" Οι ήττες μας δεν αποδεικνύουν
Τίποτα παραπάνω από το ότι
319205339 712219783586309 2265634222543469205 n  Είμαστε λίγοι αυτοί που παλεύουν ενάντια στο Κακό
Και από τους θεατές περιμένουμε
Τουλάχιστον να ντρέπονται"
                                               Μπρεχτ

The market man (L' uomo del mercato)

Σεπτεμβρίου 21, 2022

Η δεύτερη μέρα του φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους στη Ραφήνα, είναι αφιερωμένη στο Positively Different Short Film Festival του 2022 με γενικό θέμα "Κοινότητες".Η ταινία μικρού μήκους "The market man" βρίσκεται στην υποκατηγορία Castaways. Ο αγγλικός όρος περιγράφει τους ναυαγούς και μεταφορικά, τα ναυάγια της κοινωνίας. Τους ανθρώπους που έχουν περιθωριοποιηθεί  και απειλούνται καθημερινά από τη βία και τον αποκλεισμό. Πρόκειται για τους ανθρώπους που οι ζωές τους είναι -για εμάς τους υπόλοιπους- αδιανόητο το  να βιωθούν.

Ο Μάριο, ο πρωταγωνιστής του L’ uomo del mercato (The Market Man – ο άνδρας της αγοράς) είναι ένας άνθρωπος που αγωνίζεται να επιβιώσει μαζεύοντας και πουλώντας τελάρα από την αγορά της πόλης του. Είναι ένας ρακοσυλλέκτης που ζει καθημερινά μέσα στην αγορά και το περιθώριο της. Αντιμετωπίζει την αδιαφορία των άλλων, αλλά κυρίως την έχθρα του υπόλοιπου περιθωρίου. Την έχθρα των υπόλοιπων ναυαγίων. Επειδή είναι αγαθός άνθρωπος και η ζούγκλα της αγοράς φτύνει τους αθώους. Τους αποβάλλει στο δικό της, ιδιαίτερο, δηλητηριώδες περιθώριο. Εκεί που ακόμα και ο πιο αθώος, όπως ο Μάριο, μπορεί να μεταμορφωθεί σε θηρίο, για να επιβιώσει.

Όπου υπάρχει κόσμος σίγουρα υπάρχει και υπόκοσμος και όπου υπάρχει κοινωνία υπάρχει και περιθώριο. Όχι νομοτελειακά, αλλά γιατί ο άνθρωπος, όσο και αν προοδεύσει και βλέπει στην άλλη όχθη του ωκεανού -εκεί που δεν έφτασε ποτέ- την κοινωνία του δικαίου και της ισότητας, εξακολουθεί να φτιάχνει την αγορά του, τη δική του ζούγκλα. Ίσως επειδή κατάγεται από αυτήν και θα την κουβαλάει μέσα του όσο υπάρχει.

 

The market man (L’ uomo del mercato)

The market man (L’ uomo del mercato) – Ιταλία 2021

Σκηνοθεσία: Paola Cireddu
Σενάριο: Paola Cireddu
Παραγωγή: Maurizio Abis

Παίζουν
Mario Tocco, Alessio Arais, Ester Cassula

Αναδημοσιεύουμε από το ιστολόγιο Δασαμάρι SOS την τεκμηρίωση του πολλαπλού εγκλήματος που τέλεσε ο δήμος της Ραφήνας στο ορεινό Πικέρμι και το ανατολικό Πεντελικό. Δίχως αιδώ, δίχως συνείδηση, παρά μόνο με την επίφαση των άμεσων μέτρων και με μία σύμβαση που υποστήριζε οικονομικά την κλιμάκωση των δενδροκτονιών. Μία σύμβαση και μία διάτρητη μελέτη η οποία αντί να προωθεί τον ενδελεχή έλεγχο του δενδρώδους κεφαλαίου, προωθούσε την ανεξέλεγκτη επέκταση των υλοτομιών και αντίστοιχα του ...εργολαβικού ανταλλάγματος. Και οι αρμόδιοι; Το "αρμόδιο" δασαρχείο Πεντέλης; Εν λευκώ παρέδωσε στα χέρια μαινόμενων ξυλοκόπων, νεκρά και ζωντανά δέντρα, προκειμένου να μετατραπούν σε "εκταμιεύσεις" και παρακαταθήκη καταστροφής για το μέλλον του βουνού και του τόπου.

Τα πειστήρια του εγκλήματος  (από το ιστολόγιο Δασαμάρι SOS)

Πέρασαν δύο μήνες από τo έγκλημα της 19ης-20ής Ιουλίου, την πυρκαγιά που έκαψε για πολλοστή φορά το Πεντελικό βουνό και έφτασε μέχρι τη δασική έκταση Δασαμάρι. Το δασικό Δασαμάρι κάηκε απροστάτευτο, αφού αποτελούσε «γκρίζα» ζώνη για την πολιτική προστασία του Δήμου Ραφήνας. Για το έγκλημα αυτό ήδη έχει ξεκινήσει προκαταρκτική ανάκριση από εισαγγελείς ώστε να προσδιοριστούν οι ευθύνες...

Ενα δεύτερο έγκλημα ακολούθησε αμέσως μετά την πυρκαγιά, με τη γενικευμένη δενδροκτονία στα καμένα. Όπως έχουμε καταγγείλει, εργολάβοι του Δήμου Ραφήνας πετσόκοβαν ανεξέλεγκτα τα δέντρα είτε ήταν καμένα, είτε είχαν καψαλισμένο φλοιό ή φύλλωμα, είτε ήταν υγιή. Η αρμόδια δασική υπηρεσία όχι μόνο ήταν απούσα κατά τη δενδροκτονία, αλλά έδωσε και ε ν  λ ε υ κ ώ  ά δ ε ι α  στο Δήμο Ραφήνας να προχωρήσει τα καταστροφικά σχέδιά του στο ορεινό Πικέρμι.

