" Οι ήττες μας δεν αποδεικνύουν
Τίποτα παραπάνω από το ότι
319205339 712219783586309 2265634222543469205 n  Είμαστε λίγοι αυτοί που παλεύουν ενάντια στο Κακό
Και από τους θεατές περιμένουμε
Τουλάχιστον να ντρέπονται"
                                               Μπρεχτ

Οι εκβολές του Μεγάλου Ρέματος της Ραφήνας.

Βλέπουμε καθαρά πώς η πόλη είναι αυτή που έπνιξε το ποτάμι. Ιδιώτες - με την ανοχή και τα στραβά μάτια των αρχών - αλλά και οι ίδιες οι δημοτικές αρχές στρίμωξαν και στραγγάλισαν επί δεκαετίες το ποτάμι και τώρα φοβούνται, λέει, πως θα τους πνίξει.

Η δημοτική αρχή, όπως και όλες οι αρχές άλλωστε, ξέρει καλά πως ο φόβος είναι το πιο φτηνό και το πιο αποτελεσματικό φάρμακο για να κατευθύνει και για να αποκοιμήσει τον κόσμο. Πουλάει λοιπόν φόβο με αφθονία στους πολίτες, για να δικαιολογήσει τη μετατροπή του ποταμιού σε έναν τσιμεντένιο αγωγό.

Τα έργα είναι προ των πυλών. Ετοιμάζονται να καταστρέψουν το ποτάμι, να κόψουν χιλιάδες δέντρα και να εξοβελίσουν τα εκατοντάδες είδη που βρίσκουν εκεί μόνιμο ή προσωρινό καταφύγιο.

megalorema11

Και όλα αυτά, χωρίς να πείθουν σε καμία περίπτωση πώς θα προσφέρουν πραγματική αντιπλημμυρική προστασία. Λίγες στοιχειώδεις γνώσεις αρκούν για να καταλάβει κανείς πως η πραγματική αντιπλημμυρική προστασία επιτυγχάνεται με το να δώσει κανείς χώρο στο ποτάμι και όχι με το να το στριμώξει σε τσιμεντένιους τοίχους που θα πολλαπλασιάσουν την ορμή του και θα φέρουν την κρίσιμη στιγμή πολλαπλάσια καταστρεπτικά αποτελέσματα

Κάποιοι ενεργοί πολίτες επιμένουν να αγωνίζονται για τη διάσωσή του, την ίδια στιγμή που αντιμετωπίζονται απαξιωτικά ως γραφικοί ή περιθωριακοί από το σύστημα που ελέγχεται από το δήμαρχο Ραφήνας – Πικερμίου.

Έτσι, την Κυριακή 19/2 και ώρες 12:00-14:30 στην εκβολή του Μεγάλου Ρέματος (στο πάρκο το αποκαλούμενο Καραμανλή),  κάτοικοι της Ραφήνας σε συνεργασία με την Κίνηση για την Προστασία & Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας προσκαλούν όλους τους συνδημότες και συμπολίτες

1. σε μία μουσική εκδήλωση με τη συμμετοχή μαθητών του Μουσικού Σχολείου Παλλήνης

2. σε απελευθέρωση πουλιών που θα γίνει με την υποστήριξη και συνδρομή της ΑΝΙΜΑ-Σύλλογος Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής

Τόσο η μουσική εκδήλωση όσο και η γιορτή της απελευθέρωσης, της επιστροφής των πουλιών στο φυσικό περιβάλλον, είναι αφιερωμένες στη διάσωση:

του ρέματος Ραφήνας από την άμεση έναρξη του έργου που θα το μετατρέψει από ένα ζωντανό οικοσύστημα σε τσιμεντένιο αγωγό 

της ζώνης πρασίνου 12 στρεμμάτων δίπλα στα σχολεία της Ραφήνας από την μετατροπή της σε εργοτάξιο του έργου για τουλάχιστον 7 χρόνια

 

megalorema12

To 1960, η Αλίκη Βουγιουκλάκη τραγούδησε τη «Θάλασσα πλατιά» του Μάνου Χατζιδάκι για τις ανάγκες της ταινίας «Μανταλένα» που γυρίστηκε στην Πάρο και στην Αντίπαρο

Εξήντα τρία χρόνια μετά, ο Γερμανός τραγουδοποιός Christian Ronig διασκευάζει το τραγούδι αυτό, βάζοντάς του αγγλικούς στίχους και γυρίζει ένα μαγευτικό video clip στα κρυστάλλινα νερά της Πάρου

Πέντε χρόνια μετά το εντυπωσιακό άλμπουμ «Greece is mine», όπου ο Christian Ronig διασκευάζει στα αγγλικά γνωστά ελληνικά λαϊκά και ρεμπέτικα τραγούδια, επιστρέφει με το νέο του διπλό άλμπουμ «Heavy seas at the cape of good hope»

Το album αυτό περιλαμβάνει δικές του συνθέσεις, αλλά και νέες διασκευές τραγουδιών Ελλήνων συνθετών, όπως του Μίκη Θεοδωράκη, του Μάνου Χατζιδάκι και του Μίμη Πλέσσα. Σε αυτό το album βρίσκεται και το "Deep and Silent Sea", μια πολύ όμορφη διασκευή της «Θάλασσας πλατιάς»

Ο ίδιος ο Ronig λέει για το τραγούδι: “Το τραγούδι του Χατζιδάκι ήταν το αγαπημένο της μητέρας μου και το δικό μου. Όταν ήμουν παιδί έβγαζα από τη δισκοθήκη του πατέρα μου αυτό το βινύλιο και μάλιστα έχω βάλει και μια τέτοια φωτογραφία μέσα στο άλμπουμ μου που θα κυκλοφορήσει.

... Δυστυχώς η μητέρα μου δεν θα είναι εδώ στην κυκλοφορία του αγαπημένου της κομματιού, γιατί πέθανε αναπάντεχα πέρυσι. Είμαι σίγουρος ότι θα της άρεσε, και θα είναι ένας ωραίος τρόπος να διατηρώ την ανάμνησή της”

 

Κάτοικοι της Ραφήνας σε συνεργασία με την Κίνηση για την Προστασία & Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας προσκαλούν όλους τους συνδημότες και συμπολίτες μας, την Κυριακή 19/2 ώρες 12:00-14:30 στην εκβολή του ρέματος Ραφήνας (πάρκο αποκαλούμενο Καραμανλή), 

1. σε μία ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ με τη ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΛΛΗΝΗΣ και

2. σε απελευθέρωση πουλιών που θα γίνει με την υποστήριξη και συνδρομή της ΑΝΙΜΑ-Σύλλογος Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής

Τόσο η μουσική εκδήλωση όσο και η γιορτή της απελευθέρωσης, της επιστροφής των πουλιών στο φυσικό περιβάλλον, είναι αφιερωμένες στη διάσωση:

  • του ρέματος Ραφήνας από την άμεση έναρξη του έργου που θα το μετατρέψει από ένα ζωντανό οικοσύστημα σε τσιμεντένιο αγωγό 
  • της ζώνης πρασίνου 12 στρεμμάτων δίπλα στα σχολεία της Ραφήνας από την μετατροπή της σε εργοτάξιο του έργου για τουλάχιστον 7 χρόνια

Ακολουθεί το Δελτίο Τύπου για την εκδήλωση, που διανεμήθηκε:

 

Πηγή το ιστολόγιο της Κίνησης για την Προστασία και Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας

Λάβαμε το ψήφισμα του συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε. "Αλέξανδρος Δελμούζος" , με το οποίο καλεί το ΔΣ της Ραφήνας να καταψηφίσει τη χωροθέτηση εργοταξίου ανάμεσα στα σχολεία της πόλης και μέσα στην πλημμυρική ζώνη του Μεγάλου Ρέματος. Επισημαίνει τον κίνδυνο για τα παιδιά.
Αντίστοιχη επισήμανση είχαμε κάνει κι εμείς, οι της Attica Voice. Όπως είχαμε κι εμείς επισημάνει: ένας χώρος με πολύ ειδικές συνθήκες ασφαλείας, ο οποίος διέπεται από αυστηρές προδιαγραφές, δεν μπορεί να αναπτύσσεται δίπλα σε χώρους διέλευσης παιδιών. Είναι από παράλογο έως εγκληματικό. Ακολουθεί η ενημέρωση για το ψήφισμα του συλλόγου εκπαιδευτικών ΠΕ "Αλ. Δελμούζος"
 
O σύλλογος εκπαιδευτικών Π.Ε. "Αλέξανδρος Δελμούζος" τίθεται κατά του εργοταξίου δίπλα στα σχολεία (με ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του).
Το ψήφισμα που εξέδωσε αναλυτικά (αναφέρεται στη συνεδρίαση της 9/2/2023 όπου το θέμα ήταν να συζητηθεί στην θέση 8 αλλά η τροπή των εξελίξεων  για το θέμα 1, το οδήγησε στην αποψινή συζήτηση στις 21:00):
 
"Την Πέμπτη 9/2 το δημοτικό συμβούλιο Ραφήνας-Πικερμίου συζητά για την παραχώρηση δημοτικής έκτασης 12 στρεμμάτων στο κέντρο της Ραφήνας στην ανάδοχο εταιρία που θα κατασκευάσει το έργο Διευθέτησης του ρέματος Ραφήνας για 5+2 χρόνια.
 
Η χωροθέτηση του εργοταξίου γίνεται σε απόσταση 75 μέτρων από το Γυμνάσιο-Λύκειο Ραφήνας και 85 μέτρων από το σχολικό συγκρότημα όπου στεγάζονται τα 1ο και 4ο Νηπιαγωγεία και 1ο και 4ο Δημοτικά σχολεία Ραφήνας.
Από την περιοχή διέρχονται καθημερινά πάνω από 1000 μαθητές και μαθήτριες, ενώ εκατοντάδες γονείς μεταφέρουν τα παιδιά τους με αυτοκίνητα προς/από τα σχολεία τις πρωινές και μεσημεριανές ώρες, λόγω έλλειψης τοπικής συγκοινωνίας.
Η κατασκευή εργοταξίου δίπλα στα 6 σχολεία, εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει κινδύνους στους μαθητές και μαθήτριες που μετακινούνται με τα πόδια και παράλληλα θα επιδεινώσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα που ήδη παρουσιάζεται τις ώρες έναρξης και λήξης του σχολικού ωραρίου. Το κυκλοφοριακό θα ενταθεί ακόμη περισσότερο τους ανοιξιάτικους-φθινοπωρινούς μήνες και ακόμη περισσότερο τους θερινούς, δεδομένου ότι από την ίδια περιοχή διέρχεται ο κύριος οδικός άξονας προς/από το λιμάνι Ραφήνας, το οποίο πλέον εξυπηρετεί περίπου 2 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.
Επομένως η κατασκευή του εργοταξίου που προβλέπει πάρκινγκ εκατοντάδων θέσεων, θα προσθέσει καθημερινά δεκάδες ίσως και εκατοντάδες αυτοκίνητα, φορτηγά και εργοταξιακά μηχανήματα, τα οποία θα αυξήσουν τον κίνδυνο τροχαίων ατυχημάτων, τον κυκλοφοριακό φόρτο, την ηχορύπανση, την ατμοσφαιρική ρύπανση από αιωρούμενα σωματίδια (σκόνη κλπ) και καυσαέρια, σε σχολεία που ήδη πλήττονται από τα καυσαέρια των διερχόμενων προς το λιμάνι φορτηγών και των πλοίων του λιμανιού.
 
Περαιτέρω, η χωροθέτηση γίνεται μέσα στην ισχύουσα ζώνη οριοθέτησης του ρέματος Ραφήνας,
Εκτιμώντας ότι η απόφαση αυτή θα δημιουργήσει έντονο πρόβλημα στην όλη εκπαιδευτική διαδικασία, καλούμε το δημοτικό συμβούλιο Ραφήνας να απορρίψει τη χωροθέτηση του εργοταξίου στην επιλεγμένη περιοχή."

Δεν ήταν η πρώτη φορά. Το βράδυ της 9ης Φεβρουαρίου 2023 εκτυλίχθηκαν σκηνές που μας έκαναν να θυμηθούμε πως ακριβώς και κάτω από ποιους όρους διεξάγονται οι συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου της Ραφήνας. Από τη μία η πανδημία, από την άλλη η εμμονή της «διοίκησης» (δηλαδή του δημάρχου) να μη γίνονται δημοτικά συμβούλια με συμμετοχή (όπως επιβάλλεται από τη σχετική νομοθεσία) των πολιτών. Έτσι μετά την παρατεταμένη, βολική για την εξουσία, περίοδο των τηλεδιασκέψεων, κοντέψαμε να ξεχάσουμε πως υπάρχουν όργανα διοίκησης στον τόπο. Όργανα κατ’ όνομα έστω, αφού το  σώμα της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης (ΔΕΔ) είναι δολίως και διαρκώς χειραγωγούμενο και οι επιτροπές αποτελούνται σχεδόν αποκλειστικά από εκπροσώπους της πλειοψηφίας. Το μόνο όργανο που έμενε προσχηματικά ανοιχτό στον πολίτη ήταν το δημοτικό συμβούλιο και ο SARS-CoV2 το σφράγισε κι αυτό, πριν το σφραγίσει και ο ίδιος ο δήμαρχος παρατείνοντας την ισχύ των υγειονομικών μέτρων κατά το δοκούν.

