" Οι ήττες μας δεν αποδεικνύουν
Τίποτα παραπάνω από το ότι
319205339 712219783586309 2265634222543469205 n  Είμαστε λίγοι αυτοί που παλεύουν ενάντια στο Κακό
Και από τους θεατές περιμένουμε
Τουλάχιστον να ντρέπονται"
                                               Μπρεχτ

Ποτέ δεν είναι αργά για ένα ημερολόγιο τρέλας, ειδικά σ αυτή τη χώρα όπου η γελοιότητα είναι η κανονικότητά της. Συνέχεια λοιπόν στα Ημερολόγια τρέλας από την Attica Voice. Το σημερινό ημερολόγιο, λόγω της ημέρας, είναι αφιερωμένο στο βασιλιά καρνάβαλο και δεν θα ξεκινάει από τον Ιανουάριο όπως τα υπόλοιπα ημερολόγια, αλλά από το Φεβρουάριο, τον κατεξοχήν μήνα των καρναβαλικών εκδηλώσεων.

Ο δικός μας ο καρνάβαλος βέβαια, δεν έχει εποχές, είναι παντός καιρού και πανταχού παρών. Είναι μάλιστα και υπουργός και - γιατί όχι - μεθαύριο πρωθυπουργός. Ο Καναδός συγγραφέας & εκπαιδευτικός Πήτερ Λώρενς είχε πει κάποτε: “Μερικές φορές αναρωτιέμαι αν τον κόσμο κυβερνούν κάποιοι έξυπνοι που μας δουλεύουν ή κάποιοι ηλίθιοι που μιλάνε σοβαρά”. Αν έβλεπε τον δικό μας καρνάβαλο, θα έπαυε να αναρωτιέται. Ένα δεύτερο ερώτημα, όμως, αναδύεται αυτόματα. Ποιοι τον ψηφίζουν αυτόν τον καρνάβαλο και γιατί; Η απάντηση ίσως βρίσκεται σε ένα άλλο απόφθεγμα: “Μερικές φορές «πλειοψηφία» σημαίνει ότι όλοι οι ηλίθιοι είναι από την ίδια πλευρά”

Και, κάπως έτσι, ο βασιλιάς καρνάβαλος, από τηλεμπακάλης πατριδέμπορος και πλασιέ νανογιλέκων, έγινε υπουργός και μας προσφέρει απλόχερα καλάθια τίγκα στην ανοησία και στην κοροϊδία. Έχουμε, χωρίς να έχουμε, το καλάθι του νοικοκυριού, το καλάθι των Χριστουγέννων, το καλάθι του Άι Βασίλη, το καλάθι της Αποκριάς.

Όπως ήδη ψιθυρίζεται μάλιστα, εν όψει εκλογών, ετοιμάζεται και το καλάθι του μεγάλου μαλάκα. Αυτό θα είναι αποκλειστικά για όσους έκαναν αίτηση για το market pass και πρόκειται να ψηφίσουν τον καρνάβαλο υπουργό. Θεωρούμε πως το δικαιούνται

Μπορείτε να ρίξετε μία γρήγορη ματιά στο βίντεο του ημερολογίου ή

 

 

να το απολαύσετε κατεβάζοντας το για κάθε χρήση

 

Μέσα στο χρονικό διάστημα των τεσσάρων ημερών, συμπεριλαμβάνεται Σαββατοκύριακο,

καθώς και μία ημέρα επίσημης αργίας

• Έντονες αντιδράσεις από οργανώσεις.

 

Τάσος Σαραντής (από την ΕΦΣΥΝ .24.02.23)

 

Παραβιάζοντας τη σχετική νομοθεσία, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έθεσε σήμερα νωρίς το πρωί (στις 07:30) σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος», με προθεσμία υποβολής σχολίων από το ενδιαφερόμενο κοινό μόλις τεσσάρων (4) ημερών!

Αυτή η απαράδεκτη ενέργεια, που έγινε παραμονή του τριήμερου της Καθαράς Δευτέρας, προκάλεσε μεγάλη έκπληξη 11 περιβαλλοντικών οργανώσεων, λόγος για τον οποίο ζητούν από τον αρμόδιο υπουργό να παρατείνει άμεσα την καταληκτική ημερομηνία της δημόσιας διαβούλευσης.

Πρόκειται για ένα εκτενέστατο σχέδιο νόμου, με 16 επιμέρους μέρη / κεφάλαια και 143 άρθρα αναφορικά με μία πληθώρα κρίσιμων ενεργειακών και περιβαλλοντικών ζητημάτων που δεν επηρεάζουν άμεσα μόνο το περιβάλλον, αλλά συνολικά την κοινωνία και την οικονομία της χώρας μας. Θα περίμενε κανείς πως μια τέτοια σημαντική νομοθετική πρωτοβουλία θα προέβλεπε ένα επαρκές χρονικό διάστημα διαβούλευσης, προκειμένου να πραγματοποιηθεί ο απαραίτητος και ουσιαστικός διάλογος με την κοινωνία.

Για τους λόγους αυτούς, ζητούν από τον αρμόδιο υπουργό να παρατείνει άμεσα την καταληκτική ημερομηνία της δημόσιας διαβούλευσης, παρέχοντας επαρκή χρόνο τουλάχιστον ενός μήνα στους ενδιαφερόμενους πολίτες, προκειμένου να επεξεργαστούν και να σχολιάσουν ένα τόσο σημαντικό σχέδιο νόμου.

Την καταγγελία υπογράφουν οι περιβαλλοντικές οργανώσεις ΑΝΙΜΑ, ΑΡΧΕΛΩΝ, Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, Εταιρία Προστασίας Πρεσπών, Καλλιστώ – Περιβαλλοντική Οργάνωση για την άγρια ζωή και τη φύση, Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης, Greenpeace, MEDASSET και WWF Ελλάς.

 

Πηγή

Πρωϊνό τσιγάρο

Φεβρουαρίου 24, 2023

Με αφορμή τον πρόσφατο θάνατο του Νότη Μαυρουδή, η Attica Voice ετοίμασε ένα μικρό αφιέρωμα σε αυτό τον ξεχωριστό συνθέτη που υπήρξε ταυτόχρονα ένας από τους μεγαλύτερους κιθαρίστες που έβγαλε η χώρα μας αλλά και ένας πολύ σπουδαίος άνθρωπος. Μια όαση πραγματική τα τραγούδια του αλλά και η στάση ζωής του μέσα στον πολιτικό, πολιτιστικό, αισθητικό και κοινωνικό ζόφο

«Όμως αποδείχτηκε, για άλλη μια φορά, στη ζωή δεν υπάρχουν δεδομένα· αυτά ανατρέπονται εύκολα, όταν οι άνθρωποι δεν προστατεύουν τους εαυτούς τους, τα παιδιά και τα εγγόνια τους, μέσα από πράξεις που ενδυναμώνουν τη συνείδηση και τη συμμετοχή στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Να γίνουν δηλαδή αλληλέγγυοι και συνοδοιπόροι, να συμπλεύσουν μέσα στο κύμα της εκπαίδευσης, της γνώσης, της ελευθερίας και των συλλογικών οργάνων»

Αυτά έγραφε ο Νότης Μαυρουδής δύο ημέρες μόλις πριν φύγει από τη ζωή. Πέρα από την τραγική ειρωνεία, μπορούμε να δούμε στα λόγια αυτά την κοινωνική ευαισθησία του και την αγωνία του για μια δίκαιη κοινωνία. Και πώς να μη συμβαίνει αυτό όταν ο ίδιος γεννήθηκε στη φυλακή και πέρασε τα δύο πρώτα χρόνια της ζωής του σε ένα κελί, τιμωρημένος από ένα εκδικητικό κράτος

«Εγώ δεν πήγα ποτέ φυλακή ή εξορία, αλλά όλο μου το περιβάλλον ήταν αγωνιστές που έφαγαν τα νιάτα τους στα ξερονήσια. Η μητέρα μου ήταν μια γυναίκα αγία, μοδίστρα που δούλευε νύχτα- μέρα. Δεν έχω καμία ανάμνηση από τη μητέρα μου να κοιμάται.

