" Οι ήττες μας δεν αποδεικνύουν
Τίποτα παραπάνω από το ότι
319205339 712219783586309 2265634222543469205 n  Είμαστε λίγοι αυτοί που παλεύουν ενάντια στο Κακό
Και από τους θεατές περιμένουμε
Τουλάχιστον να ντρέπονται"
                                               Μπρεχτ

Από τη Σελίδα της Κίνησης για την Προστασία και Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας, της ΚΠΑΜΡΡ, διαβάζουμε το πρωί της 23ης Οκτωβρίου και ενώ έχει προηγηθεί η ισοπεδωτική και δίχως μελέτη και σχεδιασμό, επέλαση των ερπυστριών της περιφέρειας με φανατικό υποστηρικτή και συναυτουργό, τον Δήμο Ραφήνας. Όχι τον δήμο,  που σημαίνει την κοινωνία, αλλά τον Δήμο, που όπως έχουμε ξαναγράψει αποτελεί τον γραφειοκρατικό εσμό που νέμεται τη διοίκηση (και που το κεφαλαίο Δ είναι και δηλωτικό ματαιοδοξίας αλλά τέλος πάντων)

Γράφει λοιπόν η ανάρτηση της ΚΠΑΜΡΡ

Δενδροφύτευση από τα παιδιά του νηπιαγωγείου εχθές στην όχθη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας!!!

Η εκβολή του ρέματος, που μέχρι εχθές είχε μετατραπεί σε εργοτάξιο από το Δήμο και την Περιφέρεια, γέμισε εχθές από φωνές παιδιών που φύτεψαν και πότισαν πικροδάφνες!

Η όμορφη αυτή δράση μείωσε την ασχήμια που δημιούργησαν Δήμος κ Περιφέρεια από την παράνομη αποψίλωση του προστατευόμενου υγροτόπου  της εκβολής το τελευταίο 15μερο.

Ένα μεγάλο μπράβο στους δασκάλους και τα παιδιά που αγαπούν το ρέμα μας!!!

Και δημοσιεύει δύο φωτογραφίες της ίδιας περιοχής. Μία κατά τη διάρκεια της άτακτης επέλασης των ερπυστριών και μία με τα παιδιά να έχουν αποκατστήσει την αποψιλωμένη βλάστηση με τα χεράκια του;. Φύτεψαν πικροδάφνες, ένα από τα χαρακτηριστικότερα είδη των ελληνικών και γενικά μεσογειακών, ρεμάτων.

  Pic2         Pic1

 Εκεί που η τσάπα (πάνω) ξήλωσε την βλάστηση, τα παιδιά φύτεψαν πικροδάφνες (κάτω)

Πέρα από το ότι προσθέτουμε και τα δικά μας συγχαρητήρια στα παιδιά και τους αποδεδειγμένα υπεύθυνους (και γι’ αυτό πέρα από κάθε γραφειοκρατική αξιολόγηση) δασκάλους, θα πρέπει να κάνουμε και την εξής παρατήρηση. Απέναντι σε έναν τερατώδη μηχανισμό, ο οποίος προάγει την καταστροφή για τους δικούς του ακατανόητους λόγους, βρίσκονται παιδιά. Πολίτες του μέλλοντος το οποίο μας δάνεισαν για να το χρησιμοποιήσουμε ως δικό μας παρόν. Οφείλουμε να τους το επιστρέψουμε υγιές, αλώβητο από άστοχες παρεμβάσεις, στο όνομα μίας αγοραίας και μόνο, λογικής.  Παρεμβάσεις δίχως μελέτες ή σοβαρές προτάσεις, απέχουσες έτη φωτός από τη διεθνή εμπειρία, γνώση και πρακτική.

Λάβαμε το ακόλουθο δελτίο τύπου από την Κίνηση για την Προστασία και Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας, την οποία δημοσιεύουμε και επισυνάπτουμε και το αρχείο PDF προκειμένου να μπορεί να μεταφορτωθεί στον υπολογιστή κάθε αναγνώστη 

 

Η ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΣΤΟΧΟΠΟΙΗΣΗ  ΟΣΩΝ ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΜΕΓΆΛΟΥ ΡΕΜΑΤΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΘΕΣΗ ΣΕ ΜΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΣΣΩΜΗ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ

Η παρακάτω ανακοίνωση της Κίνησης για την Προστασία & Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας  αφορά  στα σημερινά δημοσιεύματα σε δύο τοπικά ΜΜΕ της Ραφήνας (https://rpn.gr/megalo-rema-rafinas-agnostos-epitethike-ston-cheiristi-toy/ και https://www.irafina.gr/rafina-epitethike-kai-travmatise-cheiristi-michanimatos-pou-katharize-to-megalo-rema-foto/) καθώς και στην ανάρτηση του δημάρχου στην προσωπική του σελίδα στο fb στην οποία αναφέρει:

«Δυστυχώς η αλητεία κάποιων γνωστών επιβεβαιώθηκε.

Η “οικολογία” δεν δικαιολογεί τα πάντα.

Δυστυχώς προφητικώς στη χθεσινή μου ανακοίνωση είχα προειδοποιήσει ότι αυτοί θα καταλήξουν στη δικαιοσύνη.

Και φυσικά η τιμωρία θα είναι παραδειγματική γιατί τέτοιες συμπεριφορές γαλουχούν επόμενες γενιές.

Ως δημοτική αρχή μαζί με την Περιφέρεια Αττικής δεν σταματάμε.

Η προστασία των ανθρωπίνων ζωών από πλημμυρικά φαινόμενα πρωταρχικό μας μέλημα.»