Pic1

Ήδη, μετά από δύο μήνες, εντοπίζουμε κορμούς δέντρων καρατομημένων μέχρι το επίπεδο του εδάφους, οι οποίοι αναβλασταίνουν! Δέντρα πανύψηλα, με κορμό διαμέτρου πάνω από 40 εκατοστά, υγιή και ολοζώντανα, που καρατομήθηκαν με τιμολόγιο 200€ το δέντρο [ΑΔΑ 9ΙΚ6Ω16-ΖΒΘ], επειδή έτσι ήθελαν ένας εργολάβος και ο εντολέας του. Δέντρα που θα μπορούσαν να τους είχαν κλαδέψει μόνο τα καμένα κλαδιά και να έχουν αναβλαστήσει καθ' όλο το ύψος τους, τα ισοπέδωσαν για χάρη των «σεληνιακών» οραμάτων ενός ανεύθυνου και ανίκανου δημάρχου που επιβαρύνεται με δύο πυρκαγιές στή θητεία του.

Πόσες δεκαετίες θα χρειαστούν αυτοί οι ισοπεδωμένοι κορμοί για να ξαναγίνουν δέντρα;

Pic2   Pic3

 

Οι παραπάνω φωτογραφίες πιστοποιούν το δεύτερο έγκλημα που τελέστηκε στο ορεινό Πικέρμι μετά την πυρκαγιά. Αποτελούν ατράνταχτα πειστήρια ενός εγκλήματος μαζικής δενδροκτονίας, το οποίο τελείται ατιμωρητί έως σήμερα.

 

Πλημμέλημα... χαρακτήρισαν την εκατόμβη του Ματιού.

 

Πηγή: Δασαμάρι SOS

Στις 24/9/2022, ημέρα Σάββατο, ο κινηματογράφος ΑΕΛΛΩ ανοίγει για να υποδεχτεί τους θεατές της πρώτης μέρας του 3ου φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους της Ραφήνας.

Η πρώτη μέρα είναι αφιερωμένη στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας και θα προβληθεί το πρόγραμμα "Το φεστιβάλ Δράμας ταξιδεύει" με τις διακριθείσες ταινίες του περσινού φεστιβάλ (2021) του DISFF44.

To Cine Σχολειό Πικερμίου, με τη συνεργασία της Light in the box, έφτιαξε το trailer  των ταινιών της πρώτης ημέρας, το οποίο παρουσιάζουμε σήμερα

 

 

A summer place

Σεπτεμβρίου 21, 2022

Μια πόλη, η Λεμεσός. Η Λεμεσός ήταν κάποτε μια μικρή παραθαλάσσια πόλη, μια πόλη των ανθρώπων της. Τώρα είναι ένα τερατούργημα και ένας τόπος ξεσαλώματος και ξεπλύματος της διεθνούς ολιγαρχίας 

Μια γυναίκα, η Τίνα. Η Τίνα ζει μέσα σε αυτό το ασφυκτικό τοπίο, παίκτης και θύμα του μαζί. Δεν αντέχει άλλο τη χρυσή φυλακή της και θέλει να ξεφύγει. Την ημέρα των γενεθλίων της είναι έτοιμη να εγκαταλείψει τα πάντα, ώσπου μια συνάντηση της αλλάζει τη ζωή.

Η Λεμεσός δεν έχει καμία ελπίδα. Η Τίνα όμως έχει

 

Το «Α Summer Place» είναι μια συμπαραγωγή Κύπρου και Γαλλίας σε σκηνοθεσία και σενάριο της Αλεξάνδρας Ματθαίου. Σε συνέντευξή της στο flix.gr, η Αλεξάνδρα Ματθαίου αναφέρει:

“Μέσα στο σύμπαν του “A Summer Place”, η Τίνα έγινε η αφορμή να διηγηθώ όχι μόνο τη δική της ιστορία, αλλά και να καταγράψω - στο βαθμό που μπορώ στο εδώ και στο τώρα - την μετεξέλιξη της πόλης στην οποία γεννήθηκα και μεγάλωσα ωστόσο δεν αναγνωρίζω πια. Η ταινία είναι λοιπόν μια ανορθόδοξη ιστορία αγάπης αλλά και συγχρόνως, η ελεγεία μιας πόλης που κάποτε υπήρξε”

Η ταινία απέσπασε στο 44ο Φεστιβάλ Δράμας το Βραβείο Καλύτερου Γυναικείου Ρόλου καθώς και το Best Queer Award. Είναι μία από τις ταινίες που θα προβληθούν στο 3ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Ραφήνας το Σάββατο 24/9 στον κινηματογράφο ΑΕΛΛΩ

 

 

Σκηνοθεσία: Αλεξάνδρα Ματθαίου

Σενάριο: Αλεξάνδρα Ματθαίου

Διεύθυνση φωτογραφίας: Γιώργος Ραχματούλιν

Μοντάζ: Λίβια Νερουτσοπούλου

Ήχος: Χρίστος Κυριακούλλης

Ηθοποιοί: Μαίρη Μηνά, Aurora Marion

Παραγωγή: This is the Girl Productions, La Cellule Productions

Παραγωγοί: Σάββας Σταύρου, Soyo Giaoui

Χώρα Παραγωγής: Κύπρος

Έτος Παραγωγής: 2021

Διάρκεια:21'

Τέσσερα χρόνια έχουν περάσει από τη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου. Ήταν 21 Σεπτέμβρη του 2018 όταν ο Ζακ Κωστόπουλος έπεφτε νεκρός στο κέντρο της Αθήνας, μέρα μεσημέρι, μπροστά στα μάτια δεκάδων αμέτοχων παρατηρητών, από τα δολοφονικά χτυπήματα δύο «νοικοκυραίων». Με αφορμή την τραγική επέτειο, ο Σπύρος Γραμμένος έγραψε ένα τραγούδι σε στίχους της μητέρας του δολοφονημένου Ζακ, Ελένης Κωστοπούλου. «Λύκου κραυγή» είναι ο τίτλος του τραγουδιού. Μια κραυγή που ζητά όχι απλά δικαιοσύνη, μα μια κοινωνία που επιτέλους θα γίνει ανθρώπινη και δε θα αφήνει χώρο στη βαρβαρότητα να υπάρχει.

