" Οι ήττες μας δεν αποδεικνύουν
Τίποτα παραπάνω από το ότι
319205339 712219783586309 2265634222543469205 n  Είμαστε λίγοι αυτοί που παλεύουν ενάντια στο Κακό
Και από τους θεατές περιμένουμε
Τουλάχιστον να ντρέπονται"
                                               Μπρεχτ

"Τα κανονικά παιδιά γεννιούνται κανονικά, μεγαλώνουν κανονικά, ονειρεύονται κανονικά, ερωτεύονται κανονικά και πεθαίνουν κανονικά" ... Τρύπες

 

Μια φωτογραφία από το κοντινό αλλά συνάμα και τόσο μακρινό 2015. Μια φωτογραφία από τη Συκαμιά της Λέσβου, τότε που κατέφταναν εκεί τα κύματα των απελπισμένων προσφύγων. Μια φωτογραφία με δύο πρόσωπα που δε θα περίμενε κανείς να δει δίπλα-δίπλα. Και αν για το ένα από αυτά, μάθαμε την τραγική κατάληξή του, για το άλλο χρειάστηκε να ψάξουμε λίγο για να βρούμε πού βρίσκεται και τι κάνει τώρα

Ο εκφασισμός της γερμανικής κοινωνίας την εποχή του μεσοπολέμου δεν έγινε από τη μια μέρα στην άλλη. Αποτέλεσε την κατάληξη μιας μακράς πορείας γαλούχησης και εκπαίδευσης της γερμανικής κοινωνίας στην άποψη πως δεν όλοι οι άνθρωποι ίσοι· πως κάποιοι άνθρωποι δηλαδή δεν είναι και τόσο άνθρωποι, οπότε και ο θάνατός τους δεν αξίζει τον πόνο σαν των άλλων ανθρώπων. Αυτός ο εκφασισμός έφερε τον Χίτλερ στην εξουσία, αυτή η πεποίθηση πως υπάρχουν ανώτερα και κατώτερα είδη ανθρώπων έφερε τις ναζιστικές φρικαλεότητες αλλά και την καταστροφή της ίδιας της γερμανικής κοινωνίας

theo

 

Ξεχαστήκαμε με τα γεγονότα. Στις 8/3 ήταν η μέρα της γυναίκας και  δικαιωματικά φέτος "ανήκει" στη γενναία γυναίκα που λέγεται Σοφία Μπεκατώρου.

Χάρη στο θάρρος της έσκισε με το μικρό της σκάφος όχι πια τα γαλάζια πέλαγα, αλλά τα πέπλα σιωπής που τύλιξαν σα σάβανα χιλιάδες γυναίκες (και όχι μόνο) και βγήκαν στο φως οι απελπισμένες, πληγωμένες, οργισμένες φωνές τους.

Σοφία σε αγαπάμε!!!

Βλέπουμε τη Μάρα Ζαχαρέα να προσπαθεί να συγκαλύψει το θέμα λέγοντας πως είναι σχεδόν ένα «τίποτα», το Γιώργο το Λιάγκα να παριστάνει τον κοινωνικά ευαίσθητο, το Στέφανο Χίο με το "Μακελειό" να βρίσκει πεδίο δράσης λαμπρό και κάπου εκεί θυμηθήκαμε και μια ιστορία όχι και τόσο παλιά, από το «ένδοξο» Λιμενικό Σώμα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή

Οι αποκαλύψεις στο χώρο του θεάματος συνεχίζονται. Οι καταγγελίες πληθαίνουν και ευχόμαστε να βγει κάτι καλό από όλο αυτό. Και λέμε πως ευχόμαστε γιατί, πέρα από τα ξεκάθαρα σήματα, υπάρχει παράλληλα και πολύς θόρυβος που κάνει το σήμα να μην ακούγεται καθαρά. Οι διάφορες εκπομπές της τηλεόρασης, αυτές που χρόνια τώρα προωθούσαν το σεξισμό και τον κάθε είδους κοινωνικό ρατσισμό, τώρα παριστάνουν πως έπεσαν από τα σύννεφα και στήνουν τρελό πανηγύρι πάνω σε ανθρώπινα δράματα χύνοντας κροκοδείλια δάκρυα και διασπείροντας άτακτα βέλη προς όλες τις κατευθύνσεις κάνοντας τους στόχους να θολώνουν.

Ο Γιώργος ο Λιάγκας για παράδειγμα. Αυτός που ξεχνώντας πως έχει την ευθύνη του δημόσιου λόγου, πριν από λίγο καιρό μόλις, μιλούσε για «χοντρές» και γέλαγε στην τηλεόραση με το περιστατικό της εκσπερμάτωσης ενός άντρα πάνω σε μια ανυποψίαστη φοιτήτρια. Τώρα, αποφάσισε να παίξει τον κοινωνικά ευαίσθητο. Σου λέει, αφού ήρθε το κύμα, ας το καβαλήσω κι εγώ. Κάπου θα με πάει. Και να το κλάμα, να η ευαισθησία, να η υποκρισία, να και ο αποπροσανατολισμός. Όλα γίνονται θέαμα, όλα γίνονται θυσία στο βωμό του θεάματος

