" Οι ήττες μας δεν αποδεικνύουν
Τίποτα παραπάνω από το ότι
319205339 712219783586309 2265634222543469205 n  Είμαστε λίγοι αυτοί που παλεύουν ενάντια στο Κακό
Και από τους θεατές περιμένουμε
Τουλάχιστον να ντρέπονται"
                                               Μπρεχτ

 ποίημα της Ε.Βακαλό -1978

Θα σας πω πώς έγινε
Έτσι είναι η σειρά
Ένας μικρός καλός άνθρωπος αντάμωσε στο δρόμο του έναν χτυπημένο
Τόσο δα μακριά από κείνον ήτανε πεσμένος και λυπήθηκε
Τόσο πολύ λυπήθηκε που ύστερα φοβήθηκε
Πριν κοντά του να πλησιάσει για να σκύψει να τον πιάσει, σκέφτηκε καλύτερα
Τι τα θες τι τα γυρεύεις
Κάποιος άλλος θα βρεθεί από τόσους εδώ γύρω, να ψυχοπονέσει τον καημένο
Και καλύτερα να πούμε
Ούτε πως τον έχω δει
Και επειδή φοβήθηκε
Έτσι συλλογίστηκε
Τάχα δεν θα είναι φταίχτης, ποιον χτυπούν χωρίς να φταίξει;
Και καλά του κάνουνε αφού ήθελε να παίξει με τους άρχοντες
Άρχισε λοιπόν και κείνος
Από πάνω να χτυπά

Αρχή του παραμυθιού καλημέρα σας

Silicone happiness

Φεβρουαρίου 10, 2019

 Μία γυναίκα με αφανισμένο πρόσωπο και στήθος κάνει προσθετικές επεμβάσεις μπροστά στον καθρέφτη. Βάζει τα κατάλληλα παχειά φιλήδονα χείλη με το σχετικό χαμόγελο, μάτια τονισμένα με μακριές σκιερές βλεφαρίδες, αυτιά με ενσωματωμένα ασημί σκουλαρίκια, κομψή γαλλική μυτούλα και τέλος ένα πλούσιο στήθος απ’τη Silicon valley. Τσεκάρει το αποτέλεσμα και ήδη ερεθισμένη από την εικόνα που εκπέμπει βγαίνει στο δρόμο. Πηδιέται με τον πρώτο τυχόντα στα σβέλτα στο δωμάτιο ενός φτηνού ξενοδοχείου. Το βράδυ επιστρέφει σπίτι και γδύνεται. Αφήνοντας όλα τα πρόσθετα μέλη προσεκτικά στις θήκες τους, κοιτάζεται στον καθρέφτη. Στο ανυπόφορα άδειο πρόσωπο διαγράφεται ένα αχνό χαμόγελο πραγματικής ευτυχίας. (Μουσική)

Από το ανέκδοτο βιβλίο "Ανορθολογικαί Αποδράσεις" του Theo

 

Μέγα μυστήριο ο τρόπος που συνδέονται οι γήινοι. Συνήθως υπάρχει μία αρχική ανάφλεξη, κάτι σαν μπιγκ μπανγκ, ο λεγόμενος “έρωτας”. Μετά έρχεται το στάδιο της σωματικής και ψυχικής αγάπης, αν βέβαια όλα πάνε καλά. Ο χρόνος περνάει και τα συνδετικά αισθήματα φθείρονται, περιέργως, σαν υλικά σώματα. Τα γήινα ζεύγη περνούν στο στάδιο των συγκρούσεων.

Οι συγκρούσεις τους πολλές φορές, περιέργως, τους συνδέουν

 περισσότερο από ότι η προηγούμενη αγάπη τους.

Τελικά, οικιοθελώς ζούνε μία ζωή βουτηγμένη στη δυστυχία, έχοντας χάσει επαφή ο καθένας με τον εαυτό που είχε πριν γνωριστούν και τροφοδοτούμενη από αναμνήσεις της πρώτης περιόδου, η οποία τείνει να γίνει μία κουκίδα στο χρονικό ορίζοντα.

Με τη φθορά των σωμάτων επέρχεται, περιέργως, και ο φόβος του βιολογικού τέλους (Οι γήινοι δε διαθέτουν τη δική μας ενστικτώδη βεβαιότηταρί συνέχειας). Συνεπώς τα ζεύγη, εκτός των παραπάνω, συνδέονται μεταξύ των και με το φόβο.