 

 

Δεν ήθελα

να γίνεις σύνθημα

πανό στη Δέγλερη

δάκρυ πικρό.

 

Ήθελα

να ‘σουνα ο μεγαλύτερος

ρούχα στο πάτωμα

πόδια φευγιό.

 

Δεν ήθελα

να γίνεις στίχος

νότες σε στόματα

ανάσα βαριά.

 

Ήθελα

να 'χτιζες κείνα τα όνειρα

δρόμους να ανοίγεις

να σπας δεσμά.

 

Δεν ήθελα

να γίνεις ρούχο

άψυχη εικόνα

φθαρμένο πανί.

 

Ήθελα η φωνή σου

να απλωνότανε

και να γινότανε λύκου κραυγή.

Από το μπαλκόνι

Σεπτεμβρίου 20, 2022

Μία από τις ταινίες που θα παιχτούν το Σάββατο 24/9 στον κινηματογράφο ΑΕΛΛΩ της Ραφήνας, στο πλαίσιο του 3ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους, είναι το «Από το Μπαλκόνι». Στο 44ο Φεστιβάλ Μικρού Μήκους Δράμας 2021 η ταινία αυτή κέρδισε τα βραβεία Onassis Film Development Grant, Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Νοτιοανατολικής Ευρώπης, 2ο Βραβείο Καλύτερου Animation, Βραβείο Κοινού, Βραβείο Σχεδιασμού Ήχου, Βραβείο Καλύτερης Ταινίας από την Ομοσπονδία Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας

Το «Από το Μπαλκόνι» είναι μια γλυκόπικρη ταινία, ένα animation μικρού μήκους με κοφτερή ματιά και μπόλικο χιούμορ. Με έναν ιδιαίτερο τρόπο μας μεταφέρει σε μια αθηναϊκή γειτονιά και τον μικρόκοσμό της και αποτυπώνει με εύστοχο και χιουμοριστικό τρόπο την ψυχοσύνθεση του Νεοέλληνα και την αποξένωση που επιβάλλει το αθηναϊκό αστικό τοπίο.

Κεντρικός ήρωας είναι η Λίνα, μια μεσήλικη γυναίκα που από το μπαλκόνι της, παρατηρεί και παρεμβαίνει σε ο,τιδήποτε συμβαίνει στη γειτονιά. Οι γείτονες νιώθουν το βλέμμα της καρφωμένο επάνω τους και ενοχλούνται από αυτό. Αδικημένη από την κριτική τους η ηρωίδα, αδικείται στο τέλος και από τη ζωή και η γειτονιά θ΄ αλλάξει για πάντα

Την ταινία υπογράφει σκηνοθετικά ο Άρης Καπλανίδης ο οποίος μαζί με τον Ηλία Ρουμελιώτη έκανε και το σενάριο. Ο δημιουργός του φιλμ σε συνέντευξή του στο flix.gr αναφέρει για την ταινία:

«υποψήφιε θεατή, ετοιμάσου για ένα ιμπρεσιονιστικό μπαράζ γέλιου που πάει πατημένο στα 30 πλάνα/λεπτό και συντρίβεται σε έναν τσιμεντένιο τοίχο αυτογνωσίας για τους πρωταγωνιστές, λίγο πριν το τέλος! Θα παρακολουθήσεις 12 λεπτά παραδοσιακού κινουμένου σχεδίου με τρισδιάστατα φόντα και κινήσεις κάμερας, βασισμένο σε πραγματικούς ανθρώπους. Πιστεύουμε ότι θα σου αρέσει!».

 

 

Στην ίδια συνέντευξη ο Άρης Καπλανίδης απαντά και στο γιατί έφτιαξε αυτή την ταινία:

“Στη γειτονιά της ταινίας, ο θεατής μαθαίνει για τη Λίνα μέσα από τα κουτσομπολιά, τα σχόλια και τις προκατειλημμένες απόψεις των γειτόνων της. Οι συμπεριφορές τους όμως πυροδοτούνται από την ανεργία, τη φτώχια, την εγκληματικότητα, τα ναρκωτικά και όσα επηρεάζουν τις ζωές μας σήμερα. Και τότε, τα λεγόμενα χάνουν την αξιοπιστία τους: Γιατί όταν πολλοί άνθρωποι μιλούν φανατισμένα και απερίσκεπτα για το ίδιο θέμα, τείνουν να αποκαλύπτονται περισσότερα για εκείνους, παρά για το θέμα για το οποίο σου μιλούν! Κάτι το οποίο πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να θίγεται κατά καιρούς.

Σε δεύτερο επίπεδο, θέλαμε να καταγράψουμε λαϊκούς ανθρώπους σε ένα έντεχνο μέσο. Η ιστορία η ίδια προέκυψε από τους χαρακτήρες. Είναι οι άνθρωποι με τους οποίους μεγαλώσαμε. Είναι ταυτόχρονα αστείοι και παράλογοι, κακότροποι και εγκάρδιοι, αλλά τους αγαπάμε άσχετα από τις αντιφάσεις τους (μπορεί και λόγω αυτών!). Στις ταινίες μας πάντα θέλουμε να μιλάμε εκ μέρους των ανθρώπων μας, αλλά με το κινούμενο σχέδιο είχαμε τη δυνατότητα να απαθανατίσουμε τη νοοτροπία τους, μετατρέποντας τις αντιφάσεις τους από κάτι καθημερινό σε τέχνη”

 