Είδαμε όμως και το αντίθετο φαινόμενο, ακόμη χειρότερο. Είδαμε τα κατά παραγγελία ρεπορτάζ από τους ισχυρούς φίλους κάποιων εμπλεκομένων που προσπαθούσαν, κόντρα στην κοινή λογική, να τους βγάλουν λάδι. Κραυγαλέο παράδειγμα το ρεπορτάζ της Μάρας Ζαχαρέα στο STAR που για την περίπτωση του Λιγνάδη, έκανε λόγο για διώξεις για το «τίποτα», επιδεικνύοντας μια προκλητικά επιλεκτική ευαισθησία, όταν παρόμοια ευαισθησία δεν επέδειξαν ποτέ σε άλλες περιπτώσεις. Και αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο. Όσο πιο χαμηλά βρίσκεται κάποιος στην ιεραρχική δόμηση της ταξικής μας κοινωνίας, τόσο πιο άσχημα αντιμετωπίζεται. Όχι μόνο από τα Μέσα, όχι μόνο από την αστυνομία, όχι μόνο από τη δικαιοσύνη, αλλά και από τον μέσο πολίτη. Δυστυχώς, έχει περάσει στο μέσο πολίτη αυτής της χώρας η πεποίθηση πως κάποιοι άνθρωποι πρέπει να είναι περισσότερο ίσοι από κάποιους άλλους

  lignadis 1

Μέσα σε αυτό το τρελό πανηγύρι, δε θα μπορούσαν να λείπουν οι ύαινες, αυτές που τρέφονται από το αίμα και τον πόνο. Οι κίτρινες φυλλάδες, ίσως οι μόνες εφημερίδες που έχουν απομείνει να κρέμονται στα περίπτερα και να πουλάνε φύλλα, όπως αυτή του Μακελειού, δείγμα και αυτό της γενικότερης έκπτωσης, μυρίστηκαν αίμα και ξερνοβολάνε εμετικά πρωτοσέλιδα, ανακατεύοντας την αλήθεια με το ψέμα, μπλέκοντας αθώους με ενόχους και σπέρνοντας σύγχυση για το τι είναι νόμιμο και τι είναι παράνομο, για το τι είναι ηθικό και τι είναι ανήθικο, απευθυνόμενες σε ένα κοινό σαφώς χειραγωγήσιμο, και εκπαιδεύοντάς το στην ηδονοβλεψία και στο μίσος

lignadis 2

Είναι προφανές πως η σοβαρή αντιμετώπιση ενός κρίσιμου θέματος απαιτεί μια ώριμη κοινωνία. Μια κοινωνία όμως που, αν ήταν ώριμη, δε θα άφηνε το θέμα να πάρει τόσες διαστάσεις και να απλωθεί. Ο κύκλος είναι φαύλος και η επίλυση του ζητήματος δεν είναι καθόλου εύκολη, καθώς έχει να κάνει με τους μηχανισμούς εξουσίας και τα στεγανά τους.

Για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα, δεν αρκούν κάποιες καταγγελίες και κάποιες καταδίκες. Απαιτούνται θεσμοί σύγχρονοι στους οποίους οι θιγόμενοι θα μπορούν να απευθύνονται άμεσα. Απαιτούνται θεσμοί οι οποίοι θα γνωρίζουν τα ζητήματα και θα μπορούν να επεμβαίνουν επίσης άμεσα. Αν περιμένει κανείς ευαισθητοποίηση και εγρήγορση από τους συνήθεις αστυνομικούς υπαλλήλους ενός αστυνομικού τμήματος ή είναι βαθιά γελασμένος ή δεν ενδιαφέρεται για την επίλυση του θέματος. Πλήθος είναι οι δημόσιες μαρτυρίες τον τελευταίο καιρό από γυναίκες που δέχτηκαν σεξιστικές επιθέσεις ή απόπειρες βιασμού και η αντιμετώπισή τους από τους αρμόδιους αστυνομικούς υπαλλήλους στους οποίους απευθύνθηκαν, ήταν το λιγότερο απαράδεκτη

Αν αυτή τη στιγμή είναι ο χώρος του θεάματος που βρίσκεται στη δίνη των αποκαλύψεων, αυτό δεν σημαίνει ότι μόνο εκεί συμβαίνουν όλα αυτά τα απεχθή που ακούγονται αυτό τον καιρό. Απλά ο χώρος του θεάματος είναι ένας χώρος που περιλαμβάνει διάσημα ονόματα και ο λόγος καθενός από αυτούς μπορεί να φτάσει σε κάθε σπίτι. Τι γίνεται όμως με άλλους χώρους ακόμη πιο εξουσιαστικούς και πολύ πιο προστατευμένους από τα μάτια και τα αυτιά του κόσμου, όπως είναι για παράδειγμα τα Σώματα Ασφαλείας;

Από έναν τέτοιο χώρο, και συγκεκριμένα από το Λιμενικό Σώμα, προέρχεται η επόμενη η ιστορία που μας γυρίζει δέκα χρόνια πίσω. ‘Ηταν το 2011, όταν κατέθεσε μία ερώτηση στη Βουλή το 2011 η τότε βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ευαγγελία Αμανατίδου – Πασχαλίδου. Σύμφωνα με τη βουλευτή, η οποία επικαλέστηκε καταγγελίες υποψήφιας σε διαγωνισμό του Λιμενικού Σώματος για κατάταξη αξιωματικών ελληνικής ακτοφυλακής ειδικότητας νομικού, «οι υποψήφιες αναγκάστηκαν να γδυθούν ενώπιον της υγειονομικής επιτροπής που απαρτιζόταν από άνδρες γιατρούς και μία γυναίκα».

Όπως ανέφερε η κυρία Αμανατίδου, «η γυναίκα γιατρός αφού τις ακροάστηκε αποχώρησε από την αίθουσα και στην συνέχεια και ενώ ήταν γυμνές οι υποψήφιες, αναγκάστηκαν να κάνουν κάμψεις, κουτσό και να τρέχουν μέσα στην αίθουσα υπό τα βλέμματα όλης της επιτροπής και των συνυποψήφιων τους και υπό τα σεξιστικά σχόλια μάλιστα των γιατρών!»