Το πιό αξιοπερίεργο είναι ότι συχνά κάνουν επίδειξη αγάπης μπροστά σε φίλους κατά τη διάρκεια επετείων, εορτών, κλπ., αναφερόμενοι με έντονη συγκίνηση στο φόβο μοναξιάς, αν αποβιώσει πρώτος ο ένας από τους δύο.

Εδώ επισημαίνουμε έλλειμμα σαφήνειας: Δεν πρόκειται για φόβο μοναξιάς, αλλά φόβο ανυπαρξίας, αφού και οι δύο έχουν χάσει κάθε επαφή με τον εαυτό τους, έχοντας πλέον συνηθίσει να συν-υπάρχουν και όχι να υπάρχουν. Περιέργως...

Από το ανέκδοτο βιβλίο "Ανορθολογικαί Αποδράσεις" του Theo

To Μίσος

Ιανουαρίου 22, 2019

ποίημα της Πολωνής ποιήτριας Βισουάβα Σιμπόρσκα

Δείτε πόσο αποδοτικό είναι ακόμα,
πόσο διατηρείται σε φόρμα
το μίσος στον αιώνα μας.
Πόσο εύκολα υπερπηδά και τα πιο ψηλά εμπόδια.
Με τι ταχύτητα εφορμά, πόσο γρήγορα μας εντοπίζει.

Δεν είναι σαν τα άλλα αισθήματα.
Ταυτόχρονα μαζί το πιο γηραλέο
και το πιο νεαρό.
Από μόνο του γεννοβολάει αιτίες
που το ζωογονούν.
Όταν κοιμάται δεν πρόκειται ποτέ για 
αιώνια ανάπαυση.
Κι η αϋπνία δεν εξαντλεί τη ρώμη του, τη θρέφει.

Κάποια θρησκεία ή μια άλλη
όποια και να ‘ναι το βρίσκει έτοιμο,
στην αφετηρία.
Μια γενέθλια πατρίδα ή μια άλλη
όποια και να ‘ναι το βοηθάει να βρει ένα σημείο εκκίνησης.

Για κινητοποίηση αρκεί ακόμα κι η δικαιοσύνη,
μέχρι ν΄ αποκτήσει τη δική του ορμή.
Μίσος. Μίσος.
Με το πρόσωπό του στρεβλωμένο σε μια γκριμάτσα
ερωτικής έκστασης.

Γύριζε

Ιανουαρίου 13, 2019

ποίημα του Κωστή Παλαμά (1908)

Γύριζε, μη σταθείς ποτέ, ρίξε μας πέτρα μαύρη
ο ψεύτης είδωλο είν΄ εδώ, το προσκυνά η πλεμπάγια
η Αλήθεια τόπο να σταθή για μια στιγμή δε θάβρη.
Αλάργα. Νέκρα της ψυχής της χώρας τα μουράγια.

Η Πολιτεία λωλάθηκε, κι απόπαιδα τα κάνει
το Νου, το Λόγο, την Καρδιά, τον Ψάλτη, τον Προφήτη
κάθε σπαθί κάθε φτερό, κάθε χλωρό στεφάνι
στη λάσπη. Σταύλος ο ναός, μπουντρούμι και το σπίτι.

Από θαμπούς δερβίσηδες και στέρφους μανταρίνους,
κι από τους χαλκοπράσινους η Πολιτεία πατιέται.
Χαρά στους χασομέρηδες! Χαρά στους Αρλεκίνους!
Σκλάβος ξανάσκυψε ο ρωμιός και δασκαλοκρατιέται.

Δεν έχεις, Όλυμπε, θεούς, μηδέ λεβέντες η Όσσα
ραγιάδες έχεις, μάνα γη, σκυφτούς για το χαράτσι
κούφιοι και οκνοί καταφρονούν τη θεία τραχιά σου γλώσσα
των Ευρωπαίων περίγελα και των αρχαίων παλιάτσοι.

Και δημοκόποι Κλέωνες και λογοκόποι Ζωίλοι
και Μαμμωνάδες βάρβαροι και χαύνοι λεβαντίνοι
λύκοι, κοπάδια, οι πιστικοί και ψωριασμένοι οι σκύλοι
κι οι χαροκόποι αδιάντροποι, και πόρνη η Ρωμιοσύνη

Ο Τρελός Γρηγόρης

Ιανουαρίου 06, 2019

 Από το ανέκδοτο βιβλίο "Ανορθολογικαί Αποδράσεις" του Theo

 

Μετά τη βροχή καβαλάρηδες κάλπασαν στον ορίζοντα. Ο μόνος που τους πρόσεξε ήταν ο τρελός Γρηγόρης. Και κείνοι τον χαιρέτησαν, αυτόν τον προικισμένο, αφού γνώριζαν πως για τους άλλους ήταν αόρατοι.