Σκηνοθεσία: Άρης Καπλανίδης

Σενάριο: Άρης Καπλανίδης, Ηλίας Ρουμελιώτης

Διεύθυνση φωτογραφίας: Άρης Καπλανίδης, Ηλίας Ρουμελιώτης

Μοντάζ: Άρης Καπλανίδης

Ήχος: Αλέξανδρος Βουραζέλης

Animation: Άρης Καπλανίδης & Ηλίας Ρουμελιώτης (BrosInArts Animation Studios)

Ηθοποιοί: Κωνσταντίνα Γεωργαντά, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Γιάννης Οικονομίδης, Σπύρος Μαργαρίτης, Ζωή Ρηγοπούλου, Γιάννης Ρουμπούλιας, Γιάννης Ευθυμίου, Βασίλης Παρασκευάς, Ελίνα Σουλτάνη, Ιφιγένεια Στάικου, Γιώργος Νινιός

Παραγωγή: Ιωάννα Σουλτάνη - Soul Productions, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Authorwave

 

Από την κινηματογραφική λέσχη Πικερμίου Cine Σχολειό λάβαμε και δημοσιεύουμε το πρόγραμμα της πρώτης ημέρας των προβολών ταινιών μικρού μήκους από το 44ο φεστιβάλ της Δράμας, μαζί με μία μικρή εισαγωγή

 

Η 3η γιορτή του κινηματογράφου στη Ραφήνα θα συμπεριλάβει και πάλι ταινίες από το φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους της Δράμας. Πως θα μπορούσε άλλωστε να μη τις συμπεριλάβει αφού:

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας (DISFF) αποτελεί πια ένα από τα πλέον διακεκριμένα ευρωπαϊκά φεστιβάλ του χώρου του κινηματογράφου.

Οι ταινίες που παρουσιάζονται στη Δράμα είναι κάθε χρόνο και καλύτερες και αποτελούν πραγματικές οάσεις της τέχνης του κινηματογράφου, ειδικά στην εποχή μας που η τέχνη στη χώρα δοκιμάζεται σκληρά. Η φρεσκάδα των ταινιών μικρού μήκους, ο συμπυκνωμένος χρόνος, ο ευφυής συνδυασμός εικόνας, φωτογραφίας, ήχου και σεναρίου δεν συναντώνται σχεδόν ποτέ, σε μία κινηματογραφική ταινία, είτε αυτή ανήκει στις λεγόμενες εμπορικές είτε ανήκει στις προορισμένες για πιο ειδικό κοινό. Ειδικά η ελληνική παραγωγή ταινιών μικρού μήκους ανταγωνίζεται ευθέως την παραγωγή άλλων χωρών, με μεγαλύτερες υποδομές και παράδοση στην τέχνη του κινηματογράφου. Αυτό είναι κάτι το οποίο οι αποκαλούμενοι "φορείς πολιτισμού" της χώρας αγνοούν, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Έτσι τα σχετικά φεστιβάλ στην Ελλάδα, λιγότερο ή περισσότερο οργανωμένα, αποτελούν μοναδικές ευκαιρίες για την επαφή του κοινού με τις φρέσκες και ζωντανές αυτές παραγωγές.

Το Cine Σχολειό Πικερμίου, αγαπά τον κινηματογράφο και έχει και μία λατρεία στις ταινίες μικρού μήκους. Έτσι με τη βοήθεια και τη στήριξη της Κίνησης για την Προστασία και Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος της Ραφήνας και με την υποστήριξη και του εξωραϊστικού συλλόγου του Νηρέα, εδώ και τρία χρόνια συμμετέχει ως μία ακόμα στάση στο πρόγραμμα ¨Το Φεστιβάλ Δράμας ταξιδεύει. 

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε την κυρία Ελευθερία Καβακά, υπεύθυνη του Φεστιβάλ, για τη βοήθεια της στην παραχώρηση του προγράμματος, τον σκηνοθέτη κ. Μένο Δελιοτζάκη από την ΕΡΤ για τις πολύτιμες συμβουλές του και όλους τους σκηνοθέτες και παραγωγούς τν ταινιών που περιλαμβάνοται στο πρόγραμμα, αλλά και όλους τους "μικρομηκάδες" για τη χαρά και την απόλαυση του κινηματογράφου μκρού μήκους, που μας χαρίζουν κάθε χρόνο.

Ciné Σχολειό Πικερμίου

 

Ακολουθεί σε pdf αρχείο το έντυπο που συνοδεύει το πρόγραμμα "Το Φεστιβάλ Δράμας ταξιδεύει", με πληροφορίες για τις ταινίες, τους συντελεστές και τους δημιουργούς

 

Η ταινία μικρού μήκους προβάλλεται, προωθείται,αναδεικνύεται και χειροκροτείται στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας αναγνωρίζοντας την ανάγκη για την περαιτέρω προβολή της μικρού μήκους ταινίας εντάσσει στον ετήσιο προγραμματισμό του τη διοργάνωση προβολών ταινιών μικρού μήκους σε πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού.
Εδώ και είκοσι επτά χρόνια, οι βραβευμένες και διακριθείσες ταινίες του ετήσιου Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας εντάσσονται σ’ ένα “μακρύ ταξίδι” επαφής με το κινηματογραφόφιλο κοινό, που κάθε χρόνο αποδεικνύει το ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον του για το “μικρό”. Η Γερμανία, η Αίγυπτος, η Κύπρος, η Αυστραλία , οι ΗΠΑ, η Γαλλία, η Ιταλία, , η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, καθώς και 80 πόλεις της ελληνικής περιφέρειας έχουν αποτελέσει σταθμούς, λιμάνια και προορισμούς του ταξιδιού του Φεστιβάλ Δράμας. 
Η θέση του Φεστιβάλ Δράμας στο εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο, ως το κορυφαίο φεστιβάλ στο είδος του, αλλά και η διεθνής του αναγνώριση, συμβάλλουν σημαντικά στην  επιτυχία των “ταξιδιών” του, που καίριο σκοπό έχουν την προβολή και διάδοση του έργου των νέων κινηματογραφιστών.