Τουλάχιστον εγώ δεν την είδα ποτέ. Ξύπναγα τα ξημερώματα να πάω στο μπάνιο και την έβλεπα στο δωμάτιο να ράβει. Ήταν άνθρωπος αγαθός με έμφυτη αίσθηση του δικαίου. Όταν ήταν έγκυος σε μένα, κάποια στιγμή χρειάστηκε να κρύψει έναν αντιστασιακό στο πατάρι του σπιτιού.

Κάποιος την κάρφωσε, μαθεύτηκε, τη συνέλαβαν και την έκλεισαν σε κελί με συνοπτικές διαδικασίες. Όταν ήρθε η ώρα να με γεννήσει, τη μετέφεραν στο σπίτι, εκεί με γέννησε φρουρούμενη και μετά από 2-3 μέρες την ξαναπήγαν μέσα μαζί με μένα.

Έτσι, σ’ αυτή τη φάση της ζωής μου έζησα για περίπου δύο χρόνια σ’ ένα κελί. Αλλά αυτό δεν με καθιστά ήρωα. Ηρωίδα ήταν η μητέρα μου»

Όσοι τον γνώριζαν, μιλούν για έναν ιδαίτερα προσηνή, πράο και ευγενή άνθρωπο με βαθιά κοινωνική ευαισθησία

«Λυπάμαι πολύ να βλέπω περιοχές της Αττικής που ήταν «κατακόκκινες», όπως η Δραπετσώνα, η Κοκκινιά, το Πέραμα κ.λπ., σήμερα να έχουν καταντήσει προπύργια της ΧΑ. Το αποδίδω στις απανωτές κρίσεις και τη φτωχοποίηση.

Η απελπισία παγώνει τη σκέψη. Πάντως, δεν είμαστε λίγοι αυτοί που ονειρευόμαστε ακόμη την πιο δίκαιη κοινωνία και την επιδιώκουμε»

Ο Νότης Μαυρουδής ξεκίνησε να παίζει με μια κιθάρα που ξετρύπωσε η μητέρα του – αυτή που τον γέννησε μέσα στη φυλακή «την πρώτη μου κιθάρα την πήρα μέσα από μία ντουλάπα στο σπίτι μου. Την είχε βάλει η μητέρα μου και την ξετρύπωσε για να μάθω εγώ κιθάρα. Αυτό το όργανο είχαμε, δεν μπορούσαμε να πάρουμε άλλο. Προέρχομαι από πολύ φτωχή οικογένεια, η μητέρα μου μοδίστρα, ο πατέρας τσαγκάρης».

Το 1958, ξεκίνησε μαθήματα κιθάρας στο Εθνικό Ωδείο με καθηγητή τον Δημήτρη Φάμπα. Από πολύ μικρός, στο πρώτο μισό της δεκαετίας του ’60, βρέθηκε να δουλεύει στις μπουάτ της Πλάκας, ενώ πολύ γρήγορα, χωρίς να έχει καν κλείσει τα είκοσί του χρόνια, μπήκε στη δισκογραφία, δίνοντας τα πρώτα τραγούδια του (σε στίχους Γιάννη Κακουλίδη), τα οποία τραγούδησε ο Γιώργος Ζωγράφος. Τα τραγούδια ήταν το «Άκρη δεν έχει ο ουρανός» και «Τα γιορτινά σου φόρεσε». Με αυτά τα τραγούδια, αλλά και πολλά άλλα που ακολούθησαν εκείνη την περίοδο, ο Νότης Μαυρουδής θεωρείται αυτοδίκαια ως ένας από τους πρωτεργάτες του Νέου Κύματος

Από το 1970 ως το 1975, έζησε και δίδαξε στην Ιταλία. Όταν επέστρεψε στην Ελλάδα, δίδαξε κλασική κιθάρα στο Εθνικό Ωδείο και ξεκίνησε μια πλούσια συνθετική σταδιοδρομία, με 25 προσωπικούς δίσκους, έργα για κλασική κιθάρα αλλά και συνθέσεις για το θέατρο και τον κινηματογράφο.

Ο Νότης Μαυρουδής έγραψε εκατοντάδες τραγούδια σε στίχους των Άκου Δασκαλόπουλου, Τάσου Σαμαρτζή, Οδυσσέα Ελύτη, Δημήτρη Μανθόπουλου, Γιάννη Κακουλίδη, Ηλία Κατσούλη, Ηλία Πετρόπουλου, Νανάς Νικολάου, Μάνου Χατζιδάκι, Μαίρης Φασουλάκη και άλλων πολλών ακόμη στιχουργών.

Τραγούδια του ερμήνευσαν κορυφαίοι ερμηνευτές: Αρλέτα, Πόπη Αστεριάδη, Ελένη Βιτάλη, Νένα Βενετσάνου, Μαρία Φαραντούρη , Τάνια Τσανακλίδου, Χάρις Αλεξίου, Έλλη Πασπαλά, Αναστασία Μουτσάτσου, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Γλυκερία, Γιώργος Ζωγράφος, Πέτρος Πανδής, Ηλίας Λιούγκος, Κώστας Θωμαΐδης, Θανάσης Γκαϊφύλλιας, Μανώλης Μητσιάς, Γιώργος Νταλάρας, Παντελής Θαλασσινός, Μίλτος Πασχαλίδης, Σταμάτης Κραουνάκης, Διονύσης Τσακνής, Σωκράτης Μάλαμας κ.ά

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η σειρά δίσκων «Cafe de l’ art» που ξεκίνησε το 1999 μαζί με τον μαθητή του στην κιθάρα Παναγιώτη Μάργαρη, διασκευάζοντας και ηχογραφώντας σε μορφή κιθαριστικού ντουέτου διάφορα μουσικά είδη και εποχές, φτάνοντας τους έξη δίσκους.

Εμείς, ως φόρο τιμής, ετοιμάσαμε μια μικρή λίστα από αντιπροσωπευτικά τραγούδια του Νότη Μαυρουδή, τόσο από την πρώτη του νεοκυματική περίοδο , όσο και από την ύστερη.

Τη λίστα ανοίγει το «Πρωϊνό τσιγάρο», ίσως το πιο εμβληματικό και αναγνωρίσιμο τραγούδι του, που από ένα παιχνίδι της τύχης έλαχε στο Νότη Μαυρουδή να το μελοποιήσει. Και αυτό γιατί οι στίχοι του τραγουδιού είχαν γραφτεί από τον Άλκη Αλκαίο με σκοπό να τους μελοποιήσει ο Μάνος Λοΐζος, ένα σχέδιο όμως που ακύρωσε ο άδικος και πρόωρος θάνατός του

Τελικά, το μελοποίησε ο Νότης Μαυρουδής, ο οποίος το αφιέρωσε στη μνήμη του Μάνου Λοΐζου και το κυκλοφόρησε το 1984 στο δίσκο «Στην όχθη της καρδιάς μου». Το τραγούδι αυτό παίχτηκε λίγο αργότερα στη μεγάλη συναυλία στο Ολυμπιακό Στάδιο, στις 13 του Σεπτέμβρη 1985, στη μνήμη του Μάνου Λοΐζου με αφορμή τη συμπλήρωση τριών χρόνων από τον θάνατό του.

Η στιγμή εκείνη ήταν συγκλονιστική για όλους, μα πιο πολύ για το Νότη Μαυρουδή. Όταν άρχισε να το ερμηνεύει η Χαρούλα Αλεξίου με τον Γιώργο Νταλάρα, έσβησαν όλα τα φώτα του σταδίου και αμέσως άναψαν οι αναπτήρες από τους θεατές. 