Να το επαναλάβουμε εάν δεν έγινε αρκούντως αντιληπτό. Για να προσλάβει το Λιμενικό κάποιον δικηγόρο, έπρεπε να τον γδύσει και να τον αναγκάσει να κάνει γυμνός, κάμψεις, επικύψεις και κουτσό ενώπιον δεκάδων ανθρώπων.

lignadis 6

Η γυναίκα που έκανε την καταγγελία και αποφάσισε μάλιστα να υποβάλλει μήνυση ήταν η νεαρή δικηγόρος Φωτεινή Μάζαρη.

«Δεν είχαμε ενημερωθεί γι' αυτό που θ' ακολουθούσε. Αν το ήξερα, δεν θα πήγαινα», λέει η Φωτεινή Μάζαρη σε συνέντευξή της στην «Ελευθεροτυπία» εκείνο τον καιρό. «Μας οδήγησαν σ' ένα δωμάτιο. Ήμασταν συνολικά 15 υποψήφιες. Εκεί μας περίμεναν δέκα γιατροί του Λιμενικού Σώματος, όλοι άντρες. Την ίδια στιγμή, γυναίκες υποψήφιες άλλων ειδικοτήτων περίμεναν τη σειρά τους για να εξεταστούν. Θ' ακολουθούσαν γυναίκες οικονομολόγοι. Μπήκαμε στην αίθουσα και η πόρτα έκλεισε. Οι άντρες γιατροί μάς είπαν "κορίτσια, τώρα θα βγάλετε τα ρούχα σας. Θα μείνετε φορώντας μόνο το κάτω εσώρουχο". Μπήκε στην αίθουσα μια γυναίκα γιατρός, κρατώντας στηθοσκόπιο. Μας ακροάστηκε στο στήθος, την πλάτη και βγήκε από την αίθουσα».

«Δεν χρειαζόταν να παραμείνουμε γυμνές στη συνέχεια της διαδικασίας. Μας έδωσαν εντολή να κάνουμε "κουτσό" περπατώντας με το ένα πόδι. Το κάναμε κι αυτό. Μετά τους ρώτησα για ποιο λόγο να είμαστε γυμνές. "Μη μιλάς, όποιος αρνείται κόβεται απ' τις εξετάσεις", μου απάντησαν. Ζήτησαν να παραταχθούμε η μία δίπλα στην άλλη. Κατ' αλφαβητική σειρά».

Στη συνέχεια «οι δέκα γιατροί που παρέμεναν καθιστοί πίσω από την έδρα είπαν ότι "θα μετρήσουμε μέχρι το τρία. Μετά θα βγαίνει κάθε μία μπροστά. Θα φωνάζει το ονοματεπώνυμο, τη σχολή της και τη φράση: το γοργόν και χάριν έχει". Ήταν απαράδεκτοι. Αλλά κι αυτό, το κάναμε. Και αφού ξεφτιλιστήκαμε εντελώς, μας είπαν να γυρίσουμε με τα οπίσθιά μας προς το μέρος τους και να σκύψουμε με τις παλάμες πιάνοντας το έδαφος!... Προφανώς να εξετάσουν αν έχουμε σκολίωση. Πέρασε ο νευρολόγος από δίπλα μας, λέγοντας "κορίτσια, μπορείτε και πιο χαμηλά"».

Στο ερώτημα γιατί δεν αντέδρασε εκείνη τη στιγμή, η Φωτεινή απάντησε

«Τη στιγμή που υποβάλλεσαι σε καταναγκαστικές πράξεις, λειτουργείς με την ψυχολογία της μάζας. Δεν αντιδράς. Βγαίνοντας ένιωσα βιασμένη. Το ίδιο βράδυ δεν κατάφερα να κοιμηθώ. Την επομένη μίλησα με τις άλλες υποψήφιες. Μου είπαν μη μιλήσεις γιατί θα κοπείς. Όσες προσληφθούν δεν πρόκειται να το συζητήσουν. Αλλά δεν μπορούν και να το αρνηθούν»

Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πώς εξελίχθηκε η υπόθεση και αν το Λιμενικό Σώμα εξακολουθεί να διεξάγει τις εξετάσεις κατ΄αυτό τον τρόπο. Το παράδειγμα όμως αυτό είναι χαρακτηριστικό του πώς αντιλαμβάνεται τον κάθε άνθρωπο ένα αδηφάγο εξουσιαστικό σύστημα και το συμπέρασμα είναι ένα. Για να φτιάξουμε έναν καινούργιο κόσμο, πρέπει να γκρεμιστεί ο παλιός. Με μπαλώματα δεν γίνεται δουλειά

Σήμερα, 16/2/2021 και ενώ ξυπνήσαμε στα λευκά, μέσα σε ένα λευκό τοπίου που για τους πλείστους είναι όνειρο αλλά για κάποιους είναι σκληρός εφιάλτης, γίναμε μάρτυρες ενός αισχρού θεάματος, που δεν τιμά κανέναν που θέλει να αποκαλείται άνθρωπος.

Δίκυκλα να προχωρούν, σχεδόν ακροβατώντας πάνω σε πίστα πάγου, για να πάνε σε «μερακλήδες του καφέ και της τυρόπιτας» το κολατσιό τους. Τον καφέ τους για να «ανοίξει το μάτι τους» Αργότερα βρήκαμε και πολλά άλλα τέτοια περιστατικά φωτογραφημένα και αναρτημένα στο facebook

DeliveryCafe

(πηγή Κ. Παπαντωνίου FB)

dionysos

(πηγή 902.gr)

Το συνδικάτο των εργαζομένων έβγαλε μία ανακοίνωση όπου, «καλεί όλους τους συναδέλφους διανομείς να αρνηθούν σε αυτές τις συνθήκες τη διανομή με μηχανάκι, να ειδοποιήσουν άμεσα σε περίπτωση που εξαναγκάζονται να δουλέψουν με το χιονιά». Η κυβέρνηση και οι εργοδότες, τονίζει, «πρέπει άμεσα να πάρουν μέτρα για τη προστασία και ασφάλεια των διανομέων» και απαιτούν μεταξύ άλλων να απαγορευτεί η διανομή με μηχανάκι για όσες μέρες κρατήσει η κακοκαιρία.