 

                                      

Εχθές το πρωί πληροφορηθήκαμε από τα παραπάνω δημοσιεύματα ότι … «άγνωστος άντρας, πιθανότατα κάποιας οικολογικής οργάνωσης»  (κατά το rpn), «δράστης που φαίνεται να ανήκει σε ομάδα που αντιτίθεται στους καθαρισμούς του ρέματος» (κατά το irafina) και με βεβαιότητα «οικολόγος»  (κατά το δήμαρχο),  επιτέθηκε και τραυμάτισε χειριστή του μηχανήματος που εκτελεί καθαρισμό στο Μεγάλο Ρέμα Ραφήνας, με αποτέλεσμα ο χειριστής να μεταφερθεί στο νοσοκομείο με βγαλμένο ώμο, καθώς επίσης και ότι ο δράστης αναζητείται από την αστυνομία ύστερα από την κατάθεση του τραυματία.

Καταρχήν  είναι  άξιο απορίας το γεγονός ότι  ο "μυστηριώδης" άγνωστος άνδρας δεν έγινε αντιληπτός από κανέναν, κάτι πρωτοφανές στην εποχή μας, ούτε καν από τον χειριστή που δούλευε στη μπουλντόζα λίγη ώρα μετά, όπως μας δήλωσε ο ίδιος.  Επίσης άξιο απορίας είναι το αυθαίρετο συμπέρασμα  των παραπάνω ότι ο «δράστης» ήταν μέλος κάποιας οικολογικής οργάνωσης που αντιτίθεται στους καθαρισμούς, ακόμη δε περισσότερο η βεβαιότητα του δημάρχου επ’αυτού!!! 

Επειδή τυγχάνει η μόνη οικολογική οργάνωση στη Ραφήνα που αντιτάχθηκε στον καθαρισμό/βανδαλισμό του ρέματος να είναι η «Κίνηση για την Προστασία & Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας», ακόμη και ο πιο αφελής καταλαβαίνει ότι η ανάρτηση του δημάρχου και των  τοπικών ΜΜΕ (που για μία ακόμη φορά αναλαμβάνουν  ρόλο γραφείου  τύπου του δημάρχου),  φωτογραφίζει  εμάς.  Οφείλουμε λοιπόν να επισημάνουμε τα παρακάτω:

Ο  καθαρισμός/βανδαλισμός  Δήμου και Περιφέρειας  που εδώ και 15 ημέρες εκχερσώνει τη βλάστηση και απομακρύνει το αμμοχάλικο του ρέματος με την ανοχή(ευγενικά!) της αστυνομίας,  σε συνδυασμό με τις πρόσφατες πλημμύρες που απέδειξαν την επικινδυνότητα των εγκιβωτισμένων ποταμών σε σύγκριση με τα φυσικά ποτάμια,  έχει ξεσηκώσει κύμα αντιδράσεων όχι μόνο στους οργανωμένους οικολόγους, αλλά και σε πολλούς  ευαισθητοποιημένους πολίτες που βλέπουν τον κίνδυνο που επιφυλάσσουν οι παράνομες  παρεμβάσεις στο ρέμα μας  για τους κατοίκους της Ραφήνας.

Στην περίπτωση του φετινού καθαρισμού/βανδαλισμού, ως Κίνηση για την Προστασία & Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας από την πρώτη στιγμή αντιταχθήκαμε στην καταστροφική παρέμβαση . Στις 6/10/2021 καταθέσαμε  μήνυση κατά παντός υπευθύνου. Καθ’ όλη τη διάρκεια του καθαρισμού/βανδαλισμού ήμασταν παρόντες δημοσιοποιώντας το γεγονός με ανακοινώσεις στο blog, τη σελίδα μας στο fb,  με δελτία τύπου σε τοπικές /κεντρικές εφημερίδες και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης.  Χρησιμοποιήσαμε συνεπώς όλα τα νόμιμα δημοκρατικά μας δικαιώματα προκειμένου να αποφευχθεί η οποιαδήποτε καταστροφή στον προστατευόμενο υγρότοπο, αφού οι δίχως μελέτη παρεμβάσεις στα ρέματα δυσχεραίνουν τη δυνατότητα των ποταμών να παροχετεύσουν με ασφάλεια  το νερό στη θάλασσα και επομένως αυξάνουν την πιθανότητα μιας καταστροφικής πλημμύρας.

 Απέναντι σε αυτή την καθόλα νόμιμη δράση μας, ο δήμαρχος διάλεξε να πολώσει την τοπική κοινωνία. Από τη μία με κινήσεις εντυπωσιασμού (χωματουργικές εργασίες για το «θεαθήναι» μέσα  στον υγρότοπο) και από την άλλη με συνεχείς απειλές και συκοφαντίες απέναντι σε πολίτες και φορείς που αντιστάθηκαν στο βανδαλισμό και την παρανομία εις βάρος του προστατευόμενου υγροτόπου της εκβολής.  Με αυτή την τακτική ο δήμαρχος,  σε συνδυασμό με την ανοχή της αστυνομίας που επέτρεψε την εκτέλεση καταφανώς παράνομων εργασιών μέσα στο ρέμα, ενίσχυσε τις αντιδράσεις!

Η  δράση της «Κίνησης για την Προστασία & Ανάδειξη του  Μεγάλου Ρέματος» είναι γνωστή από το 2015 στην κοινωνία της Ραφήνας, στους εκάστοτε δημοτικούς συμβούλους, στα τοπικά ΜΜΕ,  στο περιβαλλοντικό κίνημα στην Ελλάδα, σε κοινοβουλευτικά κόμματα, Περιφερειακές παρατάξεις  και φυσικά… και στον ίδιο το δήμαρχο.