Όπως δήλωσε αργότερα ο Νότης Μαυρουδής : «Να βλέπεις αυτό το θέαμα… 80.000 άνθρωποι με έναν αναπτήρα… Να βλέπεις τις φλογίτσες… Είχα συγκλονιστεί. Δεν μπορούσα να πιστέψω ότι αυτή η δοξασία με παίρνει κι εμένα μέσα» διηγείται ο συνθέτης. «Ήταν πάρα πολύ συγκινητικό. Τόσο που έβαλα τα κλάματα και δεν μπορούσε να με συνεφέρει η παρέα μου… Η ιστορία του “Πρωινού τσιγάρου” είναι και δική μου ιστορία…» 

 

 

Ακολουθεί η λίστα των τραγουδιών με τους ερμηνευτές και τους στιχουργούς

1. Πρωϊνό τσιγάρο (Στίχοι Άλκης Αλκαίος)

2. Ίσως φταίνε τα φεγγάρια (Ελένη Βιτάλη - Στίχοι Τάσος Σαμαρτζής)

3. Ο ραγισμένος σου καθρέφτης ( Τάνια Τσανακλίδου - Στίχοι: Τάσος Σαμαρτζής)

4. Ο παλιάτσος (Παιδική χορωδία Τυπάλδου – Στίχοι Μέλπω Ζαρόκωστα)

5. Ερωτικό (Γλυκερία – Στίχοι Άρης Δαβαράκης)

6. Εμπιστευτικόν ( Αρλέτα - Στίχοι: Άλκης Χριστοφέλλης )

7. Αμαχητί ( Έλλη Πασπαλά- Στίχοι Αγαθή Δημητρούκα)

8. Κάθε μια νύχτα (Αναστασία Μουτσάτσου - Στίχοι Τάσος Σαμαρτζής

9. Θα βρεθούμε ξανά (Θ. Γκαϊφύλλιας – στίχοι Τ.Σαμαρτζής)

10. Τριάντα και κάτι ( Ελευθερία Αρβανιτάκη – στίχοι Τ.Λύγαρη)

11. Άκρη δεν έχει ο ουρανός (Γιώργος Ζωγράφος – Στίχοι Γιάννης Κακουλίδης)

12. Ήταν μεγάλη η νύχτα (Σούλα Μπιρμπίλη – Στίχοι Γιάννη Κακουλίδη)

13. Ποιος είδε την αγάπη μου (Γιώργος Ζωγράφος – Στίχοι Γιάννης Κακουλίδης)

14. Φώναξέ με αγάπη (Αρλέτα – Στίχοι Άκος Δασκαλόπουλος)

15. Μια μέρα (Πόπη Αστεριάδη – Στίχοι Άκος Δασκαλόπουλος)

16. Μια ιστορία από τον πόλεμο (Αρλέτα – Στίχοι Γιάννης Κακουλίδης)

17. Δάφνις και Χλόη (Αλέξης Γεωργίου – Στίχοι Γιάννης Κακουλίδης)

18. Φέρτε γλυκό κρασί (Πέτρος Πανδής – Στίχοι Γιάννης Κακουλίδης)

Αποκριάτικα

Φεβρουαρίου 24, 2023

Η Αποκριά ανέκαθεν εορταζόταν στην Ελλάδα. Με έντονες κατά τόπους παραλλαγές, τόσο στις εκδηλώσεις και το θέαμα που προσέφεραν όσο και στο περιεχόμενο τους, στο βαθύτερο τους νόημα θα λέγαμε σήμερα. Με λίγα λόγια, η απόσταση από τις Διονυσιακές γιορτές μέχρι τα σύγχρονα καρναβάλια μπορεί να είναι μεγάλη ως προς το περιεχόμενο αλλά παραμένει μικρή ως προς τους στόχους τους οποίους εξυπηρετούσαν οι ανθρώπινες αυτές εκδηλώσεις.

Οι μεγάλες γιορτές δεν έπαψαν ποτέ να είναι απεικόνιση του αιώνιου κύκλου της Φύσης, της βλάστησης  της γης και της αναπαραγωγής της ζωής. Από τις γιορτές περί την Αποκριά, στοιχεία και δρώμενα από τις αρχαίες παγανιστικές τελετές,  διαδόθηκαν ευρέως και ρίζωσαν στις κοινωνίες που αναπτύχθηκαν. Τα στοιχεία της αθυροστομίας και του αποκαλούμενου «άσεμνου» επέζησαν ακόμα και της συντέλειας της κάθε θρησκείας και της ακόλουθης υποκατάστασης της από άλλη. Επέζησαν και γλίτωσαν ακόμα και από τις πιο βάρβαρες εξουσίες, θρησκευτικές ή κοσμικές, που θέλησαν να καθυποτάξουν τις συνειδήσεις με χαλινάρια  σεμνοτυφίας. Επιβιώνουν ακόμα και σήμερα, στην εποχή της ανόδου του πουριτανισμού και της -καλβινικής προέλευσης- πολιτικής ορθότητας. Γενικά ακόμα και τώρα που οι εξουσίες επιβάλλουν έναν απαραίτητο για την επιβίωση τους  συντηρητισμό-κοινωνικό καθωσπρεπισμό, έρχεται η  περίοδος της Αποκριάς που επιβεβαιώνει πως δεν έχουμε ακόμα αποβάλλει τη φυσική μας υπόσταση, εκείνη του ανθρώπου που έχει ανάγκες, επιθυμίες, πόθους.

Ας επιστρέψουμε στις απαρχές των σύγχρονων καρναβαλιών. Από τον Μεσαίωνα κι εξής τα παγανιστικά στοιχεία και οι τελετές ενσωματώθηκαν στο δυτικοευρωπαϊκό καθολικό Καρναβάλι και αντίστοιχα στις νεοελληνικές, ορθόδοξες Αποκριές. Από την άλλη μεριά, οι προτεσταντικές εκκλησίες δεν διαθέτουν τέτοιες επιβιώσεις αφού δεν διέθεταν ούτε κεντρικές εκδηλώσεις, όπως τα καρναβάλια. Ακόμα και οι αρχαιότερες παγανιστικές τελετές των λαών της κεντρικής Ευρώπης εξαφανίστηκαν με την επικράτηση του χριστιανικού προτεσταντικού δόγματος, το οποίο απαλλαγμένο από φαντασιοπληξίες και λοιπά  οράματα, επικρατεί πλέον στον κόσμο. Η επικράτηση του φαίνεται άλλωστε από το politically correct που δεν επιβάλλεται λόγω της προόδου της κοινωνίας και της εμπέδωσης του αλληλοσεβασμού μεταξύ των μελών της, αλλά επιβάλλεται μέσω ενός ιδιότυπου συρμού, σχεδόν δογματικά.

Απόκριες και Καρναβάλι/Carnival* έχουν την ίδια ετυμολογική σημασία: αποχή από το κρέας. Στο πλαίσιο της καθολικής και της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης συμβολίζουν την εγκατάλειψη της αμαρτίας και τον εξαγνισμό του σώματος και της ψυχής, ένα συγκεκριμένο διάστημα πριν από το Πάσχα και τον εορτασμό της Ανάστασης του Χριστού.  Σε αυτό το μεταίχμιο του ετήσιου κύκλου ανήκει  και ο μύθος της Δήμητρας και της Περσεφόνης, σύμβολο της χειμωνιάτικης νάρκης και της  ανοιξιάτικης αφύπνισης της Φύσης.  Στους αρχαίους πολιτισμούς όσο και στις σύγχρονες κοινωνίες, η ιδέα και η πραγμάτωση των μαζικών εορτασμών με ξέφρενο και άναρχο  γλέντι, γέλιο, μεταμφίεση, ανταλλαγή ρόλων και σάτιρα λειτουργούν εκτονωτικά και ως εκ τούτου θεραπευτικά για τις κοινωνίες.