Επειδή  το να απευθύνεσαι σε κτήνη (τι άλλο μπορεί να είναι αυτός που δεν καταλαβαίνει πως με το χιόνι είναι απαράδεκτο να εκθέτεις εργαζόμενους σε κίνδυνο ζωής, για να εισπράξεις 3 ευρώ, όσο κάνει ένας καφές και μία τυρόπιτα), προτείνουμε από τις στήλες της Attica Voice, το ακόλουθο:

Όσα καταστήματα υπέπεσε στην αντίληψη σας πως εξέθεσαν εργαζόμενους στον κίνδυνο, ημέρα χιονιά, να αποκλειστούν εσαεί από την μελλοντική σας και μελλοντική μας επίσκεψη. Με χιονιά ή με καλοκαιρία.

Βρέχει; Χιονίζει; Δεν παραγγέλνουμε, Δεν το έχουμε καμία ανάγκη, όσο κρατάει η κακοκαιρία.

Για τους ξερολάκηδες που θα πούνε πως «Μα σε καπιταλιστικό σύστημα ζούμε, δεν το ξέρουνε;», πρέπει να τους υπενθυμίσουμε πως στον υγιή καπιταλισμό, μπορεί να και να υπάρξουν κανόνες. Αυτός που το αποφασίζει δεν είναι το σύστημα, αλλά ο ίδιος ο εργοδότης. Αλλά και αν δεν το αποφασίσει τελικά, αυτό αποτελεί ισχυρό κίνητρο εφαρμογής της πρότασης της Attica Voice για μία υγιή αποφυγή τέτοιων καταστημάτων. Σε καπιταλιστικό σύστημα ζούμε και μάλιστα (αφού το αποφασίσατε) χωρίς κανόνες

Για τι να πρωτογράψει κανείς; Από παντού καταφτάνει η ασχήμια και η υποκρισία. Βλέπουμε αυτές τις μέρες τους ανθρώπους της τηλεόρασης να βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση πέφτοντας από τα σύννεφα. Αφού, επί δεκαετίες, αυτοί οι ίδιοι άνθρωποι αναπαρήγαγαν την κουλτούρα του σεξισμού, τώρα μένουν άφωνοι από όσα ακούγονται. Σαν να μην τα ήξεραν, σαν να μην τα είχαν ακούσει, σαν να μην τα υποπτεύονταν. Σαν να τους νοιάζει.

Τίποτα δεν τους νοιάζει στην πραγματικότητα. Μόνο η τηλεθέαση. Και είναι λυπηρό και μάταιο να χρησιμοποιούνται αυτά τα ίδια μέσα που προβάλλουν και αποθεώνουν τον σεξισμό ως ένα βήμα καταγγελίας του.

Είδαμε αυτές τις μέρες στο δελτίο ειδήσεων της κρατικής ΕΡΤ να φιλοξενούνται στελέχη της ΔΑΠ, της φοιτητικής παράταξης της Νέας Δημοκρατίας, ως τυχαίοι φοιτητές και να υπερασπίζονται το νομοσχέδιο της Κεραμέως για θέσπιση ανώτατου ορίου φοίτησης και για πανεπιστημιακή αστυνομία. Ο ένας μάλιστα από αυτούς μόλις ψηφιστεί ο σχετικός νόμος θα πρέπει να διαγραφεί την ίδια στιγμή από τα Πανεπιστήμια, όντας πλέον στο έβδομο έτος της σχολής του.

Όποιος έχει περάσει από τα ελληνικά Πανεπιστήμια, γνωρίζει από πρώτο χέρι τι σημαίνει ΔΑΠ. Η παράταξη που υποτίθεται πως υπερασπίζεται την αξία της αριστείας, είναι πρώτη στις διασυνδέσεις και στις αντιγραφές, είναι πρώτη στις εκδρομές στη Μύκονο και στην Αράχωβα, είναι πρώτη και στο σεξισμό. Μια ματιά στις αφίσες της είναι αρκετή για να μας δείξει πως δε χρειάζεται να ψάχνουμε σε κάποιο άλλο σύμπαν τις αιτίες του σεξισμού και του βιασμού

dap03

dap06

Κλείνοντας, ας μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε το λιβάνισμα και τη δοξολογία που ετέλεσε ο Μητροπολίτης Πειραιά υπέρ της αγαθής ψυχής και της μεγάλης καρδιάς του Βαγγέλη Μαρινάκη. Του εφοπλιστή, του προέδρου του Ολυμπιακού, του ιδιοκτήτη του Mega, των Νέων και του Βήματος, του δημοτικού συμβούλου Πειραιά, του αδίκως κατηγορηθέντα για στημένα παιχνίδια και για το τίγκα στην ηρωΐνη Noor1, του ευεργέτη, μα πάνω απ όλα άνθρωπου. Δύο χιλιάδες χρόνια τώρα, δίπλα σε αυτοκράτορες, σουλτάνους και βασιλιάδες, οι ιεράρχες έχουν αποκτήσει πολύ υψηλό αισθητήριο. 

marinakis546

Μπάτσοι παντού ...