Όλα αυτά τα χρόνια η δράση μας στοχεύει στην ευαισθητοποίηση της κοινωνίας προκειμένου να διασωθεί  το Μεγάλο Ρέμα  προς όφελος των ανθρώπων και του οικοσυστήματος  που είναι άρρηκτα συνδεδεμένα και αλληλοεξαρτώμενα. Ο αγώνας μας αυτός αναπόφευκτα έρχεται σε αντίθεση με δήμο, περιφέρεια και κυβέρνηση που θεωρούν ότι το όφελος των ανθρώπων βρίσκεται  σε αντιπαλότητα με την προστασία του περιβάλλοντος, ότι για να σωθεί ο άνθρωπος από τις πλημμύρες πρέπει να «πολεμάει να νικήσει» τη φύση  κατασκευάζοντας «οχυρωματικά έργα» που υποτίθεται θα μας προφυλάξουν  από την κλιματική αλλαγή . Μία θεωρία όχι μόνο επιστημονικά αλλά και εμπειρικά ξεπερασμένη εδώ και πολλά χρόνια, αφού είναι πια ολοφάνερο ότι η αντικατάσταση των φυσικών ρεμάτων με τεχνικά έργα, όσο φαραωνικά κι αν είναι, όχι μόνο δεν παρέχουν προστασία στον άνθρωπο, αλλά επιτείνουν την κλιματική αλλαγή δημιουργώντας φαύλο κύκλο.

Η δράση της Κίνησης είναι γνωστό σε όλους πως δεν εμπεριέχει βία, εκτός κι αν βία μπορεί κανείς να θεωρήσει τη μαζική αντίσταση του κόσμου που φυσικά θεωρούμε  βασική παράμετρο για να ανατραπούν  τα σχέδια εγκιβωτισμού του Μεγάλου Ρέματος. Ενός παράλ(ν)ογου σχεδίου που κινδυνεύει να μετατρέψει τη Ραφήνα σε νέα Μάνδρα και θα καταστρέψει ανεπίστρεπτα το οικοσύστημα και τη βιοποικιλότητα, η οποία μαζί με την κλιματική κρίση αποτελεί βασική απειλή κατά της διατήρησης οποιασδήποτε μορφής ζωής επάνω στον πλανήτη. 

Επίσης γνωστό σε όλους είναι ότι η Κίνηση από το 2018 έχει προχωρήσει σε προσφυγές στη δικαιοσύνη για το εν λόγω θέμα  που δεν έχουν ακόμη τελεσιδικήσει, παραθέτοντας  επιστημονικά επιχειρήματα στηριγμένα σε συνεργασίες με ανεξάρτητους επιστήμονες,  επιστημονικούς φορείς και περιβαλλοντικές ΜΚΟ, οι οποίοι μάλιστα έχουν επανειλημμένα συμμετάσχει ως ομιλητές σε ανοιχτές εκδηλώσεις, ημερίδες και δράσεις που έχουμε οργανώσει.

 Η στοχοποίηση συνεπώς της Κίνησης για την Προστασία & Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος από το δήμαρχο και τα τοπικά ΜΜΕ/γραφεία τύπου του δημάρχου ΑΠΟΤΕΛΕΙ  ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣΗ  της συλλογικότητάς  μας και καθενός μέλους της ξεχωριστά.  Γι’αυτό το λόγο ΕΠΙΦΥΛΑΣΣΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΑΣΚΗΣΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΝΟΜΙΜΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΑΣ, αν ο δήμαρχος και τα τοπικά ΜΜΕ/γραφεία τύπου του δεν ξεκαθαρίσουν ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΣ ότι οι κατηγορίες που εκτόξευσαν δεν αφορούν την Κίνηση για την Προστασία & Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΣΣΩΜΗ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ :

  • Να καταδικάσει την αβάσιμη στοχοποίηση της Κίνησης, βάζοντας φρένο σε μεθόδους που θυμίζουν τίποτε λιγότερο από ολοκληρωτικά και διεφθαρμένα καθεστώτα
  • Να συστρατευθεί έστω και τώρα στο δίκαιο αγώνα μας για να αποτρέψουμε το καταστροφικό έργο εγκιβωτισμού του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας που βρίσκεται προ των πυλών.

ΑΥΤΗ ΤΗ ΜΑΧΗ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΝΑ ΤΗΝ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ

 Κίνηση για την Προστασία & Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας, 22/10/2021

megalorema@gmail.com, https://megalo-rema.blogspot.com/, https://www.facebook.com/KPAMRR

 

 

Είναι μία περίεργη μέρα σήμερα, Ζούμε μία πολιτική, μία κοινωνική πραγματικότητα που δεν ακροβατεί πλέον στο όριο της δημοκρατίας.

Έχει πέσει από το σχοινί πάνω στο οποίο ισορροπούσε και  έχει χτυπήσει άσχημα, ενώ εμείς κοιτάμε τη δουλειά μας και περνάμε καλά. 

 

Ας τραγουδήσουμε λοιπόν το τραγούδι της πραγματικότητας που ζούμε γιατί ακόμα την ανεχόμαστε. Και ας MHN την ξεχάσουμε

 

Της πόλης μας οι αφέντες

αγαπάνε όλα τα ζωάκια

μα πιο πολύ τα γουρουνάκια.

 

Τα ταΐζουν, τα φροντίζουν

και ελεύθερα τα αφήνουν

στους δρόμους να περιτριγυρίζουν.

 

Γέμισε λοιπόν η πόλη

χοντρά και αστεία γουρουνάκια

που γρυλίζουνε στους δρόμους

χτυπώντας τις οπλές τους στα πλακάκια.

 

Της πόλης μας οι αφέντες

αγαπάνε όλα τα ζωάκια

ιδίως τα παπαγαλάκια.

 

Τα ταΐζουν, τα φροντίζουν

και ελεύθερα τα αφήνουν

στις γειτονιές να φτερουγίζουν.

 

Γέμισε λοιπόν η πόλη

κίτρινα μικρά παπαγαλάκια

που τιτιβίζουν στον αέρα

λόγια καθώς πρέπει και στιχάκια.

 

Της πόλης μας οι αφέντες

αγαπάνε όλα τα ζωάκια

μα πάνω από όλα τα αρνάκια.

 

Τα αρμέγουν, τα κουρεύουν

και στο μαντρί τους τα βολεύουν

νυχθημερόν να μην σαλεύουν.