1 7

 

Το Αθηναϊκό καρναβάλι

Οι πρώτες αποκριάτικες δημόσιες εκδηλώσεις, μεταμφιέσεις και σατιρικές δραστηριότητες στην Αθήνα εμφανίστηκαν όταν ανέλαβε τα καθήκοντά της η βαυαρική αντιβασιλεία του Όθωνα. Η Αποκριά εορταζόταν και παλαιότερα αλλά με έναν χαρακτήρα πιο «ιδιωτικό» ο οποίος έφτανε μέχρι την κλίμακα της γειτονιάς. Την εποχή της έναρξης της αντιβασιλείας του Όθωνα οι γιορτές γίνονται πια δημόσιες με κοινές εκδηλώσεις για όλη την πόλη.

Το επίκεντρό τους βρισκόταν στη συμβολή των οδών Αιόλου και Μητροπόλεως. Εκεί υπήρχαν τα κεντρικά καφενεία και η πλατεία Δημοπρατηρίου, το παζάρι. Τα πολιτικά πρόσωπα της επικαιρότητας είχαν πάντα την τιμητική τους.

Στα τότε δρώμενα περιλαμβανόταν μία αναπαράσταση υπουργικού συμβουλίου, το οποίο «συνεδρίαζε» πάνω σε κάρο (άρμα της εποχής) και αλληγορικά πρωταγωνιστούσαν ένας σχοινοπλέκτης και ένας ζωγράφος (παραπομπή στους Κωνσταντίνο Σχινά και Κωνσταντίνο Ζωγράφο, αμφότεροι υπουργοί της τότε κυβέρνησης). Διάφοροι απευθύνονταν προς εκείνους με ιδιαίτερα καυστικά ή ακόμη και υβριστικά σχόλια. Ανταλλάσσονταν χυδαίοι υπαινιγμοί που αφορούσαν την εμφάνιση και τα φυσικά χαρακτηριστικά των δύο υπουργών Σχινά και Ζωγράφου, πάντα όμως προς τους δύο σατιριστές, τον σχοινά, δηλαδή τον κατασκευαστή σχοινιών και τον ζωγράφο. Ένα τέτοιο θέαμα και ακρόαμα, με ύβρεις και χυδαιολογίες κατά υπουργών –έστω και ρόλων επί κάρου- δεν θα ήταν αποδεκτή σήμερα (βλ. Άδ, Γεωργιάδη κατά του κωμικού Χρ. Ζαραλίκου)

Οι ονειδισμοί τους ήταν σκληροί προς κάθε κατεύθυνση. Περιλάβαιναν τον βασιλιά, τους πολιτικούς αλλά και την Εκκλησία. Αυτοσχέδια στιχάκια όπως

«Κακό χρόνο να ‘χουν όλ’ οι βαυαροί

πού ‘λθαν στην Ελλάδα κ’ ήπιαν το κρασί»

προκαλούσαν. Το γεγονός ότι είχαν διαλέξει την πλατεία Ανακτόρων ζέσταινε ακόμη περισσότερο τα πνεύματα. Μέχρι που το 1843 οι αστυνομικές αρχές αποφάσισαν να «αποπέμψουν διοικητικά», δηλαδή να εξορίσουν τον επικεφαλής των αδόντων καρναβαλιστών στο Ναύπλιο για να ησυχάσουν! Για να αποφεύγονται τα αποκριάτικα… έκτροπα εκδίδονταν πλέον αστυνομικές διατάξεις της μάσκας, της μεταμφίεσης ή των αποκριάτικων εκδηλώσεων στο σύνολό τους.

Στο γύρισμα του αιώνα

Από τον 19ο προς τον 20ο αιώνα, η Αθηναϊκή αποκριά γίνεται κεντρική αποκριάτικη εκδήλωση. Σε αυτό συντελεί και η λογοτεχνική παρέα του Γ. Σουυρή, δηλαδή οι Παλαμάς, Δροσίνης, Λάσκαρης,  Βελιανίτης, Άννινος, Τσοκόπουλος, Πωπ Στρατήγης, Σκόκος και  Νιρβάνας που παράγουν ευτράπελα αλλά και στίχους που διαδίδονται παντού ανάμεσα στους καρναβαλιστές. Σκωπτικοί στίχοι, είτε σατιρίζουν είτε κατακεραυνώνουν την εξουσία αλλά και μέρος των αστών της εποχής. Ενδεικτικά το απόσπασμα:

«………………

Στους τωρινούς καιρούς της Ρωμιοσύνης,

τραγούδια δεν μας πρέπουν σοβαρά

ούτε κλωνάρια δαφνης και μυρσίνης,

μας φθάνει μουσική του ταμπουρά.

Γυναίκες, άνδρες όλοι στο χορό,

Και σας κρατώ το ίσο … τιριρό.

 

Όλο το χρόνο είμαστε μπερλίνες,

κι όμως βαστούμε ύφος σοβαρό,

και για τις δόξες σκούζουμε εκείνες,

που άλλοτε τις είχαμε σωρό.

Όπ! Όπ! πηδάτε όλοι σας ψηλά

Οι φτέρνες σας ν’ ανάψουν… τραλαλά.

 

Όλοι σ’ αυτή τη γη μασκαρευτήκαν,

Ονείρατα, ελπίδες και σκοποί,

Οι μοίρες μας μουτσούνες εγινήκαν,

Δεν ξέρομε τι λέγεται ντροπή.

Όπ! Όπ! στο γύρο όλοι… τραλαλό…

Κι εγώ μασκαρεμένος σας γελώ….»

 1 8

 

Δεκαετία του 1930

Από τις πρώτες εκδηλώσεις που ο ΕΟΤ έθεσε υπό την αιγίδα του ήταν και η Αθηναϊκή Αποκριά και μάλιστα και μετά το 1936 που υποτίθεται πως έκλεισε μετά τη συγχώνευση του στο λεγόμενο «Υπουργείο Τύπου» του διαβόητου Νικολούδη.

Με επίκεντρο την Πλάκα και τις πέριξ περιοχές, οι αθηναϊκές αποκριάτικες εκδηλώσεις άκμασαν (με διάλειμμα την τραγική δεκαετία του 1940) μέχρι το αποκορύφωμα τους στη δεκαετία του 1960. Αξίζει να σημειώσουμε τη στάση του Γ. Σεφέρη, κατοίκου της οδού Κυδαθηναίων,  ο οποίος παρατηρώντας μεθυσμένους και οργιάζοντες καρναβαλιστές γίνεται επικριτικός και καυστικός, δηλώνοντας την αηδία του στα ημερολόγια του (Μέρες Γ’).

Ο ποιητής δεν έκανε κάτι διαφορετικό από το να εκφράσει τον τρόπο που έβλεπε η μεγάλη αστική τάξη της εποχής την λαϊκή Αποκριά. Ο Παλαμάς, ο Δροσίνης ή οι άλλοι ποιητές φίλοι του Σουρή, στις αρχές του αιώνα δεν γνώριζαν την έννοια της "αστικής τάξης". Ήταν παλαιοελλαδίτες και μόνο αυτόν τον τρόπο γνώριζαν εκείνη την εποχή. Ο σμυρνιός Σεφέρης όμως, ήδη στη δεκαετία του 1930, ήταν μέλος της πραγματικά μεγαλοαστικής τάξης της χώρας. Οι αστοί προέκριναν μία πιο εκλεπτυσμένη μορφή γιορτής για την Αποκριά αλλά ενώ κατάφεραν να επιβάλουν την άποψη τους σε πολλά, δεν μπόρεσαν να της στερήσουν τον Βακχικό της χαρακτήρα. Αυτό το κατάφεραν οι υπερατλαντικοί πολιτιστικοί μας επικυρίαρχοι κατά τις τελευταίες 3 δεκαετίες. Αλλά αυτό που γράφουμε εδώ είναι politically incorrect και γι’ αυτό δεν επεκτεινόμαστε.