Μαζί με τα συμβούλια κοντέψαμε να ξεχάσουμε και  την ποιότητα τους. Φωνές, προσβολές, σεξισμός μέχρι μισογυνισμού και ειρωνεία μεταξύ των «διακεκριμένων» της τοπικής κοινωνίας, ήταν τα χαρακτηριστικά των συμβουλίων. Αξέχαστος μένει προσβλητικός χαρακτηρισμός ευγενούς (πραγματικά ευγενούς όχι σαν τον πρωταγωνιστή του βίντεο) από άλλο σύμβουλο, ο οποίος τον αποκάλεσε «μπαλαρίνα». Αλησμόνητες και οι υστερικές φωνές άλλου συμβούλου που αξίωνε παγκαλικό κλέος με φωνές γεμάτες ειρωνεία και προσωπικές επιθέσεις σε συνομιλητές του. Αρχή άνδρα δείκνυσι έλεγε ο Βίας ο Πριηνεύς εξηγώντας μας πως αυτοί που βλέπουμε στη θέση της ισχύος τους, είναι ακριβώς οι ίδιοι και στην κοινωνική, επαγγελματική, οικογενειακή τους ζωή. Με κάποιον τρόπο αυτοί οι άνθρωποι αποτέλεσαν μαγιά και στήριγμα για τις λεγόμενες «πλειοψηφίες» των δημοτικών συμβουλίων της Ραφήνας. Θλιβερό αλλά αληθινό.

Η ευγένεια δεν αντέχει σε τέτοιους χώρους και προτιμά τα πιο υγιή περιβάλλοντα. Τα όσα λέγονται και γράφονται από «μέσα» για «ευγενείς» και θεράποντες του savoir vivre και του savoir faire είναι λόγια κενά, ξεκάθαρα διαφημιστικά ή απλά κολακείες δίχως βάση .

Ας επανέλθουμε στο συγκεκριμέν βίντεο. Ο προκλητικός δημοτικός σύμβουλος Ραφήνας που πρωταγωνιστεί στο βίντεο, απαξιώνει συστηματικά όποιον έχει διαφορετική άποψη από τον ίδιο. Ειρωνεύεται και αποστομώνει κάνοντας προσωπικές επιθέσεις και όχι αντιπαράθεση επιχειρημάτων. Εδώ ειρωνεύεται γυναίκα δημοτική σύμβουλο προκαλώντας την οργή των παρευρισκόμενων, οι οποίοι συνδυάζοντας την επίθεση με μία προηγούμενη επίθεση προς την ίδια σύμβουλο, από άλλον δημοτικό σύμβουλο της ίδιας παράταξης και κουλτούρας, διαμαρτυρήθηκαν εντόνως. Χαρακτηριστική η αντίδραση του συμβούλου στις διαμαρτυρίες γυναίκας θεάτριας που διαμαρτύρεται για τον συνεχή εκφοβισμό προς όποιον έχει διαφορετική άποψη. Της λέει φωνάζοντας «Μπορείς να μη μιλάς κυρά μου;» Επόμενο ήταν (και με το βεβαρυμμένο παρελθόν του συγκεκριμένου κατά νου), να προκληθεί χάος.

Κανένα άλλο σχόλιο δεν χωρά εδώ. Φυσικά κανένας νοήμων άνθρωπος δεν μπορεί να δεχτεί τους διαρκείς τραμπουκισμούς από συγκεκριμένους συμβούλους (πάντα οι ίδιοι είναι) και κανένας εξίσου νοήμων δεν θα πίστευε στην «ευγένεια» ενός τραμπούκου.

Τα υπόλοιπα είναι απλά λόγια του αέρα και προφάσεις μήπως και σωθεί η μαυρισμένη εικόνα του υβριστή συμβούλου

 

ΥΓ Το συγκεκριμένο βίντεο επενδύθηκε με μουσική γιατί  εκτός από την αρχή του και λίγα άλλα σημεία, η ηχοληψία είναι κακή (και πως να μην είναι). Παρόλα αυτά κάποιες σκόρπιες εκφράσεις σε σκηνές υψηλής ΄έντασης, διακρίνονται

Εδώ και πολύ καιρό, ηθοποιοί και σπουδαστές των δραματικών σχολών δίνουν έναν εντυπωσιακό αγώνα  κόντρα στο προεδρικό διάταγμα που εξισώνει τα πτυχία των καλλιτεχνών με απολυτήρια Λυκείου, διδάσκοντας μαχητικότητα και αλληλεγγύη. Στο πλαίσιο αυτής της αλληλεγγύης, παραιτήθηκαν την Πέμπτη 8/2 όλοι οι καθηγητές του Εθνικού Θεάτρου και την επόμενη ημέρα έπραξαν το ίδιο και 21 καθηγητές του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας.

Στο πλαίσιο αυτής της αλληλεγγύης, ήρθε επίσης μια δυναμική δήλωση του Αλκίνοου Ιωαννίδη που ενόχλησε τόσο πολύ τα παπαγαλάκια της εξουσίας, ώστε να ξιφουλκήσουν από κοινού και να του επιτεθούν. Οι άνθρωποι που δεν ενοχλούνται από την ελεύθερη πτώση μιας κοινωνίας που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, ενοχλήθηκαν από τα λόγια του Αλκίνοου. 'Ενας μάλιστα από αυτούς, ο Δοξιάδης της Καθημερινής, έσπευσε να τα παρομοιάσει με αυτά του Χίτλερ περί Αρίας Φυλής. Στο παιχνίδι έχουν μπει συντεγμένα και το protagon.gr  και το capital.gr. Ο Χωμενίδης έσπευσε να τοποθετήσει τον Αλκίνοο δίπλα στο Νότη Σφακιανάκη, ενώ ο Πανούτσος στο protαgon κινήθηκε πάλι σε ένα από τα γνωστά  επαναλαμβανόμενα μοτίβο του περί διεκδικήσεων θέσεων στο Δημόσιο κλπ. Ποιος; Αυτός που διορίστηκε ως μετακλητός υπάλληλος στη δημόσια ΕΡΤ όταν λίγο καιρό πριν μιλούσε για όργιο μετακλητών υπαλλήλων από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και πως «Το δημόσιο έχει δεινοσαυρικό χαρακτήρα» 

Το κείμενο του Αλκίνοου Ιωαννίδη για τις κινητοποιήσεις των καλλιτεχνών αναφέρει:

«Η καρδιά μου αγκαλιά με τις αδερφές και τους αδερφούς μου στην Τέχνη. Αυτά τα ψώνια, οι χασομέρηδες, οι αχαΐρευτοι, οι αιθεροβάμονες, οι εξώλης και προώλης, αυτοί οι ιερείς της ανθρωπιάς και της αγάπης, παντοδύναμοι και ευάλωτοι, ανασφαλείς και ατρόμητοι, αυτοί πληρώνουν εκ μέρους όλων μας το πανάκριβο τίμημα για έναν κόσμο λιγότερο μάταιο. Όχι μόνο οι διάσημοι και οι "πετυχημένοι". Μα κυρίως όσες και όσοι παλεύουν να βγάλουν την κάθε μέρα, χωρίς χρήματα για το νοίκι αλλά με πίστη, με όνειρο, με ευθύνη, με ακούραστη, απλήρωτη εργασία. Χωρίς εγγυήσεις, χωρίς δίχτυ ασφαλείας, χωρίς στήριξη, χωρίς επιβράβευση.

