αρχόντων, και αυτό το έχαψε. Και μένουνε μόνο κάτι λίγοι να φωνάζουν, που οι άρχοντες τους φωνάζουν γραφικούς και περιθωριακούς

Αυτό ήταν το παραμύθι της πόλης μας, αγαπητέ Θανάση. Κι αν στο είπαμε είναι γιατί γνωρίζουμε πως νοιάζεσαι. Κι εμείς από τη μεριά μας επιμένουμε να τραγουδάμε «Όσες κι αν χτίζουν φυλακές κι αν ο κλοιός στενεύει / Ο νους μας είναι αληταριό που όλο θα δραπετεύει»

 

Με εκτίμηση

Νίκος Σίμος / Χρήστος Κωστούλας

διαχειριστές της ιστοσελίδας atticavoice.gr και μέλη της Κίνησης για την Προστασία του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας

Κυκλοφορεί το φύλλο διακοπών της RAF-WEST Journal με πλούσια και σοβαρή, όπως πάντα ύλη.

Στο φύλλο #20 της RAF-WEST Journal οι 4 παράγοντες του τόπου και παράλληλα υποψήφιοι για παράγοντες εκ νέου, μας δίνουν τις ευχές τους για καλή ξεκούραση και μας εκφράζουν και τη θλίψη τους που για 25 ολόκληρες ημέρες, δεν θα ασχοληθεί η RAF-WEST Journal μαζί τους και με τα όσα ευτράπελα φροντίζουν να τροφοδοτούν την ύλη μας.

Μαζί με τους παράγοντες, μας δίνουν τις ευχές τους, η δημοτική κίνηση "Γη & Ελευθερία" και η Λαϊκή Συσπείρωση του τόπου μας, παρά τον κοινωνικό και περιβαλλοντικό αγωνιστικό φόρτο τους.

Από την Attica Voice ευχόμαστε καλή ξεκούραση στη RAF-WEST και καλές διακοπές. Διακοπές που χρειάζεται λόγω της κοπιαστικής και ανθυγιεινής εργασίας της στην ανάδειξη των όσων επικίνδυνων αλλά και ευτράπελων συμβαίνουν στη Ραφ Τάουν και το Πέκος Χάιτς και ανυπομονούμε να φιλοξενήσουμε τα φύλλα της νέας περιόδου που λόγω εκλογών, αναμένεται πολλαπλασιασμός των γελοίων και ευτράπελων της καθημερινότητας μας. Άρα και πολλή  δουλειά για τη RAF-WEST Journal και τους συντάκτες της.

Καλή ξεκούραση στους συντάκτες και τις συντάκτριες  Χρ. Φακιόλη, Αρ. Μπακιρτζή, Φρύνη Μπαρμπούνη, Μιράντα Χαλβά, Β. Δεμεχέζη, Ντέμη Κουραμάνα, Ονούφριο Δοξαπατρη, Κλέωνα Χαμενοπατρίδη, Σώτο Κουμαρτζή, Σπύρο Παπάντζα, Ματίνα Γάζα, Λεωνίδα Τριακόσιο, Γραμματική Στούρνου και φυσικά στους έκτακτους συνεργάτες από τη συνεργασία με το protagon.gr  Δ. Ευθυμάκη, Αλ. Παπαναστασίου και Ματίνα Δελή.

Αυτοί που κυβερνούν, σε δύο πράγματα ποντάρουν. Στην άγνοιά μας και στην αδιαφορία μας. Ας πάψουμε λοιπόν να είμαστε αδιάφοροι, ας πάρουμε τη γνώση στα χέρια μας και ας δράσουμε. Με όποιον τρόπο κρίνει ο καθένας. Εδώ, η Κίνηση για την Προστασία και Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος της Ραφήνας, μας καλεί να υπογράψουμε την έκκληση για τη σωτηρία του ποταμιού της Ραφήνας κόντρα στη σχεδιαζόμενη τσιμεντοποίησή του, σε μια διεθνή καμπάνια ενημέρωσης και αναζήτησης στήριξης.