(από την εισαγωγή του κειμένου παρουσίασης των ταινιών του προγράμματος)

Μετά από δύο άκρως επιτυχημένες χρονιές, το 3ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Ραφήνας, είναι έτοιμο ν’ ανοίξει ξανά τα φτερά του και να μας ταξιδέψει στη μαγεία των ιδιαίτερων αυτών ταινιών, υποσχόμενο ένα χορταστικό διήμερο μυσταγωγικής κινηματογραφικής απόλαυσης.

Το Σάββατο 24/9 και την Κυριακή 25/9, η οθόνη του θερινού κινηματογράφου ΑΕΛΛΩ της Ραφήνας (Ελ.Βενιζέλου 12) θα φιλοξενήσει ταινίες μικρού μήκους ποικίλης θεματολογίας και ύφους από όλο τον κόσμο, που αποτυπώνουν τους σύγχρονους προβληματισμούς

Την πρώτη ημέρα, Σάββατο 24/9, θα προβληθούν οι βραβευμένες ελληνικές ταινίες από το 44ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας του 2021. Ενός Φεστιβάλ που σήμερα θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα του είδους του στην Ευρώπη και σημείο αναφοράς στην 7η Τέχνη.

Τη δεύτερη ημέρα, Κυριακή 25/9, θα προβληθούν επιλεγμένες διεθνείς ταινίες από το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Positively Different, ενός φεστιβάλ που πέραν των άλλων έχει ως στόχο την εξοικείωση του κοινού με θέματα διακρίσεων και καταπίεσης ατόμων και κοινοτήτων που πέφτουν στις χαραμάδες της εκπροσώπησης των σύγχρονων πολιτειών. Ενός Φεστιβάλ που ρίχνει φως στις ζωές των «άλλων». Των «άλλων» που μπορεί να είμαστε και εμείς οι ίδιοι ή που μπορεί να γίνουμε όταν αλλάξουν οι συνθήκες

Η διοργάνωση ανήκει σε τρεις δραστήριες συλλογικότητες του Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου: την «Κινηματογραφική Λέσχη Cine Σχολειό», την «Κίνηση για την Προστασία και Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας» και τον «Εξωραϊστικό Σύλλογο Νηρέα» , σε συνεργασία με την εναλλακτική ιστοσελίδα γνώμης  Attica Voice (atticavoice.gr)

Η είσοδος θα είναι ελεύθερη, χωρίς εισιτήριο, αλλά και με μια έκκληση από τους διοργανωτές για εθελοντική συνδρομή σε κουτί οικονομικής ενίσχυσης, τα έσοδα του οποίου θα διατεθούν στον αγώνα που διεξάγει το Μεγάλο Ρέμα της Ραφήνας για να εξασφαλίσει την ύπαρξή του κόντρα στα σχέδια εγκιβωτισμού, εγκλωβισμού και τελικής εξαφάνισής του. Διπλός είναι λοιπόν ο στόχος των διοργανωτών και ζητούν γι αυτό την αμέριστη στήριξή σας

Ώρα προσέλευσης 19:30

Ραφήνα, 19/9/2022

Κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί το 1978, όταν η Κινηματογραφική Λέσχη Δράμας αποφάσιζε τη διεξαγωγή ενός Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους, την πορεία και την εξέλιξη που θα είχε η διοργάνωση αυτή . Από την πρώτη χρονιά κιόλας, η ανταπόκριση των δημιουργών ταινιών μικρού μήκους, αλλά και του κοινού, ήταν ιδιαίτερα ενθουσιώδης και φάνηκε πως η ίδια η πόλη, η Δράμα, ήθελε και μπορούσε να κρατήσει το Φεστιβάλ, αλλά και να το μεγαλώσει. Έτσι, πολύ σύντομα, το Φεστιβάλ υιοθετήθηκε από τον Δήμο Δράμας.

Ήταν όμως τέτοια η ποιότητα της διοργάνωσης, που κατόρθωσε να ξεπεράσει τα στενά όρια της πόλης της Δράμας, αλλά και της Ελλάδας. Το 1989, το Φεστιβάλ Δράμας υιοθετήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού, και μετατράπηκε σε Εθνικό Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους, ενώ από το 1995 είναι πλέον Διεθνές Φεστιβάλ και σήμερα θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα του είδους του στην Ευρώπη και σημείο αναφοράς στην 7η Τέχνη.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας (Drama International Short Film Festival ή DISFF) είναι πλέον αναγνωρισμένο από την European Film Academy (EFA) ως ένα από τα σημαντικότερα Ευρωπαϊκά Φεστιβάλ και συγκαταλέγεται στο δίκτυο συνεργαζομένων Φεστιβάλ με την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου.

Το Φεστιβάλ διεξάγεται κάθε Σεπτέμβριο στην πόλη της Δράμας. Παράλληλα με το Εθνικό Διαγωνιστικό Πρόγραμμα στον οποίο διαγωνίζονται νέες ταινίες από την Ελλάδα, υπάρχει και το Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα με ταινίες μικρού μήκους από όλο τον κόσμο. Επί πλέον, διοργανώνονται και παράλληλες εκδηλώσεις, όπως συνεντεύξεις, παρουσιάσεις βιβλίων και συζητήσεις

Κάθε χρόνο, πάνω από 2.000 ταινίες υποβάλλονται για να επιλεγούν και να διαγωνιστούν τελικά περίπου 50-60 ταινίες. Η Κριτική Επιτροπή αποτελείται από πέντε μέλη, τα οποία προέρχονται από τον διεθνή κινηματογράφο και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Τα βραβεία που απονέμονται κάθε χρόνο για το Ελληνικό διαγωνιστικό τμήμα είναι τα εξής

 

Χρυσός Διόνυσος (Βραβείο Καλύτερης Ταινίας)

Καλύτερης Σκηνοθεσίας

Καλύτερου Σεναρίου

Καλύτερου Ντοκιμαντέρ

Βραβείο Έλληνες του Κόσμου «Σωκράτης Δημητριάδης»