Ανυπεράσπιστοι, φτωχοί, απαξιωμένοι και κυνηγημένοι από ένα κράτος-εχθρό κάθε σπίθας που μπορεί να φωτίσει το σκοτάδι του, κρατάνε, χρόνια τώρα, κάτι ζωντανό και πολύτιμο σε μια χώρα που βουλιάζει. Ηθοποιοί, χορευτές, μουσικοί, φωτογράφοι, κινηματογραφιστές, εικαστικοί, συγγραφείς, ποιητές. Άνθρωποι που σκύβουν πάνω στη λέξη, στη νότα, στην κίνηση, στη λεπτή απόχρωση του αισθήματος. Που βαθαίνουν στην κάθε έννοια, στην κάθε αλήθεια, που τολμούν να αντικρίσουν τα σκοτάδια τους για να ξορκίσουν τα δικά μας. Κάθε ιδέα, κάθε προσχέδιο, κάθε μελέτη, κάθε πρόβα, κάθε άσκηση, κάθε επιτυχία, κάθε απόρριψη, κάθε ματαίωση, κάθε έκθεση, κάθε από ψυχής μοιρασιά, μια προσευχή στο φως.

Μας γεννά η θυσία των ωραιότερων ανθρώπων που πάτησαν τη γη. Ερχόμαστε από τους αιώνες. Κι εσείς, προσωρινοί διαχειριστές της αθλιότητας, ακαλλιέργητοι δούλοι της ασχήμιας, νομίζετε πως ορίζετε τις ζωές μας…»

 

alkinoos32

 

 

doxiadis

 

panoutsos

Κυριάκος Μητσοτάκης σε περιγραφή Αντώνη Πανούτσου.

Στο τέλος του αγώνα, θα μας πει και το γνωστό του ανέκδοτο πως στην Ανατολική Γερμανια πιο εύκολα έβρισκες πυρηνικό φυσικό, παρά υδραυλικό

 

Λάβαμε την παρακάτω ηλεκτρονική επιστολή από αναγνώστη ο οποίος παλιννόστησε μόλις πριν λίγο καιρό από το Λονδίνο, όπου ζούσε και εργαζόταν επί 30 σχεδόν χρόνια όπως μας πληροφόρησε . Η επιστολή αφορά το δημοτικό συμβούλιο της Ραφήνας, το οποίο ο αναγνώστης μας παρακολούθησε στις 9/2/2023. Τα όσα έζησε τον ώθησαν να μας στείλει την παρακάτω επιστολή, την οποία και δημοσιεύουμε ενυπόγραφα και με την άδεια του
 
Ραφήνα 11/2/2023
 
 
Ίσως ο τίτλος του παρόντος σύντομου σχολίου να περιέχει έναν βαρετό πλεονασμό. Δεν είναι όλοι οι πλεονασμοί βαρετοί. Αυτός ίσως είναι αλλά δεν με ενδιαφέρει εδώ η αισθητική του λόγου. Όπως και νά 'χει, στις 9 Φεβρουαρίου παρευρέθηκα στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ραφήνας, ως κάτοικος Ραφήνας. όπου "συζητήθηκαν" διάφορα θέματα. Το "συζητήθηκαν" δεν μπορεί στην προκειμένη να ζήσει εκτός εισαγωγικών. Διότι συζήτηση δεν έγινε. 
 
Ο ίδιος ο Στάλιν θα εμπνεόταν από και θα χειροκροτούσε με ενθουσιασμό την άριστα σκηνοθετημένη μη-συζήτηση. Σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής της παράστασης ο δήμαρχος Ραφήνας (και Πικερμίου;). Βοηθός σκηνοθέτη, ο πρόεδρος. Δεν θα μιλήσω επί της ουσίας εδώ, δηλαδή το περιεχόμενο της ατζέντας, εξάλλου ομολογώ απερίφραστα ότι δεν έχω τις τεχνικές γνώσεις γύρω από πολεοδομικά αλλά και οικολογικά θέματα (προφανώς τα δύο αλληλοσυνδέονται με δεσμούς αδιάρρηκτους), αλλά επί της διαδικασίας. 
 
Σταχυολογώ κάπως ιμπρεσσιονιστικά παρόλο που βαριέμαι τον ιμπρεσσιονισμό στην ζωγραφική. Μια εμφανώς αναστατωμένη κάτοικος Πικερμίου προσπάθησε να αρθρώσει την οδύνη της με την προτεινόμενη πολεοδομική μελέτη για το Πικέρμι, Δεν κατάλαβα ποιο ήταν το διακύβευμα. Αισθάνθηκα ωστόσο στο πετσί μου την απελπισία της.  Δήμαρχος και πρόεδρος αλλά και κάποιοι σύμβουλοι, την αντιμετώπισαν σαν να ήταν ένα ενοχλητικό σκουπίδι που έσκασε στην καθαρή σκηνή τους να τους χαλάσει το σκηνικό. Δυο άλλοι κάτοικοι Ραφήνας που προσπάθησαν να παρέμβουν στη διαδικασία, αγανακτισμένοι και αηδιασμένοι από την αυτάρεσκη, υποκριτική, ναρκισσιστική - εγώ την λέω φασιστική - παράσταση, απειλήθηκαν ότι θα εκδιωχτούν από την αίθουσα, ότι θα καλέσουν την αστυνομία και το επικό που εκστόμισε ο δήμαρχος απευθυνόμενος στην κυρία Τ. της είπε, "Ασχημονείτε". Για το ιστορικό, η κυρία Τ δεν έριξε γιαούρτια ή μολότοφ στο πανελ, απλά εξανέστη και αναφέρθηκε στο εργοτάξιο της ΙΝΤΡΑΚΑΤ που έχει αναγερθεί δίπλα στο νεκροταφείο, δίπλα στα σχολεία και το οποίο τόσο γενναιόδωρα παραχώρησε ο δήμαρχος στην εν λόγω εταιρεία με διαδικασίες, αυστηρά μιλώντας, μη νόμιμες, αποκλείοντας κάθε διαβούλευση με τους κατοίκους και τις συλλογικότητες. Δεν κάθησα μέχρι το τέλος. Μια αίσθηση οργής και ναυτίας με κατέκλυσε και αποχώρησα κατά τις 11 μμ. Ένας συνεπής αγωνιστής/ακτιβιστής προφανώς δεν θα αποχωρούσε. Εγώ δεν είμαι και δεν προσποιούμαι ότι είμαι. 
 
Η επίκληση της διαδικασίας από τον σκηνοθέτη και τον βοηθό του για να αποκλειστεί ουσιαστικά ο διάλογος, οι ενστάσεις, οι αντιρρήσεις, οι ανησυχίες των πολιτών, καταργεί βίαια τις πιο βασικές δημοκρατικές διαδικασίες επiβεβαιώνοντας ότι η ασχημονία της εξουσίας είναι ένας πλεονασμός. Βαρετός, αυτονόητος, άθλιος, ανατριχιαστικός, ας το κρίνει ο καθένας.  
 