Ακολουθεί το κείμενο με το οποίο η Κίνηση μας καλεί να μπούμε στο νεοδημιουργηθέν site www.megalorema.gr, ώστε να ενημερωθούμε και να υπογράψουμε

……………………………………………………………………………………………….

ΜΙΑ ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ ΤΗΣ ΡΑΦΗΝΑΣ, ΞΕΚΙΝΑΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ!

Ο Μεγάλος Ποταμός της Ραφήνας, ο τελευταίος φυσικός ποταμός της Αττικής, απειλείται από το έργο διαχείρισης, το οποίο θα αντικαταστήσει 17 χλμ της φυσικής κοίτης του ποταμού και όχθες με τσιμέντο και γαμπιόνες, μετατρέποντάς τον σε κανάλι βροχής.

Ο αγώνας για τη διάσωση του ποταμού γίνεται πλέον διεθνής.

Στην ιστοσελίδα www.megalorema.gr θα βρείτε (σε ελληνικά και αγγλικά) όλες τις πληροφορίες για τον Μεγάλο Ποταμό και το έργο διαχείρισης του:

- έναν διαδραστικό χάρτη, που απεικονίζει τις προγραμματισμένες παρεμβάσεις, τον προστατευόμενο υγρότοπο των εκβολών και τις ζώνες προστασίας των αρχαιολογικών χώρων.

- γεγονότα και φωτογραφίες για τη μεγάλη οικολογική σημασία του ρέματος

- περιγραφή του προγραμματισμένου έργου με όλα τα σχετικά έγγραφα και σχέδια

- τους λόγους για τους οποίους είμαστε αντίθετοι με το έργο

- τις γνώμες της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας, του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών (HCMR) και το Ελληνικό Κέντρο Οικοτόπων/Υγροτόπων (ΕΚΒΥ) του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή υπέρ των θέσεων μας

- τις εναλλακτικές προτάσεις για χρήση Λύσεων Nature based Solutions για σκοπούς αντιπλημμυρικής προστασίας

- την υποστήριξή μας από περιβαλλοντικές οργανώσεις, συλλογικότητες και οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΟ www.megalorema.gr και ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗΝ ONLINE ΑΝΑΦΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΗΝ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA

Κυκλοφορεί σήμερα το πανηγυρικό φύλλο #19 της RAF-WEST JΟURNAL με πλούσια και σοβαρή ύλη όπως πάντα. Διαβάστε σήμερα:

  • Έρχεται το Ράδιο Μπλάκμαν στη Ραφ Τάουν. Αναζητώντας έναν στιβαρό και διάσημο ραδιοφωνικό παραγωγό, για την προώθηση του, ο σερίφης της πόλης ανεβάζει τον πολιτιστικό του πήχη επιλέγοντας τον Μάριο τον Μπλάκμαν για την προβολή της πόλης και του ίδιου. Πανηγυρική έναρξη της συνεργασίας με τα πανηγύρια του Δεκαπενταύγουστου με σολίστ στο κλαρίνο τον ίδιο τον σερίφη και κονφερασιέ τον διάσημο ραδιοφωνικό παραγωγό

Επιπλέον, εγκαινιάζοντας τη συνεργασία με τον καθηγητή Alex Crock (PhD στην ψυχολογία και τη ψυχανάλυση) η RAF WEST Journal προσπαθεί να δώσει εξηγήσεις για τα υπονοούμενα των όσων παρουσιάζουν κι δεν παρουσιάζουν οι υποψήφιοι των δημοτικών εκλογών 2023

  • Ο Δρ. Alex Crock αναλύει για τη RAF-WEST Journal 
    • Γιατί ο σερίφης της Ραφ Τάουν δεν έχει εγκαινιάσει εκλογικό κέντρο; Του αρκεί το δημαρχείο; Γιατί;
    • Ποια είναι τα κρυμμένα νοήματα πίσω από τις αφίσες της Δήμητρας Τσεβά;

Μόνο στη RAF WEST που κυκλοφορεί σήμερα.