Ιανουαρίου 31, 2021

Αυτή η κυβέρνηση νομίζει πως έχει βρει τη λύση «δια πάσαν νόσον και πάσαν μαλακίαν». Πονάει χέρι, διορίζει μπάτσους. Πονάει κεφάλι, διορίζει μπάτσους. Σε αυτή την κυβέρνηση οι γιατροί και οι δάσκαλοι περισσεύουν. Αυτοί που της λείπουν είναι οι μπάτσοι. Ετοιμάζεται να διορίσει χίλιους μπάτσους στα Πανεπιστήμια, λέει. Για να προστατεύσουν ποιους και από τι ακριβώς;

Οι αποτυχημένες κοινωνίες γεννάνε αδικία και βία. Η κοινωνία μας έχει αποτύχει και η κατρακύλα της ακόμη δεν έχει πιάσει πάτο. Προς τα εκεί πηγαίνει πάντως. Προς τον πάτο ολοταχώς. Για τη διάσωσή της χρειάζονται ριζικές τομές, χρειάζεται επανεκκίνηση της κοινωνίας με άλλα προτάγματα, με άλλες αξίες, κάτι για το οποίο το σύστημα της αγοράς δεν έχει το κατάλληλο λογισμικό.

Όποιος νομίζει ότι το πρόβλημα θα λυθεί με συνεχείς προσλήψεις μπάτσων, είναι βαθιά νυχτωμένος. Αυτό που θα προκύψει θα είναι ένας εμφύλιος πόλεμος μεταξύ αθλίων: των εξαθλιωμένων από τη μια και των μπάτσων από την άλλη. Οι μόνοι που δεν θα πληγούν από τον εμφύλιο αυτό, θα είναι μόνο όσοι ζουν στις προστατευμένες γυάλες τους και, ας το καταλάβουμε καλά, εμείς δε θα ανήκουμε σ’ αυτούς

Στο διάβασμα της είδησης των βανδαλισμών στο Ωδείο Athenaeum , η σκέψη σταματά να λειτουργεί. Σταματά να υπάρχει. Αρνείται να δεχτεί την «πληροφορία». Όσο ευρύχωρη και αν μπορεί να γίνει η ανθρώπινη σκέψη, όσο και αν προσπαθεί διαρκώς να διευρύνει τις βιβλιοθήκες της προκειμένου να τακτοποιήσει κάπου τις πληροφορίες που τη βομβαρδίζουν καθημερινά, τόση κτηνωδία δεν τη χωράει. Και από την πλημμύρα φρίκης που συντελείται στον νου, το λογικό παραλύει, η σκέψη αδειάζει και δεν υπάρχει τίποτα να κάνεις, τίποτα να πεις, τίποτα να γράψεις.

Πέρασαν 5 μέρες από τη στιγμή που κυκλοφόρησε η είδηση των βανδαλισμών σε έναν ιδιαίτερο χώρο τέχνης. Σε έναν χώρο δημιουργίας, αφού η μουσική (κατά βάση) είναι από τις τέχνες που δεν σταματούν να αναπνέουν δίπλα μας. Από τη στιγμή της πρώτης γέννησης ενός μουσικού έργου, αυτό ξαναγεννιέται κάθε φορά, που ένας ακόμα  μουσικός, θα το ερμηνεύσει. Και η ανάσα του έργου, η ανάσα της ίδια της τέχνης βγαίνει μέσα από όργανα σαν και αυτά που κατάστρεψαν πριν 4 μέρες, άγνωστοι. Μέσα από χώρους σαν του Ωδείου Athenaeum, που σκοτείνιασαν οι ίδιοι άγνωστοι. Για εξίσου  άγνωστους λόγους -ή  ενδεχομένως γνωστούς σε  κάποιους- , πλην όμως τόσο άρρωστους, που και η ίδια η φρίκη δεν τους αντέχει.

Διαβάζουμε για την καταστροφή του σετ των μεγάλων κρουστών, που δεν μπορούσαν να μεταφέρουν, για να αποσπάσουν τα μεταλλικά στεφάνια των τυμπάνων. Τέλος –λέει το σχετικό ρεπορτάζ-  προχώρησαν στον ψεκασμό όλου του εσωτερικού του τριώροφου κτηρίου με σκόνη από τους πυροσβεστήρες. Έψαξαν –σύμφωνα με το ρεπορτάζ της επόμενης μέρας-  και άδειασαν όλες τις βιβλιοθήκες, έκλεψαν ή κατέστρεψαν κιθάρες, βιολοντσέλο κοντραμπάσο, άρπα, μεταλλόφωνα και ξυλόφωνα, 3 σετ ντραμς, πίνακες, γλυπτά και φωτιστικά, τηλεφωνικό κέντρο και υπολογιστές, σωληνώσεις ύδρευσης, θέρμανσης και καλωδιώσεις ΔΕΗ.  Ποια είναι αυτή η αρρώστια που ωθεί κάποιον να βγάλει τη μανία του πάνω σε μουσικά όργανα; Ακόμα και αν μπορεί να δικαιολογήσει κάποιος την αναγραφή συνθημάτων σε τοίχους, την εισβολή και κατάληψη άδειων κτιρίων, την κατάληψη ακόμα και κυβερνητικών κτιρίων, σε πολλές περιπτώσεις, ως πολιτική δράση, αντίδραση ή ακόμα και κοινωνική ανάγκη,  η καταστροφή ενός ωδείου είναι εντελώς ακατανόητη. Αυτό,  προκειμένου να μην προλάβουν οι διάφοροι «επαγγελματίες ανατόμοι της κοινωνίας» να στιγματίσουν την κοινωνική αντίδραση  απέναντι σε αυτούς που εξαθλιώνουν κοινωνίες, ταυτίζοντας την με την απάνθρωπη και φρικαλέα καταστροφή ενός χώρου καλλιέργειας και προαγωγής του πολιτισμού.