Ο αναγνώστης σας
Αλέξανδρος Κροκιδάς
 

Η  καταστροφή της πόλης ή η καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος, ως η μεγεθυμένη έκφραση του κτήνους που περιέχουμε μέσα μας χωρίς να του γινόμαστε εμπόδιο στην ανάπτυξή του, όταν κοινωνικές ή πολιτικές συγκυρίες συντελούν, βοηθούν, ενισχύουν τη βάρβαρη και αντιανθρώπινη παρουσία του

 

Αμήχανοι μπροστά στο τέρας

Αρχικά, στην Attica Voice  πιστεύαμε πως δεν θα σχολιάζαμε τίποτα για το δημοτικό συμβούλιο Ραφήνας, πολύ περισσότερο για αυτό της 9ης Φεβρουαρίου 2023. Κι αυτό επειδή πιστεύουμε ακράδαντα (λόγω εμπειρίας και ισχυρών τεκμηρίων) πως πρόκειται για ένα εικονικό «συμβούλιο», μία κακόγουστη θεατρική παράσταση σε μια πόλη, με έναν δήμαρχο-καίσαρα, που ασκεί δυναστική εξουσία πάνω σε μία άλλη, μικρότερη πόλη, οδηγώντας την  στη δεινή θέση που έχουν πάντα οι ευρισκόμενοι υπό τη δεσποτεία των γραφειοκρατικών μηχανισμών. Όποιος δεν βλέπει πως το Πικέρμι, το μικρό κεντρικό Πικέρμι, έχει καταντήσει η «πίσω αυλή» της γραφειοκρατίας της Ραφήνας, εθελοτυφλεί ή αγνοεί την πραγματικότητα ή –ακόμα χειρότερα- θέλει να επιδείξει δουλοπρέπεια παρέχοντας υπηρεσίες στον εξουσιαστή.  Με αυτή τη μαύρη εικόνα  εντυπωμένη στη σκέψη, ισχυρότερα από κάθε άλλη φορά μετά το δημοτικό συμβούλιο της 9/2/2023, ήταν αδύνατο να μη σχολιάσουμε τον τραγέλαφο που εκτυλίχθηκε χθες το βράδυ στη Ραφήνα και να μην διατυπώσουμε την αηδία μας από τις αλγεινότατες εντυπώσεις που μας προκάλεσε η κακοπαιγμένη παράσταση. Αφενός η εχθρότητα και το πάθος ενός ελλειμματικού δημάρχου προς τον τόπο που υποτίθεται πως φροντίζει και αφετέρου η τυφλή υπακοή μίας δράκας μεταλλαγμένων ανθρωπόμορφων όντων προς αυτόν, συνέστησαν (όπως συνιστούν σε κάθε παράσταση τους) το δίπολο της εκτροπής. Και για το κακό και την καταστροφή, είναι απαραίτητο αυτό το δίπολο. Αν δεν υπήρχαν τα ανθρωπόμορφα δεν θα είχε ο οδηγός τους, όπως δεν υπάρχουν αφεντικά αν δεν υπάρχουν δούλοι. Δεν θα είχε τη δύναμη ο επικεφαλής του εσμού  να καταστρέψει έναν τόπο που ποτέ δεν ήταν τόπος του και που η υποβάθμιση του ενδεχομένως να τον ωφελήσει κιόλας. Αλλά αυτό είναι μία μεγάλη ιστορία, με κοινωνικές, βιολογικές και συχνότατα οικονομικές παραμέτρους.

Έχει άραγε επίγνωση της αυτογελοιοποίησης του;

Ας επιστρέψουμε στο θέαμα ενός παθιασμένου αυτογελοιοποιούμενου, που την ώρα που  αυτογελοιοποιείται τα πειθήνια  ενεργούενα του τον χειροκροτούν με οσκαρικό πάθος. Και μάλιστα ρητορεύοντας με κούφιο αυτοθαυμασμό, αποκαλύπτει και τη γύμνια του λόγου και της σκέψης του. Ανάμεσα στα ευτράπελα της χθεσινής «συνεδρίασης για έναν ρόλο» ήταν και η οίηση με την οποία ο δήμαρχος-καίσαρας παρουσίαζε τη βαθιά του γνώση για το Πικέρμι,  αποκαλώντας από τη μία μέλος της οικογένειας Ξηντάρα ως Βασιλιά και μάλιστα με οδό στο όνομα του (Βασιλέως Ξηντάρα) και από την άλλη προσφωνόντας πρώην νομάρχη ως «κύριε υπουργέ». Και αυτά ήταν μόνο μικρά χαλίκια στους πρόποδες του όρους της αυτογελοιοποίησης του «καίσαρα».

Ένας οποιοσδήποτε άνθρωπος όταν μιλάει ακατάπαυστα, η γλώσσα του σίγουρα θα γλιστρήσει κάποια στιγμή. Θα γλιστρήσει είτε σε κάποια λέξη είτε σε κάποιο νόημα, αλλά στις 9/2/2023 ο εξουσιαστής της περιοχής της Ραφήνας και του Πικερμίου, ξεπέρασε ακόμα και τους πιο επηρμένους κομπορρήμονες της Ιστορίας. Τους ξεπέρασε σε έπαρση ενώ παράλληλα άφηνε πίσω του τους καλύτερους επιθεωρησιογράφους, με υψηλή πυκνότητα χρήσης σολοικισμών και εξεζητημένων φράσεων, προκαλώντας πικρό γέλιο σε όσους δεν έχουν κάποιου τύπου εξαρτήσεις από τον «ρήτορα». Πικρό αλλά πνιχτό γέλιο προκαλούσε και σε όσες και όσους τον άκουγαν πρώτη φορά. Και όσο επέμενε να μιλάει ακατάπαυστα, τόσο μεγάλωνε η έπαρση και άλλο τόσο αυξάνονταν οι σολοικισμοί και ο βιασμός γλώσσας και νοημοσύνης ταυτόχρονα, κορυφώνοντας το γέλιο και το γελοίο του πράγματος. Αν ο ζόφος τελείωνε στο επιθεωρησιακό νούμερο «διοίκηση» θα ήταν καλά. Δυστυχώς στη χώρα μας το γελοίο πάντα εύρισκε τρόπο να συνυπάρξει και να κορυφωθεί σε τραγικό ή αντίστροφα. Και το τραγικό στη συνεδρίαση της 9/2/2023 είχε πολλές όψεις αλλά και μεγάλη ένταση της κάθε μίας από αυτές.