 

Τα άλλα σημερινά καρναβάλια

Το καρναβάλι της Πάτρας είναι μάλλον το μεγαλύτερο και ίσως το παλαιότερο στον ελλαδικό χώρο. Επειδή έλκει την καταγωγή του μερικώς και από τα Επτάνησα τα οποία είχαν και έχουν τον δικό τους τρόπο να γιορτάζουν την Αποκριά, ανήκει σε άλλη κατηγορία από αυτή στην οποία ανήκουν οι εορτές της Αθήνας. Σταδιακά όμως εξαλείφθηκαν οι διαφορές και η ανάπτυξη κι άλλων καρναβαλιών κατά τον τρόπο και το πνεύμα του πατρινού (βλ. Μοσχάτο ή της Ξάνθης)  εξομοίωσαν τον τρόπο που γιορτάζονται οι Αποκριές σε μεγάλο βαθμό.

Εξαιρέσεις μάλλον είναι ο Τύρναβος και οι γύρω περιοχές που διατηρούν τον διονυσιακό τους χαρακτήρα αλλά και τα πρώιμα καρναβάλια της Δυτικής Μακεδονίας που όμως είναι αμέσως μετά την πρωτοχρονιά και δεν ακολουθούν το Τριώδιο.

Να μην επεκταθούμε όμως περισσότερο. Τα καρναβάλια είναι έξω και μας περιμένουν και ακόμα καλύτερα, μας περιμένουν τα Κούλουμα για τα οποία οι προγνώσεις της ΕΜΥ είναι εξαιρετικές. 

Καλή Αποκριά λοιπόν στη χώρα που το καρναβάλι κυβερνά και τις 365 μέρες του χρόνου.

 

-----

Καρναβάλι: δάνειο από την ιταλική λέξη carnevale, η οποία ανάγεται στο υστερολατινικό carnem (το κρέας) levare (σηκώνω, αφαιρώ) (Ν. Σαραντάκος Μάρτιος 2011)

Αποκριά (από+κρέας) της Απόκρεω

 

Παραπομπή:

Τα Γαμοτράγουδα, αγαπημένες απαγγελίες των ημερών

Στις 20/2/2023 έληξε η δημόσια διαβούλευση επί του νομοσχεδίου με τίτλο «Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή». Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο επιβολής σκληρής καταστολής στα σχολεία, κατ’ εικόνα και ομοίωση της καταστολής όπως εφαρμόζεται από την αστυνομοκρατία του Μητσοτάκη σε όλη την Ελλάδα. Δεν εστιάζει στα πραγματικά προβλήματα, δεν λύνει τίποτα, παράγει φανταστικές έννοιες και λειτουργίες που τις υποχρηματοδοτεί (άρα είναι θνησιγενείς ή ψεύτικες). Όλα είναι ένα προκάλυμμα για να περάσει από κάτω του η σκληρή καταστολή στις πιο ευαίσθητες ομάδες του πληθυσμού έτσι ώστε να διαμορφωθούν οι επόμενες γενιές ως πειθήνια ζόμπι, ενεργούμενα της κάθε εξουσίας. Και ποια είναι η σύνοψη όλων αυτών σε μία εικόνα όπως το αντελήφθη η συντάκτρια της ηλεκτρονικής έκδοσης της εφημερίδας ΚΟΝΤΡΑ (πηγή πληροφοριών για το παρόν); Η φωτογραφία του δημάρχου της Ραφήνας Μπουρνούς με τον οικοδομικό κόφτη, όταν πήγε να «σπάσει» την κατάληψη στο Γυμνάσιο Πικερμίου στις 6 Δεκεμβρίου του 2018. (ΣτΣ Θαυμάστε δημοκράτες του ΣΥΡΙΖΑ ποιον στηρίζετε για δήμαρχο)

 

Από τις 9/2/2023  είχε ξεκινήσει η  διαβούλευση επί του νομοσχεδίου για την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό. Ο τίτλος του είναι «Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή» και ο σύνδεσμος για τη συμμετοχή στη ληγμένη πια (20/2) δημόσια διαβούλευση ήταν (και παραμένει αλλά η διαβούλευση έχει κλείσει)  εδώ.

Διαβάζοντας τα σχόλια που έγιναν από όσους συμμετείχαν στη διαβούλευση βλέπουμε πως μεγάλος αριθμός συμμετεχόντων εντόπισε το μεγάλο κενό που υπάρχει στην ευρύτερη οπτική της ζωής των παιδιών ως μέλη της σχολικής κοινότητας. Δηλαδή οι όποιες «μέριμνες» προσδιορίζονται επάνω στη σχολική ζωή, παραβλέποντας πως το παιδί διαμορφώνεται πρώτα από το οικογενειακό περιβάλλον. Προφανώς το εξωσχολικό περιβάλλον συμμετέχει εξίσου με το σχολικό στη διάπλαση των παιδιών αλλά και αυτό παραγνωρίζεται από το σχέδιο νόμου. Αλλά αυτά είναι θέματα που μία σοβαρή διαβούλευση -και υπό τον όρο της επίσης σοβαρής διαχείρισης της- μπορεί να τα λύσει. Η σχολική συμπεριφορά δεν είναι ανεξάρτητη από την οικογενειακή ζωή και εμπειρία  ούτε από το σύνολο των εμπειριών και των άλλων δραστηριοτήτων ενός παιδιού. Όλα αυτά οφείλουν να παραμετροποιηθούν. πρωτίστως επιστημονικά, στο πλαίσιο της πρόληψης και  αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού. Η αντιμετώπιση κοινωνικών φαινομένων απαιτεί πολυεπίπεδη και επίπονη εργασία και αυτό δεν φαίνεται να ισχύει για το νέο νομοσχέδιο.

Αντίθετα, σε άλλα θέματα, το νομοσχέδιο είναι πιο «σκληρό». Δείχνει ξεκάθαρα πως δεν είχε επιστημονική επεξεργασία αλλά κυριως στυνομική. Προφανώς ισχύει αυτό που γράφει στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΚΟΝΤΡΑ, η Γιούλα Γκεσούλη (βλ. πηγές της παρούσας ανάρτησης στο τέλος). Δηλαδή πως δεν είναι τόσο αθώο και ακίνδυνο όσο θέλει να φαίνεται.

Τζάμπα εξαγγελίες

Η Γιούλα Γκεσούλη χαρακτηρίζει τον εξαγγελθέντα από το νομοσχέδιο, διπλασιασμό των ψυχολόγων-κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, τις επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, τον σύμβουλο σχολικής ζωής, τις σχετικές θεματικές στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων και των νέων προγραμμάτων σπουδών και την ενίσχυση υποστηρικτικών θεσμών όπως τα  Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής & Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) ως φανφάρες. Κινήσεις εντυπωσιασμού για να φανεί ότι τάχα το υπουργείο καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια να προληφθούν και να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα ενδοσχολικής βίας μεταξύ μαθητών.

Πράγματι. Η ακατάσχετη αναφορά μερών ενός "προγράμματος", αποσιωπά τον βασικό υπαίτιο της γέννησης φαινομένων βίας και εκφοβισμού, που είναι ο ίδιος ο καπιταλισμός. Μαζί και η αγριότητα  του, που ιδιαίτερα τα χρόνια της οικονομικής κρίσης γνώρισε και γνωρίζει τεράστιες διαστάσεις. Εκεί δεν γίνεται καμία αναφορά και φυσικά δεν υπάρχει καμία σχετική μέριμνα. Η Γ. Γκεσούλη αναφέρει: Η φτώχεια, η ανεργία, το γκρέμισμα των ονείρων για σπουδές, για επαγγελματική αποκατάσταση, για ένα καλύτερο μέλλον, η αποθέωση του ατομισμού και η υποχώρηση της συλλογικότητας μαζί με τη βία που ξερνά το σύστημα μέσα απ’ όλους τους μηχανισμούς του, ωθούν τη νεολαία ιδιαίτερα των εργατικών συνοικιών, των φτωχών λαϊκών στρωμάτων σε «παραβατικές» συμπεριφορές.