Βραβείο «Τώνια Μαρκετάκη»

 

Η Κριτική Επιτροπή του Φεστιβάλ επίσης μπορεί να απονείμει επιπλέον τιμητικές διακρίσεις και επαίνους για επιμέρους κατηγορίες όπως: διεύθυνση φωτογραφίας, Α' ανδρικής και Α' γυναικείας ερμηνείας, ήχου, μοντάζ, ενδυματολογίας, σκηνογραφίας, μακιγιάζ, ειδικών εφέ)

Φέτος έχουμε φτάσει αισίως στο 45ο Φεστιβάλ. Ένα Φεστιβάλ που πραγματοποιήθηκε στην πόλη της Δράμας στο διάστημα 5 – 12 Σεπτεμβρίου. Εμείς, εδώ, στην πόλη της Ραφήνας, είμαστε έτοιμοι να υποδεχτούμε σε λίγες ημέρες τις περσινές ταινίες του Φεστιβάλ. Πιο συγκεκριμένα, το Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου θα προβληθούν στη Ραφήνα οι βραβευμένες ελληνικές ταινίες από το περσινό 44ο Φεστιβάλ Δράμας. Η προβολή θα γίνει στον κινηματογράφο ΑΕΛΛΩ και όσοι βρεθούν εκεί θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσουν 11 ταινίες ευρείας θεματολογίας και ύφους σε ένα χορταστικό κινηματογραφικό τρίωρο. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη, χωρίς εισιτήριο, αλλά και με μια έκκληση από τους διοργανωτές για εθελοντική συνδρομή σε κουτί οικονομικής ενίσχυσης, τα έσοδα του οποίου θα διατεθούν στον αγώνα που διεξάγει το Μεγάλο Ρέμα της Ραφήνας για να εξασφαλίσει την ύπαρξή του κόντρα στα σχέδια εγκιβωτισμού, εγκλωβισμού και τελικής εξαφάνισής του. Διπλός είναι λοιπόν ο στόχος των διοργανωτών και ζητούν γι αυτό την αμέριστη στήριξή σας

 

Σε μια ανάρτηση στο fb, η φίλη Effie Banou είχε την ιδέα να συγκεντρώσει πολλές, διαφορετικού ύφους, τοποθετήσεις που όμως όλες καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα: πως το τουριστικό μοντέλο που έχει προκριθεί για τη χώρα μας και που προχωρεί ακάθεκτο χωρίς μέτρο και χωρίς όρια, θα αποκλείσει με μαθηματική ακρίβεια τη συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων, οι οποίοι παρακολουθούν εμβρόντητοι και ανήμποροι να μετατρέπεται ο τόπος τους και το μαγικό καλοκαίρι του σε ένα ιδιαίτερα ακριβό προϊόν που θα το χαίρονται μόνο τα πολύ υψηλά εισοδήματα. Την ίδια στιγμή, οι ίδιοι περιορίζονται στο ρόλο του ανήμπορου θεατή ή στην καλύτερη περίπτωση του χαμηλά αμειβόμενου υπηρέτη, ενώ το κάποτε μαγικό περιβάλλον αυτού του τόπου χάνεται σιγά-σιγά, οριστικά και ανεπίστρεπτα. Η Μύκονος ήταν μόνο η αρχή και δείχνει ξεκάθαρα προς τα πού βαδίζουμε.

 

Γράφει η Εύφη, ορμώμενη από τις δικές της διαπιστώσεις στην Κίμωλο :

« Ελληνικό καλοκαίρι συνέχεια...

Όσοι από εμάς καταφέραμε αυτό το καλοκαίρι να επισκεφτούμε κάποιο νησί ή κάποιο χωριό διαπιστώσαμε έως και εχθρική διάθεση από αλαλαγμένους ντόπιους επιχειρηματίες με την εισροή τουριστικού χρήματος.

Και αυτό ήταν το ελάχιστο. Το χειρότερο ακολουθεί με τα τεράστια κτηματομεσιτικά γραφεία που διαχωρίζουν τη γη και εξασφαλίζουν επενδύσεις που μόνο τους ντόπιους και όλους εμάς δεν αφορούν.

Διαπίστωση που φέρνει ένα σφίξιμο στο στομάχι για τα καλοκαίρια που δεν θα ξαναζήσουμε .

Σιγά σιγά βλέπω όλο και περισσότερους φίλους κ γνωστούς να γράφουν τις σκέψεις τους- ανησυχίες - απόψεις για το θέμα»

 

Η Ίρις Λυκουριώτη, τώρα, από τον δικό της λογαριασμό στο fb, γράφει:

“Φαί, νερό, βότανα, αέρας, γη και χωράφι, ζώα και μέσα σε αυτά κανονικοί άνθρωποι.

Όχι άλλες χυδαίες (ατομικές) πισίνες και σπίτια ορυχεία στα άνυδρα νησιά του Αιγαίου και τα γεμάτα κρυστάλλινα νερά για κολύμπι, όχι άλλες κακόγουστες ομπρέλλες τροπικής αισθητικής ασυναρτησίας αντί για τις ελάχιστες καλαμωτές σκιές των καλαμιώνων που καθαρίζουν τις ρεματιές εκεί που πέφτουν στη θάλασσα και χωρίζουν τα χωράφια, όχι άλλη γελοία υποτιθέμενη ξεκούραση σε ενοικιαζόμενες ξαπλώστρες, εκεί που ένα πανί σε ελεύθερη παραλία είναι αρκετό για να ξεκουράσει η ζεστή άμμος τα κουρασμένα κόκκαλα μας, όχι άλλο κοκτέιλ και φραπέ σε τιμή άγριου μεροκάματου αντί μεγάλες φθηνές διακοπές παραθερισμού με ώρες ψαρέματος σε θάλασσες που δεν έχουν διαλύσει οι τράτες, οι εξορύξεις ή η όψη των πολεμικών πλοίων.