 

Άδειασε λοιπόν η πόλη

από τα ελαφρόμυαλα αρνάκια

που βελάζανε στους δρόμους

και έβοσκαν χορτάρι στα παρκάκια.

 

Της πόλης μας οι αφέντες

που αγαπάνε όλα τα ζωάκια

έχουν δόντια και κοφτερά νυχάκια.

 

Ορέγονται και τρώνε

όλo το μέλι απ’ την κυψέλη

κι όλα τα σταφύλια από τ’ αμπέλι.

 

Ρήμαξε λοιπόν η πόλη

από τα αχόρταγα αρκουδάκια

που έχουν για συντροφιά τους

τα γουρουνάκια και τα παπαγαλάκια.

 

Της πόλης μας οι αφέντες

αγαπάνε όλα τα ζωάκια

μα πάνω από όλα τα αρνάκια

μα πάνω από όλα τα αρνάκια

Στο μεγάλο ταξίδι γνωριμίας και εξερεύνησης του Μεγάλου Ρεματος Ραφήνας μάθαμε πολλά, ίσως πολύ περισσότερα από όσα θα μαθαίναμε στην σχολική αίθουσα.
Με συνοδοιπόρους μαθητές από το 1ο ΓΕΛ Ραφήνας.
Μύηση στον μαγικό κόσμο του ποταμού.

Οι μαθητές μας ξεπέρασαν σε όλα. Μπόρεσαν να νιώσουν πολλά περισσότερα από μας. Οι ρόλοι αντιστράφησαν.
Αντικρύσαμε το θαύμα της ζωής να αναδύεται στο φως...

Μάθαμε πολλά για το πώς λειτουργεί ένα ποτάμιο οικοσύστημα.
Είδαμε οργανισμούς πολλούς να περνούν μπροστά από τα έκπληκτα κάθε φορά μάτια μας. Καταλάβαμε τι ακριβώς σημαίνει η φράση του Καζαντζάκη «Το θάμα είναι ο σίγουρος ανθός της ανάγκης». Όμως, βιώσαμε και τι σημαίνει ανθρώπινη άγνοια, αδιαφορία και βλακεία. 

Είδαμε τα αστικά λύματα να πέφτουν στο ποτάμι μέσα από παράνομες συνδεσεις.
Είδαμε μπουλντόζες να ισοπεδώνουν την κοίτη του ποταμού για να την «καθαρίσουν», υποτίθεται.
Είδαμε την αδιαφορία και την απαξίωση του τοπικού Δήμου στην ημερίδα που διοργανώσαμε στις 11 Μαϊου 2019.


Μέσα από το ρέμα μάθαμε τη ζωή από την καλή και την ανάποδη.
Χρωστάμε πολλά και στο Ρέμα και στους μαθητές που χρόνια τώρα μας ακολουθούν σε αυτές τις ποτάμιες εξερευνήσεις. Και ποτέ δεν ξεχνάμε τα λόγια που μας είπε ο μεγάλος Ράφφι Ζερουνιάν, λίγους μήνες πριν φύγει από τον μάταιο αυτό κόσμο:

«Στην αρχή σε αγνοούν.
Μετά σε γελοιοποιούν.
Μετά σου επιτίθενται και θέλουν να σε καταστρέψουν.
Και μετά σε τιμούν και σου φτιάχνουν τον ανδριάντα».

 

Αυτή είναι η πραγματική ζωή... Πέρα από μικρόκοσμους...
Και αν αξίζει σε κάτι το σχολείο είναι να δείξει στους μαθητές τον πραγματικό κόσμο.

Με τα καλά και τα κακά.
Με τα όμορφα και τα άσχημα.

 

Αντώνης Λαζαρής

Με αφορμή την απόφαση του εισαγγελέα του δικαστηρίου αναστολών, το οποίο αποφάσισε την αποφυλάκιση του χρυσαυγίτη Πατέλη με περιοριστικούς όρους μέχρι να τελεσιδικήσει η απόφαση στο Εφετείο, με την προκλητική αιτιολογία πως «δεν υπάρχει σοβαρά μεγάλη πιθανότητα τέλεσης νέας πράξης καθώς το συγκεκριμένο αδίκημα (σ.σ. η συνέργεια στη δολοφονία του Παύλου Φύσσα) τελέστηκε για συγκεκριμένους λόγους εν όψει συγκεκριμένων συνθηκών», ο Διονύσης Τεμπονέρας γράφει στη Μάγδα Φύσσα

Ξέρω πως νοιώθεις. Θες να πάρεις μια πέτρα και να την πετάξεις πάνω του, με όλη σου τη δύναμη. Να φτύσεις, όσο πιο δυνατά μπορείς, μέχρι να μην σου μείνει σάλιο στο στόμα. Να τον κάνεις κομμάτια.

Πάντα σκεφτόμουν, τι θα του έλεγα εγώ, αν τον συναντούσα μπροστά μου.

Πέρασαν 30 χρόνια, μα τώρα ξέρω: «Σε λυπάμαι και τώρα όπως και τότε…» και θα συνέχιζα, στο δρόμο μου. Έμαθα να μην μισώ, αλλά και να μην αλλάζω δρόμο.

Στον ίδιο δρόμο, βαδίσαμε πριν λίγες ημέρες μαζί και κουβαλήσαμε, τους νεκρούς μας. Ένα ποτάμι δημοκρατίας και κοινωνικής δικαιοσύνης που ξεκίνησε, όπως κάθε χρόνο, από τον τόπο της θυσίας και κατέληξε στο μπλόκο της Κοκκινιάς, εκεί που ο θάνατος του ενός, γίνεται ζωή για τον άλλο.

Γιατί οι δικοί μας νεκροί, φεύγουν για να δώσουν ζωή και αξιοπρέπεια, σε όσους έμειναν πίσω.