 

Μήνυμα 112: Σας υπενθυμίζουμε πως ο σερίφης έχει απαγορεύσει τον απόπλου όσων προτίθενται να πλεύσουν μπροστά. Ο απόπλους επιτρέπεται μόνο με την όπισθεν και με προορισμό τον ίδιο

Σήμερα, Πέμπτη 27/7 και ώρα 20.30, στην πλατεία Νηρέα, Σύρου & Ναυτίλου, θα πραγματοποιηθεί μια επίκαιρη εκδήλωση σχετικά με τη σημασία των φυσικών οικοσυστημάτων στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Θα μιλήσουν οι:

α) Κώστας Γριμάνης, υπεύθυνος για θέματα κλίματος και ενέργειας του ελληνικού γραφείου της Greenpeace

β) Ηλίας Τζηρίτης, συντονιστής δράσεων δασικών πυρκαγιών της WWF Ελλάς

Την εκδήλωση διοργανώνουν

α) η Κίνηση για την Προστασία και Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας

β) ο Εξωραϊστικός Σύλλογος ΝΗΡΕΑΣ

Έφυγε πριν λίγες ημέρες από τη ζωή ο Μιχάλης Μπουρμπούλης, ένας από τους σημαντικότερους στιχουργούς του ελληνικού τραγουδιού. Γεννημένος στην Ιθάκη το 1939, έγραψε στίχους για εκατοντάδες τραγούδια και συνεργάστηκε με τους μεγαλύτερους συνθέτες και ερμηνευτές.

Πολυσχιδής προσωπικότητα ο Μιχάλης Μπουρμπούλης, εκτός από στίχους έγραψε ποίηση, εξέδωσε βιβλία, έγραψε θεατρικά έργα, ανέλυσε και παρουσίασε το έργο πολλών ζωγράφων και γλυπτών της σύγχρονης Ελλάδος, ενώ εργάστηκε στις μεγαλύτερες διαφημιστικές εταιρείες ως κειμενογράφος και δημιουργικός διευθυντής επί 25 χρόνια περίπου.

Λόγιος και λαϊκός μαζί ο Μπουρμπούλης, έγραψε στίχους γεμάτους συμβολισμούς και αλληγορίες και με αναφορές σε πρόσωπα και ιστορία. Δε λείπουν όμως και οι απλοί εξομολογητικοί στίχοι, όπως αυτοί που έγραψε ο ποιητής για το τραγούδι «Πρόσφυγας» από το δίσκο «Μνήμη της πέτρας» του Μίκη Θεοδωράκη.

«Γράφω τραγούδια πάντα λυπημένα / χασάπικα, ζεϊμπέκικα βαριά / γιατί σ’ αυτόν τον προδομένο τόπο / νιώθω σαν πρόσφυγας χωρίς γενιά.

Τα τραγούδια μου που κλαίνε / κι έχουν ρεμπέτικους σκοπούς / μιλούν για περιφρονημένους / και καταριώνται δυνατούς.

Γράφω τραγούδια πάντα μοιρολόγια / Μανιάτικα, Ηπειρώτικα συρτά / γιατί στους δρόμους έρημη η Ελλάδα / σβήνει, ανασταίνεται και ξεψυχά»

Και είναι απολύτως σίγουρο ότι ο Μιχάλης Μπουρμπούλης θα γελούσε ειρωνικά εάν διάβαζε τη συλλυπητήρια ανακοίνωση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη και ιδιαίτερα το σημείο εκείνο όπου η υπουργός αναφέρει πως στους στίχους του Μπουρμπούλη βλέπει χαρά και αισιοδοξία. Και είναι βέβαιο πως θα της απαντούσε αναλόγως, καθώς ήταν ένας άνθρωπος που δε χαριζόταν εύκολα, παρόλο που είχε επιλέξει ένα μάλλον μοναχικό βίο, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας

Σε μια συνέντευξή του στον Κ. Παυλικιάνη, για του λόγου το αληθές, αναφέρει χαρακτηριστικά:

«… Μα εγώ δεν είμαι επαγγελματίας ώστε να φοβάμαι το κύκλωμα. Ένας ερασιτέχνης είμαι που πολλές φορές δεν δίστασα να ανοίξω την πόρτα της κόλασης και όποιον πάρει ο διάβολος

[…] Γνώρισα σχεδόν όλη την Αυλή της φωνητικής πολιτείας. Όχι, δεν είναι όλοι ίδιοι. Υπάρχουν και άνθρωποι που σέβονται τον απέναντι. Αυτοί τιμούν τον χώρο τους και το λειτούργημα που υπηρετούν. Μέσα στο ηχοβολείο δεν είναι όλοι μιας φυλής. Όχι. Γνώρισα λεβέντες και συνεργάστηκα ιδαλγούς άρρενες και θήλεα. Σήμερα έχω τραβηχτεί πέραν της δημοσιότητος. Καλύτερα να επισκέπτομαι τάφους αληθινών ανδρών και όχι τραπεζαρίες με κάμερες και στομφώδεις ήχους που αποκαλούνται δημιουργίες

[…] η μανία για προώθηση του εαυτού του, σε κάθε άνθρωπο είναι ένα ηφαίστειο μέσα του, που εκρήγνυται και στο τέλος καταντά να γίνεται Πομπηία. Να τον σκεπάσει το ηφαίστειο. Ευτυχώς, γιατί χωρίς αυτό δεν θα υπήρχε. Δεν θα τον γνώριζε κανείς».

Η υπαρξιακή αγωνία είναι διάχυτη στους περισσότερους στίχους του Μπουρμπούλη. Θα με δικάσει ο κούκος και τ΄ αηδόνι, γράφει στο υποβλητικό τραγούδι του Δημήτρη Λάγιου που το κάνει ακόμη πιο υποβλητικό η συγκλονιστική ερμηνεία της Σωτηρίας Μπέλλου:

«Θα με δικάσει ο κούκος και τ’ αηδόνι / μα στην Αγιάσο σταυρουδάκι μου χρυσό / τις νύχτες που θα πέφτει άσπρο χιόνι / οι Τσέτες θα κρεμάνε το Χριστό

Στον ουρανό που κάναμε ταβάνι / δε βλέπουμε τις νύχτες ξαστεριά / κουρσάροι, Φράγκοι, Βενετσιάνοι / μας πούλησαν για γρόσια και φλουριά

Στην Τροία μεγαλώνουνε τα στάχυα / και στην Αγιάσο σε μιαν έρμη εκκλησιά / ζωγράφισε ο Θεόφιλος με αίμα / το χάρο να φοράει θαλασσιά»

Δεν έλειπε βέβαια η αισιοδοξία από τους στίχους του Μπουρμπούλη. Μια αισιοδοξία όμως που πηγάζει από την επίγνωση της ανθρώπινης δύναμης να ξεπερνά τις δυσκολίες. Μην κλαις, προστάζει στο ομώνυμο τραγούδι του Ηλία Ανδριόπουλου, ίσως το πιο γνωστό του τραγούδι:

«Μην κλαις και μην φοβάσαι το σκοτάδι / εμείς που ζήσαμε φτωχοί / του κόσμου η απονιά δεν μας τρομάζει / θα έρθει και για μας μια Κυριακή»

Η ανεμελιά των παιδιών και η δύναμη της αγάπης μπορούν επίσης να γεννήσουν αισιοδοξία. Ένα από τα τραγούδια όπου αναδεικνύεται η ευαισθησία του Μπουρμπούλη είναι το «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο» του Γιώργου Χατζηνάσιου:

«Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο / δυο καρδιές κι έναν ήλιο στη μέση / Παίρνω φως απ’ τον ήλιο και φτιάχνω την αγάπη / και μου λες πως σ’ αρέσει

Τα παιδιά τραγουδούν μες στους δρόμους / κι η φωνή τους τον κόσμο αλλάζει / Τα σκοτάδια σκορπάνε κι η μέρα λουλουδίζει / σαν ανθός στο περβάζι

Ένα σύννεφο είν’ η καρδιά μου / κι η ζωή μου γιορτή σε πλατεία / Σ’ αγαπώ κι ο απέραντος κόσμος πόσο μοιάζει / με μικρή πολιτεία»

Ο Μιχάλης Μπουρμπούλης μπήκε στη δισκογραφία το 1975 με το τραγούδι «Έχεις την πόρτα σου κλειστή» σε μουσική Σταύρου Κουγιουμτζή που τραγούδησε ο Γιώργος Νταλάρας. Από κει και μετά συνεργάστηκε με τους μεγαλύτερους Έλληνες συνθέτες όπως το Σταύρο Κουγιουμτζή, τον Ηλία Ανδριόπουλο, τον Γιώργο Χατζηνάσιο, το Μάνο Χατζιδάκι, το Μίκη Θεοδωράκη, τον Βαγγέλη Παπαθανασίου, το Δημήτρη Λάγιο, τον Στάμο Σέμση  και άλλους, ενώ τραγούδια του ερμήνευσαν οι μεγαλύτεροι Έλληνες τραγουδιστές όπως η Χάρις Αλεξίου, η Σωτηρία Μπέλλου, η Μαρινέλλα, η Μαρία Δημητριάδη, ο Δημήτρης Μητροπάνος, ο Γιώργος Νταλάρας, η Μαρία Φαραντούρη, η Βίκυ Μοσχολιού, η Τάνια Τσανακλίδου, η Αλίκη Καγιαλόγλου, η Μελίνα Κανά και άλλοι πολλοί

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η συνεργασία του Μιχάλη Μπουρμπούλη με το Μάνο Χατζιδάκι. Σύμφωνα με αφήγηση του ίδιου του στιχουργού, γνωρίζοντας πως ο Χατζιδάκις ήταν πολύ δύσκολος με τους στίχους, εμφανιζόταν στο σπίτι του με διάφορες εκδοχές των στίχων. Εκεί, οι δυο τους έκαναν κολάζ με τους στίχους και μ΄ αυτό τον τρόπο προέκυψαν πολλά τραγούδια τους. Και ίσως γι’ αυτό το λόγο, ενώ στην πρώτη έκδοση του κύκλου «Για την Ελένη» (1978), όλοι οι στίχοι αποδίδονταν στον Μπουρμπούλη, στη δεύτερη έκδοση με τη Μαρία Δημητριάδη, το ’85, ο Χατζιδάκις χρέωσε στο όνομα του το ομότιτλο κομμάτι

Κλείνοντας αυτό το αφιέρωμα, θα αναφερθούμε σε δύο ακόμη πράγματα που δεν θα συναντήσουμε στα υπόλοιπα αφιερώματα που γράφτηκαν με αφορμή το θάνατο του μεγάλου στιχουργού. Το ένα είναι ένα σονέτο που έγραψε σε ηλικία μόλις 19 ετών και το εντοπίσαμε σε μια ανάρτηση στο fb του φίλου του Σπύρου Αρσένη, πρώην δημάρχου της Ιθάκης. Όπως ανέφερε σε παλαιότερη συνέντευξη στην ΕΡΤ ο Μπουρμπούλης, είχε αρχίσει να γράφει σονέτα ήδη από την ηλικία των 16 ετών, ακολουθώντας την Επτανησιακή παράδοση και παρακινούμενος από το έργο ενός άλλου μεγάλου Ιθακήσιου ποιητή, του Λορέντζου Μαβίλη

bourboulis02

 