(Στην εικόνα δεν διακρίνονται οι καβαλάρηδες , οι οποίοι είναι και για μας αόρατοι. Το μυστικό θέασης μιας άλλης πραγματικότητας το κατέχει ίσως ο εικονιζόμενος Γρηγόρης, ο οποίος σε ενδεχόμενη ερώτηση πιθανότατα θα τόβαζε στα πόδια, φύσει δειλός, εσωστρεφής και συνεσταλμένος. )

Ο Καιόμενος

Δεκεμβρίου 25, 2018

Ο καιόμενος, ποίημα του Τάκη Σινόπουλου

Κοιτάχτε μπήκε στη φωτιά! είπε ένας από το πλήθος.

Γυρίσαμε τα μάτια γρήγορα.
Ήταν στ’ αλήθεια αυτός που απόστρεψε το πρόσωπο, όταν του μιλήσαμε.

Και τώρα καίγεται.
Μα δε φωνάζει βοήθεια.


Διστάζω. Λέω να πάω εκεί. Να τον αγγίξω με το χέρι μου.
Είμαι από τη φύση μου φτιαγμένος να παραξενεύομαι.


Ποιος είναι τούτος που αναλίσκεται περήφανος;
Το σώμα του το ανθρώπινο δεν τον πονά;


Η χώρα εδώ είναι σκοτεινή. Και δύσκολη. Φοβάμαι.
Ξένη φωτιά μην την ανακατεύεις, μου είπαν.


Όμως εκείνος καίγονταν μονάχος. Καταμόναχος.
Κι όσο αφανίζονταν τόσο άστραφτε το πρόσωπο.
Γινόταν ήλιος.


Στην εποχή μας όπως και σε περασμένες εποχές
άλλοι είναι μέσα στη φωτιά κι άλλοι χειροκροτούνε.


Ο ποιητής μοιράζεται στα δυο.

Από το ανέκδοτο βιβλίο "Ανορθολογικαί Αποδράσεις" του Theo

 

Οι χιονάνθρωποι φτιάχνονται συνήθως απ’ τα παιδιά. Τα παιδιά όταν ολοκληρώσουν το έργο τους, χαρούμενα, με κατακόκκινα μάγουλα απ’ το παιχνίδι με το χιόνι, φεύγουν πριν πέσει το σκοτάδι. Τα βράδια του χειμώνα, καθώς το φως υποχωρεί μαζί με τους εκδρομείς, ένας προσεκτικός παρατηρητής θα μπορούσε να διακρίνει κάποιες ανεπαίσθητες κινήσεις των χιονανθρώπων.

Αρχικά διστακτικές, μουδιασμένες, σα να μην πιστεύουν στη δυνατότητά τους να κινηθούν, με την ώρα όλο και πιο έντονες. Όταν η παγερή νύχτα κυριαρχήσει και τα’ αστέρια σκαρφαλώσουν ψηλά στο στερέωμα, οι χιονάνθρωποι μετακινούνται. Γλιστρώντας απαλά πάνω στις χιονισμένες βάσεις τους μαζεύονται γύρω από ένα νοητό κέντρο (προς θεού, όχι φωτιά) και τραγουδούν τα σιωπηλά τους λευκά τραγούδια μέσα στο χιονοφώτιστο σκοτάδι. Τραγουδούν γεμάτοι χαρά, ανοιγοκλείνοντας τα χωρίς χείλη στόματά τους, παρ’ ότι γνωρίζουν το εφήμερο της ύπαρξής τους – όσο ζούνε το γλεντάνε!

Ο χειμώνας του έτους 20.. έπεσε πολύ βαρύς και έδωσε τον απαραίτητο χρόνο σε κάποιες ομάδες χιονανθρώπων-ουτοπιστών να καταστρώσουν σχέδιο δράσης: Επανάσταση κατά του ήλιου και του φαινομένου του θερμοκηπίου!