Ξέρω ότι, ο πόνος είναι αβάσταχτος και θα γίνει χειρότερος. Πως είναι δυνατόν να ακούς ότι, ήταν «υποδειγματικός κρατούμενος»; Ότι το αδίκημα «τελέστηκε εν όψει συγκειμένων συνθηκών» όταν, πριν λίγες μέρες, τα ίδια χέρια, υψώνονταν ναζιστικά, μέσα στο σχολείο; Όταν τα απομεινάρια των φασιστοειδών, ξεμύτησαν πάλι και διεκδικούν ρόλο, όχι στην πολιτική ζωή, αλλά στην καθημερινότητα των ανθρώπων, βάζοντας συχνά και την ατζέντα;

Και ποια δικαιοσύνη είναι αυτή, που έγινε τώρα ξαφνικά, «πονόψυχη» με το φταίχτη, ενώ είναι κόλαφος, για κάθε αδύναμο;

Στα στενά της Αμφιάλης, ο κόσμος ανασαίνει ελεύθερα, μα χρειάστηκε το παλληκάρι σου, για να σταματήσει, το στιλέτο της μαυρίλας και του μίσους.

Πριν ένα χρόνο όμως, εσύ και το παλληκάρι σου, τους νικήσατε. Δώσατε τη μάχη για όλους μας. Γίνατε φάρος και οδηγός, κρίκος μια αλυσίδας, που στην άλλη άκρη, οδηγεί με σιγουριά, σε ένα δικαιότερο και καλύτερο κόσμο.

Από τότε χιλιάδες νέα παιδιά και μεγάλοι, ζουν με το σύνθημα «Ο Παύλος Ζει». Μαζί με το σύνθημα ζουν με τις αξίες και τα ιδανικά του Παύλου, αυτά που του έμαθες εσύ και συνεχίζεις να μας διδάσκεις, με την στάση σου, όλα αυτά τα χρόνια.

Ο Παύλος δεν έμεινε εκεί, για τους φίλους του. Έμεινε εκεί για όλους μας.

Για όλα αυτά σε ευγνωμονούμε, σου στέλνουμε την αγάπη μας και να ξέρεις ότι, δεν εφησυχάζουμε.

Δεν θα τους χαρίσουμε, ούτε μια σπιθαμή δημοκρατίας.

Ξέρουμε άλλωστε.

«Η θέση μας είναι χειρότερη απ’ όσο νόμιζες.

Είναι τέτοια, που αν δεν καταφέρουμε το αδύνατο

δεν έχουμε ελπίδα.» (Μπέρτολτ Μπρέχτ)

Κράτα…

Από ένα γιο, στη μάνα όλου του κόσμου…

temponeras fyssas pano

Εικονογράφηση του έτους 2021 μ.Χ. που αναπαριστά τη μάχη μεταξύ υπουργείου παιδείας Κεραμέως και εκπαιδευτικού κόσμου. Η μάχη ήταν μια από τις σημαντικότερες της εποχής καθόσον έκρινε το μέλλον της τότε κυβέρνησης Κούλη Μητσοτάκη του Β’.

Η υπουργός Νίκη Κεραμέως μετά την αποτυχία της να εφαρμόσει στην εκπαίδευση την πολιτική συνεργασίας με τοπικά καζίνο και καταστήματα ΟΠΑΠ, την ανέμελη πολιτική αυτοχρηματοδότησης των σχολικών μονάδων μέσω τηλεπωλήσεων και την πολιτική αυτομαστιγώματος των προβληματικών μαθητών και καθηγητών, αποσύρθηκε στη Μονή Α(χ)ρίστων, όπου και αφιέρωσε το υπόλοιπο του βίου της στη μελέτη των ιερών καταστατικών λειτουργίας των κολλεγίων.

Λέγεται δε, ότι τα τελευταία της χρόνια επένδυσε την ύστερη πνευματική της ικμάδα στην ολοκλήρωση ενός μνημειώδους τόμου-έργου ζωής υπό τον τίτλο: ΠΩΣ ΝΑ ΣΜΠΑΡΑΛΙΑΣΕΤΕ ΕΝΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.

AxiologisivsAxioprepeia

Η Ιθάκη βίωσε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά – μετά τον Ιανό – μία ακραία κατάσταση.  Μέσα σε μερικές ώρες, έριξε στο νησί το μισό νερό ανά τετραγωνικό μέτρο από όσο πέφτει στην Ανατολική Κρήτη όλο το χρόνο. Η πρωτεύουσά της, το Βαθύ, βούλιαξε. Η θάλασσα έγινε ένα με τη στεριά. Ήταν πραγματικά πολύ έντονα τα καιρικά φαινόμενα. Φαινόμενα όμως, που δεν θα είχαν τόση επίπτωση στη ζωή των ανθρώπων, αν δεν υπήρχε και η ανάλογη έντονη ανθρώπινη παρέμβαση στο περιβάλλον

Κάποτε, υπήρχε  αυτό που αποκαλούμε λαϊκή σοφία, η συσσωρευμένη γνώση γενεών ολόκληρων που μεταλαμπαδευόταν και στις επόμενες γενιές. Αυτό πλέον, έχει χαθεί. Ο άνθρωπος νομίζει πως είναι κάτι ξέχωρο και πάνω από τη φύση. Κάποτε, ο άνθρωπος δεν έχτιζε σε μέρη που κρατάνε νερό το χειμώνα, ούτε δίπλα σε ρέματα. Τώρα χτίζει. Σε συνδυασμό με την αλλαγή χρήσης της γης, τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο. Κάποτε, στα ανάντη των ρεμάτων είχαμε είτε δάση, είτε καλλιεργήσιμη γη που απορροφούσε το νερό της βροχής. Τώρα έχουμε οικοδομές και τσιμέντα, χωρίς παράλληλη μελέτη για τη διοχέτευση του νερού

Μεταφέρουμε, από την fb ομάδα Ιστορική Ιθάκη, μια εμπεριστατωμένη ανάλυση του Γεράσιμου Λιβιτσάνη για το ποιες περιοχές του Βαθιού πλημμύρισαν και γιατί. Το άρθρο έχει τίτλο «Γιατί βαλτώνει ο βάλτος» και είναι πολύ ενδιαφέρον  και όχι μόνο για όσους έχουν σχέση με το όμορφο νησί των Επτανήσων