Το δεύτερο είναι ένας μικρός έπαινος από το στιχουργό προς τον γράφοντα για ένα παλαιότερο αφιέρωμά του στην κοινή αγαπημένη τους, την Ιθάκη. Έναν έπαινο που από τότε ο γράφων τον φυλά σαν ένα παράσημο τιμής

 

bourboulis

 

Ολοκληρώνοντας το αφιέρωμα στο Μιχάλη Μπουρμπούλη, ετοιμάσαμε μια λίστα με τραγούδια που έχουν γραφτεί πάνω σε στίχους του. Η επιλογή της σειράς των τραγουδιών έγινε με κριτήριο την ημερομηνία κυκλοφορίας τους, από το παλαιότερο προς το νεότερο 

 

 

 

1. Θα’ ταν 12 του Μάρτη (Σ. Κουγιουμτζής - Χ. Αλεξίου)

2. Σου στέλνω χαιρετίσματα (Σ. Κουγιουμτζής - Χ. Αλεξίου)

3. Για την Ελένη (Μ. Χατζιδάκις – Μ. Δημητριάδη)

4. Μυρίζει ο κόσμος γιασεμί (Μ. Χατζιδάκις – Αλεξάνδρα)

5. Ο μάγκας (Μ. Χατζιδάκις – Μ. Δημητριάδη)

6. Το παιδί από την Κρήτη (Μ. Χατζιδάκις – Μ. Δημητριάδη)

7. Μην κλαις (Η. Ανδριόπουλος – Σ. Μπέλλου)

8. Πλατεία Βάθης (Η. Ανδριόπουλος – Σ. Μπέλλου)

9. Τα παιδιά ζωγραφίζουν (Γ. Χατζηνάσιος – Τ. Τσανακλίδου)

10. Μια παρέα είμαστε (Γ. Χατζηνάσιος – Δ. Μητροπάνος )

11. Η αγάπη χάθηκε (Γ. Χατζηνάσιος – Δ.Μητροπάνος)

12. Θα με δικάσει (Δ. Λάγιος – Σ. Μπέλλου)

13. Περαστικός κι αμίλητος (Δ. Λάγιος – Σ. Μπέλλου)

14. Σαντιάγο (Μ. Θεοδωράκης – Α. Καγιαλόγλου)**

15. Τώρα ξέρω (Β. Παπαθανασίου – Μ. Φαραντούρη)

16. Τα βεγγαλικά σου μάτια (Σ.Σέμσης – Γ. Νταλάρας)

17. Στην Ελλάδα κάνει κρύο (Σ.Σέμσης – Γ. Νταλάρας)

18. Αχ, να περάσει ο πυρετός (Σ.Σέμσης – Μ.Κανά)

19. Άγγιγμα ψυχής (Γ. Χατζηνάσιος – Μ. Χατζηγιάννης)

**Οι στίχοι του τραγουδιού είναι του Federico Garcia Lorca και ο Μιχάλης Μπουρμπούλης έκανε την απόδοσή τους στα ελληνικά

 

Πηγές 

https://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=4442

https://www.ogdoo.gr/erevna/rakosyllektika/afieroma-sta-tragoydia-tou-mixali-bourmpoyli

https://www.koutipandoras.gr/article/gia-paidi-apo-tin-kriti-toy-manoy-hatzidaki-poy-itan-ap-pagkrati/

https://www.efsyn.gr/tehnes/art-nea/398261_perastikos-ki-amilitos-ki-ap-ti-zoi-feygatos

https://www.facebook.com/ERTarchive/videos/1099618168088028

Youtube Playlists

youtube logo new

youtube logo new

© 2022 Atticavoice All Rights Reserved.