Η πληροφορία διαδόθηκε σαν αστραπή στο δάσος, από δέντρο σε δέντρο, κύλησε απαλά μέσα στις χιονισμένες ρεματιές, ανηφόρησε με χτυποκάρδι στα κακοτράχαλα χιονισμένα γκρεμνά, γαντζώθηκε σα διάφανο σκουλαρίκι στις κρουσταλλιασμένες δροσοσταλίδες των φύλλων… Κανένα πλάσμα του δάσους δεν είχε ποτέ σκεφτεί κάτι τέτοιο! Κατά πολλούς, οι τελευταίοι που θα είχαν δικαίωμα να επαναστατήσουν κατά του ήλιου ήταν οι χιονάνθρωποι, καθαρά ανθρώπινα δημιουργήματα – και οι άνθρωποι προτιμούν τη ζέστη, ως θερμόαιμα θηλαστικά βεβαίως... Τα πράγματα όμως, δεν ακολουθούν πάντα γραμμική πορεία στην ιστορία, ως γνωστόν.

Οι επαναστάτες-χιονάνθρωποι (ΕΠΧΙΟ στο εξής) εργάστηκαν σκληρά για πολλά μερόνυχτα προπαγανδίζοντας την ιδέα τους απ’ άκρη σε άκρη του δάσους, έχτισαν συμμαχίες με κάποια είδη που κατείχαν επιβλητική θέση στην τροφική πυραμίδα, δημιούργησαν με άκρατο ενθουσιασμό αλλά και βαθειά περίσκεψη τις υποκειμενικές συνθήκες για την επερχόμενη επανάσταση και προχώρησαν σε μια σειρά κλιμακούμενων ενεργειών που θα έκαναν σαφές στον αντίπαλο ότι είναι ενωμένοι και αποφασισμένοι ως την τελική νίκη.

Πριν την τελική σύγκρουση στο στρατόπεδο των ΕΠΧΙΟ επικράτησε μία αλλόκοτη γαλήνη, σα βεβαιότητα για την αίσια έκβαση, σαν …το μέλλον που οραματίζονταν για καιρό να ήταν ήδη πραγματικότητα, σα να είχαν μετακινηθεί ένα βηματάκι μες το χρόνο, ένα χρονικό βηματάκι μετά την σύγκρουση – άλλωστε κατά κάποιον τρόπο ο νέος κόσμος που οραματίζονταν ήταν ήδη μια πλήρως διαμορφωμένη πραγματικότητα μέσα στα κεφάλια τους, κάτω απ’ τα πολύχρωμα καπέλα τους και τις καροτένιες μύτες τους…

Ο παγωμένος βόρειος άνεμος, αυτός ο αδιάσειστος σύμμαχος, υποχώρησε ένα χάραμα. Ένας λαμπρός ήλιος ανέβηκε γοργά στο στερέωμα, στυγνά και χωρίς διατυπώσεις έλιωσε τους ΕΠΧΙΟ, μαζί και το ουτοπικό τους όραμα. Πέρασε σιγά-σιγά στο μαλακό βρεμένο χώμα, σπόρος κι αυτό μαζί με τόσους άλλους σπόρους ιδεών, δυνατοί όλοι και έτοιμοι να βλαστήσουν την ερχόμενη άνοιξη, μέσα στον αέναο κύκλο εναλλαγής των γήινων εποχών.

Από το ανέκδοτο βιβλίο "Ανορθολογικαί Αποδράσεις" του Theo

 

 Ο ΠΛΗΓΩΜΕΝΟΣ ΕΡΠΙΟΥΛΟΣ που τα σωθικά του στάζουν λαμπερά καθώς πετάει αργά πάνω από τα βουνά το χάραμα. Εξαφανισμένο είδος που βάσιζε την επιβίωσή του αποκλειστικά σχεδόν στην ομορφιά του. Και καθώς ο άνθρωπος εμφανίστηκε πολύ αργότερα απ’ αυτόν, εικάζεται πως ο Ερπίουλος θάμπωνε τα θύματά του με το λαμπερό φως των σωθικών του αυτοτραυματιζόμενος ελαφρά μπροστά τους. Τα άτυχα θύματα υπέκυπταν στην εικόνα του, γίνονταν φίλοι του και τελικά καταβροχθίζονταν από αυτόν.

 

Από το ανέκδοτο βιβλίο "Ανορθολογικαί αποδράσεις" του Theo

Διακρίνονται ζεύγη ατόμων σε περιπαθείς στάσεις μάλλον ασταθείς.

Κάτι σαν δεσμοί χημικών στοιχείων έτοιμων να αποκολληθούν, λόγω αυξημένης θερμοκρασίας και πίεσης.

Η πνιγηρή ατμόσφαιρα, πλήρης ρύπων και εχθρικών για τη ζωή ενώσεων, έχει πάραυτα μία σπάνια αισθητική στο φως του δειλινού. Romance never dies!….

 

Youtube Playlists

youtube logo new

youtube logo new

© 2022 Atticavoice All Rights Reserved.