Γιατί βαλτώνει ο Βάλτος;

Το Βαθύ είναι γεμάτο ρέματα που κουβαλάνε τα νερά από τις γύρω πλαγιές στη θάλασσα. Τα περισσότερα έχουν εγκιβωτιστεί και τα βλέπουμε στις άκρες των δρόμων και ειδικότερα όταν πατάμε στα γεφυράκια για να μπούμε στα σπίτια μας. Έτσι, το Βαθύ δεν πλημμυρίζει ποτέ. Εκτός, βέβαια, από την περιοχή της Μητρόπολης. Η περιοχή της Μητρόπολης βαλτώνει πάντα και ξεφεύγει σε πλημμύρα όταν αρχίσουν τα μονημέρια και ρίχνει καρέκλες. Γιατί όμως έτσι; Ας αρχίσουμε από την αρχή.

Η περιοχή εκείνη ανέκαθεν ονομαζόταν Βάλτος, ειδικά ο πίσω δρόμος. Η παραλία ονομαζόταν Βαρκό, όπου κατά τον 17ο και 18ο αιώνα λειτουργούσε και η Σανιτά (υγειονομείο), επειδή ακριβώς η περιοχή ήταν ακατοίκητη. Μετά την οικοδόμηση της Μητρόπολης το έτος 1800, ήταν γνωστή και καταγράφεται με την ονομασία «Παναγία στα Λινοβρόχια». Αυτό επειδή στο σημείο τρέχανε νερά και ο κόσμος εμπόρουνε να δουλέψει το λινάρι.

Ευτυχώς για μας, το Θιάκι τράβηξε από πολύ νωρίς ταλαντούχους τουρίστες, οι οποίοι μας άφησαν εικόνες του τοπίου του Βάλτου. Μπορούμε να διαπιστώσουμε σε σχέδιο του 1785 ότι ο κόσμος απέφευγε να χτίσει σπίτια στο Βάλτο. Τον ίδιο δισταγμό διαπιστώνουμε σε σχέδια του 1806 και του 1815-1820.

Χλωρίδα: το σύνολο των φυτών ενός τόπου 

Πανίδα : το σύνολο των ζωϊκών οργανισμών ενός τόπου. 

Παπάτζα : η εξαπάτηση, το παραμύθιασμα, η μούφα, το μούσι, η δρακιά.

papatzasrema101

 

papatzasrema102

 

«Οι άνθρωποι, τα Ανθρωπάκια που λέω, το κατεστημένο, έφτασε σ’ ένα σημείο όπου δεν παίρνει άλλο να πάει πιο μακριά [...] γίνανε ένα νούμερο και τίποτα παραπάνω. Εδώ εγώ κάνω μια μαρτυρία και σας λέω: Φροντίστε να σωθείτε, να σωθούμε. Δεν μπορούσα να κάνω τίποτα άλλο εγώ εκτός απ’ αυτήν τη μαρτυρία [...] Ο κόσμος δεν θέλει να βλέπει τον εαυτό του ανθρωπάκι. Προτιμάει δηλαδή ένα βότσαλο, ένα λουλούδι ή κάτι άλλο, αλλά ποτέ ανθρωπάκι! Γιατί του λέει «εγώ δεν είμαι αυτός». Κι όμως είναι!».

Από συνέντευξη του Γιάννη Γαΐτη στην στην εκπομπή Μονόγραμμα της ΕΡΤ2, τον Νοέμβριο του 1984

 

Η atticavoice είναι ένα εθελοντικό εγχείρημα που δημιουργήθηκε από ανθρώπους ελεύθερους και ανεξάρτητους από οποιαδήποτε δέσμευση. Η φιλοδοξία τους είναι να δημιουργήσουν ένα μέσο που θα είναι και εφημερίδα και περιοδικό και βιβλιοθήκη. Ένα μέσο που θα αξίζει να το επισκέπτεται ένας ανήσυχος αναγνώστης. Και αυτό οι άνθρωποί του το παλεύουν όσο μπορούν, προσπαθώντας να διατηρήσουν ένα υψηλό επίπεδο τόσο θεματολογίας όσο και έκφρασης. Δε θα μπορούσαν όμως να αφήσουν έξω από τη θεματολογία και την κριτική τους την αυθαιρεσία και την αλαζονεία της εξουσίας, αλλά και αυτό που απεχθάνονται ακόμη περισσότερο, τους κολαούζους και τους τσανακογλείφτες της. Και αυτό το κάνουν με πολλούς τρόπους, γιατί η atticavoice ξέρει να μιλάει πολλές γλώσσες. Και τη γλώσσα του Σεφέρη, και τη γλώσσα του Βάρναλη και τη γλώσσα του Λασκαράτου

Τον διαχειριστή της τοπικής ιστοσελίδας i-selida.gr δεν τον γνωρίζουμε ούτε κατ’ όψιν. Μόνο το όνομά του γνωρίζουμε και πως δηλώνει επαγγελματίας δημοσιογράφος . Σε άρθρο του που διαβάσαμε στην ιστοσελίδα του μάθαμε πως θεωρεί τον εαυτό του θύμα bulling από εμάς επειδή σε άρθρο μας τολμήσαμε να κάνουμε κριτική στο είδος της δημοσιογραφίας που ασκεί. Τα άρθρα που φαίνεται πως πλήγωσαν τον διαχειριστή της i-iselida είναι το Πώς κάλυψαν τα τοπικά μέσα της Ραφήνας τον καθαρισμό/βανδαλισμό του Μεγάλου Ρέματος όπως και το άρθρο-κριτική για την αποκλειστική συνέντευξη που πήρε από τον Αντιδήμαρχο Παιδείας, πράσινης ανάπτυξης, πολιτισμού και πολλών άλλων πραγμάτων Σπύρο Πάντζα, όπου ο πολυπράγμων αντιδήμαρχος υποστήριξε πως στο Μεγάλο Ρέμα δεν πειράχτηκε ούτε χλωρίδα ούτε πανίδα τη στιγμή που οι μπουλντόζες δεν άφησαν τίποτα όρθιο σε μια μεγάλη περιοχή κοντά στην εκβολή του. Αντιπαρήλθαμε δε τις αναφορές σε νομοθεσία που, όπως αποκαλύπτεται από τα γραπτά του, αγνοεί και απλά κάνει αναφορά προς επίδειξη πολυπραγμοσύνης εκ μέρους του.