Όψεις του τραγικού, προσωπεία του γελοίου

Κατ’ αρχάς ήταν η  εύλογη απορία που είχε παγώσει πάνω στα πρόσωπα των επισκεπτών της συνεδρίασης, των μελετητών της εταιρίας ΑΞΩΝ ΜΕΛΕΤΑΙ ΑΤΕ. Ενώ βρίσκονταν στην αίθουσα του Δ.Σ. για να εξηγήσουν και να λύσουν απορίες σχετικά με τη μελέτη που αποκαλούσαν «οριστική» -άσχετα αν το copy/paste επέμενε να την τοποθετεί στη Θέρμη Θεσσαλονίκης ακόμα- ήταν προφανής η αμηχανία τους για την τοποθέτηση τους ως «κούκλες βιτρίνας» από τον επαρμένο εξουσιαστή. Αν και άρχισαν να το ξεπερνάνε όταν η ειδική μελετήτρια άρχισε να παρουσιάζει –κάπως υποτονικά είναι αλήθεια- τη μελέτη της, ξαφνιάστηκαν εκ νέου όταν ο πορφυροντυμένος της άρπαξε τον λόγο με απαξιωτικό τρόπο και ισχυριζόμενος πως είναι ο ίδιος ο ειδικός  για να συνεχίσει την παρουσίαση. Είναι ένα από τα σημεία που το χαλίκι της άγνοιας, της ανοησίας και της αγένειας αρχίζουν και γιγαντώνονται σε βράχο έπαρσης και αηδίας. Για όσους τα έχουμε ξαναζήσει, τα γνωρίζουμε και τα περιμένουμε σαν σκηνή από ελληνική ταινία που έχουμε δει χίλιες φορές. Για την άτυχη μελετήτρια όμως, αυτή ήταν μία πολύ αμήχανη στιγμή. Πλήθος οι παρόμοιες στιγμές που ακολούθησαν και οι βιντεοσκοπήσεις των   «εντεταλμένων» αποτελούν τεκμήρια της κατάντιας. Τεκμήρια αλήθειας για μερικούς, τεκμήρια βαρβαρότητας για τους περισσότερους.

Monsterblur

 

Η βαρβαρότητα, νήμα που διατρέχει αυτές τις συνεδριάσεις για χρόνια

Η βαρβαρότητα είναι μία συνθήκη που πάγια διατρέχει κάθε συνεδρίαση του κατ’ ευφημισμόν «δημοτικού συμβουλίου» της Ραφήνας. Η τυπική της έκφραση εντοπίζεται στον απαξιωτικό τρόπο που αντιμετωπίζονται οι γυναίκες δημοτικοί σύμβουλοι. Οι γυναίκες δημοτικοί σύμβουλοι γίνονται αντικείμενα ειρωνείας και κακοπροαίρετου, σχεδόν πάντα σεξιστικού, σχολιασμού από τους έμπλεους  τεστοστερόνης άνδρες συμβούλους του ΔΣ, όταν ανήκουν στην ίδια παράταξη ή απλά είναι διακριτικές ή άφωνες. Αντίθετα, εκφοβίζονται, φιμώνονται και απαξιώνονται εξόφθαλμα, όταν πρόκειται για γυναίκες συμβούλους της αντιπολίτευσης ή αν είναι ενεργές και με έντονη συμμετοχή. Αυτό αποτελεί κανόνα σ’ αυτό το sui generis συμβούλιο και μάλιστα υπήρξαν και εποχές που γυναίκες σύμβουλοι επιδίδονταν σε αυτό το απαράδεκτο bullying εναντίον άλλων γυναικών δημοτικών συμβούλων, φερόμενες ακόμα και χειρότερα από τους άνδρες macho συναδέλφους τους. Όταν και χθες, στις 9/2/2023, δημοτική σύμβουλος που τελευταία εγκατέλειψε τον «καίσαρα» της επιθεώρησης για να περάσει στην αντιπολίτευση, δέχτηκε φραστικό εκφοβισμό από τους πραιτοριανούς του και μάλιστα από τους πιο χυδαίους εξ αυτών. Θεατές του συμβουλίου, οι οποίοι προκλήθηκαν από το χυδαίο bullying των μόνιμων πραιτοριανών, άρχισαν να τους αποδοκιμάζουν για την απαράδεκτη συμπεριφορά τους απέναντι σε μία γυναίκα.  Εκεί άρχισαν οι αντεγκλήσεις και βέβαια άνοιξε και ο συνηθισμένος οχετός με τις κατηγορίες που είχε απευθύνει ξανά ο δήμαρχος σε συγκεκριμένο πολίτη αλλά επανειλημμένα αποδείχθηκαν ψευδείς. Αυτό που εντυπώθηκε από το χθεσινό περιστατικό, είναι πως για πρώτη φορά σε αυτό το δημοτικό συμβούλιο των macho και των χυδαίων εκφοβιστών, υψώθηκε γενναία φωνή εναντίον τους προς υπεράσπιση γυναίκας δεχόμενης τον εκφοβισμό τους.  Μπορεί να την πει κανείς και καλή στιγμή για τον άνθρωπο και κακή για τις μαριονέτες  που κρατούν το μόνο ρόλο που έμαθαν στη ζωή τους. Τον ρόλο του υποχείριου ή στην πιο απαίσια εκδοχή, εκείνον του  πραιτοριανού.

Ο κοινός παρονομαστής της σκαιότητας

Μπορεί οι ίδιοι οι πραιτοριανοί να σώπασαν μετά το περιστατικό, βλέποντας τι μπορεί τελικά να προκαλέσει η άθλια συμπεριφορά τους, ο επικεφαλής τους όμως δεν πτοήθηκε. Ως πρώτος διδάξας του bullying σε δημοτικά συμβούλια, διατήρησε τη σκαιά στάση του απέναντι στις συμβούλους της αντιπολίτευσης αλλά και προς τους πολίτες που παρακολουθούσαν. Βέβαια όχι χωρίς απάντηση, ευτυχώς. Μάλιστα όταν γυναίκα κάτοικος Πικερμίου διαμαρτυρήθηκε για τις επιλογές της αποκαλούμενης «διοίκησης» στα κυκλοφοριακά – συγκοινωνιακά που επιδιώκει  για την περιοχή του Πικερμίου, αντιμετωπίστηκε με ειρωνεία και απαξία με αποτέλεσμα να υπάρξει πάλι εκνευρισμός και αντεγκλήσεις.

Κοινός παρονομαστής σε κάθε φασαρία, σε κάθε χυδαιότητα , σε κάθε υπερχείλιση οχετού εντός της αίθουσας, ο …δήμαρχος και τα «πρωτοπαλίκαρά» του. Αν αντί για τους συνηθισμένους εικονολήπτες, κινηματογραφούσε ένας Φρ. Φ. Κόπολα, το αποτέλεσμα θα ξεπερνούσε ακόμα και τον οσκαρικό «Νονό» ακόμα και χωρίς να υπάρχει ένα καλό σενάριο.