Τα νησιά του Αιγαίου, τα μεγάλα πρότυπα σχετικής αυτάρκειας και ναυτοσύνης, υπεραιωνόβιας διαβίωσης παρά τη φτώχεια και τις δυσκολίες από τα γεωπολιτικά ντράβαλα αυτής της δύσκολης και διεκδικούμενης θάλασσας, είναι στο όριο του μεγάλου κινδύνου να διαλυθούν για πάντα από τη χυδαία επέλαση της κτηματαγοράς και του μαζικού τουρισμού που δεν πρόκειται να ελέγχει κανένας ντόπιος (λάθος υπολογίζουν οι αγαπημένοι νησιώτες) παρά μόνο τα διεθνοτοπικά μαφιόζικα δίκτυα. Θα χάσουν τη γη τους και τα ενοικιαζόμενά τους πιο γρήγορα απ' ότι φαντάζονται (ας προσέξουν αυτόν τον καιρό οι Κρητικοί π.χ. τη συγχώνευση των συνεταιριστικών τραπεζών τους με την HSBC και σε ποιανού τα χέρια θα περάσει η υποθηκευμένη γη τους).

Λυπάμαι που οι συνάδελφοι αρχιτέκτονες και τα αρχιτεκτονικά ΜΜΕ έχουν αφεθεί απόλυτα σε αυτό το μοντέλο παραγωγής χώρου (βραβεία επί βραβείων -ιδιωτικά- προωθούν αυτό το μοντέλο ως ύψιστη αξία παράγοντας υπεραξία για τους developers όχι για την αρχιτεκτονική).

Ο βιοπορισμός δε σημαίνει σιγή, ούτε έλλειψη συμμετοχής στα κοινά, δηλαδή στη διεκδίκηση ενός επαγγελματικού χώρου πολυδιάστατου και στη διεκδίκηση του αρχιτεκτονικού πειραματισμού που μπορεί να γίνει μόνο σε πλαίσια αξιακής αναβάθμισης ενός δίκαιου τρόπου ζωής για όλους με τη συμβολή της έννοιας του δημοσίου (παραγωγή χώρου, υποδομών και υλικών της ζωής, κληρονομιά, πολιτισμός, τροφή υλική και συμβολική).

Δυστυχώς δε γίνεται κατανοητό ότι όσο δεν αντιδρούμε σε αυτό θα εξαφανιστούμε ως επαγγελματίες μαζί με τη νέα τσιφλικοποίηση της γης (πόσους αιώνες πήρε η αναδιανομή της;), θα γίνουμε -έχουμε αρχίσει ήδη- υπεργολάβοι της κτηματαγοράς, όχι ελεύθεροι επαγγελματίες με δικαιώματα, τεχνογνωσία και λόγο στα κοινά.

Τι κοινωνία είναι αυτή που, αντί να αντιμετωπίζει τη φτώχια της, φτωχαίνει σπαταλώντας ότι έχει και δεν έχει σε ένα μοντέλο που την κάνει να ξεχάσει τις τέχνες της επιβίωσης, της γης και της θάλασσας, το μόνο που (και) σήμερα χρειάζεται ο κόσμος για να επιβιώσει;

Μεγαλώσαμε θαυμάζοντας τα ροζιασμένα χέρια και τα λιασμένα, ρυτιδιασμένα μέτωπα των νησιωτών που ήξεραν τα πάντα για να ζούμε. Περπατήσαμε τα βουνά και τα λαγκάδια που βγάζανε ασύλληπτης νοστιμιάς ζαρζαβατικά, τα οποία έτρωγες με δυό δεκάρες, φιλοξενούμενη σε ράτζα υπέροχων σπιτιών φτιαγμένων με πολλές τέχνες, ανοιχτής γνώσης. Το Αιγαίο ήταν γεμάτο από νέα παιδιά, φοιτήτριες/ες και νέες/ους εργαζόμενες/ους που έφταναν παντού με πάμφθηνα ακτοπλοικά εισητήρια και παραθέριζαν μήνες ολόκληρους με ελάχιστο χαρτζιλίκι. Τώρα επιβάλλεται με βία πάνω τους ο ρόλος των ιθαγενών για σέρβις σε ηλικιωμένους αλλοδαπούς χωρών με υψηλότερους μισθούς. Δε θα είναι ελεύθερες/οι αν δεν το διεκδικήσουν. Δε θα παραθερίσουν ποτέ ελεύθερες/οι.

Προς φίλες και φίλους συνομήλικους που τα ζήσαμε μαζί αλλιώς: ρε παιδιά, πραγματική απορία, από πότε οι φωτογραφίες σας που δείχνουν την ειδυλλιακή Ελλάδα είναι μόνο από παραλιακά μπαρ με τροπικές ομπρέλλες;

Να 'ναι καλά η κουμπάρα μου που τράβηξε αυτή τη φωτογραφία και ανάσανα.

 

tourismos02

 

Φίλος καθηγητής πολεοδομίας-χωροταξίας σε ΑΕΙ μου είπε ότι το φαντασιακό των φοιτητριών/ων δε μπορεί να συλλάβει τίποτα έξω από τον τουρισμό.

Και πως θα ζήσουμε; και πως θα σχεδιάσουμε το χώρο και το μέλλον; με τι τέχνες;

ΥΓ πριν χρόνια έψαχνα την περίπτωση της Ίμπιζα αφού την επισκέφθηκα ένα 24ωρο και έπαθα σοκ, οπότε προσπάθησα να βρω στοιχεία για να το εκλογικεύσω. Η Ίμπιζα είναι η μία από τις τέσσερις ΕΟΖ (ελεύθερη οικονομική ζώνη) της Ισπανίας. Παρέχονται υπηρεσίες 'wellness' από απίστευτα δίκτυα που δεν ελέγχονται παρά ελάχιστα. Για παράδειγμα, στην Ίμπιζα δραστηριοποιούνται 3000 sex workers και μόλις το 2014 ιδρύθηκε το πρώτο συνδικάτο τους προκειμένου να μπορούν να προστατευθούν στοιχειωδώς από την απορρυθμισμένη ζωή τους.