Γράφει λοιπόν ο θιχθείς δημοσιογράφος:

«Μας εγκάλεσαν ακόμη και για το ότι ...τολμήσαμε να κάνουμε ρεπορτάζ για τον πρόσφατο καθαρισμό του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας, ο οποίος αποδείχθηκε σωτήριος. Όπως αποδείχθηκε αν δεν είχε γίνει το Ρέμα θα είχε υπερχειλίσει με μαθηματική ακρίβεια, με απρόβλεπτες συνέπειες»

Μα ΔΕΝ εγκαλέσαμε τον κύριο αυτό για το ότι τόλμησε να κάνει ρεπορτάζ. Τον εγκαλέσαμε γιατί χαρακτήρισε την είσοδο μπουλντόζων και ερπυστριοφόρων χωματουργικών στο Ρέμα ως μια ήπια επέμβαση. Και εμείς αναπόφευκτα αναρωτηθήκαμε πώς θα φανταζόταν ο δημοσιογράφος αυτός μια λιγότερο ήπια επέμβαση. Μήπως  α ν α τ ί ν α ξ η  με δυναμίτιδα;

Χαρακτηρίζει μάλιστα την κριτική μας ως διαδικτυακό τραμπουκισμό. Αν είναι δυνατόν ένας δημοσιογράφος, όπως  δ η λ ώ ν ε ι   αυτός, να  μ η ν  α ν έ χ ε τ α ι   την κ ρ ι τ ι κ ή.

Αυτό όμως που θεωρούμε εντελώς  α ν έ ν τ ι μ ο  από την πλευρά του είναι οι δηλώσεις του πως δέχεται απειλές και πως νιώθει φόβο, αφήνοντας να εννοηθεί πως εμείς είμαστε η πηγή των απειλών και του φόβου του. Πέρα από το ότι αυτές οι δηλώσεις θα μπορούσαν να θεωρηθούν συκοφαντική δυσφήμηση, θεωρούμε πολύ φτηνό και αναξιοπρεπή τον τρόπο που διάλεξε να υπερασπιστεί αυτό που κάνει. Και επειδή δηλώνει πως ανησυχεί, εμείς μπορούμε να τον καθησυχάσουμε λέγοντάς του πως δεν είναι στη φύση μας ούτε οι λεκτικές απειλές, ούτε η άσκηση βίας, ούτε οι μηνύσεις. Ας μην ανησυχεί λοιπόν. Ό,τι κάνουμε, είναι αυτό που βλέπουν όσοι μας διαβάζουν. Τίποτα περισσότερο

Ας πάμε όμως παρακάτω

Το άρθρο 5 του κώδικα δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ, την οποία επικαλείται ο δημοσιογράφος, αναφέρει:

Άρθρο 5

Η διαφάνεια στις οικονομικές σχέσεις αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο της αξιοπιστίας, του κύρους και της επαγγελματικής αξιοπρέπειας του δημοσιογράφου, ο οποίος οφείλει:

α. Να μην επιδιώκει και να μη δέχεται αμοιβή για δημοσιογραφική εργασία από απόρρητα κονδύλια κρατικών υπηρεσιών και δημόσιων ή ιδιωτικών οργανισμών.

β. Να μην επιδιώκει και να μη δέχεται αργομισθία ή έπ’ αμοιβή θέση συναφή με την ειδικότητά του σε Γραφεία Τύπου, δημόσιες υπηρεσίες ή ιδιωτικές επιχειρήσεις, που θέτει εν αμφιβόλω την επαγγελματική αυτονομία και ανεξαρτησία του.

γ. Να μην επιδιώκει και να μη δέχεται τη διαφημιστική χρήση του ονόματος, της φωνής και της εικόνας του, παρά μόνο για κοινωφελείς σκοπούς.

δ. Να μη μεταδίδει και να μην αξιοποιεί ιδιοτελώς αποκλειστικές πληροφορίες που επηρεάζουν την πορεία του Χρηματιστηρίου Αξιών και την αγορά.

ε. Να μην επιδιώκει και να μη δέχεται οποιεσδήποτε παροχές σε χρήμα και είδος, που θίγουν την αξιοπιστία και την αξιοπρέπειά του και επηρεάζουν την ανεξαρτησία και την αμεροληψία του.

H atticavoice ΔΕΝ είναι δημοσιογραφική οντότητα, όπως και είναι φανερό από την θεματολογία της. Τηρεί όμως το άρθρο 5 του κώδικα δεοντολογίας των δημοσιογράφων αφού εκπέμπει δημόσιο λόγο και αυτός ο λόγος πρέπει να μεταφέρει αλήθεια και γνώμες των συντακτών της, ανεπηρέαστα από αμοιβές ή οικονομικές δοσοληψίες. Αυτό που κάνει ένα site που δεν είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ, πόσοι από αυτούς που φέρουν τον τίτλο του δημοσιογράφου μπορούν να το επικαλεστούν για τον εαυτό τους;

Ο ρόλος της τέταρτης εξουσίας ανέκαθεν συμπυκνωνόταν στον αφορισμό που την ήθελε να ελέγχει την εξουσία. Κάθε εξουσία. Ο Τύπος έχει καθοριστικό ρόλο στον τρόπο άσκησης της εξουσίας.