Αυτοί που εισέβαλαν στο ωδείο Athenaeum δεν έκλεψαν και δεν κατάστρεψαν μόνο την ύλη των οργάνων και των κτιρίων. Έκλεψαν πολύ περισσότερα, όμως άυλα και γι’ αυτό δεν μπορεί να γίνει ευρύτερα κατανοητό το ύψος της καταστροφής ή το βάθος της πυορροούσας πληγής, που άνοιξαν ακόμα πιο πολύ. Την πληγή αυτή, οι περισσότεροι την αισθάνονται (χωρίς όμως να την καταλαβαίνουν) στη διάχυτη πια και γι’ αυτό οικεία, βία της καθημερινότητας.

Η βία είναι πια ανεξέλεγκτη. Ανερμήνευτη. Μέσα σε μία κοινωνία που η επικαιρότητα της είναι πλούσια σε βία και θάνατο. Συχνά δίχως λογική ερμηνεία αν όχι εντελώς αναιτιολόγητη, η καταστροφή ενός Ωδείου είναι πλήρως ενταγμένη σε ένα σύστημα και είναι το μέσο ανίχνευσης της κοινωνικής και πολιτικής εντροπίας. Εντάσσεται στην συνολική βία που περιέχεται στον εκφοβισμό των σχολικών προαυλίων, των δρόμων και των πλατειών. Στην κορυφωμένη βία του φόνου του μοναχικού ηλικιωμένου, για την απόσπαση ελάχιστου χρηματικού ποσού. Την κτηνώδη βία των οργανωμένων οπαδών και των ραντεβού θανάτου που δίνουν μεταξύ τους.

Στη βία της υποβάθμισης κάθε ανθρώπινης ανάγκης για πολιτισμό και τέχνη. Στη βία της εξαθλίωσης της ανθρώπινης ύπαρξης, από τα παιδικά και εφηβικά χρόνια. Στη βία της υποταγής της ζωής στις κραυγαλέες εκκλήσεις του στομάχου για τροφή. Στη βία του lifestyle που προσδιορίζει την ύπαρξη μέσα στην κατανάλωση και την εικόνα. Στον καταναγκασμό και τον βιασμό, σεξουαλικό ή μη,  που υφίσταται ο κάθε αδύναμος από τον κάθε ισχυρό. Στη βία που υπόσχεται η εντατική αστυνομοκρατία των καιρών μας.  Στη βία της επιβολής της ισχύος της εξουσίας στον έφηβο και τον νέο. Στη βία των διακρίσεων, του βιασμού  και της εκμετάλλευσης.

Damage1

Η αστυνομοκρατία που είναι βία και συνάμα μήτρα νέας βίας, βρίσκει έρεισμα και δικαιολογία στην καθημερινή βία που διατρέχει καθημερινά, όλον τον κοινωνικό ιστό. Και τώρα πια με την μεγέθυνση των ταξικών διακρίσεων, δεν πρόκειται να ξεριζωθεί. Τα κάποτε εισοδηματικά όρια, μεταξύ των κοινωνικών τάξεων, έγιναν βάραθρα. Πολιτισμικές και κοινωνικές χαράδρες, δίχως γέφυρες. Η νέα ταξική κοινωνία έχει ήδη γεννήσει τους εκτελεστές της.

Αν κάποτε λέγαμε πως το πρόβλημα με τη ζωή, είναι το ότι δεν έχει μουσική υπόκρουση, τώρα πια λέμε πως το πρόβλημα έγινε μεγαλύτερο.

Ο κρότος της βίας που μας πνίγει, είναι η ηχητική υπόκρουση της ζωής μας.

Λίγοι μόλις μήνες έχουν περάσει από το πρώτο κύμα της πανδημίας και η «υποδειγματική» Ελλάδα της άνοιξης, σε ό,τι είχε να κάνει με τη διαχείριση της πανδημίας, μετατράπηκε πολύ γρήγορα σε παράδειγμα προς αποφυγήν. Μόνο ο τρελός του χωριού πανηγυρίζει πια, την ίδια στιγμή που ο Μωϋσής κάνει ποδήλατο ανέμελος και η υπέρκομψη σύζυγος κάνει διακοπές διαρκείας

Με βάση τα στοιχεία του Δεκεμβρίου, η Ελλάδα βρίσκεται στην 50η θέση από τα 53 κράτη που περιλαμβάνει η μελέτη του Bloomberg. H έκθεση αυτή ανανεώνεται κάθε μήνα και βαθμολογεί την πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση του ιού με τον μικρότερο δυνατό αντίκτυπο για την οικονομία και την κοινωνία. Ο δείκτης Covid Resilience, όπως έχει ονομαστεί, κατατάσσει χώρες με ΑΕΠ πάνω από 200 δισ. δολάρια με βάση 10 παράγοντες που χωρίζονται σε δύο κατηγορίες:

Η πρώτη κατηγορία αφορά στην κατάσταση της επιδημίας αφού λαμβάνονται υπόψη τα κρούσματα ανά μήνα, η θνησιμότητα, οι συνολικοί θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο πολίτες, τα ποσοστά των θετικών τεστ και η πρόσβαση στα εμβόλια. 

Η δεύτερη κατηγορία αφορά στην ποιότητα ζωής αφού λαμβάνονται υπόψη η αυστηρότητα του lockdown, η ελεύθερη κυκλοφορία των πολιτών, η πρόβλεψη για το μέλλον της οικονομίας, η ανταπόκριση του συστήματος υγείας και πόσο άλλαξε η ζωή των πολιτών. 