Στο άρθρο της Γ. Γκεσούλη επισημαίνεται άλλο ένα σημαντικό πρόβλημα του νομοσχεδίου. Εκείνο της σταθερής κρατικής υποχρηματοδότησης. Αυτό το πρόβλημα αναδεικνύει την αληθινή υπόσταση του νομοσχεδίου, που δεν είναι άλλη από εκείνη της «φούσκας». Μία κίνηση για το «θεαθήναι» προεκλογική, προορισμένη για διαφήμιση της κυβέρνησης μέσω της διάχυσης της «ευχάριστης είδησης» από τις γνωστές, πετσωμένες οδούς παραπληροφόρησης και προπαγάνδας. Σε αυτά τα κανάλια άλλωστε δεν γίνονται και πολλές ερωτήσεις όπως οι παραπάνω που εκφράζει η Γ. Γκεσούλη, ερωτ'ησειος στις οποίες δεν θα άντεχε το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου..

Το κυρίως πιάτο. Η καταστολή

Γράφει η Γ. Γκεσούλη: «Ο διάβολος, όμως, λέει μια γνωστή ρήση, κρύβεται στις λεπτομέρειες και εν προκειμένω πίσω από γενικόλογες φράσεις. Σύμφωνα, λοιπόν, με αυτές, οι μαθητικές καταλήψεις και οι κινητοποιήσεις των μαθητών εντός του σχολείου (π.χ. αποχή από τα μαθήματα) θεωρούνται άσκηση ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού εναντίον όσων τυχόν αντιδρούν. Άλλωστε, είναι γνωστές οι κραυγές όλου του αστικού εσμού όταν ξεσπούν μαθητικοί αγώνες και ιδίως μαθητικές καταλήψεις, που αποτελούν οξυμμένη μορφή αντίστασης, ότι κάποιες μειοψηφίες με το έτσι θέλω βάζουν λουκέτο στα σχολεία και παρεμποδίζουν τους «υγιώς σκεπτόμενους» και «φιλομαθείς» μαθητές να μπουν στο σχολείο τους και να παρακολουθήσουν τα μαθήματα»

Αντιγράφουμε τώρα από το σχέδιο νόμου: «Κάθε μορφή σωματικής, λεκτικής, ψυχολογικής, συναισθηματικής, κοινωνικής, ρατσιστικής, σεξουαλικής, ηλεκτρονικής ή άλλης βίας και παραβατικής συμπεριφοράς, που πλήττει τη σχολική κοινότητα και διαταράσσει την εκπαιδευτική διαδικασία συνιστά ενδοσχολική βία και εκφοβισμό και ιδίως:

δ) η παρεμπόδιση της ομαλής διεξαγωγής των μαθημάτων και ο βίαιος αποκλεισμός μαθητών είτε από την εκπαιδευτική διαδικασία είτε από τη συμμετοχή τους στην καθημερινή σχολική ζωή, καθώς και ο εν γένει κοινωνικός αποκλεισμός, οι απειλές και η ψυχολογική βία στις επαφές των μαθητών με τους συμμαθητές τους,

ε) η επιβολή με τη βία και ο εξαναγκασμός σε πράξεις ή παραλείψεις παρά τη θέληση των μαθητών,

στ) οποιαδήποτε μορφή βίαιης ή απαξιωτικής συμπεριφοράς ή η ενθάρρυνση σε διάπραξη βίαιων εκδηλώσεων που διαταράσσουν τη σχολική γαλήνη και πλήττουν το κύρος της εκπαιδευτικής κοινότητας…» (άρθρο 4).

Καλούνται, δε, όσοι αντιδρούν στην κατάληψη του σχολείου να γίνουν καταδότες των αγωνιζόμενων συμμαθητών τους. Η ρουφιανιά θεωρείται καλοδεχούμενη γι’ αυτό και δημιουργείται ηλεκτρονική πλατφόρμα, όπου οι καταδότες-μαθητές μπορούν να φορέσουν την κουκούλα της ανωνυμίας. Ωραία, λοιπόν, μαθήματα ηθικής και ανθρωπιστικής κοινωνικής συμπεριφοράς παραδίνονται στους μαθητές με τη σφραγίδα του υπουργείου της υποτιθέμενης Παιδείας.

Καταδότες, βεβαίως, καλούνται να γίνουν και οι αυτόκλητοι σωτήρες των παιδιών, οι μονίμως «ανησυχούντες» και «αγανακτισμένοι» γονείς, οι καταγγελίες των οποίων στην σχετική πλατφόρμα πρέπει να είναι επώνυμες.

Μπορούν επίσης να στρέφονται εναντίον όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας της σχολικής μονάδας (εκπαιδευτικών, μαθητών, υποστηρικτικού διοικητικού προσωπικού, κ.λπ.).

«Στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα που δημιουργείται και λειτουργεί, με την ευθύνη του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος», για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και των φαινομένων εκφοβισμού, πρόσβαση έχουν οι μαθητές και οι γονείς, καθώς και όσοι έχουν την επιμέλεια μαθητών. Η πρόσβαση διασφαλίζεται με τη χρήση ατομικών κωδικών εισόδου στην ψηφιακή πλατφόρμα και διευκολύνεται με τη δημιουργία ψηφιακού ιστότοπου που υποδέχεται επώνυμες και ανώνυμες αναφορές. Οι μαθητές δύνανται να υποβάλουν επώνυμες ή ανώνυμες αναφορές.

Οι γονείς και όσοι έχουν την επιμέλεια των μαθητών υποβάλλουν μόνο επώνυμες αναφορές.

Η ανωνυμία της αναφοράς ισχύει έναντι όλων των χρηστών της πλατφόρμας και αντιτάσσεται έναντι όλων των εκπαιδευτικών και του προσωπικού της σχολικής μονάδας» (άρθρο 6 ό.π.).

Δημιουργείται επίσης ένα ολόκληρο δίκτυο αποδοχής, και χειρισμού αυτών των αναφορών.

 

Συμπέρασμα

Γενικά το νομοσχέδιο αναφέρεται στους χειρισμούς εντός της σχολικής μονάδας (παρακολούθηση, απομόνωση, απειλές τρομοκρατία μαθητών που κινητοποιούνται) έρχεται να συμπληρώσει το ισχύον κατασταλτικό νομικό πλαίσιο εναντίον των μαθητικών καταλήψεων και αποτελεί το πρώτο βήμα, ώστε στη συνέχεια τη σκυτάλη να παίρνουν οι εισαγγελείς, τα μαθητοδικεία και τα ΜΑΤ.

Μπορείτε να θαυμάσετε τον νέο κόσμο σχολικής καταστολής που έρχεται να εφαρμόσει η κυβέρνηση που προσλαμβάνει μπάτσους ενώ απολύει καθηγητές και γιατρούς στις πηγές που αναφέρουμε στο τέλος της ανάρτησης.

 

Πηγές:

Ηλεκτρονική έκδοση εφημερίδας ΚΟΝΤΡΑ

Διαβούλευση «Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή» στο  opengov.gr

Αύριο, Παρασκευή 24/2 και ώρα 9.00 π.μ , μετά την πρώτη αναβολή της δίκης, στα δικαστήρια της Ευελπίδων, κτήριο 7 , δικάζονται 79 άνθρωποι, με καταγέλαστα και μεγεθυμένα κατηγορητήρια συλλογικής ευθύνης ναζιστικού τύπου. Πρόκειται για ανθρώπους που συνελήφθησαν κατά τη διάρκεια επίθεσης στρατιωτικού τύπου της αστυνομίας  στα Προσφυγικά της Λεωφόρου Αλεξάνδρας στις 22/11/2022

Για το λόγο αυτό, η Συνέλευση Κατειλημμένων Προσφυγικών, με ανακοίνωσή της καλεί σε συγκέντρωση αλληλεγγύης και συμπαράστασης

Τις δύο προηγούμενες φορές, την πρώτη κατά την προσαγωγή τους στα δικαστήρια  μία ημέρα μετά τη σύλληψή τους και τη δεύτερη κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας της δίκης , οι ένστολοι υπάνθρωποι της ΕΛΑΣ χτύπησαν βίαια και απρόκλητα τους αλληλέγγυους συγκεντρωμένους

Το σχεδόν βέβαιο είναι ότι αυτό αναμένεται να γίνει και αύριο. Το πιο εξοργιστικό όμως είναι πως αυτή η κοινωνία έχει μάθει να αντιμετωπίζει ως κανονικότητα τη βαρβαρότητα της αστυνομίας.