Σήμερα, παρά την προφανή κρίση που τον μαστίζει και τη διαφθορά που τον περιτριγυρίζει (πρόσφατο παράδειγμα η λίστα Πέτσα σε αντιδιαστολή με τα γεγονότα που οδήγησαν στην παραίτηση Κουρτς στην Αυστρία) ο Τύπος εξακολουθεί να θεωρείται βασικός παράγοντας για τη σύσταση του δημοκρατικού πολιτεύματος, την περιφρούρηση της κοινής βούλησης και έκφρασης. Το κακό είναι πως ο ίδιος ο Τύπος και οι λειτουργοί του μοιάζουν να μην περιφρουρούν αυτή την υποχρέωση τους και να εθίζονται στα προαναφερθέντα φαινόμενα διαφθοράς.

Ο Τύπος οφείλει να

Ελέγχει τη νομοθετική, τη δικαστική και την εκτελεστική εξουσία. Κυβέρνηση, αυτοδιοίκηση, δημόσιοι οργανισμοί, τα αστυνομικά όργανα, υπολογίζουν την κριτική του τύπου, τον ενημερώνουν, τον σέβονται, γιατί είναι ο εκπρόσωπος του λαού, και θεματοφύλακας των δικαιωμάτων του.

Ο τύπος είναι το άγρυπνο μάτι που όρισε ο λαός για να ελέγχει τους εκπροσώπους του. Είναι η εξουσία πάνω από τις εξουσίες που διαμορφώνει πολιτικές συνειδήσεις και ολοκληρώνει το πλαίσιο λειτουργίας των δημοκρατικών θεσμών.

Όλα αυτά εφόσον λειτουργεί ανεξάρτητα και δεν έχει δεσμεύσεις κάθε τύπου σε εξουσίες κάθε μορφής και τύπου.

Αλλά εμείς ΔΕΝ είμαστε δημοσιογράφοι. Τον κώδικα δεοντολογίας που προφυλάσσει τον δημόσιο λόγο μας και την κριτική μας, από το να γίνει προπαγάνδα τον τηρούμε. Πόσοι άραγε επαγγελματίες δημοσιογράφοι, που οφείλουν να σέβονται τον κώδικα της επαγγελματικής τους ένωσης, κάνουν το ίδιο;

Πέρα από το ότι τα ρέματα είναι σημαντικά οικοσυστήματα , πέρα από το ότι επιδρούν ευεργετικά στο μικροκλίμα της περιοχής, είναι επίσης πολύ σημαντικό να τονίζουμε ότι οι ανθρώπινες επεμβάσεις που γίνονται στο όνομα μιας υποτιθέμενης αντιπλημμυρικής προστασίας, μπορεί να επιφέρουν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα. Γιατί, αν το νερό καταφέρει να περάσει τα εμπόδια που συνεχώς του βάζουμε, η καταστροφή θα είναι πολύ μεγάλη.  Μια καταστροφή , η οποία δε θα είναι φυσική, αλλά ανθρώπινη. Αν, αντίθετα, δώσουμε στο νερό τον απαραίτητο χώρο να εκτονώνεται, οι επιπτώσεις θα είναι πολύ πιο ήπιες.

Από σημερινή ανάρτηση του Νίκου Μπελαβίλα, καθηγητή στο ΕΜΠ και  διευθυντή στο  Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος, με αφορμή τις πλημμυρικές καταστάσεις που βιώνει η Αττική, διαβάζουμε: « Ο Ιλισός στα κατάντη έφτασε στο επίπεδο της πόλης του Μοσχάτου και της Καλλιθέας. Το έσωσαν τα παλιά παραπέτα. Αυτό συνέβη παντού. Για αυτό πλημμύρισαν σχολεία, δρόμοι, πλατείες, η Καλών Τεχνών, η Πειραιώς, η Χαμοστέρνας, η Κηφισίας στον Φάρο Ψυχικού, η Γλυφάδα …  Ο Κηφισός αντέχει στο όριο. Λίγα εκατοστά κάτω από την πλάκα της γέφυρας της Πειραιώς και πολύ ψηλότερα από τους δρόμους του Νέου Φαλήρου και του Μοσχάτου. Πολύ ψηλότερα από τη στάθμη της πόλης καθώς φαίνονται τα αυτοκίνητα χαμηλότερα από το νερό … Ή ανοίγουμε ξανά τους δρόμους του νερού, ή το νερό μπαίνει με κολοσσιαία δύναμη παντού. Αλλιώς θα ζούμε με το 112 "τρεχάτε να σωθείτε" σε κάθε καταστροφή»

Αυτά βέβαια απαιτούν πολιτικούς με ευαισθησία και όραμα, πολίτες ώριμους να αποδεχθούν γενναίες αποφάσεις και μια κοινωνία έτοιμη για επανεκκίνηση.  

Ακολουθεί ένα πολύ μικρό, αλλά εύστοχο και κατανοητό βίντεο που εξηγεί πώς, δίνοντας  χώρο στο νερό σε ολόκληρη την λεκάνη απορροής ενός ρέματος, οι επιπτώσεις των πλημμυρών στις παραρεμάτιες κοινότητες μπορούν να μειωθούν. Την ίδια στιγμή, στο  Ρέμα της Ραφήνας, οι ημιμαθείς και πολιτικά δειλοί άρχοντες, κατέβασαν τις μπουλντόζες και το έκαναν κρανίου τόπο, αντί να κάνουν αυτό που θα έπρεπε: Να δώσουν χώρο στο νερό, ακόμη και αν αυτό απαιτεί την απομάκρυνση των δεκάδων αυθαίρετων κατασκευών δίπλα ακριβώς από αυτό, με ταυτόχρονη μέριμνα για παροχή στέγης σε όσους τις χρησιμοποιούν ως κατοικία. 

Youtube Playlists

youtube logo new

youtube logo new

© 2022 Atticavoice All Rights Reserved.