Οι χώρες που εξετάζονται είναι 53, ανάμεσα σε αυτές και η χώρα μας. Τον προηγούμενο μήνα η χώρα μας βρισκόταν στην 31η θέση από τις 53, ενώ αυτό το μήνα έπεσε στην 50η θέση, τέταρτη από το τέλος. Στην πρώτη πεντάδα βρίσκονται η Νέα Ζηλανδία, η Ταϊβάν, η Αυστραλία και η Σιγκαπούρη. Αντίθετα, στην τελευταία πεντάδα βρίσκονται η Ιταλία, η Ελλάδα, το Περού, η Αργεντινή και το Μεξικό.

Ειδικότερα, η Ελλάδα καταγράφει δύο πολύ αρνητικές πρωτιές. Από τις 53 χώρες, η Ελλάδα έχει το μεγαλύτερο ποσοστό θνησιμότητας (6,3%) και το χειρότερο lockdown με την μικρότερη κινητικότητα των πολιτών. Μια άλλη πολύ αρνητική επίδοση καταγράφει η χώρα μας στην πρόβλεψη για το μέλλον της οικονομίας, κατατασσόμενη στην 44η θέση.

 bloomberg grafima

Δυστυχώς, αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά πως το ψέμα έχει κοντά ποδάρια. Όσο και να ταΐζει η κυβέρνηση τα ΜΜΕ για να παίζουν αυτά που θέλει, η αλήθεια κάποια στιγμή θα αποτυπωθεί. Μπορεί η κυβέρνηση αυτή τη στιγμή να προσπαθεί να κερδίσει χρόνο κρύβοντας την αλήθεια, αλλά αυτό θα είχε νόημα αν υπήρχε κάποιο σχέδιο που θα μπορούσε να ανατρέψει τα μέχρι τώρα δεδομένα. Αυτή τη στιγμή σχέδιο δεν υπάρχει, όπως δεν υπήρξε και στο πρώτο κύμα της πανδημίας. Το μόνο που κάνει η κυβέρνηση είναι να περιμένει την άφιξη του εμβολίου. Μέχρι να έρθει όμως, τι θα γίνει; Μέχρι να αρχίσει να αποδίδει, τι θα γίνει;

Η χώρα μας είχε την τύχη ώστε το πρώτο κύμα της πανδημίας να την χτυπήσει στις αρχές της άνοιξης, σε μια περίοδο που η οικονομία της δεν είναι ιδιαίτερα ανοιχτή στον υπόλοιπο κόσμο. Έτσι, μπόρεσε να αποφύγει τα πολλά κρούσματα. Αντί, όμως, η κυβέρνηση να εκμεταλλευτεί αυτή την πίστωση χρόνου που της έδωσε το ξώφαλτσο χτύπημα που δέχτηκε και να γίνει σοφότερη, αυτή έπραξε σαν να μην έχει αντιληφθεί ούτε το τι έγινε σε άλλες χώρες, ούτε το τι πρόκειται να συμβεί στη δική μας.

Το καλοκαίρι, η οικονομία της χώρας άνοιξε στον τουρισμό χωρίς κανένα σχεδιασμό. Σαν να μην έφτανε αυτό,  η κυβέρνηση δεν έκανε καμία προσπάθεια ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος υγείας και εκπόνησης ενός σχεδίου διαχείρισης μιας πιθανής περχόμενης κρίσης. Αυτή τη στιγμή βαδίζει με τη λογική του βλέποντας και κάνοντας. Συνεχώς φάσκει και αντιφάσκει. Συνεχώς εκμεταλλεύεται την περίσταση κατά το δοκούν, προκαλώντας μεγάλη αμφιβολία στους πολίτες τόσο για την ικανότητά της όσο και για την ειλικρίνειά της, κάνοντάς τους να χάσουν την εμπιστοσύνη τους προς αυτήν.

Όταν, όμως χάνεται η εμπιστοσύνη των πολιτών, χάνεται τελικά και το παιχνίδι. Γιατί, η διαχείριση μιας επιδημίας δεν είναι μόνο θέμα ιατρικής, αλλά και κοινωνικό ζήτημα. Ο δρ Φρεντί Βινέ (Freddy Vinet) είναι καθηγητής Γεωγραφίας στο Πανεπιστήμιο Paul-Valery Montpellier 3 στη Γαλλία, εξειδικευμένος στη διδασκαλία και στην έρευνα των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών καθώς και στην πρόληψη αυτών. 

Σε συνέντευξή του στην Εφημερίδα των Συντακτών σημειώνει πολύ χαρακτηριστικά «Πρέπει να σημειωθεί πρόοδος όσον αφορά την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης μεταξύ επιστημόνων, κυβερνήσεων/θεσμικών παραγόντων και πολιτών.

Είναι σαφές ότι οι χώρες που βρίσκονται σε εσωτερική σύγκρουση - όπου η κοινωνία είναι διχασμένη, π.χ. ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Βραζιλία και άλλες - αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην αντιμετώπιση της πανδημίας, σε αντίθεση με τις χώρες όπου υπάρχει κοινωνική συνοχή, Αυστραλία ή Νέα Ζηλανδία, ή ακόμα και στην Κίνα κι ας είναι μια χώρα που ναι μεν δεν υπάρχει ελευθερία, αλλά υπάρχει κοινωνική συνοχή.

Όταν ο πολίτης εμπιστεύεται την κυβέρνησή του και αυτή δεν του λέει ψέματα και δεν παίζει μικροπολιτικά παιχνίδια με αφορμή την πανδημία, τότε ναι, υπάρχουν πολύ λιγότερες δυσκολίες στο να εφαρμοστούν τα μέτρα πρόληψης και προστασίας»

Την ώρα της μεγάλης υγειονομικής κρίσης, του lockdown και των χιλιάδων κλειστών μικροεπιχειρήσεων, οι business για τους έχοντες δεν τελειώνουν. Αντιθέτως, συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό και –πιθανό – και πιο εύκολα.