Η Ίμπιζα είναι ένα νησί που κάποτε έμοιαζε με μία από τις Σποράδες μας.

Αυτήν την παρα-οικονομία θέλουμε;

 

Η Κατερίνα Ζαχαροπούλου από την Κέρκυρα γράφει :

«Και σκεπτόμουν αυτές της μέρες που βρίσκομαι στην Κέρκυρα αν έχει νόημα να πω κάτι που να δείχνει ό,τι ακριβώς συμβαίνει και εδώ. Δεν μου πολυαρέσει η κοινωνική κριτική μέσω fb αλλά ο Στάθης Καλύβας με το κείμενό του με ενεργοποίησε και θα το κάνω, μέρες κρατιέμαι. Με κρυστάλλινη ματιά περιγράφει την πραγματικότητα του σημερινού ελληνικού καλοκαιριού. Ζόφος.

Επί πλέον είδα το άλλοτε καταπράσινο και εμβληματικό club meditarranee, μία από τις πρώτες εγκαταστάσεις με οικολογικό πρόσημο τη δεκαετία του '60 να γίνεται γιαπί που προμηνύει τεράστια ξενοδοχειακή μονάδα, είδα αγαπημένες μικρές παραλίες να αφομοιώνονται από μεγάλες τουριστικές μονάδες, είδα τους Κερκυραίους διωγμένους από τις θάλασσές τους, είδα τους τουρίστες σαν "κατακτητές" και οικοδεσπότες σε τόπους των προγόνων μου, τους είδα και τρόμαξα από τη φόρα τους και το πάθος τους για το Ελληνικό καλοκαίρι. Τα μεγάλα σούπερμαρκετ έπαψαν τις αποστολές αγαθών στο σπίτι. Ρωτούν αν ψωνίζεις για σκάφος και μόνον εκεί κάνουν εξαιρέσεις. Ο συνωστισμός φέτος ήταν απερίγραπτος παντού, στους δρόμους, στους φούρνους, στις παραλίες. Μέχρι που φορτώθηκα κι έναν κόβιντ, ευτυχώς ελαφρύ σαν Κερκυραΐκή καντάδα...

Θα διαλέγω σε πείσμα των καιρών σταθερά τον Κερκυραίο μανάβη, χασάπη, φούρναρη με μαγαζάκια ελάχιστων τετραγωνικών και ντόπια προϊόντα, για πόσο ακόμη δεν ξέρω, και θα προτιμώ το μικρό χαρτοπωλείο της περιοχής στην οποία κάποτε στο μακρινό παρελθόν ο παππούς μας άφησε ένα κτήμα. Τότε φαινόταν τέρμα θεού, σήμερα φαίνεται προάστιο...

Για παρηγοριά και κόντρα στο τσουνάμι που λέγεται τουρισμός με νέα χαρακτηριστικά όπως όλα δείχνουν, επιμένω να ξετρυπώνω μικρές παραλίες, ποτάμια και χωριά της Κερκυραϊκής γης που ακόμη δεν ανήκουν παρά μόνο στους ανθρώπους τους. Δεν λέω ονόματα μη τυχόν και τα ξετρυπώσει κανένας τουρίστας με αυτόματη μετάφραση. Όλα παίζουν!

Ζήτω το Helliniko Kalokairi!!»

 

Από την άλλη μεριά, ο Χρήστος Κωστούλας από την Ιθάκη, γράφει με σκωπτικό ύφος :

“ Στις παρακάτω φωτογραφίες μπορούμε να δούμε εισαγόμενους Θιακοαθηναίους οικολόγους να επιδίδονται σε ύποπτη καταδρομική επιχείρηση.

Είναι αυτοί οι ενοχλητικοί τύποι που επειδή έρχονται δύο και τρεις φορές το χρόνο και κάθονται τριάντα, σαράντα ή και πενήντα μέρες στην Ιθάκη, έχουν την απαίτηση να έχουν άποψη και λόγο για τα τεκταινόμενα στο νησί.

tourismos03

 

Είναι αυτοί οι κρυπτοκομμουνιστές που διαμαρτύρονται επειδή το νησί ξεπουλιέται στρέμα-στρέμα και περνάει στα χέρια λίγων, όπως τον παλιό καλό καιρό των ευγενών τσιφλικάδων.

Είναι αυτοί οι οπισθοδρομικοί τύποι που μάχονται την ανάπτυξη και θέλουν να μας κάνουν να επιστρέψουμε στην εποχή των λυχναριών.

Είναι αυτοί οι τερατολόγοι που λένε – άκουσον άκουσον – πως η πολυπόθητη ανάπτυξη θα κλείσει τους ντόπιους στα σπίτια τους για να βλέπουν από τις αυλές τους τους high spenders τουρίστες να κάνουν μπάνιο στις πισίνες των lyxury studios και villas που εκτοπίζουν σιγά-σιγά τα απαρχαιωμένα rooms to let και να τρώνε αστακομακαρονάδες και μπριζόλες tomahawk στα gourmet εστιατόρια που εκτοπίζουν με τη σειρά τους τα παλιά ταβερνεία που ήταν προσιτά σε όλους.

Αυτά λένε οι ζηλόφθονες κρυπτοκoμμουνιστές αναρχοοπισθοδρομικοί τερατολόγοι οικολόγοι και αν απορείτε για το τι περιέχουν τα σακίδιά τους, θα σας το πούμε εμείς! Φίδια περιέχουν που θα τα αμολήσουν ελεύθερα για να μας φάνε ούλους πριν προλάβουμε να απολαύσουμε τα αγαθά της ανάπτυξης!»

 

 

Youtube Playlists

youtube logo new

youtube logo new

© 2022 Atticavoice All Rights Reserved.