Λένε πως ακόμη δεν έχουμε χούντα και πως είναι ντροπή για τους χιλιάδες βασανισμένους της επταετίας να το ισχυριζόμαστε.

Όχι, λοιπόν, δεν έχουμε ακόμη χούντα. Ούτε οι παρακολουθήσεις, ούτε οι ξυλοδαρμοί, ούτε ο έλεγχος των Μέσων Ενημέρωσης, ούτε το ξεπούλημα αυτού του τόπου συνιστούν χούντα.

Όχι, λοιπόν, δεν έχουμε ακόμη 100% χούντα. Ας περιμένουμε πρώτα να ολοκληρωθεί ο μετασχηματισμός. Και μετά βλέπουμε τι θα κάνουμε

 

Ακολουθεί το κείμενο των συλληφθέντων μετά την σύλληψη:

 

"Είμαστε καλά και στέλνουμε σινιάλο αλληλεγγύης στους εκτός των τειχών, με το πρόταγμα να στηριχθεί έμπρακτα η κοινότητα των κατειλημμένων προσφυγικών. Κυβέρνηση και κράτος επανέφεραν τα σχέδια επίθεσης στις καταλήψεις στο δημόσιο διάλογο και πρακτικά.

Από τη δική μας πλευρά, σχεδόν εκατό άτομα, διαμένοντα και μη, αλληλέγγυοι/ες/α γνωστοί και άγνωστες, επιλέξαμε να σταθούμε απέναντι στην εισβολή υπερασπιζόμενοι/ες/α τα σπίτια του αγώνα. Παρόλη την πρωινή επίθεση και την περικύκλωση της γειτονιάς για ώρες, συνεχίσαμε να συγκεντρωνόμαστε παρά τη μειονεκτική θέση που βρισκόμασταν και κόντρα στο φόβο και την παραίτηση. Σταθήκαμε με αξιοπρέπεια κάνοντας τη δουλειά της καταστολής όσο πιο δύσκολη γινόταν. Αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν ΜΑΤ, Δέλτα, ΟΠΚΕ και ΕΚΑΜ, απέναντι σε ανθρώπους, που δεν έχουν να χάσουν τίποτα άλλο πέρα από τις αλυσίδες τους.

Έχοντας την ευθύνη της πολιτικής μας συνείδησης υπερασπιζόμαστε τα εδάφη του αγώνα μέσα στη μητρόπολη και παντού. Γι' αυτό και επιλέξαμε τη μαχητική υπεράσπιση της γειτονιάς των προσφυγικών.

Είναι σαφής η επιλογή του κράτους να χτυπά τις φτωχές και τους ταξικά καταπιεσμένους, όπως έγινε χθες με την Ιωάννα Κολοβού, που για 15.000 ευρώ της έσπασαν την πόρτα και εισέβαλαν στο σπίτι της για να επιβάλουν τη βίαιη έξωσή της.

Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ Η ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΛΛΗΨΕΙΣ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ .ΤΑ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΑ ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΝ

10 100 1000 ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΣΜΟ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΣΗΨΗΣ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΧΩΡΟ ΑΓΩΝΑ

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΑ

Το κράτος της καταστολής χρησιμοποίησε τη σύλληψη του συντρόφου μας για να επεκτείνει την επίθεση του συνολικα στη γειτονιά. Ο σύντροφος δεν είναι μόνος. Η αλληλεγγύη είναι το όπλο μας ενάντια στην κρατική τρομοκρατία."

Συλληφθέντα & αλληλέγγυα

Μικρός χώρος

Φεβρουαρίου 23, 2023

Αγαπάμε τη μικρή φόρμα στη λογοτεχνία, αγαπάμε εξίσου τη γραφή της Γκέλυς Τουλή και όταν αυτά τα δύο συναντιούνται δεν μπορούμε να συγκρατήσουμε τον ενθουσιασμό μας. Μπορούμε όμως να τον μοιραστούμε με τους αναγνώστες μας και να ευχαριστήσουμε τη δημιουργό για την προσφορά της

(Attica Voice)

 

Μικρός χώρος (της Γκέλυς Τουλή)

Πολλά email. Ας δω τα σημερινά. Και τι λέει αυτό; Μην ξεχάσω σήμερα τέσσερις και μισή Βιθυνίας και Αγίας Άννας. Τι λέει αυτός ο τρελάρας της παλιοπαρέας μας; Μεσημεριάτικα; Μέσα στον καύσωνα; Έτσι τα κανονίζουν αυτοί, ξαφνικά γιατί τους ήρθε η όρεξη. Οι παλιοί συμφοιτητές. Καιρό έχουμε να τα πούμε. Σχεδόν μισό χρόνο; Αλλά το τσιπουράκι δεν το ξεχνάνε. Κι ας εξηνταρίσαμε βρε.  Ο Μίμης λέει στο μήνυμα: μην ξεχάσεις.  Ξεχνάω εγώ; Ο μπαγάσας της παρέας είναι αυτός…, ο χωρατατζής. Όλοι από τους ηλεκτρολόγους του Πολυτεχνείου κι αυτός βρήκε να ανοίξει επιχείρηση με είδη υπολογιστών. Άσχετο. Όλοι οι άλλοι καλά το υπηρετήσαμε το επάγγελμα. Ειδικά ο Θέμης που συνέχισε το διδακτορικό κι έγινε καθηγηταράς.  Πιστεύω να τα καταφέρει να έρθει σήμερα κι ο Αριστείδης ο δίκαιος. Μελετητής αυτός και άξιος για το παρατσούκλι του. Κι η Μίνα η όμορφη. Αιώνιος έρωτάς μου. Ευθύνες πολλές. Διευθυντικό στέλεχος στην εταιρεία ηλεκτρισμού. Η Μίνα! Και τι δεν περάσαμε. Κυλιόμασταν στις μαξιλάρες της φοιτητικής μου γκαρσονιέρας. Μικρός χώρος, μεγάλες ελπίδες. Συζητήσεις, Μαρξ, πολλά μαλλιά. Έρωτες, σχέσεις.

Εκείνη παντρεύτηκε μετά. Εγώ πάντα γεροντοπαλίκαρο. Μαγκούφης δηλαδή. Νομίζω το έχω όρεξη αυτό το τσίπουρο σήμερα. Μα ήμουν και χαζός τότε.  Δεν ήξερα από  γυναίκες. Να την βουτήξω και να μην την αφήσω. Σάμπως ξέρω και τώρα; Γέρασα και μυαλό δεν έβαλα.

Άντε να ετοιμαστώ. Περνάει κι η ώρα. Μην πάω σαν λέτσος.

 

Πολλή ζέστη. Βιθυνίας και Αγίας Άννας. Δεν βλέπω μαγαζί. Τι είναι εδώ; Να πάρω στο κινητό τον λεχρίτη τον Μίμη.

-Ρε Μίμη. Είμαι εδώ. Βιθυνίας και Αγίας Άννας. Ένα νεκροταφείο μόνο βλέπω. Πού είστε;

-Έλα μέσα. Εδώ είμαστε. Σου έστειλα τρία email. Δεν τα είδες;

-Τι;

-Η Μίνα.

Μικρός χώρος, καμία ελπίδα.