Ως προς τις επιλογές της «διοίκησης» είναι προφανές πως επιδιώκει την περαιτέρω υποβάθμιση του Πικερμίου. Τη διαδικασία την έχει ήδη ξεκινήσει μεταφέροντας επιβαρυντικές και ρυπογόνες δραστηριότητες ακριβώς στα όρια και δίπλα στον οικισμό. Επιπλέον επιδιώκει την εγκατάσταση ΒΙΠΕ στην περιοχή με την εξαίρεση από το πολεοδομικό βιομηχανίας φαρμάκων που λειτουργεί για πενήντα χρόνια, επιτρέποντας έτσι την ανάπτυξη και επιβαρυντικότερης δόμησης ή δραστηριότητας. Όλα αυτά με πρόσχημα έναν εκβιασμό που υποτίθεται πως κάνει η φαρμακοβιομηχανία, εκβιασμό όμως που δεν αρμόζει στη συγκεκριμένη  βιομηχανία και παράλληλα προσβάλλει τη νοημοσύνη των κατοίκων. Έτσι το συμπέρασμα που βγαίνει είναι πως μάλλον πρόκειται για άλλη μία επινόηση του δημάρχου για να πετύχει κάτι, όμως  άγνωστο  ακόμα τι.

Η κατάλυση της δημοκρατίας στον δήμο οδηγεί στην υποβάθμιση του Πικερμίου

ktinos

Η παρεούλα που καταστρέφει συστηματικά το Πικέρμι δεν θα μπορούσε να το κάνει αν πρώτα δεν είχε καταλύσει κάθε έννοια δημοκρατίας στο δημοτικό συμβούλιο. Αν δηλαδή δεν είχε επιβάλλει μία δικτατορία του «αρχηγού και των αυλικών του» που όλα τα ελέγχουν με την ανοχή της χειμαζόμενης και άλαλης  αντιπολίτευσης, που έχει σοβαρές ευθύνες για τη σημερινή κατάντια.

Πρώτα η «παρεούλα» διέλυσε τις δημοκρατικές δομές που προωθεί ο νόμος του Κλεισθένη.  Για παράδειγμα, υπονόμευσε τη δημοτική επιτροπή διαβούλευσης με την συστηματική προσθήκη  ενεργούμενων  της εξουσίας ως μέλη της, Αποτέλεσμα ήταν να μην υπάρχει διαβούλευση αφού τα ενεργούμενα εμφανίζονταν μόνο για να λιβανίσουν το αφεντικό τους και να γνωμοδοτήσουν «επί της αγιοσύνης του». Όπως γίνεται άμεσα αντιληπτό, τα μέλη της επιτροπής αντέδρασαν σ’ αυτόν τον ευτελισμό, αποχώρησαν και τελικά η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης έγινε ένα ζόμπι, ανίκανο να σκεφτεί, πολύ περισσότερο ανίκανο να διαβουλευτεί και ικανό μόνο να επαναλαμβάνει ως ομιλούσα κούκλα τη θέση του αφεντικού της. Μετά την κατάλυση κάθε δημοκρατικής λειτουργίας στον δήμο Ραφήνας, η άβυσσος άνοιξε και περίμενε το Πικέρμι (και όχι μόνο)  να πέσει στα σκοτεινά της βάθη.

Η άθλια συγκυρία

Η συγκυρία της πίεσης για αλλαγές στο σύνολο της Αττικής, με νέες υποδομές, νέες χρήσεις, αποδάσωση, υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος και έντονη αστικοποίηση, συνέπεσε με την παρουσία των συγκεκριμένων στη διοίκηση του δήμου. Αυτός ο τοξικός συνδυασμός  δημιούργησε τις χειρότερες συνθήκες για περιοχές όπως το Πικέρμι. Περιοχές που καταδικάστηκαν από μία ανισοβαρή και παράλογη διοικητική  δομή, να γίνουν η «πίσω αυλή του δήμου», εκεί δηλαδή που μαζεύονται όλα τα σκουπίδια της «μεγάλης πόλης» ακόμα κι αν ως μεγάλη πόλη καταχρηστικά θεωρείται η Ραφήνα. Το βλέπουμε καθημερινά.

Όλα δείχνουν πως στα χρόνια που έρχονται θα δούμε την καταστροφή του τόπου να κλιμακώνεται. Με την υπόδειξη των χειρότερων επιλογών από πλευράς της εχθρικής προς το Πικέρμι διοίκησης προς τους μελετητές, η υποβάθμιση του τόπου είναι μονόδρομος. Δεν είναι οι πλατείες, δεν είναι οι εκκλησίες ή τα σχολεία το μόνο που χρειάζεται ο άνθρωπος. Περισσότερο απ’ όλα, σήμερα στον 21ο αιώνα χρειάζεται δημοκρατία για να έχει και τη φύση και την υγεία του. Ήδη οι λιγότερο ψύχραιμοι, ενόψη του συγκεκριμένου νέου πολεοδομικού, αναζητούν νέο τόπο εγκατάστασης.

Αν και η εκδίωξη της παρεούλας του καίσαρα από τον δήμο θα έπρεπε να θεωρείται  ευκολότερη, η ανάπτυξη μίας αηδιαστικής συνδιαλλαγής της παρεούλας με τοπικούς «παράγοντες», έτοιμους να πουλήσουν τον τόπο τους για απροσδιόριστα ανταλλάγματα, της δίνει το απαράδεκτο δικαίωμα να πιστεύει πως διοικεί τη δική της, αιώνια  αυτοκρατορία. Ακόμα και να μην είναι έτσι, κανείς δεν μπορεί να πείσει γι’ αυτό.

Όσα έγιναν στο δημοτικό συμβούλιο της 9ης Φεβρουαρίου 2023 ήταν τραγικά. Τραγικά ως προς το περιεχόμενο, τραγικά και ως προς τη διαδικασία. Μία διαδικασία που ήταν εκτός από τραγική και λίαν γελοία. Το τραγικό όμως και το γελοίο είναι τα δύο άκρα  ενός ευθύγραμμου τμήματος που αποτελείται από πρόσωπα και καταστάσεις. Ο δε εντοπισμός του στην καθημερινότητα της πόλης και το πως την επηρεάζει, θα μπορούσε να είναι ένας λόγος για να ντρεπόμαστε κάθε μέρα για την αδιαφορία μας και το που μας έχει αυτή οδηγήσει.

 

Διατύπωσε τη θλίψη του και τον προβληματισμό του ο Νίκος Σίμος

Μάνος Λοΐζος - ΜΕΤΑ

Φεβρουαρίου 10, 2023

“ Αύγουστο σε γνώρισα.
Μονάκριβή μου εσύ στον κόσμο.
Ο μπαμπάς μου, ο καλύτερος του κόσμου, μου χαμογελά.
Για της Μυρσίνης την ποδιά, μια Παναγιά.
Σου ’στειλα γράμμα και γραφή, κι απόκριση δεν πήρα.