Αυτήν ακριβώς την ώρα που χιλιάδες δυστυχείς πρόσφυγες συνωστίζονται σε άθλιες τριτοκοσμικές συνθήκες με την ανοχή – ή και την επιδοκιμασία - του μεγάλου μέρους της ελληνικής κοινωνίας, αντιμετωπιζόμενοι ως απειλούντες την ομοιογένεια της ελληνικής κοινωνίας, χιλιάδες αγορές ακινήτων πραγματοποιούνται από πολίτες χωρών εκτός Ευρωπαϊκή Ένωσης.

Την ώρα, επίσης, που η κυβέρνηση των αχρήστων ετοιμάζεται να γιορτάσει την επέτειο για τα 200 χρόνια της έναρξης του αγώνα για την ελληνική ανεξαρτησία, χοροστατούσης της μεγάλης Κυρίας Γιάννας Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη, η χώρα συνεχίζει αργά και σταθερά να πωλείται σε τιμή ευκαιρίας. Σε όποιον πληρώνει, χωρίς διακρίσεις. Οι διακρίσεις, σ' αυτό τον κόσμο της αποθέωσης του πλούτου, είναι μόνο για τους φτωχούς.

Όπως αποτυπώνεται από τα αρμόδια τμήματα Κεφαλαίου των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.) της πρωτεύουσας, οι αγοραπωλησίες ακινήτων εμφανίζουν αξιοσημείωτα υψηλές επιδόσεις. Και οι αγοραστές είναι κυρίως αλλοδαποί, από χώρες εκτός Ε.Ε.

Είναι ευρέως γνωστό πως εδώ και πολλά χρόνια οι Κινέζοι σαρώνουν ό,τι κινείται σε περιοχές του κέντρου της Αθήνας. Εκτός, όμως από αυτούς, και άλλοι παίκτες έχουν κάνει δυναμικά την εμφάνισή τους, κυρίως Ισραηλινοί αλλά και Άραβες, με προεξάρχοντες τους Αιγύπτιους. Τα ακίνητα που αγοράζονται είναι κάθε μορφής: Διαμερίσματα σε πολυκατοικίες, παλιές βιοτεχνίες, επαγγελματικοί χώροι

Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις των, ισραηλινών συμφερόντων, εταιριών BZPW Real Estate Development και Zoia Fund. Η πρώτη έχει αγοράσει ακίνητα αξίας 50 εκατομμυρίων ευρώ στην Αθήνα, τόσο για οικιστική όσο και για επαγγελματική χρήση. Η δεύτερη έχει αγοράσει πάνω από 35 ακίνητα στο κέντρο της Αθήνας και στον Πειραιά (Εξάρχεια, Πεδίο του Άρεως, Λυκαβηττός, Καλλιθέα), κυρίως παλιές πολυκατοικίες, τις οποίες σκοπεύει να μετατρέψει φτιάχνοντας σύγχρονα διαμερίσματα είτε για πώληση είτε για μακροχρόνια ενοικίαση.

Περιζήτητες περιοχές για τους αλλοδαπούς αγοραστές αναδεικνύονται το Μεταξουργείο, ο Κολωνός, το Γκάζι, ο Κεραμεικός, η γειτονιά του Ψυρρή, ο Βοτανικός, το Θησείο, τα Άνω Πετράλωνα, το Κουκάκι και γενικά οι περιοχές με θέα την Ακρόπολη

Οι Κινέζοι, πάντως, δεν περιορίζονται πλέον σε αυτές τις περιοχές, αλλά έχουν ξανοιχτεί και προς την άλλη πλευρά της Αθήνας: Εξάρχεια, Αμπελόκηπους, Άγιο Παντελεήμονα, Αχαρνών, αλλά και προς τους γύρω δήμους

Και , βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε και το πρόγραμμα της Χρυσής Βίζας (golden visa) που δίνει άδεια διαμονής πενταετούς διάρκειας σε υπηκόους τρίτων χωρών αρκεί αυτοί να αποκτήσουν ακίνητη περιουσία αξίας 250.000 ευρώ. Άδεια παραμονής εξασφαλίζουν αυτόματα όλα τα μέλη της οικογένειας του «επενδυτή»: α) ο/η σύζυγος, β) τα κοινά τέκνα των συζύγων ή ενός εκ των συζύγων, τα οποία είναι ηλικίας κάτω των 21 ετών και γ) οι απευθείας ανιόντες συγγενείς των συζύγων είτε προχωρούν σε επένδυση κεφαλαίων από 3 έως 100 εκατομμύρια ευρώ σε έργα υποδομών ή σε ελληνικές επιχειρήσεις, με τη δημιουργία 150 θέσεων εργασίας.

Το πρόγραμμα golden visa εισήχθη με τον Νόμο 4146/2013. Από τότε, έχουν δοθεί 8.000 τέτοιες κάρτες και παράλληλα το δικαίωμα διαμονής σε πολλαπλάσιους. Τα 2 τρίτα των καρτών έχουν δοθεί σε Κινέζους. Ακολουθούν Τούρκοι, Ρώσοι, Λιβανέζοι, Αιγύπτιοι, Ιρανοί και άλλοι

Αυτό δεν φαίνεται να απασχολεί επ’ ουδενί τον φανατικό Ελληναρά, ο οποίος ενοχλείται μόνο από τους φτωχούς και τους κατατρεγμένους ξένους. Τον φανατικό Ελληναρά δεν τον ενδιαφέρει πόσοι και ποιας εθνικότητας βρίσκονται από πάνω του και τον εκμεταλλεύονται. Αρκεί μόνο να έχει και αυτός κάποιους από κάτω. Αυτό είναι που δίνει αξία στη μισερή ζωή του.

Youtube Playlists

youtube logo new

youtube logo new

© 2022 Atticavoice All Rights Reserved.