 

 

Το καταπληκτικό Σκόιλ Ελικικού, σύμβολο των Μητσοτάκειων ελληνικών προγραμμάτων επιμόρφωσης, επέστρεψε "Δημήτριο" όπως αρμόζει σε μία ίδιας ποιότητας απόδοση του όρου "δριμύτερο". Μας πληροφορεί η Εφημερίδα των Συντακτών  σχετικά, σε σημερινό της άρθρο (της Διαλεκτής Αγγελή -22/2/2023) όπου μας παρουσιάζει τα νέα κατορθώματα των φωστήρων της εθνικής μας επιμόρφωσης. Αναδημοσιεύουμε και εσείς απλά απολαύστε:

 

Η θριαμβευτική επιστροφή του Σκοιλ Ελικικου

της Διαλεκτής Αγγελή από την ΕΦΣΥΝ

Το αλήστου μνήμης Σκοιλ Ελικικου φαίνεται ότι συνοδεύει κάθε πρωτοβουλία της κυβέρνησης για επιμόρφωση. Τότε ήταν τα εκπαιδευτικά προγράμματα για όσους επιστήμονες ήθελαν να λάβουν το επίδομα των 600 ευρώ, σήμερα είναι οι επιμορφώσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής του υπουργείου Παιδείας που απευθύνονται στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς.

Κακομεταφρασμένα κείμενα και η χρήση του αυτόματου συστήματος υποτιτλισμού μέσω Microsoft Teams για κωφούς/βαρήκοους παράγουν διαμάντια, όπως «το τακτοποιημένο φρικιό», που δεν είναι τίποτα άλλο από το control freak («τελειομανής»), ο «πρωκτικός συγκρατητής» (ακριβής μετάφραση του anal retentive που όμως στα ελληνικά μεταφράζεται ως «ο ψείρας», αυτός δηλαδή που δίνει υπερβολική προσοχή στη λεπτομέρεια σε σημείο που να γίνεται εκνευριστικός) αλλά και το παντελώς ακατανόητο «Επήγαινα γαμήσι Παθολογίας»! Το δυστύχημα είναι ότι το υλικό της επιμόρφωσης το υπογράφουν ακαδημαϊκοί, ενώ, σύμφωνα με τα λεγόμενα του ίδιου του προέδρου του ΙΕΠ, αυτό «δοκιμάστηκε και διορθώθηκε». Φανταστείτε να μην είχε διορθωθεί...

πηγή

 

ΣτΣ Ο ερευνητής της Attica Voice Χρ. Φακιόλης εντόπισε και σας παρουσιάζει το τακτοποιημένο φρικιό (δεξιά) μαζί με τον πρωκτικό συγκρατητή (αριστερά)

Freak

Στο πνευματικό κέντρο του δήμου Ραφήνας, στην οδό Αραφηνίδων Αλών και Έλλης Αλεξίου 1, δίπλα στο δημαρχείο. από την Κυριακή 26/2/23 μέχρι την Παρασκευή 3/3/23 και ώρες 10:00-13:00 και 17:00-21:00, η ομάδα καλλιτεχνών κεραμικής "Art from Earth" εκθέτει δημιουργίες της

 

Ο Δημόκριτος υποστήριζε πως όποιος ξεχνά τα δικά του σφάλματα, αποθρασύνεται* και η νεοελληνική πραγματικότητα δεν έχει πάψει να τον επιβεβαιώνει.

Ο θλιβερός κανόνας της ατιμωρησίας των υπευθύνων για κακουργήματα (ή βαφτισμένα σοβαρά "πλημμελήματα") πάντα βασιζόταν σε δύο τεκμήρια. Εκείνο της αθωότητας και εκείνο του δικαιώματος των κατηγορουμένων σε δίκαιη δίκη. Και φυσικά αυτό επιβάλλει ο σύγχρονος πολιτισμός. Το πρόβλημα όμως ξεκινάει από τη στιγμή που οι υπεύθυνοι και οι ελεγχόμενοι επιδιώκουν την εγκατάσταση μίας βολικής λήθης στις συνειδήσεις των θυμάτων αλλά και στην κοινωνία γενικότερα. Και αν στην κοινωνία μπορούν να παρέμβουν και να αλλοιώσουν τις εντυπώσεις, με όπλα τα δικά τους ΜΜΕ και τους δικούς τους κομματάρχες, που αναλαμβάνουν τον βρώμικο ρόλο του ξεπλύματος, αυτό δεν μπορεί να εφαρμοστεί στα θύματα. Στα αμέσως θιχθέντα και  πάσχοντα θύματα, γιατί θύματα με την ευρεία έννοια, είμαστε όλοι οι κάτοικοι αυτού του τόπου.

Η σελίδα 23July προϊόν προσπαθειών των πυρόπληκτων, είναι μία σελίδα στο facebook  που εκτός από την άμεση επικοινωνία μεταξύ των ίδιων των πυροπλήκτων και των φίλων τους, εξασφαλίζει τη διαφύλαξη πολύτιμου πληροφοριακού υλικού από εκείνη την αποφράδα ημέρα. Υλικό το οποίο θα μπορούσε να είναι χρήσιμο και στη δικαιοσύνη, για την πληρέστερη εξέταση των γεγονότων. Είναι πολύ χρήσιμη δεξαμενή άντλησης πληροφοριών και στους ανθρώπους γενικά, σαν φάρμακο κατά της λήθης. Φάρμακο κατά της "απορρυπαντικής" προπαγάνδας στην οποία επιδόθηκαν ανερυθρίαστα οι εμπλεκόμενοι και κατηγορούμενοι, από την πρώτη κιόλας μέρα μετά την καταστροφή.

Αναδημοσιεύουμε ένα βίντεο παραγωγής του  Jason Carow από τη σελίδα 23July και το σχετικό κανάλι στο YouTube, αφιερωμένο στην παρουσίαση των υπό εξέλιξη γεγονότων της 23ης Ιουλίου 2018 στο Μάτι, από τον δήμαρχο της Ραφήνας Μπουρνούς, στο κανάλι ΣΚΑΪ. Είναι τρομακτική ακόμα και η σκέψη πως όλα αυτά ακούστηκαν από κανάλι εθνικής εμβέλειας την ώρα της φωτιάς, που όπως εκτιμήθηκε ήδη από τότε, θα είχε απρόβλεπτη εξέλιξη. Τρομακτικότερο είναι το ενδεχόμενο κάποιοι να κινήθηκαν με γνώμονα και τα όσα άκουσαν από το θεσμικά υπεύθυνο πρόσωπο και θεώρησαν πως "η φωτιά κατευθύνεται στο Διόνυσο". Αλλά αυτά είναι ενδεχόμενα. Το βίντεο της καταγραφής είναι γεγονός.

 

 *Λήθη των ιδίων κακών θρασύτητα γεννά

ΣτΣ1: Σημειώνουμε πως η στηλίτευση της στάσης του δημάρχου είναι απαραίτητη γιατί εκτός από παραπλανητικές και ανεύθυνες εκτιμήσεις που παρείχε, τον τοποθετεί σε θέση θεατή ενώ θα έπρεπε -ως αιρετός και αρμόδιος- να προχωρά σε δράσεις προστασίας των δημοτών, όπως έπραξε ο δήμαρχος Μεγαρέων το πρωί της ίδιας μέρας με την πυρκαγιά στην Κινέτα που αν και μεγαλύτερη, δεν είχε ούτε ένα θύμα, γεγονός στο οποίο βοήθησε σημαντικά η πρωτοβουλία του εκεί δημάρχου για εκκένωση. Δείτε και το video

ΣτΣ2: Η αλαζονεία που επιδεικνύει διαρκώς ο συγκεκριμένος δήμαρχος είναι η καλύτερη επιβεβαίωση του αποφθέγματος του Δημόκριτου

Youtube Playlists

youtube logo new

youtube logo new

© 2022 Atticavoice All Rights Reserved.