Έτσι μιλάμε πια.
Με τα τραγούδια σου, που παίζονται και ξαναπαίζονται.
Πειραγμένα κι απείραχτα, μα πάντα φρέσκα.
Σαράντα χρόνια τώρα.
Από τότε που έγειρες στη γη να κοιμηθείς.
Κανένας δε μου μίλησε, στη μοναξιά.
Σ` ακολουθώ, στους έρωτες.
Όλα σε θυμίζουν, στους χωρισμούς.
Τίποτα δεν πάει χαμένο, στους δρόμους.
Τέλι τέλι, στα κέφια.
Λίγα γαρούφαλλα, στη λύπη.
Έχω έναν καφενέ, στα όνειρα.

Πόσο πολύ θα ‘θελα να καπνίζαμε μαζί ένα τσιγάρο, μπαμπά.

Αύγουστο σε είδα τελευταία φορά, στα γενέθλιά μου, βγάλαμε και φωτογραφίες. Απ` αυτές που κρεμάν οι φοιτητές στην καρδιά τους” 

 

Με αυτά τα συγκινητικά λόγια προλογίζει η Μυρσίνη Λοΐζου, η κόρη του Μάνου, το διπλό άλμπουμ με τίτλο «ΜΑΝΟΣ ΛΟΙΖΟΣ – ΜΕΤΑ» που κυκλοφόρησε το Σεπτέμβριο του 2022, με αφορμή τα σαράντα χρόνια από το θάνατο του τόσο χαρισματικού και τόσο αγαπητού συνθέτη.

Το album αυτό περιλαμβάνει τριάντα δύο διασκευές τραγουδιών του Μάνου Λοΐζου από νέους καλλιτέχνες και συγκροτήματα και είναι η τρανταχτή απόδειξη για το πόσο η μουσική του Μάνου εξακολουθεί να αγγίζει και να επηρεάζει τις νεότερες γενιές.

Δεν θα μπούμε στον μάταιο κόπο να κάνουμε συγκρίσεις με τις πρώτες εκτελέσεις. Αυτά που θα ακούσουμε σε αυτό το δίσκο είναι εντελώς άλλα πράγματα. Σε κάποια από τα τραγούδια μάλιστα, έχουν προστεθεί νέοι στίχοι και μουσικές φράσεις, με αποτέλεσμα μερικά από αυτά να είναι δύσκολα αναγνωρίσιμα.

Η ζωή προχωράει. Κάποιος μπορεί να μείνει στα πρώτα ακούσματα, κάποιος άλλος μπορεί να πάρει μαζί του και τα καινούργια. Όλα θεμιτά, όλα κατανοητά. Όπως και η προσπάθεια αυτών των νέων ανθρώπων να δώσουν μια δική τους εκδοχή σε τραγούδια που τα άκουγαν από μικροί ως ακούσματα των γονιών τους

Εμείς ακούσαμε το δίσκο και επιλέξαμε δώδεκα από αυτά τα τραγούδια για τη συλλογή του Jukebox της Attica Voice. Και ποτέ δε θα πάψουμε να αναρωτιόμαστε για το πόσα ακόμη υπέροχα τραγούδια θα μπορούσε να μας είχε χαρίσει ο Μάνος Λοΐζος, αν δεν έφευγε τόσο νωρίς.

Καλή ακρόαση!

 

 

1. Κι αν τα μάτια σου ( Άκος Δασκαλόπουλος ) - Κατερίνα Duska

2. Δεν θα ξαναγαπήσω ( Λευτέρης Παπαδόπουλος ) - Μυρτώ Βασιλείου

3. Ο δρόμος ( Κωστούλα Μητροπούλου / Πρόσθετοι στίχοι: Αργύρης Χιόνης ) - Sophie Lies

4. Σ’ ακολουθώ ( Μάνος Λοΐζος ) - George Gaudi

5. Όλα σε θυμίζουν ( Μανώλης Ρασούλης ) - Nalyssa Green

6. Νανούρισμα (Θα κεντήσω) ( Λευτέρης Παπαδόπουλος ) - Ocean Hope

7. Πόσο σ’ αγαπώ ( Λευτέρης Παπαδόπουλος ) - Λευτέρης Σαμψών, Idra Kayne

8. Μη με ρωτάς ( Λευτέρης Παπαδόπουλος ) - Joanna Drigo

9. Κι εγώ σαν πόλη ( Μανώλης Ρασούλης ) - Μαρία Αλαμανή Ναθαναηλίδου

10. Αυτό το αγόρι με τα μάτια τα μελιά ( Λευτέρης Παπαδόπουλος ) - Εβελίνα Μεγαλοοικονόμου

11. Τίποτα δεν πάει χαμένο ( Μανώλης Ρασούλης ) - Δραμαμίνη

12. Ο αρχηγός (Il capitano) ( Λευτέρης Παπαδόπουλος / Ιταλικοί στίχοι: Vasco Brondi ) - Vasco Brondi

 

«Έχουμε την πικρή πείρα από τις μεγάλες τραγωδίες και καταστροφές στην Ελλάδα, όπου όμως η αλληλεγγύη, η οργάνωση και η δράση των συνδικάτων και του λαού αποτέλεσε ασπίδα προστασίας και ουσιαστικής βοήθειας στα θύματα των καταστροφών, ότι μόνο ο λαός σώζει τον λαό. Κανείς μόνος!», αναφέρει η ανακοίνωση του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου.

 

Κι εμείς εδώ στην Attica Voice, σε Ραφήνα και Πικέρμι ανταποκρινόμαστε και ενισχύουμε την μεγάλη προσπάθεια αλληλεγγύης.

Σας καλούμε για να υποστηρίξετε κι εσείς μαζί μας, ο καθένας και η καθεμία με τον τρόπο σας, τον αδελφό λαό της Τουρκίας, της Συρίας και του Κουρδιστάν που δοκιμάζονται από τους σεισμούς. προσφέροντας είδη πρώτης ανάγκης που θα παραδοθούν στο Εργατικό Κέντρο Λαυρίου - Ανατολικής Αττικής προκειμένου να κατευθυνθούν με ασφάλεια στους πάσχοντες.

Τα υλικά (είδη πρώτης ανάγκης) που συγκεντρώνονται είναι τα εξής: Κουβέρτες, γάλα σε σκόνη, πάνες ενηλίκων/μωρών, σερβιέτες, απορρυπαντικά ρούχων, οροί, γάζες, χανζαπλάστ, είδη ατομικής υγιεινής.

Όλα τα αγαθά που θα συλλεχθούν, θα προωθούνται στο Εργατικό Κέντρο Λαυρίου - Ανατολικής Αττικής προκειμένου να φτάσουν με ασφάλεια στους σεισμόπληκτους

Η παράδοση τους θα μπορεί να γίνεται 6-8 μ.μ. καθημερινά εκτός Δευτέρας, στο κατάστημα Beery – Beery της πλατείας Δημητρακού στη Ραφήνα

 

Beery

 

Youtube Playlists

youtube logo new

youtube logo new

© 2022 Atticavoice All Rights Reserved.